کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

گرانی دمار مردم را درآورده

14 آبان 1400 ساعت 23:34

خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و برخورد سپاه با دزدان دریایی نفتکش ایران مهمترین صحبت ائمه جمعه استان بود.


خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و برخورد سپاه با دزدان دریایی نفتکش ایران مهمترین صحبت ائمه جمعه استان بود.
به گزارش کبنا، خطبه‌های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر بود.
خواسته امام جمعه قلعه‌رئیسی از استاندار

امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان این‌که مردم چاروسا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند از استاندار کهگیلویه و بویراحمد درخواست‌های داشت.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی و با بیان اینکه نماز جمعه این هفته بیاد شهید ناصر اژدر برگزار می‌شود تاکید کرد: آمریکا می‌خواست سرپوشی بر شکست‌های خودش بگذارد و قدرت نمایی کند عربستان را وادار کرد که بر شکست عربستان در یمن سرپوش بگذارد و دریای عمان را انتخاب کرد چون فکر می‌کرد نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس قوی است و این مقطع زمانی را انتخاب کرد تا در آستانه شکلگیری مذاکرات ایران را تحت فشار قرار دهد تا بازار اقتصاد را ملتهب کند وبرای میز مذاکره برگ برنده داشته باشد سپاه همه این نقشه‌ها را نقش بر آب کرد و سپاه خط قرمز آمریکا را شکست و آمریکا در عملیات دزدانه عقب نشینی کرد و اگر سر عقل نیاید باید بر سر میز مذاکره هم عقب نشینی کند.
 امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: قانون حمایت از خانواده یک گام بزرگ مجلس برای حمایت جمعیت جوان بود که برای اجرا نیازمند عزم دولت است.
  وی افزود: مثلث شوم عبری، عربی، غربی، دست از سر لبنان بر نمی‌دارد و هدف از توطئه‌هایشان ایجاد زمینه برای حمله اسرائیل به لبنان بود با درایت محور مقاومت اهدافشان محقق نشد بلکه ناقوس مرگ آل سعود مدتها به صدا در آمده است.
 صلواتی از حضور استاندار محترم در منطقه محروم چاروسا تشکر کرد و ادامه داد: از اینکه به شعائر دینی توجه نمودید و در نماز جمعه حضور پیدا کردید حق شناسی و ان شاءالله این حرکت و اقدام الگوی همه مدیران باشد که به نماز جماعت و جمعه توجه کنند.
 مردم انتظار دارند برکات و فواید و آثار سفر رئیس جمهور به استان و سفر حضرتعالی به بخش چاروسا را مردم در زندگی خویش ببینند.
 صلواتی به مشکلات چاروسا پرداخت و یادآور شد: از جمله مشکلات زیر بنایی منطقه چاروسا قطعی مکرر برق و آفت ولتاژ برق است که بخاطر نبود ایستگاه برق است و برای این مسئله چاره اندیشی کنید، دومین مشکل و مسئله مهم منطقه بیکاری جوانان است آقای استاندار به جوانان مناطق چاروسا توجه کنید و از ظرفیت جوانان چاروسا در مدیریت استان استفاده کنید.
 امام جمعه قلعه رئیسی به ظرفیت‌های چاروسا اشاره و عنوان کرد: ما در منطقه چاروسا در عرصه گردشگری زیباترین آبشار خطه جنوب کمر دوغ را داریم که یک گام مهمی برای توسعه منطقه است مع الاسف از امکانات اولیه محروم است امیدوارم وزیر میراث فرهنگی و گردشگری جناب آقای دکتر ضرغامی به این ظرفیت توجه کنند.
