تاریخ انتشار
شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۴۴۰۴۴۲
به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده صورت گرفت:

برگزاری کار گاه تخصصی آموزشی تعزیه با حضور چهره های ملی هنر تعزیه در شهرستان لنده

۰
برگزاری کار گاه تخصصی آموزشی تعزیه با حضور چهره های ملی هنر تعزیه در شهرستان لنده
کبنا ؛به همت اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان لنده با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی وبنیاد علوی کار گاه تخصصی آموزشی تعزیه با حضور استاد اسماعیل مجللی،استاد محمد حسن مجللی و استاد نادر اسدی در لنده برگزار شد.
به گزارش کبنا؛ اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده با اعلام این خبر اظهار داشت در این کارگاه که در روزهای ۲۸الی۳۰مهر ماه با حضورر تعزیه گردانان،شبیه خوانان و سایر رشته های هنر تعزیه برگزار شد، مباحثی همچون ادبیات در تعزیه و همچنین واکاوی نسخه های تعزیه از مناظری همچون نمایش، موسیقی، ادبیات نمایشی، ادبیات داستانی و سایر هنرهای مرتبط به تعزیه توسط استاد مجللی مورد واکاوی قرار گرفت.
اجرای عملی توسط آقایان محمدحسن مجللی و نادر اسدی و همچنین شبیه خوانان استان و شهرستان در کنار مباحث تئوری این کارگاه تخصصی را جذاب‌تر نمود. زارعی گفت این کارگاه که باحضور تعزیه خوانان استان و شهرستان برگزار شد.
برای نخستین بار در استان دایر شده و با استقبال تعزیه خوانان سطح استان و شهرستان مواجه شد. اسماعیل مجللی از شبیه خوانان و پژوهشگران عرصه تعزیه کشور است که اجرای تعزیه در مناطق مختلف کشورداشته است. ، کسب تحصیلات آکادمیک در رشته های نمایشی و ادبیات مرتبط با تعزیه، نگارش و چاپ دهها مقاله با عنوان تعزیه، گردآوری نسخه هایی از مجالس تعزیه، اجرای تعزیه ، حضور در برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی به عنوان کارشناس تعزیه، برگزاری کارگاههای آموزشی در استانها و در نهایت چاپ کتاب شبیه نامه موجب آن شد که این استاد جوان تعزیه را به یک شبیه خوان موفق تبدیل نماید. همچنین وی کتاب «شبیه نامه» را در سال ۹۷ منتشر کرده که این اثر دربرگیرنده مطالب جدیداز تعزیه است و در یک فصل آن به بررسی تعزیه در ۳۱ استان کشور پرداخته است. در پایان این دوره که باحضور چشمگیر برادران و خواهران برگزار شد از اساتید و شرکت کنندگان تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1