تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۴۳۷۵۷۲
با ارسال متنی مطرح شد

خطاب به نمایندگان مجلس؛ استاندار بومی برای کهگیلویه و بویراحمد انتخاب کنید

۴۳
۱
خطاب به نمایندگان مجلس؛ استاندار بومی برای کهگیلویه و بویراحمد انتخاب کنید
کبنا ؛منوچهر هرمزپور فعال اجتماعی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی خطاب به نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب استاندار آینده کهگیلویه و بویراحمد نوشت: «استاندارکهگلویه و بویراحمد  باید فردی باشد که سابقه اجرایی و مدیریتی درخشان داشته باشد تا بتواند بر مشکلات رنگارنگ این استان غلبه کند. خستگی ناپذیری و پرهیز از باند بازی باید در دستور کار مدیریت ارشد آینده کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد چراکه مردم این استان از بیکاری و مشکلات معیشتی به ستوه آمده‌اند و رفع مشکلات برای آنان از هر چیز دیگری مهمتر است حتی از بومی یا غیربومی بودن استاندارشان!»
به گزارش کبنا، در این یادداشت آمده است؛
 نمایندگان محترم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی؛
سلام علیکم
احتراماً عرض سلام ارادت دارم خدمت خادمین عزیز دلسوز مردم بی شک شما نمایندگان عزیز سربازان ولایت ونمایندی مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد هستین همان طوری که استحضار دارید استان ما از استانداران غیر بومی خسته شدن نمایندگان استان بین نخبگان و مدیران جهادی دلسوز مثل سردار محمد اسدی که سالهاست در پستهای مدیری کشوری خدمت می‌کند برای استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد استاندار انتخاب کنند. تا مشکلات این استان برطرف شود شما میدانید مدیریت محمد اسدی یک مدیریت جهادی انقلابی است پس سعی کنید قبل از این جا به جایی بازار گمانه زنی‌ها داغ استانداری حتماً بفکر استاندار توانمند بومی باشید تا بفکر یک استاندار غیر بومی اگر استاندار بومی باشد استان ما را از بن‌بست نجات می‌دهد تنش شما سیا سیون استان درد استان را بشتر میکندکه کمتر نمی‌کند سعی کنید استانداری نیاد که مشکلات مردم را بشتر کند ما استانداری ضعیف نمی‌خواهیم استانداری که نان مدرکش را به یدک بکشد نمی‌خواهیم پس نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد مواظب انتخاب استاندار استان باشند.
 متاسفانه آنچه که در این میان باعث تعجب همگان شده تاکید بسیاری از سیاسیون و غیرسیاسیون بر غیر بومی بودن استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم است.
 اما پرسش اینجاست که آیا مشکلات کنونی کهگیلویه و بویراحمد تنها با استاندار غیر بومی حل می‌شود؟ به راستی تفاوت در این موضوع تا چه حد در موفقیت مدیریت ارشد آینده استان تاثیرگذار است؟
 استانی که همواره بر ریل مشکلات حرکت می‌کند و هرچه قطار توسعه و آبادانی اش سوخت مصرف می‌کند به شتاب و سرعت قابل قبولی نمی‌رسد؛ چرا که به قول برخی، عقب ماندگی‌های این استان تاریخی بوده و این قطار کهنه به این زودی‌ها مردم محروم استان را به سرمنزل مقصود نخواهد رساند.
 بگذریم از اینکه برخی اوقات این قطار توسعه استان ما، پر سر و صدا می‌شود و با سوت‌های پی در پی همه را امیدوار می‌کند اما بعد از مدتی باید گفت: «و دیگر هیچ.»
 به اصل مطلب برگردیم، اینکه آیا استاندار آینده کهگیلویه و بویراحمد بومی باشد بهتر است یا غیر بومی!
 باید گفت برای تعیین استاندار کهگیلویه و بویراحمد فاکتورهای بسیار مهمتری نسبت به بومی یا غیربومی بودن وجود دارد که باید توجه جدی به این ویژگی‌ها شود. 
