تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۴۴۴۹۸۷
با ۱۸ رأی مثبت و فقط ۱ رأی منفی؛

کلیات طرح صیانت تصویب شد

۲
۰
کلیات طرح صیانت تصویب شد
کبنا ؛ اعضای کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جلسه امروز کمیسیون با ۱۸ رأی موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند.
      

جلال رشیدی کوچی در این جلسه گفت: من نه مخالف نظام هستم و نه مخالف انقلاب از خانواده‌ای آمده‌ام که پنج شهید تقدیم کرده است. عده‌ای برای موافقت با این طرح با من تماس می‌گیرند و من را تهدید می‌کنند. این در حالی است که بعد از گذشت مدتی به آغاز به کار کمیسیون مشترک مردم هنوز نگران تصویب این طرح هستند.
 وی ادامه داد: این موضوع هم دلیل دارد برای مثال به یکباره اعلام می‌شود که در خلال بررسی بودجه جلسه‌ای برای بررسی این طرح برگزار شود. کسی مخالف ساماندهی فضای مجازی نیست اما آیا این طرح در راستای ساماندهی فضای مجازی است؟ از نظر مردم اینگونه نیست من در کنار مردم هستم.
در ادامه رضا تقی پور انوری رییس کمیسیون مشترک در پاسخ به اظهارات جلال رشیدی کوچی گفت: برگزاری جلسه امروز به یکباره نبوده است و از دو روز قبل در این خصوص نظرخواهی شد. ۱۴ نفر از اعضای کمیسیون با برگزاری این جلسه موافق بودند.
 وی اضافه کرد: متاسفانه هنوز تخریب‌ها و تهدیدها در خصوص این طرح ادامه دارد. متاسفانه یکی از دوستان امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی هم مطالبی مطرح کرده است و در رسانه‌ها گفته شد که قرار است جلسه ۴۵ دقیقه‌ای تصمیم گیری شود. این در حالی است که قرار بود جلسه ۱۲: ۴۵ برگزار شود نه یک جلسه ۴۵ دقیقه‌ای. باید توضیح داده شود این ۴۵ دقیقه از کجا آمده است.
 رییس کمیسیون مشترک در پایان عنوان کرد: جرئیات طرح نیز در جلسات بعدی کمیسیون بررسی خواهد شد، برگزاری این جلسات اطلاع رسانی می‌شود.
 در پایان نیز کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران به رأی گذاشته شد و با رأی مثبت ۱۸ نفر از اعضای کمیسیون همراه شد.
 سخنگوی کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی از تصویب کلیات این طرح در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح که حاصل ۴۵ جلسه کارشناسی است در نشست امروز ارائه و کلیات آن تصویب شد.

لطف اله سیاه کلی در تشریح سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی، گفت: پیرو 45 جلسه کارشناسی که در قالب‌های مختلف و گروه‌های کارشناسی متعدد اعم از مرکز پژوهش‌ها و بخش‌های خصوصی و دولتی و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی تشکیل شد این طرح در نشست امروز ارائه و کلیات آن تصویب شد.
 وی افزود: بسیاری از ایرادات این طرح برطرف شده البته ممکن است برخی ایرادات همچنان وجود داشته باشد که در بررسی جزئیات و با حضور مسئولان ذیربط در کمیسیون اصلاح می‌شود.
 سیاه کلی یادآور شد: این طرح بسیار متفاوت‌تر از طرح اولیه است و مخالفان و منتقدان در نشست امروز معتقد بودند که با اصلاحات صورت گرفته طرح تغییرات زیادی کرده است و امیدوار هستیم که با کار کارشناسی مجدد ایرادات برطرف و طرح جامع و کامل شود تا شاهد قانون جامعی باشیم و مردم و ذی نفعان این حوزه از ثمرات آن بهره مند شوند.
 سخنگوی کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی ادامه داد: کلیات این طرح با 19 رأی تصویب شد و از جلسات آینده وارد بررسی جزئیات و مواد و تبصره‌های طرح می‌شویم؛ زمان جلسه آینده کمیسیون با توجه به بررسی لایحه بودجه 1401 هنوز مشخص نشده و با توجه به اینکه احتمال می‌رود بررسی بودجه سه شیفته شود بنابراین ممکن است بررسی جزئیات طرح به بعد از بررسی لایحه بودجه موکول شود.
 