 وی خاطرنشان کرد: در بحث کشاورزی این منطقه ظرفیت بسیار بالایی دارد هم نیازمند تسهیلات و نیاز مند آموزش و فرهنگ سازی است. جناب آقای دکتر یک مسئله‌ای در بخش چاروسا اتفاق افتاد طرح آبیاری اراضی دره خواجه تا گراب بعد از سالها با هزینه‌های امروز میلیاردها تومان هزینه شد فقط روز افتتاح طرح آب به منبع آب رفت و هنوز اراضی گراب تشنه آب هستند اما هیچ فایده‌ای برای چاروسا نداشت و امروز تمام تاسیسات آن به سرقت رفت اگر این طرح درست اجرا می‌شد برای جوانان اشتغالزایی و باعث رونق کشاورزی منطقه می‌شد حقیقتاً بمعنای حقیقی تضییع بیت المال صورت می‌گرفت.
 صلواتی بیان کرد: یکی از مشکلات بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد بعضاً ضعف نهادها و سازمان‌های بازرسی و حراست است چشم بینای هر نهادی هستند اگر این چشم خسته و خواب آلود و یا کنترلش با تطمیع‌ها بالا و پایین شوند فسادها تضییع بیت‌المال و تضییع حقوق عامل صورت می‌گیرد. یکی از مشکلات مهم بخش چاروسا عدم آنتن دهی خطوط تلفن همراه می‌باشد در قسمت عمده شهر قلعه رئیسی تلفن همراه آنتن می‌دهد باید برای این مسئله چاره اندیشی کرد.
 وی با بیان اینکه منطقه چاروسا سرشار از معادن گچ در استان می‌باشد تاکید کرد: با حمایت از سرمایه گذار کارخانه تولید گچ را در چاروسا راه اندازه کنید هم گچ استان تأمین می‌شود هم برای جوانان اشتغال صورت می‌گیرد، یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان بخش چاروسا بحث ورزشگاه می‌باشد این جوانان انتظار دارند ورزشگاه با مدیریت استانداربه صورت جهادی حل شود.
 خطیب جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: از دیگر مشکلات بخش چاروسا بحث را هاست حق این مردم این جاده پر پیچ و خم به مرکز کهگیلویه نیست مردم انتظار دارند جاده امامزاده نورالدین علیه السلام به روستای دشت آزادی که در واقع کمک اساسی به مردم دیشموک و چاروسا است در اولویت باشد.
 صلواتی گفت: در شهر قلعه رئیسی پروژه کمربندی به نام شهید سلیمانی توسط شورا و شهردار قبلی شروع شد و نیمه کاره رها شده است در خیابان اصلی شهر بعضاً در طول سال شاهد ترافیک سنگین و تصادفات هستیم این مسئله اولویت استاندار محترم باشد.
 وی با بیان اینکه به احترام مردم این شهر ساختمان شهرداری را در یابید سال‌ها نیمه کاره رها شده استادامه داد: در بحث گازرسانی حقیقتاً یکی از کارهای بزرگ نظام و انقلاب در حق مردم چاروسا و دیشموک در دولت قبل محقق شد از نمایندگان به همه کسانی که زحمت کشیدند تشکر می‌کنم یک حرکت جهادی را شروع کردند اما امروز بزرگترین روستای بخش چاروسا از نعمت گاز محروم است و روستای در خواجه و دیگر روستاها هم همین طور نیاز هست برای این مسئله فکر اساسی صورت گیرد.
 خطیب جمعه قلعه رئیسی اظهار داشت: در سطح شهر قلعه رئیسی و روستاها هر روز شاهد قطعی آب هستیم تاسیسات آبرسانی در روستاها قدیمی و فرسوده و کمپ‌های چاه‌های آب و اثر نوسانات به نیم سوز است بعضی از روستاها مدرسه ندارند بعضی کانکس ندارند ان دردها و محرومیت‌ها وعقب‌ماندگی‌های چاروسا حضور بنیاد علوی در منطقه چهار روستا می‌باشد امیدواریم با حمایت و مساعدت نماینده مکرم و معزز ولی‌فقیه و با پیگیری استاندار محترم این مهم محقق شود.
 
گرانی دمار مردم را درآورده
امام جمعه گچساران گفت: رئیس جمهور و هیئت دولت برای حل مشکلات مردم هرجه سریع‌تر تصمیمات جدی بگیرند.
