تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۴۰۰۰۲
معان بهداشتی دانشگاه یاسوج؛

پایان واکسیناسیون 69 هزار دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی تا 20 مهر

۰
پایان واکسیناسیون  69 هزار دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی تا 20 مهر
کبنا ؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست با مسئولان آموزش و پرورش استان گفت: باتوجه به اینکه کلاس‌های مدارس در کهگیلویه و بویراحمد از آبان ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود واکسینه کردن همه دانش آموزان جامعه هدف ضروری است.
محمد مهدی بانشی افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی باقیمانده دانش آموزان ۱۲ سال به بالا در استان تا ۲۰ مهر دُز اول واکسن بیماری کرونا را دریافت می‌کنند.
بانشی با بیان اینکه ۶۶ درصد دانش آموزان ۱۲ سال به بالا در استان علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند، اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ واکسیناسیون دانش آموزی بعد از استان هرمزگان رتبه دوم کشور را دارد.
وی با بیان اینکه ۲۵ هزار دانش آموز در استان واکسن نزده اند ادامه داد: تلاش می‌شود در روز‌های باقیمانده با محور قرار دادن مدارس در امر واکسیناسیون دانش آموران هر مدرسه در همان مدرسه واکسینه شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ذخیره سازی ۱۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان خبر داد و گفت: در صورت همکاری آموزش و پرورش و حضور دانش‌آموزان یک روز در مدارس، می‌توان در دو شیفت صبح تا عصر کار واکسیناسیون همه دانش‌آموزان باقیمانده را تا ۲۰ مهر به اتمام برسد.
بانشی با اشاره به اینکه یک روز تاخیر در واکسیناسیون دانش‌آموزان، کار شروع مدارس را با تاخیر مواجه می‌کند، گفت: ۲۸ روز بعد از دریافت دُز دوم ایمنی ایجاد می‌شود، اما در صورت تاخیر در واکسیناسیون دانش‌آموزان به سختی برای آبان آماده می‌شوند.
وی با بیان اینکه کشور در حال ورود به پیک بعدی بیماری قرار دارد ابراز نگرانی کرد و افزود: در صورت تحقق این امر با توجه به واکسیناسیون افراد سن بالا مرگ و میر در سن‌های پایین که واکسن تزریق نکرده اند رخ می‌دهد.
رئیس اداره تندرستی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان با رضایت والدین انجام می‌شود، گفت: جمعیت دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال استان ۶۹ هزار نفر است که فقط ۲۵ هزار نفر هنوز واکسینه نشده اند.
نجفی افزود: آموزش و پرورش استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت این دانشگاه با فراخوان تحت عنوان حضور دانش‌آموزان در ساعات خاص همه دانش‌آموزان باقیمانده تا ۲۰ مهرماه واکسینه می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
جنجال اظهارات تازه ظریف

جنجال اظهارات تازه ظریف

الهیان گفت: "بسیار بعید است که شخص وزیر خارجه که مسئول مستقیم برجام بوده است از متن برجام ...
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
1