تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۴۴۰۲۵۹
نشست خبری رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج برگزار شد

بدهکاری میلیاردی یک بیمارستان در کهگیلویه و بویراحمد / زیر بار منفعت طلبی عده‌ای تاکنون نرفته‌ایم / من نمی‌گویم قبلی‌ها کار نکرده‌اند، بیمارستان حتی نماز خانه نداشت و فضای آن زمخت بود

۷
۳
پرندوار: من نمی‌گویم قبلی‌ها کار نکرده‌اند، بیمارستان حتی نماز خانه نداشت و فضای آن زمخت و بدهکار میلیاردی بود
کبنا ؛نشست خبری رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج با حضور رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، یعقوب پرندوار رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج ظهر امروز (دوشنبه 26 مهر ماه 1400) در جمع خبرنگاران به عملکرد این بیمارستان در یک سال گذشته پرداخت وبا اشاره به وضعیت فیزیکی بیمارستان شهید رجایی گفت: وضعیت فیزیکی این بیمارستان در سال‌های گذشته بسیار بد بود که با مبلغ 50 میلیون تومان آن را بازسازی کردیم.
وی افزود: این بیمارستان بخش‌های اساسی از جمله؛ بخش اعصاب روان زنان، اعصاب و روان مردان و شیمی درمانی دارد که به دلیل وضعیت خوب این بیمارستان و تجهیزات آن ما از استان‌های ازجمله فارس بیمار داریم و دیگر نیاز نیست بیماران استان کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های دیگر مراجعه کنند.
 وی گفت: بیمارستان 60 تخت فعال دارد که این بیمارستان با 23 تخت مصوب شروع به کار کرد و با پیگیری و برنامه ریزی 53 تخت برای آن مجوز گرفتیم که الان با 60 تخت فعالیت می‌کند.
 پرندوار با اشاره به امکانات همراه بیمار بیمارستان شهید رجایی اشاره کرد و گفت: امکانات بیمارستان را برای همراهان بیمارستان مکفی نمی‌دانم و در این خصوص پیگیری‌های داریم.
وی افزود: 25 میلیون تومان برای فضای سبز، 15 میلیون تومان برای کانال کشی و روشنایی محوطه بیمارستان 10 میلیون تومان هزینه گذاشتیم و بیماران و همراهان آن اگر قبلاً در یک فضای زمخت حضور پیدا می‌کردند، الان شرایط بهتری پیدا کرده است.
 رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج گفت: مشکلات فاضلاب بیمارستان با مبلغ 70 میلیون تومان مرتفع شد.
وی دست روی معضلات بیمارستان در سال‌های گذشته پرداخت و گفت: بیمارستان شهید رجایی یاسوج در گذشته زیر نظر بیمارستان‌های امام سجاد و شهید بهشتی بود و هر کس هر جا مشکلی پیدا می‌کرد، انبار این بیمارستان را می‌بردند. اما الان بیمارستان مستقل شده و سرپای خود ایستاده است.
پرندوار با بیان اینکه مهرماه 99 که بنده این مسئولیت را برعهده گرفتم، بیمارستان شهید رجایی یاسوج 5 میلیارد و 400 میلیون تومان بدهکار بود، افزود: بیمارستان با منفی 100 درصد تراز مالی روبرو بود و الان بدهی بیمارستان به 2 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده، یعنی بدهی‌ها 50 درصد کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه خدمات را در بیمارستان افزایش دادیم، افزود: در گذشته درآمد سالانه بیمارستان ۳۸ میلیون تومان بوده که هم اکنون درآمد بیمارستان به 400 میلیون تومان در هر ماه رسیده و حقوق و مزایای کارکنان، پزشکان و سایر پرسنل بروز شده است. مشکلی که ما داریم باید بدهی سال‌های گذشته را پرداخت کنیم.
 رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در بیمارستان کمرنگ بود به طوریکه در سال‌های گذشته نمازخانه نداشتیم، افزود: نماز خانه راه راه اندازی کرده‌ایم و از یکی از طلاب در این نمازخانه بهره می‌بریم. تجلیل از ایثارگران و حضور در فعالیت‌های اجتماعی از دیگر اقدامات کارکنان، پرسنل و پزشکان بیمارستان بوده و همچنین در زلزله سی سخت اقدامات خیلی خوبی ارائه شد. اهداء خون، برگزاری یادواره سردار سلیمانی و تهیه بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان بی بضاعت از دیگر اقدامات فرهنگی بیمارستان بود.
پرندوار گفت: من نمی‌گویم که دیگران کاری نکردند، آنها هم کار کردند و بنده از وقتی که آمدم، اندیشه‌ها و تفکرات خودم را اضافه کردم و قطعاً در آینده هر کس بیاید اندیشه‌های خود را به کارهای من اضافه می‌کند.
