تاریخ انتشار
جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۴۴۵۰۷۵
در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت مطرح شد

عبرت بگیرید؛ اوکراین در باتلاق اعتماد به غرب غرق شد

۰
عبرت بگیرید؛ اوکراین در باتلاق اعتماد به غرب غرق شد
کبنا ؛امام جمعه دهدشت گفت: تحولات روسیه و اوکراین به ما می‌گوید این همان دنیای فردایی است که گفته می‌شد دنیای فردا دنیای گفتمان‌ها و نه موشک‌ها است! دیدید دنیا با موشک چکار می‌کند؟
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به وضعیت روز دنیا و تحولات روسیه و اوکراین اظهار داشت: ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم اسلام با جنگ افروزی و با بی خانمان کردن مخالف است باید همسایه‌ها بنشینند مذاکره کنند و با مذاکره مسائل حل شود.
 امام جمعه دهدشت اضافه کرد: اما از این اتفاق باید عبرت‌ها بگیریم باتلاقی که اوکراین در آن گرفتار شده نتیجه کودتای مخملی دهه گذشته توسط ایالات متحده امریکاست.
 وی گفت: تصریح کرد: اوکراین در سال 1994 با اعتماد به غرب و کدخدای برخی‌ها فعالیت هسته‌ای خود را جلوی چشم جهانیان تعطیل کرد برای اینکه گفتند ما تضمین می‌کنیم اگر تهدیدی شد ما کمک می‌کنیم اما امروز در پاسخ درخواست کمک اوکراین می‌گویند ما برای شما دعا می‌کنیم.
 خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: اگر تدبیر رهبری مقتدر و اگر بصیرت مردم نبود چنین سرنوشتی را در فتنه سبز 88 در کشور ما ایجاد می‌کردند.
 وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند «عبرت‌ها فراوان و عبرت‌گیرندگان اندک‌اند»، تأکید کرد: برخی از نگاه‌های سیاسی مخصوصاً در کشور ما باید از این اتفاقات درس بگیرند.
 وی با اشاره به نگاه غربگرایانه در مذاکرات ادوار گذشته که امضای کری را تضمین می‌خواندند، افزود: درود بر ملت ایران و رهبر عزیز ما که این تضمین‌ها را نپذیرفتند.
 امام جمعه دهدشت گفت: تحولات این روزها به ما می‌گوید این همان دنیای فردایی است که گفته می‌شد دنیای فردا دنیای گفتمان‌ها و نه موشک‌ها است! دیدید دنیا با موشک چکار می‌کند؟ سردار ما را با موشک زدند، امروز می‌بینید که دنیا دنیای زور و موشک است اگر توان نداشته باشید اگر قدرت نظامی نباشد شما را زیر پا له می‌کنند.

 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه به استناد همین حرف‌ها برخی می‌خواستند برجام 2، 3 و برجام منطقه‌ای اجرا کنند، بیان داشت: زمان «گفتگوی تمدن‌ها»، زمان «تضمین امضاها» و «پایان دور موشک‌ها»... این‌ها کلیدواژه‌های بکار رفته توسط برخی در کشور بود.
 وی سرنوشت حاکمان متکی به غرب را یادآور شد و بیان داشت: ببینید سرنوشت پهلوی در ایران، صدام در عراق، مرسی در مصر، قذافی در لیبی، بن‌علی در تونس اشرف غنی در افغانستان و.. که تکیه بر باد کردند به کجا رسید؟ جمهوری اسلامی اما با تکیه بر قدرت درونی جایگاه والا دارد.
 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر مسئله جهاد تبیین را متذکر شد و گفت: ما نباید اجازه دهیم امر فوری امام مسلمین روی زمین بماند.
 وی با اشاره به اینکه دشمن در دو جبهه اقتصادی و رسانه‌ای جنگ ترکیبی راه انداخته است و القا می‌کند که انقلاب موفق نبوده است، تأکید کرد: نباید مشکلات که وجود دارد باعث شود از گفتمان انقلاب، امام و رهبری و این همه برکات دست بکشیم. در این چهار دهه که از پیروزی انقلاب گذشته است پیشرفت‌های حیرت آور داشته که باید بیان شود.
 امام جمعه دهدشت گفت: با تولید به مقابله با جنگ اقتصادی و با تبیین به مقابله جنگ رسانه‌ای برویم.
 وی مذاکرات وین را حساس خواند و گفت: کار به جایی رسید که نیاز به یک تصمیم سیاسی است بسته‌های پرمحتوا و کار کارشناسی تیم مذاکره کننده ما امروز بر روی میز قرار داده است غرب را در یک تصمیم مهم تاریخی گذاشته است.
 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اضافه کرد: جمهوری اسلامی و تیم مذاکره کننده همه خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری در دوره‌های قبل مشخص کرده را امروز معین کرده و بنای کوتاه آمدن نداریم تصمیم با غرب است آنها باید تصمیم بگیرند که باید چکار کنند.
 وی گفت: زمانی که فکر می‌کردند با لبخند پاسخ می‌گیرند و زمانی که خوشحالی‌شان در پرتاب خودکار یا زمانی که برخی با گریه کردن امتیاز می‌گرفتند، گذشت، امروز تیم ما متشکل از جوانان متعهد متخصص توانمند کارآزموده است و جمهوری اسلامی بنای کوتاه آمدن دیگری در مقابل فشارهای متعدد غرب را ندارد و نخواهد داشت.
 امام جمعه دهدشت نقش آموزش و پرورش به عنوان یکی از بال‌های مهم تربیتیی در کشور را مهم خواند و افزود: استفاده از ظرفیت معلمان توانمند متعهد متدین و متخصص در امور تربیتی لازم است.
 وی ادامه داد: باید وزیر محترم و در استان مدیر کل نسبت به امور تربیتی تلاش فراوان کند در برخی از دولت‌ها امور تربیتی جدی نگرفته نشد و آسیب‌های فراوان دید با تفکر انقلابی دولت جدید کاری انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
واقعیات جنگ اوکراین 

واقعیات جنگ اوکراین 

یک استاد تاریخ دانشگاه گفت: «پوتین منتظر یکی از رهبران قویِ اروپا است تا رو در روی او ...
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
1