تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۴۳۷۵۷۶
بررسی‌ها نشان می‌دهد

چه کسانی برای استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصمیم می‌گیرند؟ / نمایندگان یا اصولگرایان؟

۱۰
۰
چه کسانی برای استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصمیم می‌گیرند؟ / نمایندگان یا اصولگرایان؟
کبنا ؛اصل موضوع به مدیریت کلان استان کهگیلویه و بویراحمد و ماندن یا رفتن حسین کلانتری و معاونین وی بر می‌گردد که این روزها در محافل مختلف بحث و پیش‌بینی از تغییر یا ابقای آن‌ها در دولت سیزدهم است.
به گزارش کبنا، فارس رسانه نزدیک به اصولگرایان در این زمینه نوشت: س از مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی و ادامه روند شکل‌گیری دولت جدید که با معرفی وزرا و رأی اعتماد مجلس منجر به استقرار کامل دولت سیزدهم می‌شود نوبت به تغییر مدیریتی در سطوح مختلف در همه نقاط کشور می‌رسد. 
دولت روحانی امتحان خود را در ۸ سال حاکمیت پس داد و نارضایتی و رضایت مردم را باید در چهره آنها دید و از زبان خودشان شنید که البته بخش عمده‌ای از نارضایتی‌ها و مشکلات ۸ سال گذشته به چینش مدیریتی دولت روحانی از وزرا در کابینه تا مسئولان در سطوح پایین استانی بر می‌گردد.
 همزمان با گرم شدن تنور انتخابات ریاست جمهوری و در ایام پذیرش حضور در انتخابات توسط آیت الله رئیسی بخش زیادی از مدیران روحانی سراسیمه خود را سینه‌چاک رئیسی معرفی کردند و به هر طریق ممکن به دنبال حکمی از ستادهای چندگانه او برای تضمین آینده خود بودند. 



 در استان کهگیلویه و بویراحمد چنین اتفاق‌هایی با حجم بالا و به صورت گسترده اتفاق افتاد و بسیاری از مدیران اصلاحاتی چینش شده توسط دولت روحانی در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای خود را حامی رئیسی معرفی کردند در حالی که طی ۸ سال اخیر بدترین نوع رفتار را با رقبای خود داشتند. 
به یاد داریم که به واسطه حاکمیت یک فرد خاص در استان و با توسل و تشبث به موقعیت و جایگاه او چه بلاهایی که بر سر رقیبان خود نیاوردند و در تغییر مدیران و جایگاه کارمندان حتی به نگهبان فلان اداره دون پایه رحم نکردند.
اما آنها اکنون پس از پشت سر گذاشتن دوران حاکمیت دولت دوم اصلاحات یا همان دولت تدبیر در استان به دنبال جایگاه در دولت سیزدهم هستند و البته برای این کار ترفندهای مختلفی از جمله آویزان شدن به نمایندگان مجلس را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.
 در این میان استاندار کهگیلویه و بویراحمد چنین رویکردی را چندین بار سرزنش کرده و در جلسات مختلف از مدیران خواسته تا به دنبال چنین کاری نباشد و به جای آویزان شدن و تماس‌های مکرر و لابی‌ها و رایزنی‌ها تا آخرین لحظه تنها و تنها به فکر کار و خدمت باشند و اجازه دهند دولت جدید برای رفتن و ماندن آن‌ها تصمیم بگیرد.
 اما اصل موضوع به مدیریت کلان استان کهگیلویه و بویراحمد و ماندن یا رفتن حسین کلانتری و معاونین وی بر می‌گردد که این روزها در محافل مختلف بحث و پیش‌بینی از تغییر یا ابقای آن‌ها در دولت سیزدهم است.