استاندار آینده کهگیلویه و بویراحمد باید فردی باشد که با قدرت چانه زنی بالا و لابی‌های مستمر در بدنه دولت، امتیازات قانونی را برای این استان و مردم محرومش کسب کند. 
استاندارکهگلویه و بویراحمد  باید فردی باشد که سابقه اجرایی و مدیریتی درخشان داشته باشد تا بتواند بر مشکلات رنگارنگ این استان غلبه کند. خستگی ناپذیری و پرهیز از باند بازی باید در دستور کار مدیریت ارشد آینده کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد چراکه مردم این استان از بیکاری و مشکلات معیشتی به ستوه آمده‌اند و رفع مشکلات برای آنان از هر چیز دیگری مهمتر است حتی از بومی یا غیربومی بودن استاندارشان!
 دارا بودن تعهد، تخصص و دانش لازم و بکارگیری نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در امور – که کم هم نیستند - از دیگر مؤلفه‌های استانداری است که مردم کهگیلویه و بویراحمد انتظار دارند.
 مدیریت ارشد در کهگیلویه و بویراحمد به واسطه وجود مشکلات فراوان و انباشت عقب ماندگی‌ها از سختترین مدیریت‌ها خواهد بود و استانداری که خدمت به مردم این استان کهگیلویه و بویراحمد را تقبل می‌کند باید سخت کوش و دلسوز باشد.
 در این میان برخی استاندار بومی را به دلیل اینکه با استان و مشکلات استان مأنوس‌تر هستند بیشتر می‌پسندد اما باید بدانیم تنها شناخت مشکلات و مسائل کافی نیست بلکه باید با درایت و توانمندی به جنگ با مشکلات رفت، هرچند که افراد توانمند بومی در کهگیلویه و بویراحمد کم نبوده و نیست چه آنهایی که هم اکنون در استان خدمت می‌کنند و چه آنهایی که از این استان مهاجرت کرده و دستشان در جاهایی دیگری بند است.
 به طور کلی برای انتخاب استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه و در نظر گرفتن تمامی ابعاد ضروری است نه فقط برای تاکید بر اینکه استاندار بومی یا غیر بومی باشد سایر مؤلفه‌های اساسی کم رنگ و یا نادیده گرفته شود.
 به هر حال نخستین انتظاری که مردم این دیار از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خود به عنوان نماینده ارشد دولت دارند مبارزه با غول بیکاری است، استانداری که بتواند معضل بیکاری جوانان را در استان حل کندو مدیران ضعیف استانی را سر راه این مردم فهیم بردارد بدون شک گام موثری در راستای کاهش چشمگیر اعتیاد جوانان استان به مواد مخدر، رونق اقتصادی و بازگشت سرمایه‌های مادی و انسانی به این استان همیشه محروم اما سربلند برداشته است.
---------------------------------------
ارادتمند شما
منوچهر هرمزپور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
سلام قبلا نتیجه استاندار بومی را دیدم آزموده را دوباره آزمودن خطاست
ععععع
Iran, Islamic Republic of
تجربه استانداری مسعود حسینی برای استان تلخ بود استاندار باید غیر بومی باشد
Iran, Islamic Republic of
اگربومی مثل مسعودحسینی باشد/ استانداردوستی بودتمام شد دیگه مثل دوستی نخواهد آمد
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
تنها آدمی که بتونه تمام فاکتور های خوب رو یکجا داشته باشه دکتر نیکبخت هست بینی و بین الله
Iran, Islamic Republic of
به نظرم علیرغم اینکه شاید دکتر نیکبخت از لحاظ سیاسی با مجموعه نمایندگان اختلاف سلیقه داشته باشد ولی انسان آگاه و عملگرائی هست
Iran, Islamic Republic of
منظور دکتر جعفر نیکبخت فرماندار قبلی کهگیلویه.
