تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۴۱۳۴۸
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛

کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه فعال شود / دانشگاه در زمینه های فقرزدایی، از میان برداشتن خشونت، تعصب گام بردارد

۳
۰
کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه فعال شود / دانشگاه در زمینه های فقرزدایی، از میان برداشتن خشونت، تعصب گام بردارد
کبنا ؛مراسم معارفه و تودیع روسای دانشگاه یاسوج با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن آمفی تئاتر عسکری این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 26 آبان ماه 1400) با حضور داداش پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان و اردوان ارژنگ معاون این سازمان، سید جواد هاشمی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی و اعضای هیئت علمی دانشگاه مراسم معارفه و تودیع روسای دانشگاه یاسوج در سالن اجتماعات عسکری برگزار شد.
سید جواد هاشمی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: آقای دکتر عریان منشأ خدمات در استان بوده‌اند و از چهره‌های علمی جنوب کشور هستند.
وی افزود: آقای دکتر کرمی نیز از چهره‌های شناخته شده علمی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که معرف حضور هستند و نیازی به تعریف و توصیف نیست، امیدواریم بتوانند با توان علمی که دارند جهش خوبی را در سطح دانشگاه استان داشته باشند.
وی گفت: دانایی به شکل امروزی در کانون روندی قرار دارد که جامعه مدرن را شکل می دهد. امروزه تحصیلات عالی و تحقیقات از اجزای ضروری فرهنگ، اقتصاد اجتماعی و توسعه پایدار جامعه ها به شمار می رود.تحصیلات عالی باید گامی به سمت تغییرات اساسی بردارد تا بتواند از مسائل اقتصادی صرف فراتر رفته و ابعاد عمیق تر از اخلاق و معنویت را مدنظر قرار دهد.
هاشمی اظهار کرد: دانشگاه بی آنکه ماهیت علمی خود را خدشه دار کند باید در تمام جوانب جامعه و زندگی حضور داشته باشد. دانشگاه را نمی توان وجودی مستقل در نظر گرفت و بیانگر ساختار و وضعیت کلی اجتماع است.

وی افزود: اهمیت در آموزش عالی را بر حسب تناسب میان انتظار جامعه از موسسات و کارکردهای واقعی آنان سنجید که مستلزم اخلاق مداری، بی طرفی سیاسی، ظرفیت نقادانه، پیوند محکم بین مشکلات جامعه و بازار کار و جهت گیری درازمدت در جهت اهداف و نیازهای اجتماعی است.
هاشمی بیان کرد: دولت مسئولیت ایجاد محیط مناسب، توسعه علمی، وضع رهنمودهایی برای خط و مشی علمی را برعهده دارد. پیوند میان دانشگاه، صنعت و جامعه از مهمترین موضوعاتی است که دولت باید به آن توجه کند، دولت شکل دهنده دامنه ای از روابط است که هدفش تعیین جایگاه مردم است.
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری گفت: به عقیده فوکو، دانشگاه صرفا نهادی نیست که بی طرفانه به ترویج دانش بپردازد، بلکه هر نظام آموزشی در واقع روش سیاسی برای حفظ و اصلاح گفتمان ها است، بنابراین با قدرتی که دانشگاه دارد می توان گفتمان های رایج و باطل را به زیر کشید و نقش دانشگاه را در ابعاد مختلف جامعه و زندگی گسترانید.
هاشمی اظهار کرد: دانشگاه باید نقش مهمتری در خدمت به جامعه ایفا کند، به ویژه در زمینه های فقرزدایی، از میان برداشتن خشونت، تعصب، بی سوادی، گرسنگی، فساد و بیماری گام بردارد که عمدتا از طریق تحلیل مسائل و مشکلات صورت می گیرد.
وی گفت: امروز مهمترین کارکرد دانشگاه کارکرد پژوهشی است، و اثرگذارترین و کارآمدترین بازخود محیط دانشگاه فعالیت های پژوهشی است، امیدواریم دانشگاه ما در منطقه برتری علمی خوبی داشته باشد و آنگونه که شایسته جوانان ما است در مقامات علمی بدرخشند و از این جایگاه دفاع شود.
هاشمی بیان کرد: دو انتظار از رئیس دانشگاه دارم، به توصیه مقام معظم رهبری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه بسیار تأثیرگذار و مفید است، انتظار دارم ریاست محترم جدید دانشگاه این توصیه را در دانشگاه مدنظر قرار دهند.
هاشمی گفت: توصیه دوم حمایت از تشکل های شناسنامه دار دانشجویی در دانشگاه، ان شاالله این فعالیت ها در جهت پیاده کردن اهداف نظام اسلامی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری اثرگذار باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام بر آقای هاشمی معاون سیاسیس امنیتی استاندار
حسن جوری
Iran, Islamic Republic of
گپ گپو 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
دنا
Iran, Islamic Republic of
استان شده فقط سیاسی
جناب دکتر کرمی اگه رفیق شفیق دکتر زلفی نبود کجا میشد رییس دانشگاه...
همش رفاقت و سیاست و دوست....بقیه هم تماشاگر
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1