تاریخ انتشار
جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۴۰۶۵۵
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

دشمنان می‌خواهند که جوانان و نوجوانان را گرفتار ولنگاری و اعتیاد کنند

۰
دشمنان می‌خواهند که جوانان و نوجوانان را گرفتار ولنگاری و اعتیاد کنند
کبنا ؛امام جمعه یاسوج گفت: آینده انقلاب وابسته به نوجوانان و جوانان است که باید درست تربیت شوند. تربیت اجتماعی، تربیت دینی و تربیت سیاسی از الزامات جوانان ما است.
به گزارش کبنا از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان با توصیه مردم به تقوای الهی در خصوص دنیا طلبی و نکوهش آن بر اساس روایات و آیات الهی پرداخت و اظهار داشت: دنیا طلبی پیامدهای زیادی به دنبال دارد و کسانی که گرفتار دنیا می‌شوند در واقع خودشان را کمالات انسانی دور نگه می‌دارند.
وی در ادامه با بیان اینکه این دنیا، فانی و زودگذر است، افزود: همه از این دنیا کوچ می‌کنند. شاید این دنیا زیبای های داشته باشد و به قول معصوم (علیه السلام) این دنیا همانند؛ مار است که زیبایی و لطافت دارد، اما سم هم دارد. سرسبزی‌ها دارد اما خزان هم می‌شود. هر کس به طرف دنیا رفت، دنیا آن را به اسارت می‌گیرد و او را به ورطه نابودی و هلاکت می‌برد.
امام جمعه یاسوج در ادامه تکالیف دینی و واجبات را باید انجام داد، گفت: اگر انسان گرفتار دنیا شد، دنیا به این راحتی رهایش نمی‌کند. همه انسان‌ها روزی از دنیا کوچ می‌کنند و حالا که قرار است از این دنیا کوچ کنیم، باید بهترین توشه‌ها از جمله؛ نماز، روزه، قرائت قرآن و ... را انتخاب کنیم.
حجت الاسلام حسینی گفت: شراب خوری، زنا، نگاه به نامحرم و خوردن مال دیگران برای انسان جهنم را فراهم می‌سازد.
وی با بیان اینکه راه سعادت انسان تقوا است، گفت: انسان‌ها دنیای پس از مرگشان را خودشان می‌سازند و لذا برای آن دنیا باید توشه راه برداشت و بهترین توشعه تقوا است. اگر عاقل و اهل فکر باشید، بهترین توشه تقوا است. آدم‌های نادان و بی خرد گناه و فساد را انتخاب می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: ائمه اطهار همواره برای امورات زندگی خود و جامعه کار و تلاش می‌کردند، اما همین که باغی را احداث و یا زمینی را آباد می‌کردند، ائمه اطهار و به ویژه امیر المومنین (ع) کاغذ بر می‌داشت و وقف نامه می‌نوشت.
حجت الاسلام حسینی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه راه سعادت انسان در تقوای الهی است، اظهار داشت: فردا ۸ آبان به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است. شهید حسین فهمیده در همچنین روزی و در سن ۱۳ سالگی پیام امام راحل و انقلاب اسلامی را فهمید و مقابل دشمنان ایستاد. شهید فهمیده سنش پایین اما عقلش بزرگ بود که جهاد در راه خدا را انتخاب می‌کند و در وصیت نامه‌اش می‌گوید که من به فرمان امام خویش به جبهه می‌روم، به امید پیروزی جبهه انقلاب اسلامی و ترویج آن در دنیا. امام خمینی (ره) در وصف این شهید بزرگوار فرمودند؛ این طفل ۱۳ ساله رهبر ما است. لذا آن شهید رهبر همه ماها است.
وی در ادامه گفت: آینده کشور در دست جوانان و نوجوانان است و باید خوب تربیت شوند. رسالت خانواده‌ها و آموزش و پرورش در تربیت نوجوانان و جوانان سنگین است. استقلالی‌که ما داریم مدیون جوانان و نوجوانان می‌باشد که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی جانفشانی و ایثارگری کردند.
حجت الاسلام حسینی افزود: آینده انقلاب وابسته به این نوجوانان و جوانان است که باید درست تربیت شوند. تربیت اجتماعی، تربیت دینی و تربیت سیاسی از الزامات جوانان ما است.
وی افزود: دشمن تلاش می‌کند که جوانان و نوجوانان ما مسیر تربیت علمی، دینی و فرهنگی را نروند و به دنبال این هستند که آنها را گرفتار ولنگاری، فحشا و اعتیاد کنند.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه علم سلطان قدرت است، گفت: قدرت ابزار رسیدن به معنویت و هدایت انسان‌های به سمت خداوند است و یکی از راه‌های مقاومت رشد سیاسی، دینی و اجتماعی است.
حجت الاسلام حسینی به ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی گریزی زد و گفت: گرامیداشت این روز به منزله نگه داشت مردم در میدان مبارزه با استعمار و آمریکا است. آمریکا همیشه به دنبال ضربه زدن به کشور ما بوده است. علیه کشور ما کودتا و جنگ راه انداخت و از صدام حمایت و تحریم‌های کمرشکن علیه ملت ایران وضع می‌کرد و به تروریست‌ها و منافقین پناه داد و می‌دهد.
آمریکا جزء خونریزی هدف دیگری ندارد و باید اریکه قدرت آمریکا به زمین کوبیده شود. روزی همه خواهیم دید که آمریکا متلاشی و از بین خواهد رفت. اگر امروز مقابل امریکا می‌ایستیم به دلیل شرارت‌های است که علیه ملت ایران و کشور ما انجام می‌دهد و هیچ راهی نداریم. مقام معظم رهبری فرمودند که هزینه تسلیم بیشتر از ایستادگی است.
وقتی پایگاه‌های عین الاسد، بعد از شهادت سردار پر افتخار اسلام را مورد حمله موشکی قرار دادیم و هیچ کاری نکردند و ابرقدرتی آنها در هم شکست، دنیا متوجه شد که ابر قدرتی آمریکا به دپایان رسیده است. هرکس به آمریکا نزدیک شد، خوار و ذلیل شد به طوریکه عربستان را گاو شیرده خطاب می‌کردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1