کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با مدیران ارشد بانک ملی ایران؛

هر چه سنگ است، مال پای لنگ است / وقتی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد هیچ اختیاری از خودشان ندارند / تولید کنندگانی که باید ماها بدون هیچ در بانک‌ها بدوند / بزرگترین مشکل کهگیلویه و بویراحمد در حوزه تولید مشخص شد

21 مهر 1400 ساعت 9:38

هر چه سنگ است، مال پای لنگ است، این واقعیت تلخ سد راه تولید و اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد است که در نشست فعالان اقتصادی این استان با مدیران ارشد بانک ملی ایران دست روی آن گذاشته شد. مونسان عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران به کهگیلویه و بویراحمد سفر و با فعالان اقتصادی استان نشست برگزار کرد.


هر چه سنگ است، مال پای لنگ است، این واقعیت تلخ سد راه تولید و اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد است که در نشست فعالان اقتصادی این استان با مدیران ارشد بانک ملی ایران دست روی آن گذاشته شد. حسن مونسان معاون مدیر عامل و عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران به کهگیلویه و بویراحمد سفر و با فعالان اقتصادی استان نشست برگزار کرد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 21 مهر ماه 1400) نشست فعالان اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد با مدیران ارشد بانک ملی ایران در سالن جلسات اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.
در این نشست منوچهر یاری تل‌زالی نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه تولید و اشتغال، اظهار داشت: بانک ملی یکی از برندهای صنعت نظام بانکی کشور است و از برندها در حمایت از تولید و اشتغال انتظار و توقع بیشتری می‌رود.
 مدیر امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن خیر مقدم، دست روی دردی در حوزه بانک‌ها گذاشت و اظهار داشت: 50 درصد تهسیلات اشتغالزایی کمیته امداد را بانک ملی پرداخت کرده است. در پرداخت تسهیلات زلزله محدودیت‌های وجود داشت که این محدودیت‌ها برداشته و همه تسهیلات زلزله زدگان هم پرداخت شد.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: بعضی از بانک‌ها بیش از 110 درصد و برخی بانک‌ها هم 140 درصد از منابع خودشان را پرداخت کرده‌اند.
 منصور دانش آموز مدیر بانک ملی استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: بعضی از بانک‌ها مکلف هستند که بعد از اتمام وقت اداری، منابعشان را به مرکز انتقال بدهند و وظایفی در پرداخت تسهیلات تکلیفی ندارند. انتظار می‌رود، به گونه‌ای عمل شود که بانک‌ها منابع آنها به مرکز انتقال داده نشود و در استان‌های محروم هزینه شوند.



امین منوچهری مشاور اتاق بازرگانی یاسوج در این جلسه نیز با اشاره به ظرفیت بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: سهم سرانه پرداخت تسهیلات استان کهگیلویه و بویراحمد 138 میلیون تومان است. یعنی 35 درصد میانگین کشوری تسهیلات پرداخت می‌کنند. و با یک بررسی متوجه می‌شوید که بیشتر تسهیلات در استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت تسهیلات خرد بوده که آن هم در بخش‌های حمایتی پرداخت شده و کمتر در حوزه تولید بوده است.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد و احداث 10 مگا پروژه در این استان، اظهار داشت: بانک ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد بر خلاف سایر استان‌ها که هلدینگ های مربوط به آن سرمایه گذاری کردند، در این استان هیچ نقش آفرینی نداشتند و این امید می‌رود مگا پروژه‌ای را با مطالعه قبلی با همکاری اتاق بازرگانی و مجموعه استان کهگیلویه و بویراحمد در استان انجام دهند و در پروژه‌ای سرمایه گذاری کنند.
وی گفت: بانک‌ها میل چندانی برای فعالیت در حوزه اقتصادی و تولید ندارند و انتظار می‌رود که در پرداخت تسهیلات انعطاف پذیری بیشتری از خودشان نشان دهند و منابع و تسهیلات تکمیلی برای استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.
مشاور اتاق بازرگانی یاسوج در ادامه گفت: اختیارات مدیران بانک‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد کم است. سقف اختیار بانک‌ها را در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا ببرید و به جای اینکه پرونده‌های تسهیلات بالا به تهران فرستاده شود و در یک بازه 6 ماه گیر بیفتد، سقف اختیارات بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد شود تا بیش از گذشته به تولید و کسب کار کمک شود.

 قربانی یکی از مدیران کارخانه سینره یاسوج گفت: بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ اختیاری از خودشان ندارند. بانک‌ها برای یک وام یک میلیارد تومانی ماها سرمایه کذار و تولید کننده را می‌دوانند و بعدش هم هیچ. چرا که در تهران برای آنها تصمیم گیری خواهد شد.
نماینده سیمان مارگون با بیان اینکه ما بزرگترین کارخانه استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل بزرگی در حوزه حمل و نقل دارد و هیچ کاری برای توسعه این صنعت نشده است. حمل و نقل پایه اساسی برای صادرات است. امیدوارم نگاه ویژه‌ای در این خصوص شود. روزانه به 180 دستگاه تریلر برای صادرات محصولاتمان داریم و ما مجبور شدیم در نبود این صنعت در استان، بخش عمده‌ای از سرمایه در گردش خودمان را برای توسعه حمل و نقل بگذاریم.
وی افزود: 32 دستگاه کامیون و تریلر خریداری کردیم برای اینکه صادرات محصولاتمان را خودمان پشتیبانی بکنیم. شرکت حمل و نقل توانمند برای واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار مهم است.
یکی دیگر از فعالان اقتصادی گفت: نبود وثقیه یکی دیگر از مشکلات جلوی پای سرمایه گذاران و تولید کنندگان است. انتظار می‌رود سفته را جایگزین وثیقه کنید.


کد مطلب: 440097

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440097/سنگ-مال-پای-لنگ-وقتی-بانک-های-کهگیلویه-بویراحمد-هیچ-اختیاری-خودشان-ندارند-تولید-کنندگانی-باید-ماها-بدون-بانک-ها-بدوند-بزرگترین-مشکل-حوزه-مشخص

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1