تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۴۰۲۱۲
رئیس اتاق اصناف گچساران؛

90 درصد اجناس گچساران از شهرستان های دیگر تأمین می شود / لزوم توجه ویژه به احیای بخش تولید

۲
۰
90 درصد اجناس گچساران از شهرستان های دیگر تأمین می شود
کبنا ؛رئیس اتاق اصناف گچساران با بیان اینکه تولیدی های شهرستان گچساران کم هستند افزود: 90 درصد اجناس شهرستان گچساران از شهرستان های دیگر تأمین می شود.

محمد راهی بیان کرد: اتاق گچساران دارای 25 اتحادیه است و جمعا 5 هزار و 382 واحد عضو قانونمند و رسمی دارد که مجوز و پروانه کسب دارند.
راهی اظهار کرد: از این تعداد، در سامانه اصناف ایرانیان، اصناف گچساران و باشت 4273 عضو قانونی دارد و 1109 عضو منقضی شده اند که یا جابجا شده اند، یا تعطیل شده اند، یا از سیستم حذف شده اند که در این خصوص باید تعیین تکلیف شوند.
وی بیان کرد: معادل 2 هزار و 693 عضو باطله داریم که اینها شامل افرادی است که تعطیل کرده اند.
راهی افزود: در حوزه باشت 290 واحد به ما داده، 700 واحد غیرقانونی دارد، باشت به دلایلی که انتخابات اصناف برگزار نشد، زیر نظر مجموعه گچساران آورده شد.
راهی در خصوص وضعیت اصناف در دوره کرونایی گفت: در دوره کرونایی بیش از 1000 واحد تعطیل شده اند و به دلیل اینکه اکثر واحدهای صنفی ما مستأجر هستند، اکثر این واحدها فروشنده هستند و واحد تولیدی نداریم، 65 درصد آسیب دیدند.
وی با بیان اینکه تولیدی های شهرستان گچساران کم هستند افزود: 90 درصد اجناس شهرستان گچساران از شهرستان های دیگر تأمین می شود.
وی گفت: بین 15 تا 18 درصد در گچساران تولیدات داریم. دستمال کاغذی، خرما، و موارد دیگری داشته ایم که برخی از اینها تعطیل شده اند.
رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان گچساران در خصوص لزوم توجه به بخش تولید در گچساران گفت: باغات لیموترش گچساران در حدی تولیدات دارند که یک کارخانه و واحد آبلیموگیری و بسته بندی را می تواند پوشش دهد.
راهی اظهار کرد: درخواست ما این است که مسئولین خط تولید آبلیمو در شهرستان راه اندازی کنند، تا دغدغه قیمت و فروش نداشته باشند.
وی گفت: گچساران آبلیموی باکیفیتی دارد، اگر تولید آبلیمو به شرکت بهنوش اضافه می شد یا واحدهای تولیدی دیگری راه اندازی می شدند، باغدارهای ما حمایت می شد.
راهی افزود: از 100 درصد لیموی گچساران و باشت و حومه حدود 20 درصد جذب شهرستان می شود و 80 درصد خارج از شهرستان فروش می رود.
وی گفت: باغدارها زحمت می کشند، استاندار محترم، و دیگر مسئولان از جهاد کشاورزی گرفته تا صنعت و معدن و تجارت باید در این زمینه فعال شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کارخانه ابلیمو سازی برای شهرستان ضروریست
محمد
Iran, Islamic Republic of
کارخانه ابلیمو گیری که داریم البته عذر میخام کارخانه اب کاه گیری بگیم بهتره
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1