تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۴۴۹۲۵
کبنا گزارش می‌دهد؛

بازار بزرگ یاسوج راه‌اندازی شد؛ اشتغالزایی برای 60 نفر / با به‌روزترین امکانات برای غرفه‌داران

۹
۶
بازار بزرگ یاسوج راه‌اندازی شد؛ اشتغالزایی برای 60 نفر / با به‌روزترین امکانات برای غرفه‌داران
کبنا ؛
دلباز سرمایه‌گذار بازار بزرگ یاسوج گفت: 370 میلیون تومان گل و گیاه برای این بازار خریداری شده است که تا هفته آینده از استان مازندران بارگیری و وارد یاسوج می‌شود. نزدیک به 700 میلیون تومان هم تزئینات مجسمه‌ای خریداری کرده‌ایم که هزینه نصب آنها هم پرداخت شده است. نزدیک به 600 میلیون تومان هم میز و صندلی و مبله هم خریداری شده است. سینمای روباز نیز خریداری شده است. همه این موارد تا قبل از عید اجرا می‌شود و این کار هم مستلزم این است که ما شروع کنیم به کار و مستقر شویم.
به گزارش کبنا، یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که یکی از مناطق نابرخوردار کشور است، چندی است که در ریل توسعه قرار گرفته است. توسعه چنین شهرهایی از مسیر سرمایه‌گذاری می‌گذرد. سرمایه‌گذاری در بازار یاسوج یکی از مهمترین مکان‌هایی است که می‌تواند به مسیر توسعه این شهر کمک کند.
بازار بزرگ سنتی، تفریحی و تجاری یاسوج که با تلاش و سرمایه‌گذاری سید محمد دلباز راه‌اندازی شده است. این بازار روبروی جمعه بازار فعلی قرار دارد، تکمیل شده و آماده استقرار مغازه‌داران و فروشندگان است. گفتنی است که دیروز هیئت مدیره این بازار نیز در یک رأی‌گیری انتخاب شد؛ با حضور اعضای حاضر در جلسه، رأی‌گیری به صورت کتبی انجام شد و پس از شمارش آراء، علیرضا اکبری، عبدالکریم پاراد و فرهام کریمی به ترتیب بیشترین آراء را کسب کردند. همچنین دکتر حسن مفتح و خانم داناپور از طرف سرمایه‌گذار دارای یک رأی در هیئت مدیره بازار هستند.



دلباز سرمایه‌گذار بازار بزرگ سنتی، تفریحی و تجاری یاسوج در جمع غرفه‌داران این بازار گفت: سعی کرده‌ایم با بهترین کیفیت کار راه‌اندازی و ساخت این بازار را انجام دهیم. وی گفت: گرچه الأن دو سال و نیم از وعده ما می‌گذرد، اما همین که شما تحمل کردید ما منت‌دار شما هستیم
دلباز اضافه کرد: قرار بر این بود 478 غرفه را به بازار بالا (جمعه بازار) تحویل دهیم؛ یا به صورت خرید یا اجاره، اما متأسفانه نه گذاشتند کار ما راه بیفتد و نه تعیین تکلیف‌مان کردند.
وی گفت: به امید خدا از فردا اولین مغازه را شروع می‌کنیم.
دلباز ادامه داد: قرار بوده که ما 5 میلیارد تومان هزینه برق این مجموعه کنیم که متأسفانه اداره برق هیچ نوع همکاری نکرد؛ الأن حدود 42 میلیارد تومان هزینه‌ برق اینجا شده است.
سرمایه‌گذار گفت: اگر از کسانی که درخواست داشتیم که هر مغازه‌ای 5 میلیون تومان پولِ برق بدهند، به این خاطر بود که برای هر مغازه‌ای ما 27 میلیون تومان پول برق هزینه کرده‌ایم؛ 17 میلیون تومان از این هزینه فقط کابل برق بوده است. نزدیک 13 میلیارد تومان هم ترانس نصب کردیم. نزدیک 2 میلیارد تومان هم تأسیسیات آتش‌نشانی هزینه کرده‌ایم.
وی افزود: 260 مغازه فروخته‌ایم و 500 مغازه در اختیار خودمان است.
دلباز اظهار داشت: هر کس میل دارد که این بازار راه بیفتد بسم الله را بگوید. از همین فردا به بازگشایی مغازه‌ها شروع می‌کنیم.
وی خطاب به غرفه‌داران گفت: عزیزانی که می‌خواهند مغازه‌شان را بفروشند یا اجاره دهند، از این کار امتناع کنند. هیئت امنا تصمیم می‌گیرد. قطعاً این تصمیم به نفع تمامی عزیزان است. انتظار داریم همانطور که تا الأن همکاری نموده‌اید ادامه دهید تا آن را راه اندازی کنیم.

