تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : ۴۴۳۹۶۳
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

واریز سود سهام عدالت تا پایان سال/ ۸۴۰ هزار واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌ها احداث شد

۰
زمان واریز سود سهام عدالت
کبنا ؛معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ بر اساس پیگیری کارگروه سهام عدالت،‌ سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ تا پایان سال جاری برای مشمولان سهام عدالت پرداخت می‌شود.
به گزارش کبنا به نقل از مشرق، مهدی مسکنی در مورد اینکه چرا سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد ملی که در قانون برنامه پنجم، ششم و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ آمده است، محقق نشد، اظهار داشت: آخرین محاسبه سهم تعاون از حساب‌های ملی مربوط به سال ۸۹ است. قرار بود طبق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی سهم تعاون از اقتصاد به ۲۵ درصد برسد، اما هنوز محقق نشده است.
وی دلیل اصلی عدم تحقق سهم تعاون از اقتصاد را این گونه عنوان کرد که هنوز زیرساخت‌های اساسی برای بخش تعاون را نتوانسته‌ایم، برقرار کنیم و شبکه تعاون به شبکه حساب‌های ملی متصل نیست. بخشی هم در اراده سیاسی مدیران کشور است که در قانون اراده برای توسعه تعاون وجود دارد، ولی برخی مجریان به روح حاکم بر قانون اعتقادی نداشتند و بنابراین محقق نشده است.
مسکنی در مورد اینکه برای دریافت سود سال ۹۹ سهام عدالت و توزیع آن بین ۴۹ میلیون مشمولان سهام عدالت چه برنامه‌ای دارید، گفت: کارگروهی برای سهام عدالت تشکیل شده که ما هم عضو هستیم، در کارگروه سهام عدالت قرار بر این شد، شیوه دریافت سود و تقسیم سود سهام عدالت بررسی شود و روز چهارشنبه ۷ بهمن‌ماه جلسه‌ای مجدد برگزار می‌شود که این سود چگونه به حساب سهامداران عدالت واریز شود.
وی در مورد اینکه آیا سود عملکرد شرکت‌های سهام عدالت برای سال۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود، بیان داشت: طبق قانون باید تا قبل از پایان سال سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال گذشته بین سهامداران توزیع شود. ما هم مطالبه‌گر هستیم و این سود باید از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول و به روش متمرکز بین سهامداران عدالت توزیع شود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بخش تعاون بسیار پیچیده و قابل تأمل و بررسی است، اتفاق‌های مهمی از جمله تعاونی‌های سهام عدالت، تعاونی‌های مرزنشینی، تعاونی‌های مسکن روی داده است که مشکلات آن گواه بر پیچیدگی بخش تعاون است. 
به گفته مسکنی، مردم باید برای حضور در تعاونی‌ها آموزش ببینند و همچنین کارکنان مرتبط با بخش تعاون باید آموزش‌های لازم را بگذرانند.
معاون امور تعاون خاطرنشان کرد، در دولت نهم و دهم حدود ۲.۲ میلیون واحد مسکن طی ۶ سال ساخته شد که از این رقم ۱.۱ میلیون مسکن به شکل خودمالکی بوده و یک میلیون و ۹۰ هزار مسکن مربوط به تعاونی‌ها و انبوه‌سازان بوده است که از این رقم ۸۴۰ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن مهر ساخته شده است و تعداد ۳۹ هزار واحد مسکونی هنوز به نتیجه نرسیده، اما در عوض ۸۴۰ هزار واحد مسکونی به نتیجه رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
جاي خالي استاد

جاي خالي استاد

عصر روز جمعه در نخستين روز بهمن ماه و در شرايطي كه افكار عمومي ايرانيان تحت‌الشعاع حاشيه‌هاي ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1