کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگوی برخی از اعضای شورای شهر دوگنبدان با کبنانیوز مطرح شد

آغاز اختلافات در شورای شهر دوگنبدان/ اکثریت و اقلیت شروع شد/ اعتراض شدید به انتخاب ظفری به عنوان شهردار گچساران / مرادی: «علی فرد» رتبه اول امتیازبندی‌ها را به دست آورد / ظفری کارنامه خوبی ندارد/ علی‌پور: نتیجه امتیازبندی‌ها شفاف به مردم اعلام شود / آنچه در رسانه‌ها آمده صحت ندارد

15 مرداد 1400 ساعت 1:16

 بازی اکثریت و اقلیت در شورای شهر دوگنبدان آغاز شد، طبق گفته برخی از اعضای شورای اسلامی این شهر، 4 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان بدون توجه به فراخوان و ساز و کار شورای جدید برای انتخاب شهردار، مسعود ظفری را در جایگاهش ابقا کردند.


 بازی اکثریت و اقلیت در شورای شهر دوگنبدان آغاز شد، طبق گفته برخی از اعضای شورای اسلامی این شهر، 4 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان بدون توجه به فراخوان و ساز و کار شورای جدید برای انتخاب شهردار، مسعود ظفری را در جایگاهش ابقا کردند.
به گزارش کبنا، مسعود ظفری هنگامی که در انتخابات میان دوره 1400 حوزه انتخابیه گچساران و باشت، تمام تلاشش را کرد که با سید قدرت حسینی بحرینی عکس بیندازد، احتمالاً؛ فکر آینده سیاسی و اداری خویش را می‌کرد. او استخدام هیچ نهاد دولتی نیست و نامه او به رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های کشور گویای این مطلب بود. در روزهای آخر مسئولیتش در دوره پنجم شورای اسلامی شهر دوگنبدان حرف و حدیث‌های زیادی در باره او به گوش می‌رسید و گفته می‌شود که دستگاه‌های نظارتی بر روی برخی تخلفات ظفری شهردار دوگنبدان دست گذاشته است.
همزمان با آغاز ششمین دوره شورای اسلامی شهر دوگنبدان تصور می‌شد که این شورا  طرحی «نو» دراندازد. اما اتفاقات روز کاری شورای ششم دوگنبدان نشان داد که حکایت نابودگر اکثریت و اقلیت همچنان باقی است. قطعاً بانیان وضع موجود شورا و شهرداری دوگنبدان روزی در دادگاه عدل الهی و افکار عمومی باید پاسخگو باشند.
اینگونه که مطرح می‌شود، 4 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان به طرح فراخوان پشت کردند و به روش سنتی رأی گیری مسعود ظفری را در جایگاهش ابقا کردند. حبیب الله عاملی مقدم، غلامرضا شکوهی پور، سید محمد طاهری و محمدعلی کرمی فرد نارگ موسی، 4 نفر، گروه اکثریت، من بعد، شناخته می‌شوند و محمد علی مرادی مفرد، پیمان علی پور و علی محمد آقایی نیز در گروه اقلیت قرار گرفتند.
 محمدعلی مرادی مفرد عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان در گفت و گو با خبرنگار کبنانیوز ابتدا از مردم فهیم شهر دوگنبدان که به ما رأی دادند، قدردانی کرد و اظهار داشت: احساس می‌کنم که به رأی مردم خیانت شده است. بر اساس صحبت‌های که اعضای جدید شورای اسلامی شهر دوگنبدان با هم داشتند. اطلاعیه‌ای را تهیه کردم و فراخوان زدیم که افراد می‌توانند؛ اطلاعات و رزومه خودشان را برای بررسی، امتیاز بندی و تعیین شهردار آینده دوگنبدان تحویل شورای اسلامی این شهر قرار دهند. افرادی زیادی برای این موضوع رزومه خود را تحویل دادند.
وی گفت: قرار بود که بر اساس آن فراخوان، رزومه و سوابق افراد برای شهردار آینده گچساران تصمیم گیری شود و این تصمیمی بود که از ابتدا همه هفت نفر عضو شورای شهر دوگنبدان بر روی آن مصمم بودیم.
این عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان گفت: اینگونه تصمیم گیری شد که بعد از بررسی سوابق کاندیداهای شهرداری دوگنبدان و امتیاز بندی، 5 نفر از آنها انتخاب شوند و بعد از مصاحبه از بین این 5 نفر، نفر اول را برای طی مراحل قانونی به مراجع مربوطه برای انتخاب شهردار دوگنبدان معرفی کنیم.