اظهارات برخی از نمایندگان درباره کمیسیون مشترک فضای مجازی دیکتاتوری است
رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی توضیحاتی را درخصوص برگزاری جلسات کمیسیون متبوعش ارائه کرد.
 رضا تقی پور در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور در تذکری با استناد به ماده 75 آیین نامه داخلی مجلس گفت: متاسفانه برخی از همکاران نسبت به وظایف و حد و حدود خودشان آشنا نیستند، زیرا از بدو تشکیل کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران که 5 ماه از شروع به کار آن گذشته، با کارشکنی‌های مختلف روبرو هستیم و نمی‌گذارند جلسات این کمیسیون تشکیل شود.
 نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم اظهار کرد: به عنوان مثال در هفته‌های گذشته که بحث بودجه مطرح نبود، جلسات کمیسیون را با نیامدنشان و غیبت‌هایشان تعطیل کردند، از این رو درخواست می‌شود اجازه ندهید حرف‌های خلاف آیین نامه در صحبت‌های نمایندگان طرح شود؛ باید پاسخ داده شود در کدام بخش از آیین نامه مطرح شده که در این زمان نباید جلسات کمیسیون‌ها تشکیل شود. 
وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته برخی کمیسیون‌ها از جمله فرهنگی، کشاورزی و... جلساتی برگزار و امور تخصصی خود را پیگیری کردند. چرا برخی از همکاران فتوا صادر می‌کنند، لذا رئیس جلسه باید تذکر دهد که افراد آیین نامه داخلی را کنار نگذارند.
 این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: چنین موضوعی دیکتاتوری مدرن است، به عبارتی یک نفر تصمیم می‌گیرد یک کمیسیون را تعطیل کند، لذا باید همه ما حرمت مجلس را حفظ کنیم و با توجه به شأن نمایندگی نباید مطالبی را طرح کنیم که با مفاد آیین نامه مخالفت است. امروز طرح برخی از مطالب موجب درست شدن خوراک برای رادیوهای بیگانه است، لذا باید جلوی چنین سخنانی گرفته شود.
 تقی پور ادامه داد: اینکه مجلس را به توپ ببندید، نتیجه نخواهید گرفت، زیرا قبلی‌ها که این کار را کردند، نتیجه نگرفتند، ما کار و وظیفه خود را پیگیری خواهیم کرد، ولو با اقداماتی که برخی انجام می‌دهند. در جلسات باید به مردم توضیح داده شود و این جلسات به صورت آنلاین پخش زنده می‌شود، چرا برخی از افراد ناراحتند که قرار است پیشرفت امور و تصمیمات اطلاع رسانی شود!؟ از اینکه ترس از توضیح دادن به مردم را دارید و نتوانستید با عدم حضور در جلسات، کمیسیون را تعطیل کنید، متأسف هستم. 
 ربط دادن کاهش سرعت اینستاگرام به طرح شبیه به شوخی است
رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی با بیان اینکه فضای تخریبی ایجاد شده، صرفاً برای امروز نیست و بسیاری از حرف‌های ما تاکنون تقطیع، تحریف و تخریب شده است, گفت: ربط دادن کاهش سرعت اینستاگرام به طرح شبیه به شوخی است.
رضا تقی پور درحاشیه جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه 3 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب کلیات طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی اظهار داشت: بررسی این طرح در مجلس شورای اسلامی دارای شفافیت بی سابقه‌ای بوده است.