ندای وحدت
Iran, Islamic Republic of
آقای بیگلری بهترین گزینه هست
دنیا
Iran, Islamic Republic of
حالت خوبه؟؟؟
بیگلری واسه استانداری...
حرف خنده داری بود...خودتونو مسخره کردین ندای وحدتی ها
به امید روزی که دیگه جایگاهی نداشته باشید تو استان
Iran, Islamic Republic of
ایشون آدم خوبیه ولی توی تبلیغات رئیس‌جمهور رکب خوردند
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگر استاندار از انسانهای مومن فراجناحی و جهادی و نترس بومی باشد می تواند نقطه عطفی باشد برای حل مشکلات ولی اگر از سیاستزدگان حزبی و ناکار آمدی باشد مسولین نظام مطمئن باشند شاید اختلاف در استان مبدل گردد که تا دامن قیامت پاک نشود از ریاست محترم جمهور که در برابر ملت ایران سوگند یاد کرده که پاسدار حریم ملتها باشد می خواهیم از گزینه هایی که موجب اختلاف بین مردم می شود جدا خود داری شود و وزرای خود را از افرادی انتخاب کند که حداقل اعتقادی به خدا و روز قیامت داشته باشد نه صرف جناحی کار کنند گرچه واقعا شخص آقای رئیس جمهور ظاهرا انسانی با صداقت و خدا ترس است ولی در استان ما حداقل کسانی خود را داعیه دار و منتسب به این جناح میدانند که افرادی مغرض و منفعت طلب و بسیار بد نام هستند
Iran, Islamic Republic of
به شرط اینکه منظور از استاندار بومی فقط استاندار ی از یک شهرستان خاص نباشه بلکه بر اساس شایسته سالاری از بین چند گزینه مناسب از شهرستانهای مختلف که قبلا به مردم معرفی شده باشه یکی را انتخاب کنن . یعنی یک لیست شامل افراد مختلف از شهرستانهای مختلف و هر شهرستان یک تعداد فرد شاخص خوش رو معرفی کنه و نهایتا یکی از بین همه بر اساس شایسته سالاری انتخاب و به دولت پیشنهاد شود
Iran, Islamic Republic of
انتصاب استاندار بومی برای استان ما که قوم گرایی بخش مهم و تاثیرگذار بر روابط قدرت و سیاست محسوب می شود ثمره ای جز تقویت جنبه های منفی قومیت و روابط خاله خرزویی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
تا حالا تجربه دواستاندار بومی این استان داشته متاسفانه استان نه رونق گرفت که مشکلات فراوانی هم بوجود آمد که مردم فهیم بهتر می‌دانند چه اتفاقاتی افتاد
Iran, Islamic Republic of
اخه چیزی تو دست اینها نیست
Iran, Islamic Republic of
اگر حق وانصاف باشد ونيت بر كار خالصانه بهترين گزينه استاندار فعليست مردي صادق ومدبر وباغيرت لري
Iran, Islamic Republic of
استاندار بومی یعنی جالش وتنش
Iran, Islamic Republic of
باید استانداری انتخاب بشه ک از نمایندگان در عزل و نصب حرف شنوی نداشته باشه و قوی تر از نمایندگان باشه و از افراد شایسته جدا از طیف سیاسی انها انتخاب نماید
در کل اجازه دخالت نمایندگان و مشاوران را در انتخاب مدیران ارشد و میانی و عملیاتی ندهد و خودش نیز برای ماندن حلقه ب گوش نمایندگان نشود
مقتدر و شجاع و نترس از هیاهو
دلاور
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا انتخاب استاندار بومی برای استان ما اشتباهی بسیار بزرگ است. اونهم با این حس ناسیونالیستی و قوم گرایی شدییییییید
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
موسی خادمی گزینه خوبیه
مگه نگفتین اصولگراست؟؟؟؟؟؟
اعتدالگرا
متخصص
دنا
Iran, Islamic Republic of
دکتر امیدی پور توانمند وکاردان وشایسته استانداری میباشد باتجربه،کاردان،
کالوس
Iran, Islamic Republic of
حتما قصد داری مدیر کل شوی ، چون تاکنون خوب از رانندگی به ریاست اداره رسیده ای .