 وی افزود: قرار بود که در جلسه بعد از ظهر (پنجشنبه 14 مرداد ماه 1400) پرونده افراد متقاضی مسئولیت شهرداری دوگنبدان مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد. خوب سه نفر از افراد یعنی؛ آقایان؛ علی فرد نفر اول، اردلان زینل زاده نفر دوم و آقای مسعود ظفری با فشار و ارفاق برخی از اعضای شورای شهر به عنوان نفر سوم این ارزیابی‌ها آنهم با اختلاف فاحش انتخاب شدند و قرار بود که نفر اول را به دستگاه‌های مربوطی برای استعلام و طی مراحل قانونی معرفی کنیم. اما به یک مرتبه آقایان بر خلاف آنچه که بیان شده می‌گویند باید به شکل سنتی قبل رأی گیری شود. بنده و آقای علی‌پور جلسه را ترک کردیم و آقای آقایی هم رأی سفید داد.
وی ادامه داد: 4 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان که با شهردار فعلی به شکل‌های مختلف؛ نمی‌دانم تعاملاتی بوده، تبانی بوده و یا هر همکاری‌های داشتند، به هر صورت معترض شدند که باید رأی گیری شود.
مرادی مفرد در ادامه افزود: اگر قرار بود که رأی گیری شود، چرا اطلاعیه دادیم و از افراد رزومه خواستیم. الان مردم و کسانی که رزومه و سوابق کاری خودشان را ارائه دادند، منتظر نتیجه ارزیابی‌ها و امتیاز بندی‌ها به صورت شفاف و روشن هستند. باید این امتیاز بندی‌ها در جلوی چشم رسانه‌ها به عنوان افکار عمومی در اختیار مردم قرار بگیرد. این شیوه انتخاب شهردار دوگنبدان که آقایان انجام دادند، ظلم به مردم و آقایانی هست که رزومه خود را ارائه دادند.
 وی افزود: آقای ظفری با رأی 4 نفر از اعضای شورای شهر در جایگاهش ابقا شد که من و برخی از همکاران به نشانه اعتراض از جلسه بیرون آمدیم و از مردم عذرخواهی می‌کنیم که اینگونه حق و حقوق آنها ضایع می‌شود.
 این عضو شورای شهر دوگنبدان در ادامه گفت: اگر ظفری کارنامه خوبی داشت، قطعاً از توانایی ایشان استفاده می‌شد. در زمان صدرات وی مسائلی پیش آمد که از نحوه کار او کارمندان راضی نیستند.
وی گفت: ما به مردم قول تغییر و تحول را دادیم. اما به رأی مردم خیانت شد. ما قرار بود بر اساس شایسته سالاری و بدون توجه به منافع سیاسی و شخصی عمل کنیم. اما نگذاشتند. حرف و حدیث‌های در خصوص پرونده شهرداری گچساران وجود دارد. باید می‌گذاشتند با همفکری و کار گروهی و شایسته سالاری فرد پاکدست و سالمی را انتخاب می‌کردیم.
مرادی مفرد گفت: راهی جزء استعفا وجود ندارد، ما قرار است که به تمام وعده و وعیدهایمان به مردم پایبند باشیم. بنده نه دنبال طمع مالی هستم، نه مسئولیت و نه منافع شخصی اگر خطایی صورت بگیرد، از طریق رسانه‌ها شفاف آن را با مردم در میان خواهم گذاشت.
 پیمان علی پور دیگر عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان در گفت وگو با کبنا ضمن تأیید حرف‌های آقای مرادی مفرد، اظهار داشت: امتیاز بندی که آقایان به بیرون درج کرده‌اند، صحیح نیست. آقای علی فرد بیشترین امتیاز را آورده بود و بعد از ان آقای اردلان زینل زاده، متأسفانه آقایان کار خودشان را کردند.
وی افزود: آقایان نتیجه ارزیابی‌ها و امتیاز بندی‌ها را شفاف به مردم اعلام کنند و اعلام می‌کنیم باید مردم از روند امتیاز بندی‌ها به طور دقیق اطلاع داشته باشند. این امتیاز بندی که در رسانه‌ها مطرح شد، صحت ندارد.
 


کد مطلب: 437567

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437567/آغاز-اختلافات-شورای-شهر-دوگنبدان-اکثریت-اقلیت-شروع-اعتراض-شدید-انتخاب-ظفری-عنوان-شهردار-گچساران-مرادی-علی-فرد-رتبه-اول-امتیازبندی-ها-دست-آورد-کارنامه-خوبی-ندارد-علی-پور-نتیجه-شفاف-مردم-اعلام-شود-آنچه-رسانه-ها-آمده-صحت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1