تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۴۳۶۴۸۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

روند افزایش ابتلا به بیماری دلتای هندی در استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
روند افزایش ابتلا به بیماری دلتای هندی در استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان را نگران کننده دانسته و گفت: روند افزایش ابتلا به بیماری دلتای هندی در کشور و به تبع آن در استان شروع شده میزان ابتلا و مرگ میر این بیماری خیلی زیاد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: هم اکنون ۱۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های معین استان بستری هستند که امروز ۲۰ بیمار  نسبت به دیروز به مجموع آمار مبتلایان به کرونا در استان افزوده شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، پرویز یزدان پناه افزایش سیر صعودی بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد را خطرناک توصیف کرد و افزود: از مجموع بیماران بستری شده کرونایی در بیمارستان‌های استان ۵۶ نفر بیمار کرونای قطعی است که از این تعداد ۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
یزدان پناه با بیان اینکه خوشبختانه در ۵ روز گذشته مورد فوتی کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد به ثبت نرسیده است، اضافه کرد: تاکنون ۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر بیماری کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.
وی ادامه داد: از ۲۱۲ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، ۲۹ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و گچساران ثبت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین گفت: در ۲۴ساعت گذشته از ۲۱۶ مورد آزمایش سریع در مناطق مختلف استان، ۱۰ درصد مثبت بوده و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بهمئی، بویراحمد و چرام به ثبت رسید.
یزدان پناه از شیوع بیماری کرونا هندی در کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد و افزود: روند افزایش ابتلا به بیمای دلتای هندی در کشور و به تبع آن در استان شروع شده میزان ابتلا و مرگ میر این بیماری خیلی زیاد است و مهمترین راه مقابله و جلوگیری از شیوع آن در استان رعایت دستور العمل‌های بهداشتی است.
وی اضافه کرد: با توجه به افزایش میزان کشندگی و سرعت شیوع این بیماری مردم برای جلوگیری از ابتلا به آن ضمن رعایت فاصله فیزیکی و شرکت نکردن در دور هیمی‌های خانوادگی حتما از ماسک استفاده کرده و از سفر و شرکت در تجمعات پرهیز کنند تا بتوانیم از این پیک بیماری کرونا با کمترین خسارت عبور کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1