تاریخ انتشار
شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۴۴۰۴۶۰
بر روی سن سالن محل سخنرانی صورت گرفت

کتک‌کاری عجیب در مراسم معارفه استاندار آذربایجان‌ شرقی! + فیلم

۱
۲۲
(فیلم) سیلی زدن به استاندار جدید آذربایجان شرقی در جلسه معارفه‌اش + واکنش رضوی‌خرم
کبنا ؛مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی در حالی برگزار شد که یکی از حاضران جلسه با رفتن بر روی سن سالن محل سخنرانی به استاندار جدید سیلی زد.
به گزارش کبنا، مراسم معارفه عابدین خرم استاندار استان آذربایجان شرقی با حاشیه‌هایی همراه بود.
در ابتدای قرار گرفتن خرم در پشت تریبون، یکی از حاضرین اقدام به برخورد فیزیکی با استاندار منتخب کرد و موجب شد برای لحظاتی نظم جلسه بهم بریزد.


این فرد ابتدا ضربه‌ای از پشت سر به خرم وارد کرد و سپس اورا هل داد. استاندار آذربایجان شرقی پس از این اتفاق متانت خود را حفظ کرد و از هر گونه واکنشی خودداری کرد. اما با دخالت ماموران حراست سالن بلافاصله فضای جلسه به حالت عادی برگشت، انگیزه‌های این فرد خصومت شخصی عنوان شده است.
بعد از چند لحظه مراسم به حالت عادی بازگشت و سخنرانی استاندار منتخب هیأت دولت ادامه یافت.
مراسم تودیع استاندار جدید آذربایجان شرقی با حضور وزیر کشور، نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
    
 واکنش رضوی خرم به سیلی خوردن در مراسم معارفه‌اش
استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت، سیلی امروزی که در مراسم معارفه‌اش خورده، از جنس همان سیلی‌هایی‌ است که وقتی در جنگ سوریه در اسارت بوده، از دشمن می‌خورده ولی این سیلی را می‌بخشد.

امروز و در جلسه معارفه زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار جدید آذربایجان شرقی که وزیر کشور هم در آن حضور داشت، یکی از حاضران با رفتن بر روی سن، به صورت خرم رضوی سیلی زد.
    
دستور فوری دادستان تبریز درباره «سیلی به استاندار جدید»
گفته می‌شود فرد حمله کننده به استاندار جدید آذربایجان شرقی، یکی از کارکنان سپاه عاشوراست و بنا بر دلایل شخصی این اقدام را انجام داده است.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز اعلام کرد: این دادستانی دستور فوری برای بررسی حادثه حمله به استاندار جدید آذربایجان شرقی را صادر کرد.
بابک محبوب علیلو ضمن ابراز تاسف از این اتفاق، به ایرنا گفت: بلافاصله پس از پایان جلسه تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید آذربایجان شرقی در تالار اجتماعات مصلای تبریز، دستور فوری برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه از سوی دادستانی صادر شد.
وی اظهار کرد: بر همین اساس و هم اکنون اقدامات قانونی برای بررسی موضوع توسط دادستانی مرکز آذربایجان شرقی در دست اقدام است.
محبوب علیلو اعلام کرد: هویت شخص ضارب استاندار آذربایجان شرقی مشخص شده است.
گفته می‌شود فرد حمله کننده به استاندار جدید آذربایجان شرقی، یکی از کارکنان سپاه عاشوراست و بنا بر دلایل شخصی این اقدام را انجام داده است.

در همین حال استاندار جدید آذربایجان شرقی در واکنش به این حرکت، با آرامش به ادامه سخنرانی خود برای حضار پرداخت و اعلام کرد که قبل از مراسم احتمال برخی حاشیه سازی‌ها را می‌داده که به دلیل اهمیت برنامه ترجیح داده است مراسم تودیع و معارفه تعطیل نشود.
حاضران در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز نیز در واکنش به این اتفاق با سر دادن شعار‌هایی از قبیل «استاندار ولایی، حمایتت می‌کنیم»، از خرم اعلام حمایت کرده و نمایندگان آذربایجان شرقی مجلس شورای اسلامی حاضر در جلسه نیز به طور دسته جمعی با حضور روی سن از استاندار جدید آذربایجان شرقی اعلام حمایت و دلجویی کردند.
واکنش احمد زیدآبادی به سیلی زدن به صورت استاندار
احمد زیدآبادی: برخورد فیزیکی در جریان معرفی استاندار آذربایجان شرقی مایۀ تأسفِ بسیار است.
احمد زیدآبادی در واکنش به این اتفاق نوشت: "برخورد فیزیکی در جریان معرفی استاندار آذربایجان شرقی مایۀ تأسفِ بسیار است.  این نوع برخورد‌ها نشانۀ خشم متراکم و همراه با از دست رفتنِ تاب‌آوری قشری از ایرانیان در فقدان راهکار تعریف شده‌ای برای تعامل مدنی بین اجزاء جامعه و حکومت است. از این قبیل برخورد‌ها با هر فرد و به هر انگیزه‌ای، نباید به شوق آمد و خوشحال شد؛ چون اگر رسم شود، رسم بدی خواهد شد با پیامد‌هایی مهیب!"
چه کسی به استاندار آذربایجان شرقی سیلی زد؟
 کسی که امروز به خرم، فرمانده پیشین سپاه و استاندار جدید آذربایجان شرقی، سیلی زد، "علیزاده" نام دارد و از «پرسنل نیروهای مسلح» است و «به‌دلایل نامشخص و خصومت شخصی» این سیلی را نواخته است.
هنوز مشخص نیست این فرد به کدام دسته از نیروهای مسلح وابسته است و چه دشمنی شخصی با استاندار جدید داشته است. 
در واکنش به سیلی زدن به استاندار جدید آذربایجان شرقی، دادستان تبریز گفته هویت کسی که امروز به استاندار جدید آذربایجان شرقی سیلی زد روشن شده و برای بررسی این «حادثه دستور فوری صادر کرده است»
استاندار جدید آذربایجان شرقی پس از مراسم معارفه گفت: سیلی امروزی که در مراسم خوردم، از جنس همان سیلی‌هایی‌است که وقتی در جنگ سوریه در اسارت بودم، از دشمن می‌خوردم ولی این سیلی را می‌بخشم.


 
مرجع : فرارو
نام شما

آدرس ايميل شما

ت
Iran, Islamic Republic of
اگر سوریه بودی پاداشش راهم گرفتی
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1