تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۴۶۱۴۶
کبنا گزارش می‌دهد

شهید هدایت الله طیب؛ چرا الگوهای واقعی این دیار فراموش شده‌اند؟ / دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد همچنان بی‌جوهر و منفعل

۱
۲
شهید هدایت الله طیب؛ چرا الگوهای واقعی این دیار فراموش شده‌اند؟ / دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد همچنان بی‌جوهر و منفعل
کبنا ؛زندگی شهدا سراسر جذابیت است و پرداختن به زندگی شهدا و معرفی آنها با تولیدات فرهنگی از جمله کتاب، زندگی نامه، فیلم‌های مستند، فیلم‌های سینمایی، انیمیشن و ... یکی از الگوهای هویت بخش به زندگی بی هویت امروز انسان‌ها است. بدون شک، یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های فرهنگی، فعالیت و قوی شدن در مسائل فرهنگی است، اما متأسفانه دستگاه‌های سنتی فرهنگی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، هیچ نیروی کارآمدی در زمینه‌های رسانه‌ای، پیام رسانی، محتوا ندارند.
تأسف آورتر این است که تفکر پرورده‌ای هم در میان این دستگاه‌ها منتج به نتیجه‌ای نمی‌شود و سیاست گذاری‌ها فقط در حد رفع تکلیف انجام می‌شوند.
استان کهگیلویه و وبویراحمد که با توجه به میزان جمعیت، بیشترین تعداد شهید را تقدیم به انقلاب کرده، اما بنیاد شهیدی دارد که کارآیی لازم را ندارد، کند پیش می‌رود و به طور کل پیش نمی‌رود و در مسائل فرهنگی هم همچون گذشته به برگزاری یادواره‌ها اکتفا می‌کند و کاملاً منفعل است.
در حالی که مسئولیت بزرگی بر دوش این مسئولان است اما از سرمایه‌های فرهنگی بزرگ استان که شهدای استان هستند در جهت رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی و بخصوص مباحث هویت بخشی به نوجوانان و جوانان هیچ استفاده‌ای نمی‌شود، بخصوص در زندگی امروزه که دین و مذهب در میان مردم جامعه استان کمرنگ شده و افزایش خودکشی و آسیب‌هایی که نمی‌توان نام آنها را برد زنگ خطری برای جامعه‌ای است که در آن جلسات فرهنگی رفع تکلیفی برگزار می‌شود.
گفته‌ها فقط در حد حرف باقی می‌ماند و هیچ خط مشی و برنامه‌ای عملیاتی نمی‌شود، حتی جامعه روحانیت نیز نسبت به این موضوع دلسوزی نداشته است.
اگر فیلمی ساخته شده، خالی از محتوا و خالی از هویت واقعی شهید شده است.
اما می‌بینیم که تعدادی از شهدا، گل سرسبد فضای مجازی شده‌اند، و افراد مختلفی در این زمینه دلسوزی داشته‌اند، چرا افرادی مثل «شهید هدایت الله طیب» نباید الگوی جوانان کهگیلویه و بویراحمدی باشند، جوانانی که هویت آنان پشت همین موبایل‌ها و فضاهای خالی از معنویت گم شده است؟
شهرام مهدوی مطلق در سالروز شهادت «هدایت الله طیب» مختصری از زندگی او نوشت.
بنیاد شهید و دستگاه‌های فرهنگی چرا نسبت به معرفی الگوهای همین دیار و سرزمین همیاری و همکاری نمی‌کنند؟

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
رحمت الله علیه
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

دولت روحانی تا واپسین لحظات عمر خود پیگیر تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما ...
1