تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۴۴۲۹۴۵
در پی درگیری‌های طایفه‌ای در بهمئی؛

دعوت به آرامش فرمانده انتظامی از ۲ طایفه بزرگ در بهمئی/ تقدیر و تشکر ویژه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهمئی از اقدامات و برخوردهای قاطع دادستان جوان این شهرستان با مخلین نظم و امنیت + جزئیات و تصاویر 

۰
دعوت به آرامش فرمانده انتظامی از ۲ طایفه بزرگ در بهمئی + جزئیات و تصاویر 
کبنا ؛در پی درگیری‌های روز گذشته فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی ۲ طایفه شاه حسینی و بیژنی را به آرامش دعوت کرد.
به گزارش کبنا، صبح امرورز در پی درگیری های روز گذشته بین طایفه های شاه حسینی و بیژنی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهمئی، بزرگان و ریش‌سفیدان و متنفذین طایفه های شاه حسینی و بیژنی را به صلح و آرامش دعوت کرد.
سرهنگ فرزین جمشیدی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهمئی در این دیدار با متنفذین این دو طایفه گفت: چنین حوادثی واقعا جای بسی تاسف و نگرانی دارد، اما به هرحال عواقب متعددی مرتبت با اینچنین برنامه هایی است که آرامش را از مردم سلب کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر مسئله آرامش در شهرستان، امنیت خانواده ها دچار اختلال می شود و در خیلی از مسائل دیگر همچون اقتصاد،  رفت وآمد و ازدواج های همشهریان، تاثیر منفی دارد.
 فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم در شهرستان بهمئی مردمی فهیم با فرهنگ و اصالت غنی وجود دارد و هنوز احترام بزرگان، ریش‌سفیدان و متنفذین و احترام سادات، احترام روحانی بین مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. 
وی افزود: در همین خصوص، در نشستی که در محضر ریش سفیدان دو طایفه بزرگ بودیم، صراحتا اعلام کردند که ما فقط و فقط از مسیر قانون، پیگیرمطالبات و حقوق خودمان هستیم  و ما هم  همین را از مردم و بزرگان می‌خواستیم.
  فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهمئی به چند نکته حائز اهمیت اشاره کرد و‌گفت: رسانه ها دقت کنند با آبروی یک ایل یا طایفه، بازی نکنند، بعضی از خبرها و خبررسانی ها تاثیرات منفی در  وان مردم ایجاد می کند و گزارش از یک درگیری تاثیرات منفی خواهد داشت.
وی ادامه داد: رسانه ها موظف هستند به مسئله آرامش مردم دقت کنند و به خیلی از خبرها دامن نزنند، کما اینکه خبر و‌منبع خبر درست باشد، و قطعا در این بین بخاطر هیجانات رسانه‌ها اخبار کذب رد و بدل می شود.

 جمشیدی با هشدار به کسانی که امنیت شهرستان را به هم می زنند گفت: امنیت و آسایش مردم خط قرمز نیروی انتظامی است و هر کسی که بخواهد امنیت مردم را به خطر بیندازد، باید منتظر عواقب سخت آن هم باشد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهمئی اشاره به اینکه امنیت زیربنای حیاتی هر شهرستانی است، گفت: حیات اقتصادی و شغل جوانان ما ارتباط مستقیم با بحث امنیت دارد.
وی بیان کرد: وجهه شهرستان بهمئی به علت حوادث اخیر که از شهرستان‌های تاریخی و نخبه پرور در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد و کشور است، مخدوش شده است و ما راهی به جز اجرای قانون نداریم.
 وی اضافه کرد: وجود سلاح غیرمجاز در منزل یک ماری است که صاحب سلاح را تهدید می‌کند.
 جمشیدی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی براساس حکم و وظیفه ای که دارد در ایجاد آرامش و امنیت مردم جلودار است، گفت: آرامش و امنیت مطالبه به حق مردم است و نیروی انتظامی با کسانی که بخواهند امنیت مردم را بهم بزنند، بدون تعارف و درنگ برخورد خواهد کرد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی بعد از موضوعات امنیتی با هنجارشکنانی که بخواهند رعب و وحشتی در کوچه، محله و یا بازار ایجاد کند، بدون هیچ مماشاتی برخورد قاطع خواهد کرد.

 جمشیدی با هشدار به افرادی که در سطح شهرستان سلاح گرم و سرد استفاده می کنند گفت: وجود سلاح‌های غیرمجاز در شهرستان بهمئی را از مشکلات این شهرستان برشمرد و جمع آوری آن‌ها را به نفع دارندگان این سلاح‌ها دانست و ادامه داد: وجود سلاح‌های غیرمجاز باعث شده جرم‌های زیادی در نقاط مختلف صورت گیرد.
وی اشاره داشت: داشتن سلاح غیرمجاز جرم است و طبق قانون کسانی که سلاح غیرمجاز را تهیه، حمل، نگهداری و استفاده کنند، مرتکب جرم شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی ادامه داد: استفاده از سلاح در مراسم جشن و عزا را نیز جرم است و نیروی انتظامی مکلف به جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز است‌.
جمشیدی گفت: از مردم انتظار داریم صبر و حوصله داشته باشند و مسائل خود را از طریق قانون پیگیری کنند.

وی با تقدیر و تشکر از اقدامات و برخوردهای حبیبی منش دادستان شهرستان بهمئی، با مخلین نظم و امنیت گفت: دادستان شهرستان بهمئی همیشه در کنار نیروی انتظامی بوده و از هیچ تلاشی دریغ نکرد‌و ما به نوبه خود تقدیر و‌ تشکر می کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهمئی در پایان در بین متنفذین این دو طایفه‌های بزرگ بهمئی افزود: از ریش سفیدان و متنفذین انتظار همکاری ویژه داریم و تقاضامند هستیم که برای آزادی فرزندان خود که شهرستان را نا امن می‌کنند اصرار نکنند، چراکه ما با همه مخلین نظم و امنیت برابر قانون برخورد قاطع خواهیم کرد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1