تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۴۴۲۳۳۹
حل یکی از معضلات چندساله شالیزار چیتاب؛

ساخت جدول هدایت سیلاب شالیزارهای پائین دست شهر چیتاب

۱
ساخت جدول هدایت سیلاب شالیزارهای پائین دست شهر چیتاب
کبنا ؛شهردار چیتاب از ساخت جـدول هدایت سیلاب توسط شورا و شهرداری با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش "کِبنا" به نقل از روابط عمومی بخشداری کبگیان جدول هدایت سیلاب شالیزارهای پائین دست شهر چیتاب که سالهای زیادی بعلت مشکلات عدیده و معارضات بلاتکلیف مانده بود سرانجام با تلاش شهرداری و شورای شهر چیتاب با تخصیص اعتبار موجود و مخص شدن پیمانکار در مرحله ساخت قرار گرفت.
عبدالمطلب نجات بخش شهردار شهر چیتاب دراین باره اظهار داشت: آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاههای اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند.
وی با اشاره به بارندگی احتمالی و جاری شدن سیلاب در دامنه شالیزارهاافزود: اگر تمهیدات لازم برای مهار آب در فصل بارش انجام نگیرد منجر به چالش و خسارت جبران نشدنی می شود.
شهردار چیتاب با تاکید بر طرح جمع آوری آبهای سطحی افزود: اصل پیشگیری یکی از اصول مهم و اولیه کنترل و جلوگیری از خسارات ناشی از بحران است که باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با تشکر از زحمات شورای شهر و افراد صاحب زمین مسیر موجود هم گفت: دربحث ساخت جدول هدایت سیلاب شالیزارهای پائین دست شهر چیتاب باتلاش شورا و رضایت مردم توانستیم به حول قوه الهی در مسیر ساخت این پروژه قرار بگیریم.
نجاتبخش تصریح کرد: مراحل واگذاری اجرای پروژه از طریق مناقصه صورت گرفته و مجری برنده درقالب پیمانکار درحال اجرای طرح با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال است.
وی افزود: خوشبختانه با ساخت این طرح مشکلات هدر رفت آب، و تخریب زمینهای شالیزاری مردم در فصل بارش برای همیشه حل خواهدشد.
وی با اذعان به اینکه «اجرای چنین پروژه هایی هم از هدر رفت آب جلوگیری می شود و هم مانع تخریب زمین های مردم می شود» خاطرنشان کرد: این موضوع یک تیر و چند نشان هست که در امتداد جداول متعدد کشاورزی در سطح شالیزارهای پایین دست شهر می توان باتلاش شورای محترم شهر وهمکاری مردم هم راهی جهت تردد وسایط نقلیه کشاورزی باز کرد وهم مسیر هدایت به صرفه آب را ایجادکرد که قطعا علاوه بر منفعت عموم یک نمای زیبا به یادگار خواهدگذاشت.

٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
خـبرنگار: اسماعیل رسامـ
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1