تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۴۴۴۰۴۶
کبنا گزارش می دهد؛

نخستین بانک ایرانی حامی محیط زیست در کهگیلویه وبویراحمد

۲
۰
نخستین بانک ایرانی حامی محیط زیست در کهگیلویه وبویراحمد
کبنا ؛مدیریت بانک سپه استان افزود: بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی حامی محیط زیست در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز شنبه (9 بهمن ماه 1400) مدیران کل حفاظت محیط زیست و بانک سپه استان از نزدیک با هم دیدار و طرفین بر تلاش اقدامات فرهنگی برای حفاظت از محیط زیست تاکید ویژه داشتند.
براساس این گزارش، در این دیدار که در محل دفتر سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد، هاشمی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی محیط زیست و اقدامات اخیر این اداره در راستای هوشمند سازی مناطق اشاره کرد و گفت : استان با 312 هزار هکتار مناطق تحت مدیریت و دنا با بلندترین قله 4هزارو 409 متر ارتفاع، توپوگرافی عمدتا" کوهستانی، وضعیت حفاظتی به مراتب سختی دارد. لذا باتوجه به کمبود238 محیط بان در استان، مطابق با استاندارد چهانی هر هزار هکتار یک محیط بان، برای جبران این کمبود ، هوشمند سازی دنا را در دستور کار خود قرار دادیم تا کار بر روی زمین نماند .
هاشمی افزود: با همکاری دانشگاه یاسوج موفق شدیم با نصب 16 ایستگاه ،  بخش اعظمی از ضلع جنوبی دنا را بصورت لحظه ای و برخط پایش شبانه روزی داشته باشیم، ضمن آنکه برای ظلع شمالی منتظر ابلاغ اعتبارات سال جاری هستیم که این کار بزرگ را نیز درضلع شمالی دنا انجام دهیم .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : در این پایش آنلاین ، سنسورهای 16 ایستگاه، حساس به صدای شلیک گلوله، صدای اره برقی، انواع گازهای متصاعد شده از آتش سوزی هستند که فورا" اطلاعات را به مرکز مانیتورینگ اداره کل در استان گزارش می دهند.
هاشمی، پایش آنلاین هوا را از دیگر اقدامات به روز محیط زیست در استان دانست و گفت: برای نخستین بار،  مرکز استان به سامانه پایش آنلاین هوا مجهز شد تا شهروندان  بتوانند با استفاده از گوشی های هوشمند خود در هر زمان و مکان بصورت آنلاین وارد این سامانه شده و از کیفیت هوا مطلع گردند. (لینک پایش برروی پورتال خبری محیط زیست استان )
وی به شناسنامه دار کردن 18 قلاده پلنگ در مساحت  14 هزار هکتار از دنا اشاره کرد و گفت: در همین 14 هزار هکتار، توسط دوربین های تله ای هوشمند 22 تصویر از پلنگ دنا  به ثبت رسید .  با کمک اساتید دانشگاه یاسوج با دقت بالا 18 قلاده پلنگ شناسنامه دار شد . این کاری بزرگ بود که باعث شد دنا، مورد توجه جوامع طبیعت دوست بین المللی قرار بگیرد. ضمن آنکه هنوز بخش اعظمی از کار در دست اقدام است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تنها راه نجات محیط زیست کشور را مشارکت جوامع محلی در حفاظت دانست و گفت: برای نخستین بار با جوامع محلی عقد قرارداد شد که در حفاظت ؛  خصوصا" آتش سوزی ها مشارکت بالایی داشتند،  ضمن آنکه 2 روستای حاشیه دنا که از نعمت گاز بی بهره بودند،  توسط محیط زیست استان بصورت رایگان مجهز به آبگرمکن های خورشیدی شدند، این کار باعث شد وابستگی اهالی روستا به درختان بلوط برای گرمایش تا حدود زیادی قطع شود.
وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی گزارش مختصری از اقدامات این اداره کل در حوزه فرهنگ  و آموزش نیز ارائه داد.
درادامه این نشست، شاهرخ امیریان  مدیریت شعبه بانک سپه منطقه کهگیلویه وبویراحمد ضمن تجلیل از اقدامات به روز محیط زیست استان گفت: محیط زیست نیازمند فرهنگی است.
وی گفت: تا بشر به این نتیجه نرسد که طبیعت بخشی از زندگی خویش است، هرچند امکانات فیزیکی و لجستیکی داشته باشیم در حفظ آن موفق نخواهیم بود .
امیریان تصریح کرد: برنامه های فرهنگی محیط زیست برای نسل جوان جای تقدیر و تشکر دارد.
مدیریت بانک سپه استان افزود: از لحاظ فرهنگی در حوزه حفاظت از محیط زیست نیازمند ورود همه اقشار مردم هستیم، ضمن آنکه بانک سپه بعنوان نخستین بانک ایرانی حامی محیط زیست در استان خواهد بود.
 
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

همکار
Iran, Islamic Republic of
اسداله هاشمی دست و پا مزن
به امیدخدا کارت تمومه
Iran, Islamic Republic of
.
راستی مواجب لازم را از بانک سپه هم گرفتی؟ نوش جان، گوارای وجود.
سیستم مانیتورینگ اگه کاریه ای بود هر روز در دنا شکار نمی‌کردند.
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
1