Iran, Islamic Republic of
ایشون لیاقت مدیر شدن رو داره
هر تلاشی نتیجه دلخواه میده، قرار نبوده و نیست که همیشه راننده باشه
گودرزیا مردمان با مرام وشجاع بوده وهستن، ولی در عین حال سزاوار نیست با نام کالوس هر پارازیتی رو نسبت به برادر خودتون بندازین.
شناختی جزئی از ای اقا دارم
ولی هم خودش و هم خونوادش باعث افتخار و آبروی طایفه گودرزی هستن
سیدعلی زمان سیاوش
Iran, Islamic Republic of
در مورد غیربومی تمام مسولین
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای کلانتری وبدرد اینجا نمی خوره ما استاندار بومی از خودمون می هخاهیم..
دنا
Iran, Islamic Republic of
سلام بومی ولی مدیریت و تسلط کامل باشه
آقای صفایی مدیرکل میراث
ایشان تسلط کامل به مدیریت یک دوره کامل در استانداری
تجربه بسیار
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
بهترین فرد برای استانداری کهکیلیویه بویراحمد غلامرضا تاجگردون هست
ا.د
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام بهپیشنهاد شما که از بعضی جهات بومی بودن استاندار باتوجه به شناخت و آگاهی از وضعیت استان خوب بنظرمیرسد.لیکن همین بومی بودن در سالهای گذشته که جناب استاندار ومعاونینش بومی وشرایط اقتصادی کشور هم خوب بود هیچ اقدام موثر ومثبتی درزمینه اشتغالزایی.کارافرینی.ورودسرمایه گزاربه استان.انجان نگرفت راهسازی.معدن.ا
Iran, Islamic Republic of
چرا خطاب به نمایندگان!!!
باید خطاب به رئیسی می نوشتی ، نمایندگان که حق دخالت در عزل و نصبها را ندارند
شیرو
Iran, Islamic Republic of
استاندار بومی حسینی و خادمی بودن ک استان را نابود کردن
علی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من استاندار باید غیر بومی باشد .چون استانداران بومی سابقه خوبی نداشتن
Karim
Iran, Islamic Republic of
مگر باید نمایندگان استاندار انتخاب کنند...
ای بدبخت مردم
حیف
Iran, Islamic Republic of
شما که قراره بود نظر بدهی نه استاندار انتخاب کنی انگار شما خودتو جوری تعریف کردی که جای همه ارکان و بزرگواران و فرهیختگان و نمایندگان استان و بالاتر از اینها قرار دادی، پس تنها کسی نمیشود بهش اعتماد کرد....
عباس قشقایی
Iran, Islamic Republic of
👈🏼خصوصیات استاندار و مدیران تصمیم ساز دولت جدید .......👈🏼
_مهمترین مسئله کشور معیشت مردم است.
_معیشت مردم یعنی اولویت مسایل اقتصادی از جمله سرمایه گذاری،اشتغال،مهار تورم و .......
_دولت جدید در مسیر سختی قرار گرفته و در این برهه حساس مسولیت ها را تحویل خواهد گرفت .
_زمانی گفته میشد پروژه های عمرانی و ایجاد زیر ساختها مهم هستند اما تا اکنون به اندازه کافی زیرساخت داریم بلکه اکنون موقع استفاده از زیرساختها برای حل مشکل معیشت مردم هست...
_بیش از یک دهه همه ساله مقام معظم رهبری همزمان با پیام نوروزی، برای هر سال جدید عنوانی را بر گزیده که ریشه آنها اقتصادی بوده است.
_این روزها بیشترین حرف و شکایت مردم گرانی های لجام گسیخته و لحظه ای می باشد.

