تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۴۴۴۶۵۱
در دیدار با مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛

امام جمعه کبگیان: چیتاب بعد از گذشت ۴۳ سال از انقلاب همچنان محروم است

۱
امام جمعه کبگیان: چیتاب بعد از گذشت ۴۳ سال از انقلاب همچنان محروم است
کبنا ؛مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان از بخش کبگیان و شهر چیتاب دیدن کرد.
به گزارش کبنا، حمـیدرضا واعظـی‌زاده در دیدار با امام جمعه، بخشدار کبگیان و ریاست شورای شهر چیتاب با اشاره به مأموریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست گذاری، برنامه ریزی، راهبردی، پایش و نظارت به منظور تنظیم روابط کار مبتنی بر رعایت اصل سه جانبه گرایی، حفظ و صیانت از نیروی کار، توسعه و توانمندسازی تعاونی‌ها، ایجاد تعادل در بازار کار و حمایت از پایدار سازی مشاغل و برقراری عدالت اجتماعی در حوزه‌های بیمه‌ای، حمایتی و توانمند سازی با رعایت اصول جامعیت، کفایت و فراگیری مبتنی بر قانون بیمه گری از مهمترین ماموریتهای این نهاد دراستان می‌باشد.
این مدیر دانش در کار، صداقت در عمل، و یک‌رو بودن بامردم را ازخصیصه های یک مسئول در قاموس کارگزار جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: هرگاه بُنیَهِ خدمت در این اداره براین اصل نهاده شد و ریتم خدمت به این مِنـوال پیش رفت قطع به یقین باعث ایجاد خوشبینی و اعتماد عمومی می‌شود و موفقیت حاصل می‌گردد.
وی با اشاره به پتانسیل بالای بخش کبگیان در زمینه کارآفرینی، حوزه گردشگری و کشاورزی هم گفت: بَخشِ مُستَعِدِ کبگیان با قابلیت بستر ایجاد زیرساخت بنگاههای اقتصادی زودبازده می‌تواند از یک استعداد نهفته به شکوفا تبدیل شود، که شما بزرگواران در وهله اول می‌توانید با معرفی جوانان جویای کار در قالب دریافت تسهیلات تبصره 16 باهدف ایجاد بنگاههای معاملاتی زودبازده، مشاغلِ خانگی، زمینه اشتغال زائی آنان را فراهم کنید.
سیدفرج الله پژمان امام جمعه کبگیان هم در این دیدار ضمن تشکر از حضور مدیرکل و هیئت همراه گفت: با جسارت در عمل و شجاعت در برخوردی که از آقای واعظی زاده دارم به آینده راه در دولت انقلابی و اداره کاره استان خوشبین هستم.
وی کبگیان را یک بخش پرنعمت اما محروم از امکانات و برخوردار از تسهیلات برشمرد وگفت: هم بخشدار جوان همیشه در صحنه و انقلابی ما پای کار و پیگیر و مکاتبه گرند وهم مردم ما قدردان خدمات نظام و انقلابند و تنها نیمه پر لیوان را نگاه نمی‌کنند اما الحق والانصاف مایه ننگ است بعد از 43 سال از انقلاب بخشی که با تقدیم 86 شهید تنها 30 کیلومتر از مرکز استان فاصله دارد علیرغم برخورداری از بهترین زیرساختها (آب، خاک مستعد و نیروی کارتوانمند) در دهه گذشته مورد اغماض وبی توجهی فراموشی قرارگرفته است.
