کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صبح امروز مطرح شد؛

برنامه اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد برای رفع فقر مطلق

30 فروردين 1401 ساعت 21:54

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: معتادان، بیماران اعصاب‌روان رها شده در معابر عمومی و بی‌خانمان‌ها، جهت ساماندهی از طریق خانواده  یا مراکز نگهداری موجود، به سازمان معرفی می‌گردند.


مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: معتادان، بیماران اعصاب‌روان رها شده در معابر عمومی و بی‌خانمان‌ها، جهت ساماندهی از طریق خانواده یا مراکز نگهداری موجود، به سازمان معرفی می‌گردند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، امروز (۳۰ فروردین ۱۴۰۱) جلسه دستورالعمل رفع فقر مطلق در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان برگزار گردید.
حمیدرضا واعظی‌زاده در اجرای روند دستورالعمل اجرایی و اهداف برنامه ملی رفع فقر مطلق با عنایت به تاکید ریاست جمهوری اسلامی ایران در جهت رفع فقر مطلق در کشور  و به تبع آن پیگیری مقام عالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بعنوان متولی اجرای این رخداد نوین در سطح کشور اظهار داشتند: همه دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تعامل همسو به شناسایی جامعه هدف در جهت رفع فقر مطلق تلاش کنیم.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان افزود: با توجه به تاکید رییس جمهور و دکتر عبدالملکی مقام عالی وزارت مبنی تسریع در روند شناسایی و ثبت نام افراد واجد شرایط ملزم به پیگیری‌های مستمر و شناسایی جامعه هدف هستیم.
واعظی زاده در ادامه خاطر نشان کرد: افراد مشمول پس از اتمام سه ماه دریافت کمک معیشتی یا حمایت غذایی، مشمول روند توانمند سازی کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.
وی افزود: معتادان، بیماران اعصاب‌روان رها شده در معابر عمومی و بی‌خانمان‌ها، جهت ساماندهی از طریق خانواده  یا مراکز نگهداری موجود، به سازمان  معرفی می‌گردند.
در ادامه با اشاره به دیگر افراد واجد شرایط فقر مطلق که امکان تامین معاش خوراک و پوشاک را ندارند نیز توسط کمیته امداد در چهارچوب هم افزایی ترجیحا از طریق مراکز مردمی وابسته و سمن ها و موارد وابسته مورد حمایت موقت خواهد گرفت.
سید علی دانشی در ادامه جلسه گفت: اینکه همه پای کار هستند و تلاش می‌کنند برای پیشبرد اهداف، جای خوشحالی و تشکر دارد.
وی افزود: ما باید جزء اولین استان‌هایی باشیم که مشمولین طرح را در سامانه معرفی شده وارد می‌کنیم و بحث پالایش ثبت نامی‌ها را در گام دوم مورد بررسی قرار می‌دهیم.
وی در خصوص نقش سازمان تبلیغات اسلامی در این فرایند گفت: با توجه به اینکه امکان دارد در منطقه‌ای دسترسی به اینترنت نباشد، سازمان تبلیغات می‌تواند با همکاری روحانیونی که در روستا هستند و با استفاده از فرم‌های مخصوص اطلاعات افراد را جمع‌آوری کنند.


کد مطلب: 447161

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/447161/برنامه-اداره-کل-کار-تعاون-رفاه-اجتماعی-کهگیلویه-بویراحمد-رفع-فقر-مطلق

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1