حجت الاسلام امین الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: جا دارد از خدمات دولت تشکر کرد، دولت خوب می‌داند که تمام نیروهای انقلابی، متدینین، مردم، روحانیت همه تلاش کرده تا این دولت ایجاد شود و امیدواریم که موفق شوند.
 وی بیان کرد: در حال حاضر دشمنان شبانه روز در حال فتنه انگیزی هستند و برای مردم آیه یاس می‌خوانند که دیدی همان خودش است و فرقی نکرد.
 امام جمعه گچساران تصریح کرد: از رئیس جمهور و هئیت دولت و نمایندگان خواهش می‌کنیم هر چه سریعتر برای حل مشکلات مردم تصمیمات جدی و سریعتری گرفته شود.
 حجت الاسلام حجازی عنوان کرد: ما در بین‌مردم بوده و آنها به ما مراجعه می‌کنند، گرانی دمار از روزگار مردم در آورده ببینید اشکال کار کجاست و هرجایی اشکال وجود دارد جلو آن را بگیرید.
 وی گفت: رئیس جمهور با اقدام به موقع و بجا با ایجاد یک‌معاونت ویژه و خاص در راستای جلوگیری از دزدی‌ها انجام داد که اینکار بسیار خوب است ولی باید خراب است از همان بالا جلو آن گرفته شود تا در دستگاه قضایی نیاید.
 امام جمعه گچساران خاطر نشان کرد: نظام و دولت به مردم به بخصوص طبقات ضعیف و متوسط بدهکار است که باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد و هرجا مانعی می‌باشد آن را از سر راه بردارند و برای حل مشکل گرانی و بیکاری جوانان نیز اقداماتی را هرچه سریعتر انجام‌دهند. 
حجت الاسلام حجازی بیان کرد: انتظار می‌رود تا دیگر شاهد معطلی‌ها نباشیم زیرا باید از وقت استفاده بهینه کرد و عمر ما نیز مانند نوح نمی‌باشد.
 وی با اشاره به روز دانش آموز و تبریک آن و تشکر از دانش آموزان و دانشجویان، افزود: ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی است ولی مقام‌معظم رهبری فرمودند این‌نامگذاری درست می‌باشد و این روز را به نام‌روز جوان نامگذاری کردند.
 امام‌جمعه گچساران ادامه داد: فارغ از هرگونه جناح بندی مهم برای جوانان انقلابی و متدین بودن است و امیدواریم تمام جوانان ما در طرح نوجوان امروز طلایه دار فردا دست به دست هم داده و ارتباط جوانان و مباحث دینی را تقویت کنندگان دشمنان نتوانند در منحرف کردن جوانان‌ما موفق شوند.
 حجت الاسلام‌حجازی اضافه کرد: تصرف سفارت آمریکا و گروگانگیری ۶۶ دیپلمات آمریکایی به مدت ۴۴۴ روز یکی از اقدامات مهم در زمان پیروزی انقلاب بوده که ما در آن‌موقع از قدرت نظامی بالایی برخو دار نبودیم.
 وی گفت: عده‌ای از دستگیری این فتنه گران در آن روز ابراز نگرانی کردند ولی امام راحل فرمودند این انقلاب دوم می‌باشد و لازم بوده و در برابر دشمنان قدرت نمایی کردند.
 امام جمعه گچساران اظهار کرد: تا زمانی که آمریکا پیمان نامه الجزایر را در آن زمان امضا نکرد این گروگان‌ها آزاد نشدند، زیرا امام راحل می‌خواست به دنیا نشان دهد ما قدرتمند هستیم.
 حجت الاسلام حجازی تصریح کرد: همان‌پیمان نامه‌ای که سال ۵۸ صدام آن را پاره کرد و شهریور همان سال نیز جنگ را آغاز کرد و زمانی که به کویت حمله ور شد تحت فشار قرار گرفت به ایران نامه نوشت ولی امام راحل فرمودند اول همان‌پیمان نامه که پاره کردی را امضا کنید تا صحبت کنیم. 
