تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۴۴۷۲۱۱
کبنا گزارش می‌دهد

سفر پرحاشیه دختر قالیباف به ترکیه / قالیباف باید از همه مناصب خود استعفا دهد + واکنش تاجگردون

۱۲
۳
سفر پرحاشیه دختر قالیباف به ترکیه / قالیباف باید از همه مناصب خود استعفا دهد + واکنش تاجگردون
کبنا ؛سفر خانواده محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به ترکیه و خرید سیسمونی برای نوه‌اش جنجال آفرین شد. عباس عبدی در توئیتی نوشت که قالیباف باید از تمام مناصبش استعفا دهد. غلامرضا تاجگردون همچنین در پست اینستاگرامی گفت: آقای قالیباف دنیا دار مکافات است.
 به گزارش کبنا، روز گذشته وحید اشتری فعال رسانه‌‍ای عدالتخواه در یک رشته توییت نوشت: «در پی انتشار چند عکس از یک خانواده که روز سه‌شنبه از استانبول به همراه حجم بالای بار وارد «فرودگاه امام خمینی» تهران شده بودند مشخص شد آن‌ها زهرا مشیر و مریم قالیباف همسر و دختر محمدباقر قالیباف و امیررضا بحیرایی داماد او هستند که برای خرید سیسمونی به ترکیه سفر کرده بودند.»
انتشار عکس‌های سفر دختر و داماد قالیباف به ترکیه واکنش‌های زیادی در پی داشته است.
عباس عبدی فعال سیاسی در همین باره نوشته است: «این خبر آن قدر مهم و ویرانگر است که وی باید از همه مناصب خود استعفا دهد. حیف که اطمینان دارم نفر جایگزین او، نامناسب‌تر خواهد بود. پس پیشنهاد استعفا نمی‌دهم. فقط نمی‌دانم از این پس چگونه در دوربین نگاه کرده و علیه ۴ درصدی‌ها حرف می‌زند؟ این خرید خاص طبقه یک در ده‌هزاری‌ها است.»
عذرخواهی فرزند قالیباف از سفر خواهرش به ترکیه
در همین حال الیاس قالیباف، فرزند محمدباقر قالیباف، در صفحه اینستاگرام خود با تایید سفر اعضای خانواده‌اش به ترکیه نوشت:  "خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است. آن‌ها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی‌ها و بزرگ نمایی‌هایی در متن‌های منتشر شده وجود دارد، اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است، چرا که باعث می‌شود همه تهمت‌هایی که در گذشته به پدرم و خود آن‌ها زده شده است را صحیح جلوه دهد. آنچه این خطا را نابخشودنی‌تر می‌کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می‌زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می‌کند.
این رفتار حتما مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است. آنان که می‌خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود، ولی متاسفانه نادیده گرفته شد. بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و آن‌ها هم حتما باید عذرخواهی نمایند.... "