 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در فضای مجازی بحثی مطرح شده است که طرح مذکور با هدف مسدود سازی و فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام است، گفت: این فضایی که مطرح می‌کنید، صرفاً برای امروز نیست و بسیاری از حرف‌های ما تاکنون تقطیع، تحریف و تخریب شده است. کتاب جنگ رسانه‌های اجتماعی توسط یک آمریکایی نوشته شده است و اگر به این کتاب مراجعه کنید، می‌بینید که تمام آن تاکتیک‌ها در کشور ما پیاده می‌شود.
  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که در جنگ نرم هدف دشمنان تغییر رفتار مدیران است و الان هم می‌خواهند با دیکتاتوری رسانه‌ای خود کاری کنند که مسئولان و مدیران ما در تصمیمات خود تغییر ایجاد کنند.
 تقی پور گفت: رسانه نباید به ما تحمیل کند که چه تصمیمی را اتخاذ کنیم. البته ما معتقدیم که حتماً باید با مردم و رسانه‌ها تعامل و ارتباط داشته باشیم اما به هیچ وجه قبول نداریم که چند مافیای رسانه‌ای دست به کار شوند و تصمیمات ما را تغییر دهند.
 رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی تصریح کرد: کاهش سرعت اینستاگرام هیچ ارتباطی به این طرح ندارد. کسانی که این ادعا را مطرح می‌کنند، حرفشان بیشتر شبیه شوخی و مزاح است چرا که هنوز این طرح در مرحله بررسی است و چگونه قبل از تصویب، امکان اجرایی شدن آن وجود دارد؟
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سکوهای غول خارجی و آمریکایی اگر می‌خواهند فعالیت کنند، باید چارچوب، قوانین و ارزش‌های ما را بپذیرند. حتی کشورهای اروپایی هم این موضوع را دنبال می‌کنند به گونه‌ای که مدیرعامل فیسبوک هفته پیش اعلام کرد که ممکن است فعالیت‌های خودش را در اتحادیه اروپا محدود کند چرا که چارچوب‌های آنان را قبول نداشت.
 وی بیان کرد: یکی از انتقادات به طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی آن است که چرا ما برای فیلتر کردن مانع گذاشتیم و هیچ جا نگفتیم که فیلتر و مسدود سازی فضای مجازی اتفاق بیافتد. این بحث فقط مربوط به اینستاگرام نیست بلکه شامل همه شبکه‌های اجتماعی است. هدف ما از بررسی طرح مذکور آن است که تبعیض بین پلتفرم‌های مجازی داخلی و خارجی از بین برود و همان طور که پلتفرم‌های داخلی باید یک سری چارچوب را رعایت کنند، پلتفرم‌های مجازی خارجی هم باید قوانین و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند و دنیا آنقدر تنگ و تاریک نشده است که اگر چند سکوی خارجی چارچوب‌های ما را قبول نکنند، ما دچار مشکل شویم و یا آنکه بخواهیم به آنان التماس کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

رویای آزادی
Iran, Islamic Republic of
گل بود و به سبزه آراسته شد،بخدا تو این روزا فقط همین یه مشکل رو مردم ایران داشتن که اونم به برکت مجلس انقلابی ونماینده های همین مردم آسوده حال اجرا شد،احسنت وشیر مادرتون حلالتون که اینقدر بفکر صیانت مردم هستید ،با اجرای این طرح دیگه هیچ جای ایران هیچ ایرانی سر در سطل زباله برای پیدا کردن پلاستیکها نمیکند،دیگر هیچ زن و بچه های گشنه نمی خوابد و هیچ مردی شرمنده ی زن و بچه اش نمیشود.دیگر ایران گلستان شدددددد.
Iran, Islamic Republic of
بسی که صحبت جانانه کم بود...
چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

شاید همین یک جمله که گفتند «تشنگان خدمت بروند خیریه بزنند» سبب شد تا مسئولین و چهره‌های ...
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
فایل های مرتبط
1