وی بیان کرد: این اقدام یعنی امام راحل در مکتب پیغمبر و امیر المونین گام بر می‌داشتند و رهبر فرزانه انقلاب نیز همان گونه بوده و فقط به دستورات خدا تمسک‌ می‌کنند.
 امام‌جمعه گچساران خاطر نشان کرد: ضمن حفظ حرمت‌ها مملکت ما اسلامی و شیعی هست و ملاک برای ما قرآن و عترت می‌باشد و این به مملکت ما عزت و قدرت می دهدبه شرطی که دولت و ملت به قرآن و عترت عمل کنند تمام‌مشکلات ما حل خواهد شد.
 حجت الاسلام‌حجازی بیان کرد: به شرطی که دزد و ویرانگری‌ها که گاهی مشاهده می‌کنیم جمع شود.
 وی گفت: ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی بوده و به فرموده مقام‌معظم رهبری فرهنگ عمومی بر ای مردم مانند هوا ضروری است و باید فرهنگ عمومی فرهنگ سالم زندگی دینی و اخلاق و با امنیت و آسایش و آرامش با مهندسی فرهنگی صورت گیرد.
 امام‌جمعه گچساران با اشاره به ۱۹ آبان ادامه داد: از ۸ شهید قبلاً از پیروزی انقلاب در استان ۷ نفر آنها در گچساران بوده که در مسجد شهیدان به دلیل قیام علیه طاغوت توسط رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.
 وی گفت: امیدواریم روز ۱۹ آبان در تقویم به نام روز گچساران ثبت شود.
 پیام روشن سپاه به مزدوران منطقه‌ای امریکا؛ پایتان را از گلیم خود درازتر نکنید
امام جمعه دهدشت گفت: عملیات مقتدرانه سپاه پیام بزرگ و روشنی به مزدوران منطقه‌ای استکبار هم هست؛ یعنی وقتی ارباب شما را زمینگیر می‌کنیم حساب کار خود را داشته باشید.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت حرکت دلاورانه سپاه پاسداران در خلیج فارس را یادآور شد و اظهار داشت: باید برای اقدام بی‌نظیر سپاه ارج قائل باشیم و تشکر کنیم.
 امام جمعه دهدشت گفت: امریکا در این مقطع از زمان این فرصت را ایجاد کرد تا سرپوشی بر شکست‌های خود گذاشته به زعم خود قدرت‌نمایی کند.
 وی با بیان اینکه ورود عربستان به این معرکه هم برای نادیده گرفتن شکست‌هایش است، اضافه کرد: این حرکت مقتدرانه سپاه نشان داد برای ما فرقی نمی‌کند در خشکی و دریا یا آسمان و زمین و هر کجا و هر زمان ما پوزه امریکا را به خاک می‌مالیم.
 خطیب نماز جمعه دهدشت در تبیین چرایی انتخاب مقطع زمانی برای این حادثه گفت: در آستانه شکل گیری برجام امریکا می‌خواست ایران را تحت تأثیر قرار دهد تا برگ برنده برای میز مذاکره داشته باشد اما ایران با واکنش شدید چند پیام به دشمن مخابره کرد.
 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد: سپاه پاسداران ما نشان داد قائل به راهبرد چشم در برابر چشم است. هر کجا تعرض کنی علیه تو ایستادگی می‌کنیم و پاسخ‌های ما متناسب با تحرکات دشمن ساماندهی می‌شود.
 وی با بیان اینکه پاسخ ایران در واقع افزایش ضریب امنیت دریایی را رقم زد، گفت: این عملیات پیام بزرگ و روشنی به مزدوران منطقه‌ای استکبار هم هست؛ یعنی وقتی ارباب شما را زمینگیر می‌کنیم حساب کار خود را کنید پایتان را از گلیم خود درازتر نکنید.