سفر جنجالی خانواده قالیباف به ترکیه
 
خبرگزاری فارس نوشت: به دنبال سفر قابل انتقاد خانواده قالیباف به ترکیه، برخی هدف این سفر را خرید سیسمونی برای نوه وی اعلام و تلاش کردند با مقایسه آن با اظهارات قبلی رئیس مجلس در نقد خرید خارجی، این موضوع را برجسته نمایند.
در همین رابطه یکی از نزدیکان قالیباف گفت: موضوع خرید سیسمونی به هیچ عنوان صحت ندارد و ساخته ذهن مخالفان است.
وی افزود: امروز حتی اگر کسی به دنبال تجملات هم باشد بهترین برند‌های خارجی در تهران قابل دسترسی است و برای تهیه سیسمونی نیازی به سفر به ترکیه نیست.
به دنبال این اظهارات، از مسئولان فرودگاه و هواپیمایی معراج موضوع را پیگیری کردیم.
مدیر روابط عمومی معراج در پاسخ به این سوال که اضافه بار این مسافران چقدر بوده است، توضیح داد که بررسی صورت گرفته نشان داد این مسافران اضافه باری نداشته اند.
وی در پاسخ به این سوال که اگر اضافه باری نبوده پس درگیری بین این مسافران و متصدی پذیرش مسافر برسر چه بوده است، گفت: هیچ درگیری بین این مسافران و مسئول پذیرش وجود نداشته است.
پیشتر اعلام شده بود در درگیری خانواده قالیباف با متصدی پذیرش مسافر به علت اضافه بار، برخی مسافران متوجه هویت آن‌ها می‌شوند و از آن‌ها عکس می‌گیرند که به نظر می‌رسد این سناریوسازی برای طبیعی جلوه دادن نشر خبر صورت گرفته باشد.
در همین رابطه سایت اصولگرای مشرق‌نیوز مطلبی را به عنوان «خرید سیسمونی از ترکیه توسط دختر قالیباف صحت ندارد» را نیز منتشر کرد.
مشرق نیوز در ادامه نوشت: به دنبال سفر قابل انتقاد برخی از اعضای خانواده قالیباف به ترکیه، برخی هدف این سفر را خرید سیسمونی برای نوه وی اعلام و تلاش کردند با مقایسه آن با اظهارات قبلی رئیس مجلس در نقد خرید خارجی، این موضوع را برجسته نمایند.
در همین رابطه یکی از نزدیکان قالیباف گفت: موضوع خرید سیسمونی به هیچ عنوان صحت ندارد و ساخته ذهن مخالفان است.
وی افزود: امروز حتی اگر کسی به دنبال تجملات هم باشد بهترین برندهای خارجی در تهران قابل دسترسی است و برای تهیه سیسمونی نیازی به سفر به ترکیه نیست. 
به دنبال این اظهارات، خبرنگار از مسئولان فرودگاه و هواپیمایی معراج موضوع را پیگیری کرد. 
مدیر روابط عمومی معراج در پاسخ به این سوال که اضافه بار این مسافران چقدر بوده است، توضیح داد که بررسی صورت گرفته نشان داد این مسافران اضافه باری نداشته اند.
وی در پاسخ به این سوال که اگر اضافه باری نبوده پس درگیری بین این مسافران و متصدی پذیرش مسافر برسر چه بوده است، گفت: هیچ درگیری بین این مسافران و مسئول پذیرش وجود نداشته است.
پیشتر اعلام شده بود در درگیری خانواده قالیباف با متصدی پذیرش مسافر به علت اضافه بار، برخی مسافران متوجه هویت آنها می شوند و از آنها عکس می‌گیرند که به نظر می رسد این سناریوسازی برای طبیعی جلوه دادن نشر  خبر صورت گرفته باشد.
مردم قناعت کنند، آقازاده‌ها کیف کنند!
دختر قالیباف برای خرید به کشور ترکیه رفته و پدرش علیه طبقه چهار درصدی‌ها سخن می‌راند. «سیسمونی گیت» فراموش می شود اما آنچه می ماند، کاهش سرمایه اجتماعی نظام است.

ماجرای ‎سیسمونی قالیباف، در حقیقت تکرار مکرر یک بحران نهادینه شده در بافت حاکمیت است، یک روز داستان دختر وزیر آموزش و پرورش، یک روز فلان پسر آقای سفیر، یک روز دختر صفدر و یک روز پسر باقر ...
این گویای ساخته شدن یک طبقه جدید است به نام طبقه مسئولین! قشری مصون از همه مصائب جامعه و به شدت در حال گسترش؛ طبقه‌ای که حالا با گسترش فضای مجازی دیگر اعمال آن‌ها و خانواده‌شان نمی‌تواند از دید شهروندان پنهان بماند.
مردم در عجب هستند چگونه از خودکفایی علمی کشور سخن می گوییم اما فرزندان بسیاری از مسئولین برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند. در نهایت سیسمونی گیت فراموش می شود اما آنچه می ماند، کاهش سرمایه اجتماعی نظام است.
این گزارش را ببینید.
                  
