تاریخ انتشار
شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۴۴۲۷۶۱
در پی بیانیه انگلیس درباره رزمایش پیامبر اعظم(ص)

پاسخ سفیر ایران به لفاظی جدید دولت انگلیس

۰
پاسخ سفیر ایران به لفاظی جدید دولت انگلیس
کبنا ؛سفیر کشورمان در انگلستان اعلام کرد، موشک‌های ایران برای این کار طراحی شده اند که پاسخ کوبنده‌ای به متجاوزان دهند.
سفیر کشورمان در انگلستان در پاسخ به لفاظی لندن درخصوص مانور دفاعی اخیر ایران گفت: اگر صداقت دارید فقط یکبار رژیم صهیونیستی را که برخلاف نص صریح منشور ملل متحد بصورت روزمره ایران را تهدید به استفاده از زور می‌کند محکوم کنید تا صداقت شما بر همگان آشکار شود.
محسن بهاروند افزود: بعضی از کشور‌ها به رزمایش ایران که متعارف است و جنبه دفاعی دارد اعتراض کرده اند و آن را مغایر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانسته اند. باید چندمین بار به این کشور‌ها گوشزد شود که: قطعنامه ۲۲۳۱ درباره موشک‌هایی صحبت می‌کند که برای «حمل سلاح هسته‌ای طراحی شده اند».
وی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: موشک‌های ایران برای این کار طراحی نشده اند بلکه طراحی شده اند که از خاک ایران دفاع کنند و پاسخ کوبنده‌ای به متجاوزان دهند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان افزود: قطعنامه ۲۲۳۱ مفاد بسیاری دارد که شما اجرا نکردید و بی تفاوت از کنار آن گذشتید. توانایی و صداقت شما برای تشخیص موارد تهدید صلح و امنیت بین المللی زیر سوال است همچنانکه با این بهانه دو جنگ بزرگ به منطقه تحمیل و پس از کشتار هزاران غیرنظامی اعتراف کردید که اشتباه بوده است.
وزارت خارجه انگلیس روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای استفاده ایران از موشک‌های بالستیک را در رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محکوم کرد و توقف فعالیت‌های ایران در زمینه فناوری موشک‌های بالستیک را خواستار شد.
دولت انگلیس در این بیانیه پرتاب‌های موشکی ایران را مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان توصیف کرد.
دولت انگلیس در حالی ایران را از داشتن جنگ افزار‌های دفاعی منع می‌کند که دکتر کیت هادسون دبیر کل ائتلاف ضد سلاح‌های هسته‌ای بار‌ها در بیانیه‌ها و تجمعات در تظاهرات مردمی در انگلیس اعلام کرد بر اساس قوانین بین المللی تولید و نگهداری سلاح‌های هسته‌ای غیرقانونی است.
وی با بیان اینکه تا کنون پنجاه کشور متعهد شدند به سمت استفاده از بمب اتمی نروند افزود: از دولت انگلیس می‌خواهیم مسئولانه رفتار کند و قوانین بین المللی را بیش از این زیر پا نگذارد و به جای توسعه و نوسازی سلاح‌های هسته‌ای آن‌ها را نابود کند.
بنا بر گزارش‌های منتشر شده در انگلیس دولت این کشور چهل درصد بر زرادخانه‌های اتمی این کشور می‌افزاید.
به گزارش سازمان‌های هوادار صلح و ضد سلاح‌های هسته‌ای در انگلیس، سالانه دو تریلیارد دلار خرج سلاح در جهان می‌شود که بیشتر این سلاح‌ها را ۹ کشور دارنده بمب اتمی، از جمله آمریکا و متحدانش یعنی انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی تولید می‌کنند. این سازمان‌ها گزارش می‌دهند بخشی از ۱۴ هزار کلاهک هسته‌ای در جهان که می‌تواند چندین بار کره زمین را نابود کند در اختیار کشور‌هایی است که کشور‌های مستقل را از داشتن هرگونه جنگ افزار‌های دفاعی منع می‌کنند.
بنا به گزارش نهاد‌های ناظر ۶۳ درصد صادرات بمب و جنگ افزار در جهان متعلق به دو کشور امریکا و انگلیس است و عمده این جنگ افزار‌ها هم به کشور‌های غرب آسیا و به ویژه عربستان فروخته شده است.
گزارش‌های درز کرده در رسانه‌های انگلیس از نوسازی سلاح‌های هسته‌ای و افزایش بودجه نظامی این کشور با وجود افزایش بی سابقه بدهی، رکود و کسری بودجه این کشور حکایت دارد که موجی از انتقاد‌ها را در این کشور در پی داشته است.
منتقدان پیش‌تر اعلام کردند در شرایطی که دولت در پاسخ به درخواست افزایش دستمزد کارکنان بهداشت و درمان این کشور آن هم در شرایط کرونایی اعلام کرده است توان افزایش بیش از یک درصدی دستمزد آنان را ندارد، نوسازی سلاح‌های هسته‌ای نوعی دهن کجی به مدافعان سلامت جامعه است.
بوریس جانسون فروردین امسال همچنین درباره سیاست‌های جدید نظامی این کشور گفت: ما ۱۴ درصد دیگر بر بودجه ارتش، علاوه بر آنچه که در سال ۲۰۱۹ اضافه شده بود، می‌افزاییم.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1