یقیناً در یک سوی قضیه نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی هستند و در سوی دیگر قضیه تصمیم‌گیر جریان اصولگرایی و انقلابی در سراسر کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود که در هشت سال اخیر انتظار پایان چنین روزهایی را می‌کشیدند و تعداد آن‌ها کم نیست.
 دلیل سر انگشتی برای حمایت نمایندگان از کلانتری این است که نمایندگان مجلس به دلیل برگزاری سالم انتخابات و جلوگیری از دخل و تصرف و تقلب در انتخابات سال ۹۸ از عملکرد حسین کلانتری راضی باشند و برای بقای او تلاش کنند.
 به یاد داریم در سه حوزه انتخابیه استان و برای رسیدن به صندلی سبز بهارستان برخی دل به تخلفات بسته بودند که حسین کلانتری و معاون او احد جمالی چنین اجازه‌ای را ندادند و همین عملکرد شاید در حمایت نمایندگان فعلی برای بقای کلانتری کافی باشد.
 در سوی دیگر قضیه جریان اصولگرایی است که هزینه‌های زیادی در این ۸ سال داد و البته تمام قد برای حضور و موفقیت رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ تلاش کردند و قطعاً نظرات متفاوت از نمایندگان مجلس در این خصوص خواهند داشت.
حسین کلانتری تا پیش از این با مدیران تدبیری- اصلاحاتی امورات استان کهگیلویه و بویراحمد را پیش می‌برد که در صورت ابقا باید تمام و کمال به دنبال تعامل با نیروهای انقلابی و ارزشی در دوره جدید باشد که ایجاد ارتباط و تعامل صد درصدی با جریان انقلابی از سوی یک مدیر دوره روحانی کاری بسیار سخت و دشوار برای کلانتری خواهد بود.



 در این خصوص یکی از نیروهای رده اول جریان انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: آن‌گونه که از رسانه‌ها خوانده و شنیده‌ایم استاندار نگاه خوبی در این خصوص داشته و به مدیران خود توصیه کرده که آویزان نشوند و برای ماندن خود در این دولت دست به هرکاری نزنند.
 وی گفت: اکنون پس از ۸ سال سخت و طاقت فرسا برای نیروهای انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به تغییرات اساسی داریم تا با عزم جهادی و انقلابی بتوان مشکلات ریز و درشتی را که از دولت قبل به ارث مانده برطرف کنیم.
 این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: نیروهای جریان انقلاب در تغییر یا ابقای مدیریت جدید کلان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد صحنه می‌شوند و منفعل نخواهند بود رفتن یا ماندن مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد تنها در «ید» نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس نخواهد بود و رایزنی‌ها برای اصلاح و تغییر از سوی نیروهای انقلاب صورت گرفته و اینجا نیز به مانند همه نقاط کشور قطعاً دستخوش تغییرات گسترده خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
قطعا استاندار با نظر و مشورت هر سه نماینده انتخاب میشه و به وزارت کشور معرفی میشه پس لطفا کاسه داغتر از اش نشید
دنا
Iran, Islamic Republic of
دوست خوبم نیروی انقلابی عملکردش در گمنامی است خدا می بیندش. کلانتری استاندار دیندار و انقلابی است که انشااله باید با دولت هماهنگ باشد بهتر از انقلابیون بدلی است.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه انتخابات شوراها را هم نتوانستند برگزار کنند چه رسد ب سایر انتخابات
فقط در انتخاب مهندسی شده حرف ندارن ب خدا
Iran, Islamic Republic of
با سلام شرکت ابفا در حال ورشکستگی است سازماتنهای امنیتی و بازرسی خواهشن ورود فرمایید
Iran, Islamic Republic of
اون زمانی که حاج محمدرحیم دهراب پور تنها حامی و رئیس ستاد احمدی نژاد بود همین اصولگرایان میگفتند فقط باید نمایندگان برای مدیریت استان تصمیم بگیرند حالا ۱۸۰ درجه خلافش رو دلرن میگن - جل الخالق
Karim
Iran, Islamic Republic of
نیرو هر کس باشه نیروی نمایندگان مجلس نباشه...
چون نمایندگان مجلس دنبال معاملات خود هستند
بسیم
Iran, Islamic Republic of
مث اینکه هدایت خواهی که هیچ کسی چشم دیدنش رو نداره همه کاره استان شده و داره دستورات رو صادر میکنه
زنبور
Iran, Islamic Republic of
اینهمه دم از نیروهای انقلاب نزنید توده مردم از اقشار مختلف خصوصا نخبگان استان خواستار این هستند که نیروهای خدوم ابقا شوند ونیروهای ضعیف جای خود را به نیروهای فعالتر ودلسوزتر بدهند همه مردم انقلاب اسلامی را دوست دارند وتقسیم مردم به انقلابی وغیر انقلابی یا کافر وابلیس واقعا به وفاق ملی ضربه می زند
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
تجربه نشان داده که استاندار غیر بومی موفقتر عمل کرده است و با یک دید همه مردم استان را دیده است .
ایران
Iran, Islamic Republic of
خواهشا این اصولگرایان و اصلاحات سر مردمو نبرید -اگه واقعا قصد خدمت دارید خوب به این مردم خدمت کنید .اما مردمو پاس ندید
گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
1