کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

امیکرون پشت گوش کهگیلویه و بویراحمد / وضعیت مدارس چه می‌شود؟

19 دی 1400 ساعت 1:02

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: این استان در بین استان‌های مختلف کشور رتبه سوم پوشش واکسن کرونا را کسب کرد.
 


معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خبرهایی از ستاد ملی کرونا اشاره کرد که امیکرون تنها در یک قدمی استان قرار داد.
 کبنا، ید جواد هاشمی در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مردم استان می‌خواهیم که برای افزایش ایمنی خود و تکمیل شدن چرخه واکسیناسیون دوز سوم واکسن را هرچه سریعتر تزریق کنند و دانشگاه علوم پزشکی ملزم است که بسترهای لازم را برای واکسیناسیون ایجاد کند.
 وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه استفاده از ماسک در استان بسیار کمرنگ شده است گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری که تاکنون بسیار خوب جواب داده استفاده از ماسک است که امیدواریم به مانند گذشته مردم استان استفاده بیشتری از آن کنند زیرا سویه جدید به سرعت در حال جهش در جهان و بخش زیادی از کشور بوده و آن گونه که در ستاد ملی گفته شد ۴۰۰ نفر در کل کشور و بخصوص در استان‌های همجوار ماه مبتلا به کرونا امیکرون شده‌اند و تاکنون مورد مشکوکی در استان مشاهده نشده است. که باید دستگاه‌های متولی اجازه ندهند این سویه در استان ما گسترش پیدا کند و انتظار همراهی مردم را داریم و اگر مردم کمک کنند نکنند از دست ما کار زیادی بر نخواهد آمد.
 معاون استاندار به خبری از ستاد ملی کرونا اشاره کرد و گفت: مطلب مهم در ستاد ملی کرونا بحث بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بود که رئیس جمهور تاکید مؤکد دارند که مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری بازگشایی شود تا سیستم آموزشی بیش از این آسیب نبیند کلاس‌های دانشگاه‌ها از این پس از حضوری خواهد بود و این دستور ستاد ملی است و امکان تغییر در آن وجود ندارد باید تابع دستورات ستاد ملی کرونا باشیم.
 سید جواد هاشمی اظهار داشت: همچنان برای افزایش ایمنی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مقابل ویروس کرونا مستلزم تکمیل چرخه دُز سوم واکسن کرونا هستیم.
 وی از مردم استان خواست هر چه سریع‌تر برای تزریق دُز سوم واکسن خود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و این چرخه را تکمیل کنند.
  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: واکسن به اندازه کافی در استان وجود دارد و دانشگاه موظف به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان است. 
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تمامی مصوبات این نشست لازم الاجرا هستند و علاوه بر آن باید بر روند اجرایان ها نظارت کافی صورت گیرد.
 هاشمی تاکید کرد: دانشگاه‌ها و مدارسی که کلاس‌های آن‌ها حضوری بوده است تمامی امتحانات آن‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
 وی ادامه داد: هیچ مانعی برای بازگشایی مدارس و آزمون‌های حضوری در استان وجود ندارد. تاکنون یک میلیون و ۷۵ هزار دُز واکسن در استان کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده که استان به نسبت جمعیتش در زمینه تزریق واکسن کرونا در بین تمام استان‌های کشور رتبه سوم را کسب کرده است.
 واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در دُز نخست ۹۳ درصد و دوم ۸۲ درصد و دانشجویان در دزُ نخست ۹۵ درصد و دوم ۹۱ درصد است.


کد مطلب: 443295

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443295/امیکرون-پشت-گوش-کهگیلویه-بویراحمد-وضعیت-مدارس-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1