تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۳۷۷۹۸
مدیرکل امور شهری و شهرداری های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

مهلت قانونی شهردار یاسوج تمام شده، اما نظر وزارت کشور مبنی بر ادامه فعالت «مقدم» است/ هشدار «شهامت» به شوراهای شهر؛ در صورت تخطی از قانون، با شوراها هیچ مسامحه‌ای نخواهیم داشت

۸
۰
مهلت قانونی شهردار یاسوج تمام شده، اما نظر وزارت کشور مبنی بر ادامه فعالت «مقدم» است/ هشدار «شهامت» به شوراهای شهر؛ در صورت تخطی از قانون، با شوراها هیچ مسامحه‌ای نخواهیم داشت
کبنا ؛
با پایان یافتن دوره پنجم شهر اسلامی شهر یاسوج، نستهن مقدم شهردار منتخب این دوره از شورا نیز مأموریت اش در شهرداری به پایان رسیده و او الان هفت روز به طور غیرقانونی در جایگاه شهردار یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. در چنین مواقعی که انتخابات شوراهای اسلامی یا بنا به هر دلایلی متوقف، انحلال و یا ابطال گردد، طبق ماده 99 قانون شوراهای اسلامی تا تعیین تکلیف شورای شهر استاندار جانشین شورای شهر خواهد بود.
به گزارش کبنا، یک کارشناس حقوقی در این خصوص گفته است: اصل مهم عدم تعطیل برداری حقوق عمومی وجود دارد، لیکن اجرای آن در مواردی است که در قوانین و مقررات تصریحی وجود نداشته باشد. لیکن در اینجا تصریح وجود دارد بر پایان یافتن دوره شهردار همزمان با رسمیت یافتن شورای جدید و لزوم انتخاب سرپرست و شهردار جدید. علاوه بر اینها بخشنامه وزارت کشور هم بر پایه همین مواد قانونی به صورت دقیق بر خاتمه خدمت شهردار قبلی اشاره دارد و تنها در یک صورت که شهردار قبلی شهردار منتخب بعدی باشد اجازه استمرار دوره شهردار را داده است. «از این رو، چنین مواردی در قانون پیش بینی نشده و موضوعی که آمده این است که شهردار قبلی نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد و نمی‌شود صرفاً با یک نظرخواهی قانون را نادیده گرفت.»
مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز  در پاسخ به اینکه «آیا با وجود اینکه دوره فعالیت شورای شهر پنجم و شهردار تمام شده، ادامه فعالیت شهردار یاسوج قانونی است؟» گفت: شرایطی که به وجود آمده شرایط خاص و غیرقابل پیش بینی در قانون بوده است. اینکه با اتمام دوره پنجم، مهلت قانونی شهردار دوره پنجم نیز تمام شده کاملاً درست است. ازطرفی مراسم تحلیف شورای ششم برگزار شده و تأییدیه دارند، ولی سه شورا هنوز تأییدیه نهایی  نگرفته‌اند و هنوز شورای ششم در این سه شهر (یاسوج، دهدشت و سی‌سخت) شروع به فعالیت نکرده است.
عیسی شهامت اظهار کرد: قاعده کار این است که وزارت کشور در این خصوص تصمیم گیری می‌کند. فقط استان کهگیلویه و بویراحمد چنین مشکلی ندارد، 23 استان این مشکل برایشان به وجود آمده، وزارت کشور بصورت کلی اعلام کرده که شهرداران قبل به کار خود ادامه بدهند. در واقع آقای مقدم نه به عنوان منتخب دوره پنجم بلکه بنا به دستور وزارت کشور شهردار است و منعی از نظر قانون ندارد.
