تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۴۳۹۲۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد؛

لاشه خرس قهوه‌ای در مناطق آزاد چرام به آتش کشیده شد

۵
۲
لاشه خرس قهوه‌ای در مناطق آزاد چرام به آتش کشیده شد
کبنا ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه یک قلاده خرس قهوه‌ای در کوه نور شهرستان چرام شکار و لاشه آن به آتش کشیده شده است.
به گزارش کبنا نیوز، امروز سه شنبه (5 بهمن ماه 1400) مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: متاسفانه عصر دیروز یگان حفاظت نمایندگی محیط زیست شهرستان چرام، خبر شکار خرسی را به اداره کل گزارش دادند که چند روز قبل توسط فرد یا افراد ناشناسی شکار شده است.
بر همین اساس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت : طی گزارش مردمی مبنی بر پیدا شدن لاشه یک قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات کوه نور شهرستان چرام، یگان حفاظت نمایندگی محیط زیست آن شهرستان فورا به محل اعزام شدند.
سید اسدالله هاشمی افزود: پس از نزدیک به ۲ ساعت پیاده روی مامورین یگان حفاظت به محل گزارش رسیده، متاسفانه لاشه خرس شکار شده را یافتند.
وی با اشاره به اینکه، مکان  لاشه کشف شده نزدیک به ۴۰ کیلومتر با نزدیک ترین مناطق حفاظت شده یعنی خامین و خائیز فاصله دارد افزود: بدلیل بعد مسافتی زیادی که کوه نور با مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان دارد، متاسفانه آنگونه که این مناطق باید حفاظت شوند نمی شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: آنطونه که شواهد نشان می دهد، متاسفانه خرس شکار شده داری جنسیت ماده و نزدیک به ۵ سال سن دارد، در ۳ الی ۴ روز گذشته شکار شده و لاشه آن نیز به آتش کشیده شده است.
وی افزود: موضوع به مراجع قضایی و امنیتی شهرستان گزارش داده شده،  ضمن آنکه به جد از طریق دستگاه های امنیتی در حال پیگیری است، از مردم تقاضامندیم چنانچه اطلاعاتی در خصوص مضنون یا مضنونین احتمالی این شکار دارند، موضوع را به اداره محیط زیست شهرستان چرام گزارش دهند.
کوه نور زیستگاه خرس قهوه ای، پلنگ، گرگ، روباه، کبک و سایر وحوش بوده که بارهای بار توسط افراد محلی مشاهده شده‌اند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

ایرج بهادران
Iran, Islamic Republic of
سلام
این عمل های ناشایسته که یک عده از خدا بی خبران که معلوم نیست کافرند یا به ظاهر مسلمانند که نیستند دست به چنین عمل خدا ناپسندانه می زنند،اگر مسولین راست می گویند که دلسوز کوه نیل (نور) که واقع بین دو بخش لوداب وسرفاریاب هست که الحق به بخش لوداب نزدیگتر می باشد ،را جز منطقه حفاظت شده اعلام نماید وای قلاده خرس نه اولی بلکه می تواگفت که آخریشه لطفا مسولین چاره ای بیندیشند.
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار این آقای هاشمی کی باید عوض بشه .آیا کسی از این آقا در خصوص عملکردش پرسیده
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
باش هر چه تو بگی
علیزاده
Iran, Islamic Republic of
واقعا به دور از اخلاق و انسانیت هست . انسان با طمع و حرص و جهالتش دنیا را به آتش کشانده است. هستند بسیار ادم هایی که خویی بسیار وحشتی تر و درنده تر از حیوانات دارند. برای چنین افرادی باید اشد مجازات در نظر گرفته شود. متاسفانه با جریمه و زندانی کار به جایی نمی بریم باید این افراد از هر نظر محروم شوند . اگر من جای قانون گذار بودم در حالت شکار و آزار و اذیت حیوانات جان آنها را با جان انسان یکی می دانستم و به عنوان قاتل فرد را مجازات می کردم .گاهی سخت ترین مجازات می تواند راه گشا باشد و دیگر نمیتوان حرف از فرهنگ سازی زد .اشد مجازات قاطع ترین مجازات است.
گچ بوی
Iran, Islamic Republic of
امان از بی فرهنگی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1