تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۴۳۹۲۲
سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

هشدار سطح زرد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد/ سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود

۱
هشدار سطح زرد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد/ سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود
کبنا ؛سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا چهارشنبه ۶ بهمن برای ۲۲ استان هشدار آب‌گرفتگی معابر و کولاک برف صادر کرد.
 به گزارش کبنا نیوز، امروز سه شنبه (5 بهمن ماه 1400) سازمان هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هشدار سطح زرد اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، اواخر روز چهارشنبه 6 بهمن ماه جو استان کهگیلویه و بویراحمد تحت تأثیر نفوذ سامانه بارشی خواهد بود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از نفوذ سامانه بارشی همراه با بارش برف از صبح پنج‌شنبه (۷ بهمن ماه) تا جمعه (۸ بهمن ماه) خبر داد.
 منطقه اثر این پدیده پنج‌شنبه (۷ بهمن ماه) استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نوار شرقی خوزستان، غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، ارتفاعات در تهران، البرز، مازندران و قزوین و جمعه (۸ بهمن ماه) ارتفاعات استان‌های مازندران و گلستان خواهد بود.
 اثر این مخاطره می‌تواند سبب کولاک برف، یخبندان، سوزباد، ریزش بهمن، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف‌گیر شود و احتمال افت فشار گاز، تأخیر و یا احتمال لغو را در پی داشته باشد.
 توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با خسارت‌های احتمالی و آمادگی برای برف روبی است.
 سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر چهارشنبه (۶ بهمن ماه) تا جمعه (۸ بهمن ماه) خبر داد.
 نوع مخاطره این سامانه بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، رعد و برق و مه آلودگی خواهد بود.
 این سامانه چهارشنبه (۶ بهمن ماه) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، شمال کرمانشاه، زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران، پنج‌شنبه (۷ بهمن ماه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قم، خراسان شمالی، نیمه شرقی خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، مرکزی، زنجان، کرمانشاه، لرستان، کردستان، شمال فارس، غرب اصفهان، ارتفاعات سمنان و جمعه (۸ بهمن ماه) در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی فعال خواهد بود.

 حاکمیت این شرایط جوی سبب کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر برف، احتمال لغو یا تأخیر در پروازها، کولاک برف و آب گرفتگی معابر شهری خواهد شد بنابراین سازمان هواشناسی توصیه می‌کند پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای عملیات برف روبی در دستور کار قرار گیرد.
در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران،‌ اراک، کرج و اصفهان با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کیفیت هوا کاهش می‌یابد.
 از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز و تهران بارش برف،‌ باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
 پنجشنبه با گسترش فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از شمال فارس،‌ بوشهر، غرب اصفهان و مناطقی از شمال شرق و شرق بارش برف و باران روی می‌دهد. همچنین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل شمالی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف روی می‌دهد.
 شدت بارش‌ها برای چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، ارتفااعات شمال شرق خوزستان و جنوب آذربایجان غربی به صورت برف خواهد بود.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌ها ادامه دارد و در جنوب شرق و شرق وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.
 در نیمه شمالی کشور نیز وزش باد و کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما پیش بینی شده و سامانه به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.
 توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی
 زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه 1400/11/06
 زمان پایان: جمعه 1400/11/08
 نوع مخاطره: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، رعدو برق و مه آلودگی
 منطقه اثر:
 چهارشنبه 1400/11/06: چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، شمال کرمانشاه، زنجان، ارتفاعات در استانهای قزوین، البرز، تهران.
 پنجشنبه 1400/11/07: گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قم، خراسان شمالی، نیمه شرقی خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، مرکزی، زنجان، کرمانشاه، لرستان، کردستان، شمال فارس، غرب اصفهان، ارتفاعات سمنان.
 جمعه 1400/11/08: جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی.
 اثر مخاطره: کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر برف، احتمال لغو یا تأخیر در پروازها، کولاک برف، آب گرفتگی معابر شهری.
 توصیه: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیتهای کوهنوردی، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای عملیات برف‌روبی.
 توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی همراه با بارش برف
 زمان شروع: صبح پنج‌شنبه 1400/11/07
 زمان پایان: جمعه 1400/11/08
 نوع مخاطره: بارش برف
 منطقه اثر:
 پنجشنبه 1400/11/07: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نوار شرقی خوزستان، غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، ارتفاعات در تهران، البرز، مازندران، قزوین.
 جمعه 1400/11/08: ارتفاعات در استانهای مازندران و گلستان.
 اثر مخاطره: کولاک برف، یخبندان، سوزباد، ریزش بهمن، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز، تأخیر و یا احتمال لغو پرواز.
 توصیه: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با خسارت‌های احتمالی, آمادگی برای برف روبی.
نام شما

آدرس ايميل شما

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
جاي خالي استاد

جاي خالي استاد

عصر روز جمعه در نخستين روز بهمن ماه و در شرايطي كه افكار عمومي ايرانيان تحت‌الشعاع حاشيه‌هاي ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1