 امام جمعه دهدشت تأکید کرد: دشمن بداند همه تحرکات آنها زیر چشمان تیزبین فرزندان انقلاب رصد می‌شود، امریکا بداند با این عملیات برای میز مذاکره برگ برنده نخواهد داشت.
 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تأکید کرد: به ولی امر مسلمین می‌گوییم ای مولای ما، همچنان در صحنه‌ایم به لطف خدا و هدایت‌های شما و دعای امام زمان «عج» اماده ایم. به رژیم صهیونیست هم می‌گوییم ک مراقب گزافه‌گویی خود باشد.
 خطیب نماز جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از مسایلی که در چند سال اخیر نیاز ضروری کشور بود قانون حمایت از خانواده و جمعیت بود در مجلس اخیراً تأیید شد شورای نگهبان هم تأیید کرد. مسئله جمعیت برای امنیت، اشتغال، اقتصاد کشور در بلندمدت کاملاً ضروری مهم و حیاتی است.
 وی اضافه کرد: در تنظیم قانون حمایت از خانواده تلاش شده ارتقای سلامت مادر و فرزند، افزایش خدمات بهداشت و درمان، افرایش سطح سلامت سالمندان، تخفیفات بیمه و تسهیلات آموزشی دیده شود. از مجلس بابت این تصمیم مهم تشکر می‌کنیم.
 وحدانی‌فر با یادآوری روز شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: امیدواریم این شورا به عنوان یک شورای بالادستی مهم و استراتژی زیر نظر شورایعالی انقلاب فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد.
 وی نقش فرهنگ در ابعاد گوناگون زندگی را دارای اهمیت خواند و افزود: اگر فرهنگ عمومی نظام‌مند شود و اگر همه ما احترام بگذاریم بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.
 وی با بیان اینکه برای فرهنگ عمومی موانع درونی و بیرونی وجود دارد در تبیین موانع درونی گفت: اشخاص منحرف، سهل اندیشی در مسائل فرهنگی، رفتار نادرست مسوولان و نخبگان، ضعف نطام آموزشی و علمی از جمله این عوامل است.
 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اضافه کرد: تهاجم فرهنگی، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و شبکه‌های فارسی زبان فرهنگ عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازد.
 تحقیر آمریکا در دریای عمان توسط دلاورمردان سپاه ایران
امام جمعه یاسوج گفت: حرکت تحقیر آمیز آمریکا در دریای عمان با افتخارآفرینی دلاورمردان سپاه سرکوب شد.
نماینده ولی‌فقیه در این استان با تبریک پیروزی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در ناکام گذاشتن توطئه آمریکا برای دزدی دریایی نفت کشورمان در آستانه ۱۳ آبان گفت: افتخارآفرینی دلاورمردان سپاه در ناکام گذاشتن دزدی دریایی آمریکا غرورآفرین است.
 حجت السلام و المسلمین حسینی افزود: با شکست مفتضحانه آمریکا توسط نیروهای تکاور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان دزدی دریایی دولتی، گزینه جنگ نظامی از روی میز استکبار برداشته شد.
 وی ادامه داد: اگر آمریکا نیازمند نفت است می‌تواند به درستی به پای میز مذاکره بیاید و از ما درخواست خرید نفت کند.
خطیب جمعه یاسوج اضافه کرد: این حرکت دلیرانه سپاه تلنگری بود برای تمامی کشورهای صهونیستی که بدانند اگر بخواهند مقابل ایران قرار گیرند با آنها به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صحبت‌های وزیر اطلاعات لبنان درباره جنگ یمن و فشارهای سیاسی عربی بر این کشور گفت: امروزه عربستان صعودی قاتل کشورهای مسلمان و نوچه کشورهای صهونیستی شده و حاشیه‌ای امن برای آن‌ها ایجاد کرده است که این کار برای کشورهای اسلامی ننگ محسوب می‌شود.


کد مطلب: 440924

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440924/گرانی-دمار-مردم-درآورده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1