تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۴۴۵۹۹۵
در رسانه کبنانیوز؛

مشکلات توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

۰
کبنا ؛
رسانه کبنا نیوز پیرامون مسائل و مشکلات مربوط به توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد سلسله‌ گفت‌وگوهایی را با مدیران و شخصیت‌های برجسته‌ی استانی ترتیب داده است که از روز نخست سال جاری به تدریج منتشر خواهند شد. 
قرن 14 یکی از قرون پرفراز و نشیب برای کشور ایران و به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد بود. در اواسط این قرن انقلاب اسلامی رخ داد. به تبع مواهب و تحولاتی که با این انقلاب در کشور به وقوع پیوست، در کهگیلویه و بویراحمد نیز تحولات بسیاری به ویژه در حوزه راه‌ها و زیرساخت‌های جاده‌ای را شاهد بودیم. این استان از یک استان کاملاً سنتی به استانی نیمه سنتی-نیمه مدرن تغییر شکل داد.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌هایی است که با وجود حجم عظیم تغییراتِ رخ داده، هنوز نتوانسته است در شاخص‌های مختلفِ توسعه، در نسبت با سایر استان‌های کشور، پیشرفت چشمگیری داشته باشد. علیرغم تحولات هنوز نیز شاهد آسیب‌هایی در این استان هستیم؛ از کمبود سرمایه‌گذاری و افزایش آسیب‌های اجتماعی تا رفتارهای سیاسی پرخطر همگی نشان می‌دهند که ما مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تا رسیدن به توسعه مسیر پرفراز و نشیبی را پیش روی خود داریم. در دو سال اخیر نیز شیوع ویروس کرونا، اختلال زیادی در مسیر توسعه استان به وجود آورد.
از این رو در رسانه کبنا نیوز تصمیم بر آن شد که مشکلات توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد از نظرگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد تا راه برون‌رفت از این مشکلاتی که استان با آنها روبرو است، مشخص شود. بنابراین ضمن گفت‌وگو با برخی از مدیران و شخصیت‌های برجسته‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد، پرسش‌های متفاوتی درباره‌ی جایگاه این استان در شاخص‌های توسعه و راه‌های برون‌رفت از توسعه‌نیافتگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گفت‌وگوها با افرادی همچون رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشگاه یاسوج، دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیر صندوق کارآفرینی امید، رئیس صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد و برخی دیگر از مدیران استانی صورت گرفت که از روز نخست سال جاری به تدریج در این سایت خبری منتشر خواهند شد.
امید است که با انتشار این گفت‌وگوها مسیر توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد و مسائل و مشکلات پیرامون آن مشخص شود تا بتوان نقشه راهی برای برون‌رفت از این مسألۀ مهم ترسیم نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما

نتيجه انتخابات سال آينده!

نتيجه انتخابات سال آينده!

دبيركل مجمع ايثارگران در شفاف‌سازي حواشي اخير از مشكلات نرم‌افزاري، ملاحظات آيين‌نامه‌اي ...
ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران توسط یک مراجعه کننده که درخواست غیرقانونی داشت ...
توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی ...
1