تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب : ۴۴۷۱۶۱
صبح امروز مطرح شد؛

برنامه اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد برای رفع فقر مطلق

۱
برنامه اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد برای رفع فقر مطلق
کبنا ؛
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: معتادان، بیماران اعصاب‌روان رها شده در معابر عمومی و بی‌خانمان‌ها، جهت ساماندهی از طریق خانواده یا مراکز نگهداری موجود، به سازمان معرفی می‌گردند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، امروز (۳۰ فروردین ۱۴۰۱) جلسه دستورالعمل رفع فقر مطلق در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان برگزار گردید.
حمیدرضا واعظی‌زاده در اجرای روند دستورالعمل اجرایی و اهداف برنامه ملی رفع فقر مطلق با عنایت به تاکید ریاست جمهوری اسلامی ایران در جهت رفع فقر مطلق در کشور  و به تبع آن پیگیری مقام عالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بعنوان متولی اجرای این رخداد نوین در سطح کشور اظهار داشتند: همه دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تعامل همسو به شناسایی جامعه هدف در جهت رفع فقر مطلق تلاش کنیم.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان افزود: با توجه به تاکید رییس جمهور و دکتر عبدالملکی مقام عالی وزارت مبنی تسریع در روند شناسایی و ثبت نام افراد واجد شرایط ملزم به پیگیری‌های مستمر و شناسایی جامعه هدف هستیم.
واعظی زاده در ادامه خاطر نشان کرد: افراد مشمول پس از اتمام سه ماه دریافت کمک معیشتی یا حمایت غذایی، مشمول روند توانمند سازی کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.
وی افزود: معتادان، بیماران اعصاب‌روان رها شده در معابر عمومی و بی‌خانمان‌ها، جهت ساماندهی از طریق خانواده  یا مراکز نگهداری موجود، به سازمان  معرفی می‌گردند.
در ادامه با اشاره به دیگر افراد واجد شرایط فقر مطلق که امکان تامین معاش خوراک و پوشاک را ندارند نیز توسط کمیته امداد در چهارچوب هم افزایی ترجیحا از طریق مراکز مردمی وابسته و سمن ها و موارد وابسته مورد حمایت موقت خواهد گرفت.
سید علی دانشی در ادامه جلسه گفت: اینکه همه پای کار هستند و تلاش می‌کنند برای پیشبرد اهداف، جای خوشحالی و تشکر دارد.
وی افزود: ما باید جزء اولین استان‌هایی باشیم که مشمولین طرح را در سامانه معرفی شده وارد می‌کنیم و بحث پالایش ثبت نامی‌ها را در گام دوم مورد بررسی قرار می‌دهیم.
وی در خصوص نقش سازمان تبلیغات اسلامی در این فرایند گفت: با توجه به اینکه امکان دارد در منطقه‌ای دسترسی به اینترنت نباشد، سازمان تبلیغات می‌تواند با همکاری روحانیونی که در روستا هستند و با استفاده از فرم‌های مخصوص اطلاعات افراد را جمع‌آوری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
1