واکنش عباس عبدی به سفر پرحاشیه خانواده قالیباف به ترکیه/ باید از همه مناصب خود استعفا دهد


 عباس عبدی به مسافرت خانواده قالیباف به ترکیه واکنش نشان داد.
واکنش عباس عبدی به سفر پرحاشیه خانواده قالیباف به ترکیه/ باید از همه مناصب خود استعفا دهد
عباس عبدی در توئیتر نوشت:
 این خبر آن‌قدر مهم و ویرانگر است که وی باید از همه مناصب خود استعفا دهد. حیف که اطمینان دارم نفر جایگزین او، نامناسب‌تر خواهد بود. پس پیشنهاد استعفا نمی‌دهم.
 فقط نمی‌دانم از این پس چگونه در دوربین نگاه کرده و علیه ۴ درصدی‌ها حرف می‌زند؟ این خرید خاص طبقه یک در ده‌هزاری‌ها است.

 
 طعنه سنگین هاشمی‌طبا: شاید قالیباف مثل قضیه شهرداری تهران و خلاف‌های قائم مقامش ، بی‌اطلاع بوده

هاشمی طبا، گفت: چنین وسایل و لوازمی که گفته می‌شود به خاطر آن به ترکیه سفر کردند، همیشه در کشور پیدا می‌شود.
این کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نکته قابل توجه این است که چنین وسایل و لوازمی که گفته می‌شود به خاطر آن به ترکیه سفر کردند، همیشه در کشور پیدا می‌شود به این معنی که جنس خارجی برای سیسمونی در کشور پیدا می‌شود. علاوه براین مگر تولید داخل چه اشکالی دارد که برخی می‌خواهند حتما از یک کشور خارجی لوازم خود را بخرند؟ البته خدا کند خبر حضور فرزند قالیباف در کشور خارجی برای خرید سیسمونی درست نباشد!
هاشمی‌طبا در واکنش به پست اینستاگرامی پسر قالیباف و عذرخواهی او از مردم خاطرنشان کرد: البته گاهی اوقات افرادی که چنین اخباری را منتشر می‌کنند، محاکمه می‌کنند و می‌گویند چرا برخی مطالب را منتشر می‌کنید؟ لذا خدا را شکر که پسر قالیباف عذرخواهی کرده است. البته این اقدام نیاز به عذرخواهی ندارد.
او درباره اینکه قالیباف در اظهارات خود در مجلس به حمایت از تولید داخل تاکید دارد، یادآور شد: این احتمال وجود دارد که قالیباف از خرید سیسمونی دخترش از کشور ترکیه خبر نداشته همانطور که قالیباف در جریان قضیه شهرداری تهران و خلاف‌های قائم مقامش هم، بی‌اطلاع بوده است. در حقیقت در شهرداری قائم مقام قالیباف خلاف کرد اما او بی‌خبر بود، بنابراین اینجا هم خبر نداشته چرا که در حال حاضر سر قالیباف شلوغ است و شبانه‌روز در مجلس حضور دارد، حالا آنها هم برای خودشان کارهای انجام دادند.
 پروژه «دار و دسته جلیلی / پایداری» است، اینم سندش
دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران، ماجرای قالیباف را با استدلال‌هایی، نتیجه اجرای پروژه «دار و دسته جلیلی» دانست.
 محمد رهبری، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران نوشت:
توی این ماجرای ‌#سیسمونی بهتره صرفاً دعوای قالیباف رو با تیم جلیلی/پایداری نظاره کنیم.
اگر هم در مورد وحید اشتری و ربطش به ‌#جلیلی نیاز به اطلاعات بیشتر دارید این ‌#رشته_توئیت رو بخونید:
وحید اشتری در سال ۹۲ سخنگوی «کمیته ‌#صیانت از منافع ایران» بود.
اما این کمیته چیکار می‌کرد؟/۱
این کمیته مسئولیت تجمع اعتراضی علیه روحانی در فرودگاه مهرآباد رو برعهده گرفت که به کفش‌پرانی منجر شد!
تجمعی که بخاطر گفتگوی تلفنی روحانی با اوباما شکل گرفت و پشتیبانی سایت ‌#رجانیوز رو داشت و گفته می‌شد مورد حمایت جلیلی هست.
صحبت‌های اشتری در دفاع از این تجمع رو توی عکسا ببینید
دارودسته جلیلی یکسال بعد همایش ‌#دلواپسیم رو علیه مذاکرات هسته‌ای برگزار کردند و وحید اشتری هم مدافع این همایش بود که موضعش رو اون زمان در گوگل‌پلاس نوشت/۳
سوابق وحید اشتری رو با یک جستجوی ساده در گوگل میشه پیدا کرد؛ توی این سوابق مخالفتش با برجام و ارتباطش با جلیلی مشهوده و هیچ‌وقت تکذیب نشده.
البته مخالفت اشتری با قالیباف هم ریشه‌داره و مربوط به امروز و دیروز نیست.
فضاسازی اخیر علیه قالیباف رو هم باید در همین چارچوب فهم کرد.
این نکته رو هم باید اضافه کنم که این توضیحات اصلاً به معنای تبرئه قالیباف نیست؛ خطاها و تناقضات رفتاری قالیباف و تیمش در همه این سال‌ها برای همه روشن‌تر از این حرفاست که نیاز به این قبیل افشاگری‌ها داشته باشه. اصل صحبت آینه که پشت این دعواها داستان دیگری است.