شهامت در پاسخ به اینکه «ماده 99 قانون شوراها می‌گوید: هرگاه انتخابات به هر دلیلی منحل شود تا برگزاری انتخابات بعدی استاندار جانشین شورا است» تصریح کرد: آقای استاندار باید شهردار انتخاب کنند. چون مشخص نیست که وضعیت کی درست شود، نظر وزارتخانه که از طریق مدیرکل امور شوراهای وزارت کشور اعلام شده بر این بوده که شهردارهای قبلی که شامل آقای مقدم هم می‌شود با نظر وزارت کشور و با حکم قبلی به کار خود ادامه دهند.
شهامت همچنین تأکید کرد: برخورد ما با شورای ششم ان شاء لله متفاوت با شورای پنجم خواهد بود. ما از ابتدا اعلام کرده‌ایم روال، روال قانونی باید باشد، اگر شورایی بخواهد تخطی کند، در صورت تخطی از قانون، بدون هیچ مسامحه‌ای ولو از سلب عضویت گرفته تا انحلال شورا پای کار هستیم. البته امیدواریم شوراهای جدید به چنین جاهایی نرسند.
وی افزود: رویکرد ما رویکرد متفاوتی از گذشته خواهد بود. هر شورایی که به وظایف قانونی خود عمل نکند، علاوه بر برخورد اداری، از نظر قضایی نیز پیگیری خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
کاش یه قانونی بیاد که کل شوراها منحل بشه چون شوراها به جز دردسر و زدوبند یه کار مفید برای مردم انجام نمی دن
Romania
شوراها تنها فکرشون انتخاب شهرداره به نظرم خبر ندارن که شورا فقط مختص شهرداری ها نیست و نماینده مردم در کل امور هستند.شوراها فقط عامل بدبختی هستن
متقاضیان مسکن ملی دهدشت
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل امور شهری استانداری کهکیلیویه وبویراحمد مهندس شهامت بزرگوار
سلام وعرض ادب
خواهشمند است به پروژه مسکن ملی دهدشت سری بزنید
سر وصاحبی نیست
ادارت خدمات رسان پای کار نیستن
مهندس روغنی ریس بانک مسکن دهدشت اقساط طبقه 2را آزاد نمی کند که ملت سقف بزنند
به طبقات همکف 80.000.000 میلیون پرداخت کرده تا مرحله سقف
به طبقات 2 تا اتمام دیوار ها 20.000.000 میلیون پرداخت کرده لطفا پیگیری کنید 60.000.000 میلیون دیگه پرداخت بشه تا مردم سقف بزنند.
سیمان هم 30500 تومان اعلام شده ولی دهدشت نظارتی نیست 60.000 تا 100.000 هزارتومان فروخته میشه.
مبلغ 5.000.000 میلیون بنیاد مسکن از مردم گرفتن بابت نقشه وپی کنی .آخه چه خبره؟
بدستور ناظرای بنیاد مسکن دهدشت از ساکنان طبقه 2 مبلغ 10.000.000 میلیون تحمیل کردن تا به طبقه همکف پرداخت کنند.(بابت هزینه دیوار وکرسی چینی وستونهای طبقه پایین) .
آخه مهندس قرعه کشی شد رفت .هرکس باید زبقه خود رابسازد.
لطفا پیگیری کنید.
خلاصه بیا واز نزدیک پیگیری کن
علوی زاد
Iran, Islamic Republic of
به خدا یاسوج بدون مقدم بهتر اداره میشه
Iran, Islamic Republic of
آخ سی دوره
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
باسلام

خنده داره


وزیر کشوری که تاییدیه میده بعد توی استانها حکمش اجرا نمیشه جناب آقای شهامت دیگه ختونه اینقد حداقل تو شهر خودتون کوچیک نکنید میفرمایید شهردار با حکم وزیر کشور فعلا به کار خود ادامه بده

جای تاسف دارد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خدا میدان نگه داشتن مقدم ضعیف ترین شهردار کشور رو چرا بر نمیدارن
علوی
Iran, Islamic Republic of
مقدم شهردار پاک دستی است
‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

شرایط امروز انقلاب بسیار حساس و دارای فرصت‌های عظیم و در معرض تهدیدهای جدی است. جریان ...
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
1