تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۴۳۳۴۷
سازمان هواشناسی اعلام کرد

بارش برف و باران در نیمی از کشور از امروز آغاز می‌شود / پیش‌بینی بارش‌های شدید برای برخی استان‌ها / سامانه بارشی جدید چهارشنبه وارد کشور می‌شود

۰
پیش‌بینی بارش‌های شدید برای برخی استان‌ها / سامانه بارشی جدید چهارشنبه وارد کشور می‌شود
کبنا ؛کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارش برف و باران طی امروز در غرب و شمال غرب کشور از ورود سامانه ابرشی جدید به کشور طی روز چهارشنبه خبر داد.
امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، اظهار کرد:‌ از بعدازظهر امروز سامانه بارشی غرب و شمال غرب کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بارش‌ها به شکل برف و باران در استان‌های غربی و شمال غرب کشور آغاز می‌شود.
 وی ادامه داد: تا پیش از ظهر فردا سه‌شنبه گسترده بارش‌ها به دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی کشیده می‌شود.
 وی افزود: سامانه بارشی جدید چهارشنبه بعدازظهر یا اواخر وقت کشور را مجدداً از سمت غرب تحت تأثیر قرار می‌دهد. پیش بینی می‌کنیم پنجشنبه و جمعه نیمه غربی کشور بارش باران و برف داشته باشد.
 وی تصریح کرد:‌ همچنین پنجشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، برای سواحل شمالی بارش پیش‌بینی شده است.
 کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که برای تهران طی پنجشنبه شب و صبح جمعه 24 دیماه بارش پیش‌بینی می‌کنیم، افزود: شنبه نیز آسمان پایتخت بارانی خواهد بود که باعث بهبود کیفیت هوا می‌شود.
 نقشینه یادآور شد:‌ تا فردا کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و در برخی ساعت می‌تواند ناسالم برای تمام گروه‌ها باشد.

بارش برف و باران
 
وی با بیان این که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دما در سواحل شمالی 6 تا 7 درجه گرم می‌شود، گفت: در هفته آینده بارش‌های خیلی خوب برای غرب و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌کنیم. در زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی بارش‌ها نسبتاً شدید خواهد بود که در روزهای آینده هشدارهای مربوط به آنرا صادر خواهیم کرد.
 توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی
 زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 1400/10/20
 زمان پایان: سه‌شنبه 1400/10/21
 نوع مخاطره: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت.
 منطقه اثر: 
دوشنبه 1400/10/20: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان.
 سه‌شنبه 1400/10/21: کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری.
 اثر مخاطره: پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی، کاهش دما، احتمال آسیب به ماشین آلات کشاورزی، اختلال در عملیات عمرانی و احتمال تأخیر در پرواز.
 توصیه: کاهش سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در سفر، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم فعالیت‌های عمرانی مانند بتن ریزی و جوشکاری، مدیریت در مصرف انرژی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی و آمادگی دستگاه‌های امدادی برای عملیات برف روبی.

 پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در ۲۰ دی ۱۴۰۰


به گزارش کبنا، کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش آلاینده‌های جوی امروز و فردا در شهرهای صنعتی خبر داد و گفت: از فردا عصر با ورود یک سامانه بارشی، استان‌های غربی کشور شاهد بارش برف و باران خواهند بود.
 مرتضی ضرابی افزود: امروز شاهد جو آرام و پایدار در غالب نقاط کشور هستیم که شرایط را برای افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی از جمله تهران، کرج، اصفهان و اراک مهیا می‌کند.
 وی گفت: از بعدازظهر امروز سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود که استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان از بارش‌های آن به شکل باران و برف بهره مند می‌شوند و زبانه‌های این سامانه از فردا به شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد می‌رسد و این استان‌ها با بارندگی همراه خواهند شد.
 ضرابی همچنین افزود: از فردا این سامانه به دامنه جنوبی البرز نفوذ می‌کند و فردا ارتفاعات و مناطق کوهستانی دامنه جنوبی البرز شامل استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش خواهند داشت.
     
 وی با اشاره به اینکه فردا همچنان مناطق مرکزی استان تهران و شهر تهران همچنان غبار آلود خواهد بود گفت: فردا شرایط کاهش کیفیت هوا همچنان ادامه دارد، اما از بعدازظهر فردا با وزش باد در نقاط مرکزی، کیفیت هوا بهبود خواهد یافت.
 کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از ورود یک سامانه بارشی قوی‌تر از سامانه کنونی به کشور در پایان هفته خبر داد و گفت: این سامانه از روز پنجشنبه از نوار غربی وارد کشور شده و مناطق وسیع‌تری از بارش‌های آن بهره‌مند خواهند شد.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
فایل های مرتبط
1