 «الیاس» به منتقدان چه پاسخی داد ؟ / جنجال مجازی علیه سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی
اقتصاد نیوز نوشت:یک فعال فضای مجازی به سفر خانواده محمد باقر قالیباف به ترکیه واکنش نشان داد.
وحید اشتری، فعال مجازی در رشته توئیتی نوشت:
چند تا از مسافران استانبول یک‌سری فیلم و عکس از یک خانواده چادری (در پروازهای ترکیه خیلی مرسوم نیست) فرستاده‌اند که امروز به‌خاطر حجم بالای بار با متصدی کانتر به مشکل خورده‌اند و بعد با رفتار عوامل هواپیمایی معلوم شده از خانواده مسئولین‌اند. ظاهرا خانواده آقای قالیباف⁩ بوده‌اند.
همسر ایشان سرکارخانم زهرا مشیر را شناخته‌اند. یک زوج جوان هم با ایشان بوده که یا پسر و عروس‌شان و یا دختر و دامادشان بوده‌اند. ظاهر حجم بالای باری که از ترکیه می‌آورده‌اند، کالسکه و کیف نوزاد و تخت تاشوی کودک و امثالهم بوده است. یعنی برای خرید سیسمونی به ترکیه رفته بودند.
از بعدازظهر تا حالا برای مطمئن شدن با بچه‌های فرودگاه امام و هواپیمایی معراج ارتباط گرفتم و اطلاعات پرواز را درآوردم. اسم این سه نفر در لیست پرواز شماره ۴۸۰۴ ساعت ۱۳:۴۵ امروز معراج ‌از فرودگاه استانبول به فرودگاه امام است: زهرا مشیر، مریم قالیباف و امیررضا بحیرایی (داماد)


 الیاس قالیباف فرزند محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در واکنش به انتقادها از سفر جنجالی خواهر و همسر خواهرش به ترکیه نوشت:
خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است.
فرزند رئیس مجلس در یادداشتی که در صفحه خود منتشر کرد نوشت:
این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است‌.
آن ها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی ها و بزرگ نمایی‌هایی در متن‌های منتشر شده وجود دارد اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است، چرا که باعث می‌شود همه تهمت هایی که در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است را صحیح جلوه دهد.
آنچه این خطا را نابخشودنی‌تر می کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می کند.
این رفتار حتما مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است.
آنان که می خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود ولی متاسفانه نادیده گرفته شد.
بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و آن‌ها هم حتما باید عذرخواهی نمایند.


