تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۴۴۲۰۵۸
در کارگروه ویژه آرد و نان شهرستان بویراحمد مطرح شد؛

فروش نایلون پلاستیکی در نانوایی‌های یاسوج ممنوع شد / نارضایتی مردم از کیفیت پایین نان در یاسوج

۳
۰
فروش نایلون پلاستیکی در نانوایی‌های یاسوج ممنوع شد / نارضایتی مردم از کیفیت پایین نان در یاسوج
کبنا ؛این روزها در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مردم در خصوص کیفیت نان گلایه‌هایی دارند و همچنین توزیع نامناسب، موجب صف های طولانی جلوی برخی از نانواییها شده است. در همین خصوص، چهارمین جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار مرکز استان در محل دفتر فرماندار برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (15 آذرماه 1400) رئیس کارگروه ویژه آرد و نان مرکز استان در این جلسه با تاکید بر نظارت بیشتر از دستگاه‌های صنعت معدن تجارت، مرکز بهداشت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، بخشداری مرکزی و صنف خبازان خواست با تشکیل تیم بازرسی گشت مشترک به صورت روزانه از نانوایی های سطح سطح شهر، بازرسی و کیفیت پخت نان مورد ارزیابی قرار گیرد.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه آموزش خبازان نیز در ارائه نان با کیفیت به مردم  حائز اهمیت است؛ گفت: در تمام فرایندهای تولید نان، خبازان شهرستان باید استانداردهای لازم به منظور بالابردن سطح کیفی نان را رعایت و نسبت به اخذ کارت مهارت فنی خبازان اقدام نمایند .
در ادامه محمدی نماینده اداره غله و خدمات بازرگانی، توزیع آرد خارج از شبکه در شهرستان بویراحمد توسط خبازان را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: دوره‌های آموزشی از طریق وبینار به منظور بالابردن کیفیت پخت نان راه‌اندازی شده است که در اختیار خبازان قرار خواهد گرفت.

قائدی رئیس امور عشایر شهرستان بویراحمد به عنوان عضو دیگری از این کارگروه گفت: از ۳۱۷ تن سهمیه آرد عشایر پس از توزیع ۳۸ تن کسری در توزیع وجود دارد که انتظار می رود با توجه به جمعیت ۳۲ هزار نفری عشایر مرکز استان این کسری برطرف شود.
نماینده نانواداران که در این جلسه حضور داشت کیفیت آرد توزیعی را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: در استان های همجوار آرد با کیفیت بالاتری توزیع می شود که نماینده غله و خدمات بازرگانی به آن واکنش نشان داد و توضیح داده در صنایع تولید آرد استان از بهترین دستگاههای روز استفاده شده است و استانداردهای لازم در تولید آرد با کیفیت رعایت می شود.
نماینده مرکز بهداشت شهرستان در ادامه افزود: استفاده از نایلون پلاستیکی و فروش آن در نانوایی ها هم از نظر پزشکی و هم از نظر پایداری کیفیت نان مضر است و نباید استفاده شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: استفاده از افزودنی های غیر مجاز در پخت نان نیز ممنوع است.
بنا بر این گزارش شهرستان بویراحمد دارای ۳۲۸ واحد خبازی است که بیش از ۲۰۰ واحد آن در شهر یاسوج فعالیت دارند و روزانه حدود ۵۸ هزار کیسه آرد بین خبازان توزیع می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
در کل استان وشهرستانها باید کیسه پلاستیکی جمع بشه
Romania
به نانوایی زیر دست صنعت معدن کنار کتابخونه امام علی هست اونقدر کیفیت نان اش افتضاخه که ادم ببره بزارع بیرون هیشکی نمیبره..
کو بازرسی؟
کو نظترت؟
فقط جلسات تکراری بدون خروجی.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
عجب کاری کردی همین پلاستیک شده، یه کاسبی براشون پانصد تاهفتصد میدادن دست مردم
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1