تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۴۳۶۷۶۳
در کابینه دولت سیزدهم؛

وزیر راه رئیسی کیست ؟ + جزئیات

۰
وزیر راه رئیسی کیست ؟ + جزئیات
کبنا ؛یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: کابینه دولت سیزدهم باید از شایستگانی تشکیل شود که تخصص، تجربه کافی، قدرت مدیریت خوب، انگیزه برای کار داشته و مردمی و پاکدست باشند.
به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، ناصر ایمانی، با بیان اینکه دولت جدید در بدترین شرایط موجود کشور را از دولت قبلی تحویل خواهد گرفت، اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته این شرایط بی سابقه بوده که دولت کشور را با این شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تحویل بگیرد و هر تیمی که در دولت جدید سر کار بیاید برای بهبود شرایط به زمان نیاز دارد و جامعه باید مقداری صبر و تحمل کند.
وی در ادامه افزود: آقای رئیسی بیان کرده است که در کابینه خود شایسته سالاری را ملاک قرار می دهد. او هیچ وقت فراجناحی را نگفته و این مسئله فقط در مطبوعات آمده است. البته شایسته سالاری هم کلمه بزرگ و پیچیده ای است و باید معنای آن را فهمید.
این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: از دیدگاه من شایستگان کسانی هستند که تخصص، تجربه کافی، قدرت مدیریت خوب و انگیزه برای کار داشته و درد مردم را متوجه شوند و همچنین پاکدست باشند. البته نه فقط خودشان بلکه اجازه ندهند در آن مجموعه ای که هستند فساد رسوخ کرده و رشد کند. البته پیدا کردن این وزرا با این ویژگی ها مقداری سخت است ولی امیدوارم رئیس جمهور منتخب بتواند چنین کابینه ای تشکیل دهد.
ایمانی با اشاره به اینکه در لفظ شایسته سالاری، جناح وجود ندارد، افزود: افراد شایسته ممکن است از هر گرایش فکری باشند یا مستقل بوده و اصلاح طلب و اصولگرا نباشند. مهم این است که ویژگی هایی که پیشتر برشمردم را داشته باشند. البته طیف هایی در گرایش های سیاسی وجود دارند که اعتقادی به مبانی، ساختارها و استراتژی جمهوری اسلامی ندارند و تبعا نباید در دولت حضور داشته باشند. منظور از فراجناحی این افراد نیستند. این افراد می توانند کار سیاسی بکنند ولی نمی توانند در دولت باشند. کسانی باید در دولت حضور داشته باشند که اساس نظام و اهداف و ساختارهای جمهوری اسلامی را قبول داشته باشند.
همچنین ایسنا نوشت؛
رحمت الله فیروزی پوربادی، درباره اولویت هایی که باید در وزارت راه و شهرسازی دولت آتی دنبال شود، بیان کرد: وزارت راه با توجه به گستردگی که دارد و حوزه های مختلفی را که در برمی گیرد، هر کدام از بخش های آن از یک جهت حائز اهمیت بوده و نیازمند برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف می باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: راه های جاده ای و مواصلاتی، حوزه مسکن به ویژه برای جوانان، حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی از جمله بخش هایی هستند که این وزارت خانه در آن مسئول بوده و هر کدام شاخص هایی داشته که زندگی مردم مستقیما با آن گره خورده است. فلذا وزیر راه و شهرسازی باید برای هر کدام از این حوزه ها برنامه داشته باشد.
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر راه دولت آتی باید فردی جهادی، فعال، متخصص و متعهد بوده و با در نظر گرفتن همه ابعاد و زوایای حیطه مسئولیتی وزارت خانه مدیریتی برنامه محور داشته باشد. انتظار می رود وزیر آینده برای هر کدام از این بخش ها برنامه داشته و برای حل دغدغه های مردم در این بخش ها گام بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1