وی از راه‌اندازی بخش مربوط به نوجوانان و جوانان در بیمارستان خبر داد و گفت: کادر درمانی و پزشک بیمارستان فعلاً کافی است و مشکلی در خصوص کمبود نیرو نداریم.
رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج گفت: پروانه بیمارستان عمومی بود و ما پروانه را تخصصی کردیم.
وی از جا زدن برخی به عنوان بیمار روانی در بیمارستان شهید رجایی یاسوج پرده برداشت و گفت: کسانی وجود دارند که مثلاً برای فرار از خدمت سربازی و یا مشکلات خانوادگی خودشان را بیمار روانی معرفی می‌کنند که نفع خودشان را ببرند. اما ما زیر بار این موضوع تاکنون نرفته‌ایم.

راه‌اندازی مرکز رادیوتراپی نیاز جدی استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان بیماران سرطانی
 رئیس بیمارستان تخصصی اعصاب و روان شهید رجایی یاسوج گفت: راه‌اندازی مرکز رادیوتراپی یکی از نیازهای جدی استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان بیماران سرطانی است.
یعقوب پرندوار با بیان اینکه بیمارستان شهید رجائی یاسوج به لحاظ زیرساختی مشکلات اساسی داشت، افزود: قدمت این بیمارستان به حدود ۵۰ سال پیش می رسد موتور دیزل ژنراتور بیمارستان قدیمی بوده و جوابگوی نبوده که با اعتبار حدود ۴۰۰ میلیون تومان موتور ژنراتور جدید خریداری و نصب شده است.
وی اظهارکرد: اظهار کرد: سیستم گرمایشی بیمارستان نیز با مشکلاتی مواجه بوده که با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان به امکانات لازم تجهیز شده است.
رئیس بیمارستان تخصصی اعصاب و روان شهید رجایی یاسوج با اشاره به اینکه فضای فیزیکی بیمارستان درگذشته مطلوب نبوده تصریح کرد: محوطه سازی این بیمارستان با ۵۰ میلیون تومان بازسازی شده و بازسازی هواخوری که بخش زنان با اعتبار ۴۲۰ میلیون تومان در حال انجام است، برای مناسب سازی فضای سبز، رنگ آمیزی محوطه و روشنایی بالغ بر ۵۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم.
پرندوار تصریح کرد: این بیمارستان  تخصصی اعصاب و روان دارای بخش‌های بستری زنان، بستری مردان، شیمی درمانی و ترک اعتیاد با متادون است که از سال ۵۰ تا کنون با  ۲۳ تخت مصوبه فعالیت می‌کرد و هم اکنون تعداد تخت‌های این بیمارستان به ۵۲ مصوبه افزایش یافته اما با ۶۰ تخت در حال خدمات دهی به بیماران است. اتفاقات روانپزشکی با پزشکان فعال ۲۴ ساعته داریم.
آغاز فعالیت مرکز غربالگری سرطان از هفته آینده
وی با اشاره به فعالیت بخش غربالگری و تشخیص زودرس سرطان این بیمارستان ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت این مرکز از سال ۹۵ شروع  شد که حدود یک سالی است راه اندازی شده است و بخش غربالگری سرطان با بکارگیری نیروی مورد نیاز و تامین تجهیزات لازم در بخشهای سرطان سینه، روده و مثانه از هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهد شد. همه خدمات شیمی درمانی در این بیمارستان بصورت رایگان انجام می شود و هزینه ای از بیمار دریافت نمی شود.
رئیس بیمارستان تخصصی اعصاب و روان شهید رجایی یاسوج با اشاره به فعالیت مرکز ترک اعتیاد در این بیمارستان عنوان کرد: در این بیمارستان مرکز ترک اعتیاد فعالیت دارد که برای مراجعه کنندگان پس از تشکیل پرونده، متادون درمانی می شوند.
پرندوار تاکید کرد: این بیمارستان سراسر استان و بعضا از سایر استانها را پوشش می‌دهد که در حد توان برای استراحتگاه همراهان بیمار خدماتی ارائه می شود اما کافی نیست و انتظار داریم که با همکاری و کمک خیرین و مجمع خیرین سلامت برای ساخت اقامتگاه همراهان بیمار که از نیازهای بیمارستان است، اقدام شود.
وی اظهارکرد: در گذشته هزینه حامل های انرژی بیمارستان بالا و حدود ۷۰ میلیون تومان بود که با انجام یک سری اقدامات و اصلاح آبیاری فضای سبز این میزان هم اکنون به دو سه میلیون تومان رسیده است. همچنین فاضلاب بیمارستان در گذشته با مشکل مواجه بود که با توجه به عفونی نبودن فاضلاب با هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیون تومان به فاضلاب شهری متصل شد.
