تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۴۴۱۰۴۲
در جلسه توجیهی اعضای شوراهای شهر دهدشت و سوق مطرح شد

مهلت 7 روزه دادستان کهگیلویه به شورای شهر / طاهر پاداش: شورای شهر باید قدرت تصمیم گیری داشته باشد

۲
۰
مهلت 7 روزه دادستان کهگیلویه به شورای شهر
کبنا ؛جلسه توجیهی اعضای شوراهای شهر دهدشت، سوق و اعضای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری  برای پیشگیری از جرائم در دادگستری کهگیلویه برگزار شد.
دادستان کهگیلویه در این جلسه اظهار کرد: موضوع جلسه درباره وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی است که به بخشی از وظایف و اختیاراتی که مهم و مؤثر هستند اشاره می‌کنم.
کریمی زاد با اشاره به بند یک ماده 80، گفت: اعضای شورا باید بلافاصله بعد از تحلیف، شهردار را انتخاب کنند ولی کم لطفی شورای شهر دهدشت را می‌بینیم.
وی ادامه داد: وضعیت شهرداری بلاتکلیف است، پروژه‌های عمرانی روی زمین مانده است، حقوق کارگران پرداخت نشده است، اگر وضعیت شهرداری ظرف 7 روز دیگر مشخص نشود به عنوان مدعی العموم برخورد قاطع و قانونی می‌کنم.
مدعی العموم ادامه داد: نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا، همکاری و تعامل با همه مسوولان اجرایی و قضایی، تشویق مردم به بحث توسعه و مراکز گردشگری، فرهنگی، تأیید یا رد هزینه و درامد شهرداری هر 6 ماه یکبار، همکاری با شهرداری فرمانداری برای طرح توسعه‌ای و تفصیلی شهر، نظارت بر پرونده‌های شهرداری، نظارت بر امور بهداشت و حوزه شهر، همفکری و برنامه ریزی برای تحقق درآمد پایدار از جمله وظایف قانونی شورای شهر است.
کریمی زاد با اشاره به طرح بازآفرینی اجرا شده در گچساران که درامد پایدار برای شهردار ایجاد کرده است گفت: اعتبار این پروژه ملی است، در دهدشت هم این طرح پیش بینی شده و پیمانکار هم مشخص شده است  ولی چرا طرح اجرا نشد؟
این مسوول قضایی مطرح کرد: مراجعات و انتقادات بسیاری از سوی مردم در خصوص وضعیت نظافت شهر داشته‌ایم که باید برنامه‌ای منظم آن را رفع کنید.
وی افزود: مبلمان و زیبا سازی شهر واقعاً افتضاح است سال‌های سال همین است که هست،. در انتخاب شهردار دقت کنید و گزینه‌ای انتخاب کنید که بتواند از پس مشکلات شهرداری بربیاید.
مدعی العموم خاطر نشان کرد: عدم پرداخت مطالبات شهرداری  از سوی ادارت را اگر می‌بینید چرا سکوت می‌کنید؟ مطالبه‌ای اگر پرداخت نمی‌شود، آیا شما دادخواست حقوقی داده‌اید؟ رأی گرفتید؟ مهلت قانونی که منقضی شده است ما برداشت می‌کنیم، چرا از ظرفیت دادگستری استفاده نمی‌کنید؟
 طاهر پاداش عضو شواری شهر دهدشت در این جلسه اظهار کرد: اختلافاتی در شورای شهر دهدشت هست، در بحث انتخاب هیات رییسه دوستان حواشی ایجاد کردند و الان هم در انتخاب شهردار پیش آمده است.
پاداش بیان کرد: مردم ما را انتخاب کردند تا فارغ از هر زاویه‌ای متعهد باشیم و دلیلی ندارد جلسات به تأخیر بیفتد و از بیرون کسانی بخواهند بیایند فشار بیاوردند و اعمال نفوذ کنند.
وی ادامه داد: شورایی که منتخب شده باید مقدر باشد و روی موضع خود بماند مگر اینکه در وسط راه متوجه شود انتخابش بنا به دلایلی ایراد دارد که می‌تواند تجدید نظر کند.
این عضو شورا افزود: سد معبر، عدم روشنایی در پارک‌ها و میادین شهر، اجرایی نشدن مصوبات کمیسیون ماده 100 و 77 و...از مهمترین معضلات شهر است و تقاضای همکاری داریم.
رییس شورای شهر دهدشت در این جلسه هم اختلاف سلیقه بین اعضای شورا را امری دانست و گفت: اعضای شورای شهر نباید ناپختگی کنند و اختلافات جزیی و طبیعی را به بیرون ودر فضای مجازی یا رسانه‌ها درز دهند.
آران پور مطرح کرد: برخی از اعضای شورای شهر دهدشت از روی ناپختگی به حواشی دامنه می‌زنند که این مانع توسعه شهر است.
وی در پایان گفت: در شورای پنجم هیچگاه چنین مسایلی پیش نیامد.
 حجت تقوی دبیر کمیسیون ماده 100 در شهرداری  دهدشت هم گفت: اولین مشکل ما در شهرداری دهدشت  عدم پرداخت مطالبات ما از ادارات است که نتیجه آن هم عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری است.
وی بیان کرد: اتاق اصناف با شهرداری در خصوص معرفی اصناف به شهرداری  همکاری ندارد که عوارض خود را به شهرداری پرداخت کنند.
این مسوول ادامه داد: در کمیسیون ماه 100 قدرت اجرایی جهت جلوگیری از ساخت و سازها را نداریم.
معاون شهردار دهدشت با اشاره به مکاتبات صورت گرفته طی سه سال گذشته با اداره  کل راه وشهرسازی در خصوص بحث بازآفرینی گفت: اعتباری به ما نداند برای اسفالت معابری که سال‌های سال در هسته مرکزی شهر از عمرشان می‌گذرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
اصلا آغای دادستان باید بر رسی مداوم داشته باشند :::که چه فرد ویا گروهی شورا. را بازی می دهند ؟؟؟؟؟ که میدانند !!!!چرا باحمایت از شورا جلوی دستهای بی پروا را نمی گیرید ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
موحد اجازه نمیده
مثل سد هایی که فروخته به خوزستان داره رایزنی میکنه/ رواز خوزستان بیاره بکنه شهردار دهدشت
آخه اون نماینده خوزستان هستش ..‌‌
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1