👈🏼 بنابراین استاندار بایستی 👈🏼

اولین مشخصه یک استاندار اجرایی بودن هست نه پشت میز نشین(مرد میدان باشد).
فراجناحی عمل کند.
بخوبی مناطق مختلف استان را بشناسد و از پتانسیل های هر منطقه با خبر باشد.
خدمتگذار مردم استان باشد نه صرفا نماینده و مجری دولت باشد.
مردم دار باشد.
جوان و با روحیه جهادی باشد.
اهل رانت و پارتی بازی نباشد.
با نمایندگان مجلس تعامل داشته باشد.
بر کار مدیران مختلف نظارت داشته باشد.
پیگیر دغدغه های مردم از جمله اشتغال و توسعه اقتصادی استان باشد.
دید اقتصادی داشته باشد.
سواد اقتصادی داشته باشد.
در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری تجربه داشته باشد.
مدیر امتحان شده دولت روحانی نباشد.
مدیری جهادی،عملگرا،جوان،انرژیک و .....باشد
تفکر حل مشکلات بر اساس ظرفیتهای داخلی داشته باشد.
باید استان را خوب بشناسد.
باید شناختی از اقتصاد استان،تولیدات ،ظرفیتهای اقتصادی و ...داشته باشد
باید عدالت محور،پاک دست ، مردمی و بی آلایش باشد.
دغدغه استاندار باید کل استان باشد نه یک نقطه خاص.
استاندار نباید زیر بار پروژه های سیاسی و بدون توجیه اقتصادی برود .
باید در تصمیم گیری شجاع باشد.
باید در انتخاب مدیران استان با تعامل و بر اساس شاخص‌های شایسته سالاری منطقی تصمیم بگیرد ....
استاندار باید سلامت جسمی و روانی داشته باشد
استاندار نباید جاه طلب باشد.
استاندار باید به سازمانها و ادارات دولتی نظم و انظباط رفتاری و مالی بدهد.
استاندار باید نسبت به اموال عمومی و بیت المال حساس باشد.
زنبور
Iran, Islamic Republic of
اگر نیروی بومی برای استانداری مد نظر باشد نوبت کهکیلویه یا گچساران است چون استاندار مر کز استان نوبتش به پایان رسید
Iran, Islamic Republic of
بومی فقط دکتر خادمی
ک.ب
Iran, Islamic Republic of
همون غیر بومی بهتره -حداقل پارتی بازی و اشنا بازی داخلش نیست
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
انتخاب استاندار بومی یعنی برگشتن به 16 سال قبل وعقب ماندگی محض
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، باید جای بعضی نگاهها عوض بشه،مثلا استاندار بومی باشد ولی مدیران کل متخصص و کاربلد جایگزین مدیران بومی بشه،حتی نماینده ها مون هم متاسفانه دیدگاه سنتی دارند نسبت به قضیه انتصابات!
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه حاج ذولفقارزمان است ایشان توانایی داردوهمیشه کارمند زارت کشوربود
لطااسا
Iran, Islamic Republic of
نویسنده مقاله دچار مغلطه شده است چنین افرادی نمی تواند فعال سیاسی اجتماعی باشد!!!!!!!
صادق بهادر
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه بومی برای استانداری دکتر فروغی فردی انقلابی مردمی و پاکدست
بویر
Iran, Islamic Republic of
خواهشا استاندار تله مله نباشه -یه ادم غت باید بیاد که برش داشته بو
a
Iran, Islamic Republic of
استاندار نمایندگان فعلی میگفت ۲۰۰نفر در دولت تدبیر و امید جذب ادارات استان شده که کمتر از ۲۰نفر از این تعداد اصولگرا است و بایدباقی اخراج بشن. بنظرتون وقتی فکر نماینده عالی دولت تا این حد ضعیف است انتظار دارید بتواند نفوذ در دولت داشته باشد جهت کار عمرانی ، کارخانجات و...غیره
و یا میزبان سرمایه گذاران دراستان باشد.
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1