تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۴۳۶۴۶۱
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد؛

۴/۷ دهم دانشجویان در کشور سابقه مصرف مواد مخدر را دارند / فرزند «سالم» بهتر از فرزند پزشک!

۱
۰
۴/۷ دهم دانشجویان در کشور سابقه مصرف مواد مخدر را دارند / فرزند «سالم» بهتر از فرزند پزشک!
کبنا ؛
همایشه منطقه ای اعتیاد، چهره ها، چالش ها در شهرستان گچساران برگزار شد.
این هایش با حضور سیدناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد، اتابک فرماندار، ادیبان دادستان شهرستان گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران سید ناصر رضایی در این همایش به اهمیت و پرورش نیروی انسانی در مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: نیروی انسانی که سالم نباشد نمی تواند دارای انگیزه و مومن و فعال باشد.
وی با بیان اینکه با 4 چالش جهانی روبرو هستیم گفت: نابودی محیط زیست، بحران های اتمی، بحران فقر  و بحران سوءمصرف مواد مخدر ۴ بحران جهانی است.
رضایی اظهار کرد: در دنیای جدید دولت ها دارند تبدیل به توزیع کننده مواد مخدر می شوند، و عده ای مصرف مواد مخدر را جزو حقوق شهروندی می دانند.
رضایی اظهار کرد: آیا توزیع و فروش مواد مخدر توسط دولت ها از سر دلسوزی است یا اینکه موضوعات دیگری در میان است؟
رضایی گفت: میزان حساسیت افراد نسبت به مواد مخدر موسوم به کانا که از خانواده ماری جوانا هست دارد کاهش پیدا می کند و حرمت مصرف مواد دارد شکسته می شود و سازمان ملل نیز این موضوع را مطرح کرد.
رضایی اظهار کرد: امروز در کشور ۴/۷ دهم دانشجویان در کشور سابقه مصرف مواد مخدر را دارند، ۳/۵ درصد آنها از کانابیس ها استفاده می کنند.

وی گفت: ارزان ترین مواد مخدر ماری ها هستند، در سال گذشته در کشور ما دومین موادی که کشف شده، بعد از تریاک ماری است.
وی افزود: تنوع مواد روانگردان در حال کاهش است، به دلیل اینکه مردم می دانند روانگردان آسیب زیادی می زند، و از طرفی متأسفانه ماری ها به دلیل کم شدن حساسیت مردم، از زیر نام مواد مخدر و مصرف مواد بیرون آمده اند.
تغییر در شیوه های تولید
رضایی اظهار کرد: افعانستان ۸۵ درصد مواد دنیا را تامین می کند که جدیدا به سمت ساخت مواد شیمیایی رفته اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: در حوزه قاچاق چشم اندازها و شیوه ها تغییر کرده است، به دلیل اینکه در مرزهای زمینی سخت گیری های زیادی صورت گرفته است، ورود مواد الان به شهرستان بویژه از طریق دریا صورت می گیرد.
وی گفت: فضای مجازی، هواپیماهای شخصی، پهبادها، به عناصر توزیع تبدیل شده اند.
کاهش سن اعتیاد و بازاریابی های جدید
سیدناصر رضایی گفت: همه فعالان عرصه مبارزه و تیوریسین های بزرگ می گویند حداقل ۵۰ درصد اعتبارات باید صرف پیشگیری شود، در حوزه مقابله مشکلی نداریم، بویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد با قاطعیت برخورد شده و قسور نشده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: هیچ جایی با دغدغه و جدیت دستگاه قضایی کشور ما با موضوع مواد مخدر برخورد نکرده، بویژه اینکه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با قاطعیت و جدیت بسیاری برخورد کرده اند.
وی با اشاره به جدیت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در مبارزه با مواد مخدر گفت: ۱۵ شهید مواد مخدر و چندین تن جانباز در بحث مبارزه با مواد مخدر را در استان داریم.
وی گفت: اصل مهم در بحث مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است، در دنیا به این موضوع رسیده ایم، بحث مشارکت اجتماعی و ورود نهادهای فرهنگی اهمیت زیادی دارد.
انعطاف پذیری شناختی  
وی به نقش مهم والدین در پرورش فرزند سالم تاکید کرده و گفت: فرزندان و نوجوانان خودشان باید به شناخت برسند و والدین اولین موضوعی که برای فرزند خود بخواهند این نباشد که در یک رشته تحصیلی خوب تحصیل کنند یا اینکه آی کیوی بالایی داشته باشند بلکه باید به این فکر کنند که فرزندشان سالم باشد. فرزند سالم بهتر از فرزند پزشک و مهندس است که درگیر مواد مخدر باشد.
رضایی گفت: اولین چیزی که یک خانواده باید به آن توجه کنند این باشد که فرزندی سالم را به جامعه تحویل دهند چرا که در شاخص های جدید علمی نیز، میزان آی کیو از درجه اهمیت افتاده است و استعدادها نیز متفاوت و گوناگون شده است.
وی گفت: مواد مخدر  ساختارشکن است، در کمپ خیلی از مواردی داریم که دانشجویان و تحصیل کردگان بوده اند، از این رو، تلاش و برنامه ریزی نهادهای فرهنگی و مشارکت مردمی و خانواده ها را در ورود به این عرصه می طلبد.
سیدناصر رضایی در انتهای سخنانش نیز از سجادپور معاون فرماندار گچساران به دلیل جدیت در مبارزه با مواد مخدر تشکر ویژه کرد. همچنین در انتها از چند تن از فعالان مبارزه با مواد مخدر در شهرستان گچساران تجلیل شد.





خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
در شرایطی که گچساران در وضعیت قرمز قرار دارد ، برگزاری همایش چه توجیهی دارد ؟؟؟
فردا می گویند بدلیل مسافرت مردم ، کرونا دوباره شیوع پیدا کرده !!!
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1