تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۴۴۲۰۶۸

کابینه جدید آلمان معرفی شد

۰
کابینه جدید آلمان معرفی شد
کبنا ؛اولاف شولتس، صدراعظم بعدی آلمان، اعلام کرد کریستین لامبرشت، وزیر دادگستری دولت مرکل از حزب سوسیال دموکرات، را به عنوان وزیر دفاع در دولت جدید انتخاب کرده است.
به گزارش کبنا به نقل از جهان نيوز، شولتس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تصمیم گرفته لامبرشت را به عنوان وزیر دفاع منصوب کند.
وی گفت که "دفاع یک وزارت مهم است و زنان و مردان در ارتش آلمان شایسته کسی هستند که بتواند این کار را انجام دهد."
شولتس با اعلام انتخاب‌های خود برای وزارت کشور و دفاع گفت که "امنیت در دست زنان قدرتمند این دولت خواهد بود."
نانسی فایزر، وکیلی که ریاست شعبه حزب در ایالت مرکزی هسن را بر عهده دارد، انتخابی غیرمنتظره برای تبدیل شدن به اولین وزیر کشور زن آلمان بود، پستی که شامل نظارت بر نیروهای پلیس فدرال و آژانس اطلاعات داخلی است. فایزر گفت که تمرکز اصلی بر مبارزه با افراط‌گرایی راست افراطی خواهد بود که او آن را "بزرگترین تهدید" برای کشور خواند.
کلارا گیویتز، یک سوسیال دموکرات ارشد از آلمان شرقی ریاست یک وزارتخانه جدید را بر عهده خواهد گرفت. وزیر محیط زیست دولت مرکل "اسونیا شولتس"، وزیر توسعه بین‌المللی و وزیر کار "هوبرتوس هایل" در سمت خود باقی خواهد ماند. رئیس دفتر شولتس، ولفگانگ اشمیت، یکی از معتمدین قدیمی رهبر آینده که معاون وزیر دارایی وی در دولت مرکل بوده، خواهد بود. 
رابرت هابک، یکی از رهبران سبزها معاون صدراعظم شولتس خواهد بود. او ریاست یک وزارت اقتصاد و آب و هوا را بر عهده خواهد داشت که ترکیبی جدید است. دیگر رهبر سبزها، آنالنا بربوک، اولین وزیر امور خارجه زن آلمان خواهد شد. کریستین لیندنر، رهبر حزب دموکرات آزاد، وزیر دارایی خواهد شد.
شولتس، همچنین یک اپیدمیولوژیست را به عنوان وزیر بهداشت معرفی کرد. شولتس گفت:  پاندمی هنوز به پایان نرسیده، و بیشتر مردم در این کشور مطمئناً می‌خواهند که وزیر بهداشت بعدی متخصصی باشد که واقعاً بتواند آن را به خوبی کنترل کند و او کسی نیست جز کارل لوترباخ.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1