تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : ۴۳۹۸۲۷
آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

زنگ خطر افزایش بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کرونا در کهگیلویه و بویراحمد دوباره اوج می گیرد!
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن اشاره به افزایش بیماران کرونایی در استان گفت: هم اکنون ۲۲۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که ۹۶ نفر مبتلای قطعی و ۲۲ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (12 مهرماه 1400) پرویز یزدان پناه افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۸۲۷ نفر بهبود یافته اند.
وی اذعان داشت: از ۴۱۸ نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ٣٣ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام و از ۲۴۳ نمونه رپید تست ١٨ درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان‌های دنا، کهگیلویه و چرام بودند.
یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند. همچنین چنانچه در تجمعات شرکت می‌کنند باید در فضای باز، رعایت فاصله ١.٥ متر، استفاده از ماسک سه لایه و ماسک پارچه‌ای روی آن و زمان حضور در جلسه حداقل باشد و از مسافرت به استان‌های مجاور و از تردد در مکان‌های شلوغ و پرخطر خودداری نمایند.

وی گفت: کسانیکه از سفر‌های خارج از کشور برمی گردند لازم است به مدت حداقل ٥ روز در خانه قرنطینه باشند و مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت را در جریان قرار دهند که در صورت نیاز از آن‌ها آزمایش کرونا انجام شود و طی این مدت ارتباطی با همسایگان و اقوامان خود نداشته باشند.
یزدان پناه ادامه داد: با توجه به روند نزولی بیماری در استان مردم نباید دچار عادی انگاری شوند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ننمایند زیرا در این شرایط، احتمال روند صعودی در استان وجود دارد که نتیجه آن مرگ و میر عده‌ای از هم استانی‌ها خواهد بود.
وی اضافه کرد: با توجه به نقش واکسن در بیماری کرونا خواهشمند است دانش آموزان ١٢ تا ١٨ ساله و کسانی که تزریق واکسن نداشته اند سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند تا واکسن مناسب برای آن‌ها تزریق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
1