تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۴۴۴۸۲۹
سید عبدالرحمان توفیقیان فرماندار شهرستان چرام در گفت و‌گو با کبنانیوز:

متولیان فرهنگی در عمل و رفتار فرهنگی برخورد کنند / از ظرفیت رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به خوبی استفاده نشده / پیگیر استخدامی‌ها در چرام هستم / امنیت خوبی در شهرستان حاکم است

۰
متولیان فرهنگی در عمل و رفتار فرهنگی برخورد کنند / از ظرفیت رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به خوبی استفاده نشده / پیگیر استخدامی‌ها در چرام هستم / امنیت خوبی در شهرستان حاکم است
کبنا ؛فرماندار چرام گفت: رسانه‌ها یکی از ارکان اصلی فرهنگ سازی در جامعه است و تاکنون به خوبی از ظرفیت‌های فراوان رسانه‌ها در استان جهت رشد و تعالی فرهنگی و اجتماعی استفاده نشده است.
سید عبدالرحمان توفیقیان فرماندار شهرستان چرام در گفت و گو با کبنا نیوز به سؤالات طرح شده در حوزه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی و نقش رسانه‌ها در موضوع فرهنگ و تغییرات مدیریتی  پاسخ داد.
 فرماندار چرام در خصوص نقش فرهنگ در حوزه‌های امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی و نقش متولیان فرهنگی گفت: برای برنامه‌های فرهنگی نیاز هست که ابتدا از مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها اقدام شود.
وی با اشاره به نقش مسجد افزود: مسجد محوری را اصول برنامه‌های فرهنگی قرار دهیم که از ابتدا ما این کار را با حضور در مساجد و جلسات معارف با میزبانی ادارات شروع کردیم اما لازم هست متولیان فرهنگ در عمل و رفتار فرهنگی برخورد کنند.
 توفیقیان گفت: در حال حاضر با تلاش دادستان محترم و رئیس محترم دادگستری، نیروهای نظامی و انتظامی در شهرستان چرام امنیت خوبی حاکم هست و نشست‌هایی با معتمدین برگزار کردیم و این جلسات ادامه دارند و انتظار داریم همه با وحدت در شهرستان جهت برقراری امنیت همکاری کنند.
 فرماندار چرام با اشاره به نقش رسانه‌ها ها در حوزه فرهنگ سازی و آموزش به جامعه ومردم اظهارداشت: رسانه‌ها یکی از ارکان اصلی فرهنگ سازی و آموزش در جوامع به شمار می‌روند اما متاسفانه در جامعه ما بهره برداری‌های لازم از ظرفیت‌های فراوان آن‌ها در رشد و تعالی فرهنگی و اجتماعی افراد صورت نگرفته است.
وی با اشاره به ظرفیت رسانه‌ها در چرام افزود: می‌توان از نیرو و توان رسانه‌ها برای فرهنگ سازی، آگاه سازی و آموزش‌های رفتاری بهره جست تا بلکه بتوان حرکت اسب سرکش آسیب‌های اجتماعی را مهار و با ارتقای کیفیت آموزش‌های اجتماعی و فرهنگی افراد جامعه پذیرتر و توانمندتری را روانه اجتماع کرد. 
رئیس شورای اداری شهرستان چرام گفت: تلاش داریم باکمک آموزش و پرورش، بهزیستی، نیروی انتظامی، رئیس دادگستری و دادستان، شهرداری‌ها، شوراهای محلی و بومی به منظور اجرای برنامه‌های عملی پیش گیرانه آسیب‌های اجتماعی با هم به هماهنگی بیش‌تر و دقیق‌تر برسند و کارهای عملیاتی بیشتری انجام دهند.
 فرماندار چرام در پاسخ به سوالی در خصوص استخدام‌های یواشکی در ادارات چرام که از ظرفیت و سهمیه این ادارات استفاده می‌شود اما در بیرون شهرستان این افراد شاغل هستن که از یک طرف باعث پر شدن ردیف‌های استخدامی شده‌اند و از طرف دیگر ادارات با کمبود نیرو مواجه هستند و اخیراً در فضای مجازی به آن پرداخته شد که موجب اعتراض جوانان تحصیلکرده و جویای کار چرام ومردم شده است بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و احقاق حقوق عامه مردم از طریق دستگاه‌های نظارتی پیگیری می‌کنم که به طور جد به این موضوع ورود کنند و نتیجه را به اطلاع مردم می‌رسانیم از طریق رسانه‌ها و مجامع عمومی چرا که اولویت اشتغال در شهرستان چرام با افراد بومی است.
وی در خصوص عدم ایجاد ادارات در چرام و کمبود تجهیزات در ادارات شهرستان بیان کرد: جهت ارتقا ادارات هم از نظر تجهیزات و هم نیروی انسانی تلاش‌هایی صورت گرفته که امیدوارم در آینده نزدیک نتیجه لازم گرفته شود.
 فرماندار شهرستان چرام در پاسخ به کبنا نیوز در خصوص تغییرات مدیریتی در چرام با توجه به تغییر دولت بیان کرد: تغییرات در بحث مدیریت امری طبیعی است و در این جابجایی‌ها برادری سنگر خود را به برادر دیگر واگذار می‌کند. در فرمانداری استارت زده شد و تغییرات مدیریتی تا زمان به نتیجه نرسیدن و قطعی نشدن نباید مطرح شود و پیش دستی کرد چرا که ممکن است وضعیت و شرایط به نحوی پیش رود که در لحظه آخر تغییر مورد نظر مورد تجدید نظر قرار بگیرد. تغییرات در زمینه مدیریتی یک پروسه زمانبر هست.
نام شما

آدرس ايميل شما

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
دزد بازاری در وزارتخانه!

دزد بازاری در وزارتخانه!

وزير نمي‌گويد «تغيير» مي‌‌كنند، مي‌گويد: «بركنار» مي‌‌شوند. اين «بركناري هزار مدير» (نه ...
1