تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۴۴۴۷۰۵
در دیدار مدیر کمیته امداد با فرماندار لنده مطرح شد

طرح نهضت مسکن در روستای عروه اجرا می شود / کمیته امداد مردم را به سمت بنگاه های زود بازده ترغیب نماید

۱
طرح نهضت مسکن در روستای عروه اجرا می شود / کمیته امداد مردم را به سمت بنگاه های زود بازده ترغیب نماید
کبنا ؛رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لنده با جلال دانش فرماندار این شهرستان دیدار و گزارش عملکرد این نهاد را ارائه کرد.
به گزارش کبنا نیوز؛ در این دیدار جلال دانش فرماندار لنده ضمن عرض خدا قوت و خوش آمدگویی بیان داشتند: اگر دقت کرده باشید در حکم تتفیذ ریاست جمهوری، رهبر معظم انقلاب بر رسیدگی به مستضعفان و نیازمندان جامعه تاکید دارند که هم حکم شرعی است و هم دستور حاکمیتی که به افراد کم برخوردار و کم توان خدمات ارائه شود.
دانش با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) ،بنیاد علوی، بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بازوان توانمند نظام در خدمات رسانی به اقشار مستضعف ومحروم جامعه هستند افزود: در شرایطی که دشمن افراد پایین دست جامعه را هدف قرارداده تا حس یاس و ناامیدی را تزریق کند بایدسعی شود ارائه خدمات قابل قبول باشد تا با رضایتمندی همراه باشد.
وی با اشاره به اینکه در دولت سید محرومان آیت‌الله رئیسی در این زمینه ها نیازمند همکاری نهادهای انقلابی است گفت: خدمات به محرومین صاحبان اصلی انقلاب بیش ازپیش احساس می شودوباید در جهت رفع نیازهای مردم تلاش کنیم و رویکرد کمیته امداد نباید صدقه محور باشد وباید توانمند سازی ایجاد شود.
فرماندار لنده با اشاره به  آمار بالای اشتغالزایی در شهرستان گفت:  باید مشخص شود و چشم اندازروشنی را برای آینده طراحی کرد تا دریک افق بلندمدت در ۱۰سال آینده یعنی ۱۴۱۰ امیدوارباشیم که ما هیچ فردی را تحت پوشش نهاد نداشته باشیم وخروجی ها بیشتر از ورودی ها باشد. 
جلال دانش ادامه داد: نباید بصورت بخشنامه‌ای عمل کنیم و باید ما باید خودبه سراغ نیازمندان برویم وامیدوارم در آینده این اتفاق بیفتد.
وی با تقدیر از مدیریت کمیته امداد امام خمینی(ره) لنده که تمامی اعتبارات شهرستان را جذب نمودند اظهار داشت: انتظار دارم که کمیته امداد با نیاز سنجی و اعتبارسنجی در خصوص نیازمندیهای مددجویان، مردم رابه سمت و سوی بنگاههای زود بازده ترغیب نمایند.
دراین دیدارجلال دانش با قولی که از رئیس کمیته امداد لنده گرفتند، قرار شد در صورت همکاری اهالی روستای عروه طرح بهسازی مسکن همه ساکنین روستای مذکور را با همکاری ادارات بنیاد علوی ،بنیاد مسکن وغیره را اجرایی کنند.
در ادامه این دیدار امیر محمود بصیری رئیس کمیته امداد امام خمینی لنده گزارشی از خدمات انجام شده به مددجویان را ارائه دادند.
۱- در بخش خودکفایی: اجرای ۲۰۷ طرح اشتغال، معرفی ۴۵ نفر برای کاریابی و فراهم کردن زمینه اشتغال آنها و ارائه خدمات آموزشی به ۳۲۱ نفر در زمینه دامداری، رایانه، فوریتهای پزشکی و داروخانه
۲- در بخش مسکن و ساختمان: فراهم کردن زمینه احداث ۱۶۰ واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰ که تا کنون ۵۰ نفر پروانه ساخت از بنیاد مسکن،دهیاریها و بخشداریها  اخذ نمودند و ۳۰ نفر مشغول احداث مسکن در سطح شهر و روستاها  هستند.
۳- در بخش درمان تا کنون ۶۱۳ خانوار مبلغ سه میلیاردو دویست میلیون تومان مساعدت در زمینه درمان شدند.
۴- در بخش حمایت تعداد ۲۴۰۰ خانوار تحت حمایت که ماهیانه مستمری آنها در پایان هر ماه بصورت متمرکز وارد حسابشان در کارت صندوق امداد و ولایت میگردد، تعداد۲۵ خانوار اجاره مسکن در سطح شهر که مبلغ اجاره آنها بصورت ماهیانه از قرار هر ماهی پانصد هزار تومان بحساب  سرپرست خانواده واریز میگردد. تعداد ۳۵ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد از تمام اقلام  کالاهای اساسی جهیزیه برخوردار شدند.
در سال ۱۴۰۰، تعداد ۴۹۱ دستگاه کولر آبی و تعداد ۲۴۵ دستگاه بخاری گازی میان نیازمندان شهرستان تا کنون توزیع شده است.
 ۵ -در بخش اکرام و ایتام: تعداد۳۲۵ نفر یتیم توسط ۶۹۲ نفر حامی که اکثرا غیر بومی و حتی خارج از کشور هستند مساعدت می شوند بطوریکه میانگین دریافتی هر  یتیم  در این شهرستان ۵۳۰ هزارتومان می باشد که علاوه بر مستمری و خدمات دیگر بحساب آنها واریز میگردد که در کل در این ده ماهه تاکنون دوازده میلیاردو پانصد میلیون ریال فقط ایتام مساعدت شدند.

خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1