کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛

کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه فعال شود / دانشگاه در زمینه های فقرزدایی، از میان برداشتن خشونت، تعصب گام بردارد

26 آبان 1400 ساعت 11:04

مراسم معارفه و تودیع روسای دانشگاه یاسوج با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن آمفی تئاتر عسکری این دانشگاه برگزار شد.


مراسم معارفه و تودیع روسای دانشگاه یاسوج با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن آمفی تئاتر عسکری این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 26 آبان ماه 1400) با حضور داداش پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان و اردوان ارژنگ معاون این سازمان، سید جواد هاشمی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی و اعضای هیئت علمی دانشگاه مراسم معارفه و تودیع روسای دانشگاه یاسوج در سالن اجتماعات عسکری برگزار شد.
سید جواد هاشمی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: آقای دکتر عریان منشأ خدمات در استان بوده‌اند و از چهره‌های علمی جنوب کشور هستند.
وی افزود: آقای دکتر کرمی نیز از چهره‌های شناخته شده علمی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که معرف حضور هستند و نیازی به تعریف و توصیف نیست، امیدواریم بتوانند با توان علمی که دارند جهش خوبی را در سطح دانشگاه استان داشته باشند.
وی گفت: دانایی به شکل امروزی در کانون روندی قرار دارد که جامعه مدرن را شکل می دهد. امروزه تحصیلات عالی و تحقیقات از اجزای ضروری فرهنگ، اقتصاد اجتماعی و توسعه پایدار جامعه ها به شمار می رود.تحصیلات عالی باید گامی به سمت تغییرات اساسی بردارد تا بتواند از مسائل اقتصادی صرف فراتر رفته و ابعاد عمیق تر از اخلاق و معنویت را مدنظر قرار دهد.
هاشمی اظهار کرد: دانشگاه بی آنکه ماهیت علمی خود را خدشه دار کند باید در تمام جوانب جامعه و زندگی حضور داشته باشد. دانشگاه را نمی توان وجودی مستقل در نظر گرفت و بیانگر ساختار و وضعیت کلی اجتماع است.

وی افزود: اهمیت در آموزش عالی را بر حسب تناسب میان انتظار جامعه از موسسات و کارکردهای واقعی آنان سنجید که مستلزم اخلاق مداری، بی طرفی سیاسی، ظرفیت نقادانه، پیوند محکم بین مشکلات جامعه و بازار کار و جهت گیری درازمدت در جهت اهداف و نیازهای اجتماعی است.
هاشمی بیان کرد: دولت مسئولیت ایجاد محیط مناسب، توسعه علمی، وضع رهنمودهایی برای خط و مشی علمی را برعهده دارد. پیوند میان دانشگاه، صنعت و جامعه از مهمترین موضوعاتی است که دولت باید به آن توجه کند، دولت شکل دهنده دامنه ای از روابط است که هدفش تعیین جایگاه مردم است.
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری گفت: به عقیده فوکو، دانشگاه صرفا نهادی نیست که بی طرفانه به ترویج دانش بپردازد، بلکه هر نظام آموزشی در واقع روش سیاسی برای حفظ و اصلاح گفتمان ها است، بنابراین با قدرتی که دانشگاه دارد می توان گفتمان های رایج و باطل را به زیر کشید و نقش دانشگاه را در ابعاد مختلف جامعه و زندگی گسترانید.
هاشمی اظهار کرد: دانشگاه باید نقش مهمتری در خدمت به جامعه ایفا کند، به ویژه در زمینه های فقرزدایی، از میان برداشتن خشونت، تعصب، بی سوادی، گرسنگی، فساد و بیماری گام بردارد که عمدتا از طریق تحلیل مسائل و مشکلات صورت می گیرد.
وی گفت: امروز مهمترین کارکرد دانشگاه کارکرد پژوهشی است، و اثرگذارترین و کارآمدترین بازخود محیط دانشگاه فعالیت های پژوهشی است، امیدواریم دانشگاه ما در منطقه برتری علمی خوبی داشته باشد و آنگونه که شایسته جوانان ما است در مقامات علمی بدرخشند و از این جایگاه دفاع شود.
هاشمی بیان کرد: دو انتظار از رئیس دانشگاه دارم، به توصیه مقام معظم رهبری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه بسیار تأثیرگذار و مفید است، انتظار دارم ریاست محترم جدید دانشگاه این توصیه را در دانشگاه مدنظر قرار دهند.
هاشمی گفت: توصیه دوم حمایت از تشکل های شناسنامه دار دانشجویی در دانشگاه، ان شاالله این فعالیت ها در جهت پیاده کردن اهداف نظام اسلامی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری اثرگذار باشد.


کد مطلب: 441348

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441348/کرسی-های-آزاداندیشی-دانشگاه-فعال-شود-زمینه-فقرزدایی-میان-برداشتن-خشونت-تعصب-گام-بردارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1