تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۴۳۹۸۰۳
در جلسه شورای زکات کبگیان مطرح شد؛

پژمان: اسلام برای حاکمیت وظیفه مشخصی قرار داده است

۲
پژمان: اسلام برای حاکمیت وظیفه مشخصی قرار داده است
کبنا ؛ جلسه شورای زکات این بخش به دعوت کمیته امداد و باحضورامام جمعه، بخشدار و تعدادی از دهیاران بخش کبگیان در سالن جلسات دفتر امام جمعه چیتاب برگزارشد.
به گزارش کبنا، در ابتدای نشست حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان امام جمعه کبگیان و رئیس شورای زکات بخش با استناد به روایات، اظهار داشت: طبق صریح روایات مؤمن نشانه‌هایی دارد که با همان نشانه‌ها می‌توان او را شناخت.
وی افزود: ایمان باید در عمل و گفتار ظهور و بروز پیدا کند، بنابراین ایمان ریشه در قلب دارد و باید بر زبان نیز جاری شود. رئیس شورای زکات کبگیان با بیان اینکه جلوه‌های بیرونی ایمان در عمل آشکار می‌شود، عنوان کرد: عمل آدمی بیانگر و بازتاب اندیشه اوست. وی با تاکید بر اینکه مؤمن همواره به سبک زندگی خود توجه دارد و به فکر معاد خویش است، اظهار داشت: اسلام برای حاکمیت وظیفه مشخصی قرار داده تا با برنامه‌ریزی مشکلات معیشتی مستضعفان را از طریق زکات تأمین کند.
حجت الاسلام پژمان تصریح کرد: از این رو کسانی که در امور زکات فعالیت می‌کنند مأموران حاکمیت محسوب می‌شوند و قدم برداشتن در این مسیر به نوعی می‌توان گفت سربازی ولایت است چرا که تولیت و تدبیر زکات کشور با رهبر معظم انقلاب است.
بخشدار کبگیان نیز باتشکر از تلاش‌های کمیته امداد در امر یاری فقرا خاصه مسئله زکات نیز گفت: پرداخت زکات در قدیم تا الان زمین تا آسمان فرق کرده است.
وی فاصله گیری مردم در کانون‌های گرم همبستگی، چشم و همچشمی درسایه رقابت‌های تجملاتی و طبقات اجتماعی را از عوامل کمرنگ شدن اوامر مهمی همچون زکات و...برشمرد و گفت: علیرغم وضعیت موجود حاکم بر معیشت مردم، انشالله به حول و قوه الهی در چارچوب قانون مداری وحیطه خدمتی خود باهمکاری دهیاران زحمتکش در روستاهای بخش بتوانیم در نهایت تلاشمان به این امر واجب صحه بگزاریم.
بهمـن دوستی مدیر کمیته امدادچیتاب هم دراین جلسه باتوجه به اهمیت زکات با بیان اینکه کمیته امداد مسئول جمع‌آوری زکات است، تصریح کرد: کمیته امداد از طرف حاکمیت و ولی فقیه در میدان است تا این امر خطیر را انجام دهد و بتواند بخشی از نیازهای فقرا را تأمین کند.
دوستی افزود؛ پیامبر اسلام همواره با فقرا و مساکین نشست و برخاست داشتند و کمیته امداد نیز با پیروی از این سیره درصدد سامان بخشیدن به زندگی فقرا است ومادربخش کبگیان در سایه همکاری مردم قطعاً نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم.
در ادامه محمد پورذاکری مسئول مشارکت مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) چیتاب با تاکید بر نهادینه شدن امر کمرنگ شده زکات در بخش اظهار داشت: باتلاش و رشد زکات مستحب در بخش می‌توان عملکرد زکات را سال به سال ارزیابی کرد که می‌توان در سایه تبلیغ ارزش زکات در اذهان عموم شاهد ترویج و رشد این مسئله مهم و فراموش شده در بخش باشیم.
پورذاکری بااشاره به زکات واجب که شامل مال و فطریات می‌شود نیز گفت: بزرگواران مُبَلِغ در روستاهای بخش وشهر چیتاب اگر بتوانند مردم عزیزمان را با آگاهی دینی ملزم به پرداخت زکات فطریه به کمیته امداد کنند می‌توان دراین زمینه باتلاش همه جانبه رشد نسبی داشته باشیم، زیرا قطع به یقین هزینه کرد و درصد در آمد آن صرف امور محرومین خواهدشد.
مسئول مشارکت مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای چه درفضای حقیقی و چه مجازی با شایعه پراکنی در ترویج زکات همیشه قصد تبلیغ الفبای نادرست پرداخت زکات در حاکمیت بر اذهان عمومی را دارند که هر نهادی باید دراین زمینه سفت و سخت مراقب باشد و باآنان برخورد کند.
در پایان از طرف شورای زکات بخش ومشارکتهای مردمی کمیته امداد از مروجین زکات در بخش تجلیل بعمل آمد ومصوب شد در جلسه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ خروجی تصمیمات جلسه مذکور به سمع و نظر امام جمعه کبگیان برسد.
-------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
1