وی گفت: آن بازار قطعاً جمع‌آوری خواهد شد و ما بیشتر از 250 غرفه به مغازه‌های بالا تحویل نداده‌ایم که 129 غرفه را خریداری نموده‌اند. 130 مغازه دیگر به آنها می فروشیم. بقیه را خودمان اداره می‌کنیم.
سرمایه‌گذار گفت: 370 میلیون تومان گل و گیاه برای این بازار خریداری شده است که تا هفته آینده از استان مازندران بارگیری و وارد یاسوج می‌شود. نزدیک به 700 میلیون تومان هم تزئینات مجسمه‌ای خریداری کرده‌ایم که هزینه نصب آنها هم پرداخت شده است. نزدیک به 600 میلیون تومان هم میز و صندلی و مبله هم خریداری شده است. سینمای روباز نیز خریداری شده است. همه این موارد تا قبل از عید اجرا می‌شود و این کار هم مستلزم این است که ما شروع کنیم به کار و مستقر شویم. دلباز گفت: برای برق هم ماهانه باید 95 میلیون تومان به اداره برق پرداخت کنیم. چون برق ما حجمی است.
گفتنی است که با راه‌اندازی این بازار برای حدود 60 نفر نیز اشتغالزایی صورت می‌گیرد؛ سه نفر کارمند برق برای اینجا مشخص می‌شود. 20 نفر نظافت‌چی، 10 نفر نگهبان و 20 نفر هم حفاظت محیطی برای برقراری نظم به کار گرفته می‌شوند. به طور کلی نزدیک 60 نفر کارمند این بازار می‌شوند.
گفتنی است که بازار بزرگ سنتی، تفریحی و تجاری یاسوج علاوه بر اینکه مکان شیکی است از ایمنی بسیار بالایی نیز برخوردار است. سازه‌های این بازار با ایمنی بسیار بالایی طراحی و ساخته شده‌اند.
قرار بود وقتی این بازار راه‌اندازی شد، 480 غرفه‌دار ساکن در جمعه‌بازار یاسوج به این بازار نقل مکان کنند. اما حدود یک چهارم آنها به این بازار آمده‌اند. جمعه بازار یاسوج علاوه بر ایمنی ضعیف، مشکلات مربوط به برق، گاز و آب، از ضعف سیستم سرمایشی و گرمایشی نیز رنج می‌برد.



نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به نظرم یکجا در این استان مافیا شکست خواهد خورد. و آن هم همین بازار جدید است. آرزوی جمع اوری جمعه بازار را به گور میبرید.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
بازار دوستان موسی خادمی و موحد پور یادش بخیر البته شریک هم هستن در این امر خیر
حمید
Iran, Islamic Republic of
من از نزدیک این مجموعه را دیدم میشه گفت عالیه
باید سرمایه گذار از طرف مسیولین حمایت بشه و مورد تشویق قرار بگیره
و طوری بشه که جمعه بازار کنونی که از نظر ایمنی جای خوبی نیست هم به همین مکان منتقل بشه
بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
کرایه و رهن خیلی بالاست/ بنظرم جای جمعه بازار کنونی خیلی بهتر است و یک نوستالوژی هم هست/ ما که فقط جمعه بازار فعلی میریم خرید و اگر جابجا شود یاسوج دیگه خرید نمی کنیم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
خب خرید نکن
نوستالژی حلبی اباد
امان از مغز های زنگ زده
شهروند
Iran, Islamic Republic of
لطفا آقای فرماندار وشهردار وشورا ی تامین،
فکری به حال تعمیرگاههای منطقه بنسجان نمایند
حسن
Iran, Islamic Republic of
آخه کدوم احمق مرکز شهر کرایه میده بیاد اونجا جنس بخره
Iran, Islamic Republic of
چند ساله با پول مردم واسه خودشون کاسبی راه انداختن و مالشون رو چند برابر کردن
ما
Iran, Islamic Republic of
هر چیز و هر کسی لیاقتی داره. لیاقت فروشنده ها و مردم شهر ما هم همون حلبی اباد هست .این بازار جدید برای فرهنگ شهر ما واقعا زیادی هست.شاید بچه های ما عاقل بشن و بفهمن که شانشون چی هست.و لایق بهترینها هستن.
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1