پرندوار گفت: با پیگیری و رایزنی های صورت گرفته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دانشگاه علوم پزشکی به این بیمارستان اختصاص داده شد که خدمات دهی در بیمارستان را مطلوب کرده و امور بیمارستان را جلو انداخت.
به روز رسانی مطالبات پرسنل
وی افزود: هم اکنون مطالبات پرسنلی بیمارستان تخصصی اعصاب و روان شهید رجایی یاسوج به روز است بطوریکه حق مهدکودک و کارانه تا خرداد ماه ۱۴۰۰ ، اضافه کار تا شهریور ماه و مطالبات پزشکان تا فروردین ماه ۱۴۰۰ پرداخت شده است.
رئیس بیمارستان تخصصی اعصاب و روان شهید رجایی یاسوج در خصوص بخش اعصاب و روان زیر ۱۸ سال خاطرنشان کرد: بخش کودک و نوجوان نداریم اما همخ اکنون با همکاری یک پزشک متخصص این قشر را پوشش می دهیم.
پرندوار در خصوص وضعیت کادر درمان و نیروی انسانی تصریح کرد: نسبت به استاندارد تعداد کادر درمانی و نیروی انسانی کمتر است اما تعداد نیروهای خدماتی، درمانی و حراست کافی است و همچنین ۵ پزشک عمومی، روانپزشک و شیمی درمان نیز داریم.
وی ادامه داد: در مجموع طی سال گذشته ۲۱۹۷ نفر در بخش های روانپزشکی و شیمی درمانی این بیمارستان خدمات دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۶۷۲ نفر در زیمنه شیمی درمانی و مابقی در حوزه روانپزشکی بوده اند، همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۷۴۲ نفر در بخش شیمی درمانی مراجعه کننده داشتیم و طی این مدت ۲۷۸ نفر مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان و ۲۰۲ نفر به مرکز ترک اعتیاد با متادون داشته ایم.
کاهش بیماران در شرایط کرونایی
رئیس بیمارستان تخصصی اعصاب و روان شهید رجایی یاسوج این بیمارستان در سال ۹۸ طبق ارزیابی‌های وزارت بهداشت درجه ۲ بود و پروانه اش بعلت عمومی بودن ساقط شد که هم اکنون پروانه بیمارستان به تخصصی تبدیل شده و بیمارستان درجه است.
پرندوار تاکید کرد: در مجموع شرایط کرونایی باعث کاهش آمار بیماران بستری و سرپایی این بیمارستان شده است.
وی با اشاره به ضرورت بخش رادیوترابی در این بیمارستان و نیاز جدی استان کهگیلویه و بویراحمد به این خدمت تصریح کرد: این بخش مورد نیاز بیماران سرطانی است و هم اکنون بصورت سرپایی این خدمت را داریم چراکه راه اندازی بخش بستری رادیوترابی نیاز به تجهیزات، امکانات، پزشک متخصص، نرم افزار و فضای فیزیکی لازم دارد.
رئیس بیمارستان تخصصی اعصاب و روان شهید رجایی یاسوج بیان کرد: راه‌اندازی مرکز رادیوتراپی یکی از نیازهای جدی استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان بیماران سرطانی است که امیدواریم از سوی وزارت بهداشت در این زمینه چاره ای اساسی اندیشیده شود تا بیماران نیازمند به این خدمت به استان‌های همجوار مراجعه نکنند.
به گزارش کبنا، یعقوب پرندوار رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج یکی از مدیران جوان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که از سال 99 مسئولیت این بیمارستان را برعهده گرفت و در این مدت توانست تحولات خوبی در بیمارستان ایجاد کند. نتیجه اعتماد به جوانان متعهد، متخصص و پای کار اینگونه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ایشون از جوانان لایق این استان هستن
Iran, Islamic Republic of
یکی از تحولات تبدیل درجه بیمارستان از ۲ به ۳ بود!!!
Iran, Islamic Republic of
حسادت خوب چیزی نیست
الو 125
پرستار دهدشت
Iran, Islamic Republic of
آرزوی موفقیت برای پرندوار عزیز
محمدی زاده
Iran, Islamic Republic of
مجموعه بیمارستان شهید رجایی انسان هایی خدمت گذار و دلسوز
اگرچه در یک مناقصه کاری این بیمارستان دچار زیان شدم ولی دیسپلین اداری و ارایه خدمات در بخش های درمانی برایم جالب بود
بافت بیمارستان شاید قدیمی باشه ولی امکانات بسیار مناسب و فضا کاملا آرامش بخش جهت حال بیماران
درود بر مجموعه این بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
مگه رییس دانشگاه نیست که شما مصاحبه میدید
شخیص
Iran, Islamic Republic of
با آمدن آقای پرندوار تغییر و تحول کامل ایجاد شد آرزو توفیق روز افزون برا ایشون و پرسنل زحمت کش بیمارستان
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1