غلامرضا تاجگردون که اعتبارنامه‌اش به ریاست قالیباف رد شد و از راهیابی به مجلس بازماند با انتشار ویدئوی زیر در اینستاگرام گفت که آقای قالیباف دنیا دار مکافات است.
         
نام شما

آدرس ايميل شما

مجلس
Iran, Islamic Republic of
ابن مجلس چنان آبروریزی کرده که نباید دوباره تشکیل بشه
از زاکانی تا قالیباف
مملکت رو نابود کردند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
انشالله حق مردم گچساران و باشت دامن اونها رو بگیره
تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
با نامردی بهت خیانت کردند و خدا هم به خودشون واگذارشده کرد و روسیاه شدند
چفیه
Iran, Islamic Republic of
دیگه گذشت آقای قالیباف که چفیه بیندازی دور گردن
دوران روسیاهی
آبروی کشور رو شما بردی
شهرداری؛املاک نجومی؛ ترکیه؛سیسمونی .......
Iran, Islamic Republic of
موبایل زینب قاسمی، سیسمونی نوه قالیباف،.....مردم لطفا تحملتون بالا ببرید و مسیولین درک کنید
Iran, Islamic Republic of
در این اوضاع بد اقتصادی مردم کار درستی نبود
Iran, Islamic Republic of
استعفا بدهد این گروه ارتقا میگیرن همانطور که تاکنون گرفتن این جماعت هرکدام کلیدار صندوق دلار هستن و بریال برا دولت سید محرومان اندر فقر قانون مصوب میکنن زیرا همه سر وته یکرباسین کاکو
ولایتمدار
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای الیاس خان قالیباف
هیچ نیازی به عذر خواهی نیست
آنچه الان شرعا و قانونا بر ذمه شما تکلیف شده این هست که پدرت محترمانه در اسرع وقت استعفا دهد و دیگر با ادعای انقلابی گری به ریش ملت مظلوم وستمدیده ایران نخندد.
پاتاوه دنا
Iran, Islamic Republic of
جماعت من دیگه حوصله ندارم...به خوب امیدوازبدگله ندارم...واقعآدیگه مردم نمیدونن دم خروس راباورکنندیاقسم حضرت عباس....انقلاب و۸سال جنگ اینجوری بایدآرمانهاش برباد برود؟
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
.
سید محمود رضوی مشاور رئیس مجلس گفت: پروژه‌سازی برخی نهادهای امنیتی در سفر خانواده قالیباف به کل نظام لطمه زد.

آقای رضوی،
برخی نهادهای امنیتی بدون فرمان هیچ پروژه‌ای نمی‌سازند این پروژه بدان معنا بود که تاریخ مصرف آقای قالیباف پایان یافته که اگر عاقل باشد مانند مهندس بازرگان با زبان خوش کنار می‌رود و الا استخر در انتظار است.
در خار ببین گل را بیرون همه کس بیند، در جزء ببین کل را این باشدت اهلیت.


سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
Iran, Islamic Republic of
جناب قالیباف به نام دین اول ظلم به خدا و دین خدا کردی مقابل خدا ایستادی بعد مقابل خدا
Iran, Islamic Republic of
جناب قالیباف جنگ با خدا با ابزار دین خدا باعث نابودی و ان شاءالله مرگ سیاسی شما شد مقابل مردم ایستادن یعنی محوشدن در دنیای سیاست/ شما که می گفتید من وقتی در یخچالم باز می کنند شرمنده بچه ها و نوه هام می شوم توکه می گفتی کلا ۳ سه میلیون پس انداز داشتی در زمان کاندیداتوری ریاست جمهوری انصافا ان موقع من هشت میلیون پس انداز داشتم الان پول ویزیت یک پزشک عمومی ندارم چه شد که در عرض این چند سال هزینه سیسمونی و خرج سفر به خارج خانم و بچه ها میلیاردی شد وای به روزی که پرده ها به حکم خدا کنار رود..
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
1