سید فرج الله پژمان سوء مدیریت و عدم نظارت در چرخه مدیریتی استان خاصه در چندین سال گذشته را عامل محروم ماندن بخش کبگیان برشمرد و گفت: بنده بدون هیچ غرص و سنخیتی با دولت یا تیره خاصی می گویم، چوب سیاه روزی وبدبختی مردمان این استان را خاصه درسالهای اخیر کسانی برپیکره مردم زدند و خواهند زد که برخی مدیران نالایق ناکارآمد و بی تعصب به نظام را در پست خدمت به مردم می‌گمارند وبا این عمل چنان ضربه‌ای به بدنه توسعه و اقتصاد این استان می‌زنند که این استان را در رده سوم بیکاری کشور قرار داده و این مایه شرمساری برای مردم است.
امام جمعه کبگیان برخورداری بخش کبگیان از دو رودخانه پرآب چیتاب و بشار را نمونه شاخص پتانسیل‌های سزاوار سرمایه گزاری برشمرد وگفت: هم جنابعالی و هم مدیران مربوطه استانی بیایند و رودخانه های پرآب و زمینهای مستعد کبگیان را ببینند و به حال این هجمه وسیع آب که از دل بخش بدون هیچ استفاده‌ای به کارون سرازیر می‌شود گریه کنند؟ اما جوانان ما بجای برخورداری از سرمایه گزاری روی این آب بخاطر یک لقمه نان باید قربانی شوتی بشوند.
وی خطاب به مدیران مربوطه استانی خاطرنشان کرد: هر مدیر ذیربطی که بیاید وضعیت برخورداری کبگیان را با این همه نعمت خدادادی ببیند و کاری نکند علاوه برخیانت به خون شهداء به مردمان این دیار نیز خیانت کرده است.
ابوطالب محسنی فر بخشدار کبگیان هم در این دیدار با اشاره به پیگیری و مکاتبه های فراوان جهت تسریع در حل مشکلات عدیده مردمان این دیار گفت: هر مدیر و مسئولی که به بخش ما می‌آید وقولی می‌دهد بنده بصورت مکتوب و مبصوت آرشیو می‌کنم تا در وقت موعود شرمنده مردمم نباشم.
بخشدار کبگیان تصریح کرد: جمع بندی نقطه نظرات شورا، شهردار چیتاب و مطالبات مردمان بخش کبگیان را بصورت مکتوب خدمت جنابعالی ارسال خواهم کرد و انشاءلله تعالی منتظر اقدامات بعدی در قالب خبرمسرت بخش به مردم بخش کبگیان و شهرچیتاب خواهیم بود.
در ادامه مسعود مجید پور ریاست شورای شهر چیتاب گیرهای بدون دلیل در پیچ و خمهای اداری دریافت تسهیلات جوانان بخش را از معضلات بی دلیل اداره کار دانست و گفت: در جریان دریافت تسهیلات کارآفرینی کاری با جوانان این مرز و بوم کرده‌اند که از شدت عصبانیت مجبور به انصراف شده‌اند و انشالله با ورود مدیر انقلابی ودلسوزی همانند جنابعالی این معظل عامدانه برای همیشه از پیچ و خم اداری دریافت تسهیلات این جوانان برداشته بشود. منوچهر کاشفی عضو چهار دوره شورای شهر چیتاب و مسئول و رای هماهنگی بخش کبگیان هم تعبیر نادرست اداره کار در اذهان عموم را یک نقطه ضعفی دراین نهاد برشمرد و گفت: متاسفانه اداره کار استان مرکزسهم خواهی عده‌ای خاص گردیده و تعبیر نادرستی در ذهن جوانان مغضوب دریافت تسهیلات شده است. لذا از محضر شما برادر بزرگوار استدعامندیم با برقراری عدالت و مساوات در نگاه تخصیص موازنه قدرت یک مدیر انقلابی حاکم بر این نهاد را نهادینه بفرمائید٫. لازم به ذکر است حاظرین بعد از اتمام جلسه جهت قرائت فاتحه بر مزار سردار ستار اورنگ اولین شهید مدافع حرم استان از بخش کبگیان در گلزار مطهر روستای نقاره‌خانه با آرمانهای این شهید والامقام و شهدای همجوار در این گلزار تجدید بیعت کردند.


٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
خبـرنگار: اسماعیل رسامـ٫.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1