تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۴۳۶۴۲۷
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

درخواست امام جمعه یاسوج از نهادهای امنیتی و قضایی/حسینی: با مخلان انتخابات استان برخورد قاطع کنید

۲
۰
امام جمعه یاسوج: در انتخابات اشکالاتی وجود داشت اما دلیل بر بی‌نظمی نمی‌شود
کبنا ؛امام جمعه یاسوج گفت: یک سری سهل‌انگاری‌ها و تخلفاتی نیز صورت گرفت تا اینکه مردم نتوانند در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند آنها برق انتخابات را قطع کردند که باید هر چه سریع‌تر آن‌ها را شناسایی و با آنها برخورد شود.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: تقوا کسب معرفت نسبت به رازق عالم بوده تا انسان آگاه شده و به سوی خالق عالم حرکت کند که خود دارای مراتبی است.
 امام جمعه یاسوج گفت: اولین مرتبه توبه و برگشت از شیطان و طاغوت‌ها به سوی خداست برگشت از خوی انسانی به نفس رحمانی و رجوع از هوا و هوس به سوی نفس اماره و مطمئنه و فضائل و معنویت است تا خطاهایی را که در گذشته انجام داده جبران کند.
 امام جمعه یاسوج افزود: مرتبه دوم توجه و آگاهی و بیداری است که چرا به این دنیا آمده هدف از خلقت چه بوده چه کسی بوده که این بیداری است و وقتی انسان بیدار شد و خدا را شناخت جایگاه و منزلت خداوند را درک کرده توجه به بایدها و نبایدها می‌کند.
 حسینی تصریح کرد: وقتی انسان بیدار شد وظیفه خود را درک کرده و به درستی انجام می‌دهد.
 وی افزود: مرتبه سوم تخلیه است که دل خود را از صفات زشت و پلید و رذایل اخلاقی مثل حسادت و بخل و شقاوت و جاه طلبی با اراده و عزم پاک کرده و می‌سوزاند وقتی انسان این رذایل را تخلیه می‌کند فضایل جایگزین آن می‌شود و مرتبه بعد آراستن انسان به فضایل اخلاقی مثل رأفت و زهد و صداقت است که زیباسازی نفس و آرامش نفس به فضایل اخلاقی بوده باید زشتی‌ها را از صفحه دل پاک کرد تا فضایل جایگزین شود.
 حسینی ادامه داد: مرتبه آخر جلا بخشیدن به روح و نفس است که عبادات به روح و جان ما جلا می‌دهد پیامبر می‌فرماید قلب ما زنگ می زند همانگونه که آهن زنگ می زند یاد مرگ و تلاوت قرآن دل انسان را شفا پیدا می‌دهد.
 حسینی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با بیان مناسبت‌های هفته با تبریک حماسه بزرگ مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اظهار کرد: حماسه‌ای خلق شد علیرغم مشکلات موجود، کرونا مشکلات اقتصادی و جنگ رسانه‌ای دشمن اما مردم و مسئولان کشور حماسه خلق کردند که این پیروزی و حماسه را به رهبری معظم انقلاب و مردم شریف دوباره تبریک می‌گویم.
 وی گفت: تبریک به آیت الله رئیسی که رأی با آبرو و خوبی کسب کرد انتخاب شایسته‌ای بود چرا که آیت‌الله رئیسی انسانی آگاه و دلسوز بوده و برای دولت آینده آرزوی توفیق داریم.



حسینی ادامه داد: از عوامل برگزاری انتخابات اعم از نظارت و اجرا و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی قدردانی می‌کنیم چرا که همه شور انتخاباتی آفریدند.
 امام جمعه یاسوج گفت: یک سری سهل‌انگاری‌ها و تخلفاتی نیز صورت گرفت تا اینکه مردم نتوانند در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند آنها برق انتخابات را قطع کردند که باید هر چه سریع‌تر آن‌ها را شناسایی و با آنها برخورد شود. قطع کردن برق یک منطقه در هنگام انتخابات جرم بسیار سنگینی است و باید برخورد شود تا درس عبرت شود که در شرایط حساس آرامش انتخابات را برهم نزنند و باید بهای سنگینی بپردازند.
 حسینی گفت: قرار نیست هر کسی هر گونه که دوست دارد در انتخابات برخورد کند کسانی که در روند انتخابات اخلال ایجاد کردند و در هنگام شمارش آراء مردم حرف‌هایی زدند و نظام را متهم کردن باید پاسخگو باشند هر چند اشکالاتی در انتخابات وجود داشت اما دلیل نمی‌شود که نظم و قانون را برهم زد.
 وی در ادامه به هفتم تیر ماه و هفته با قوه قضاییه و شهادت آیت الله دکتر بهشتی اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه از ارکان نظام جمهوری اسلامی است که همواره به این قوه نیاز داریم.
 حسینی افزود: مقام معظم رهبری جناب آقای اژه‌ای را به عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب کردند که این انتخاب شایسته را به ملت ایران تبریک می گوییم انسان شایسته‌ای بوده که همواره قاطعانه در مقابل مفاسد و مفسدین ایستادگی کرده و شخصیتی که همه عرصه‌های قوه قضاییه را طی کرده و آگاهی کاملی به این قوه دارد و کسی نیست که اطلاعی از وضعیت موجود نداشته باشد.
 امام جمعه یاسوج گفت: رهبری معظم انقلاب نکات ارزشمندی را به عنوان انتظارات خود بیان فرمودند که گسترش عدالت و احیای حقوق عامه و فسادستیزی از جمله خواسته‌های رهبری بوده است.
حسینی یادآور شد: در قوه قضاییه اگر نیروی کارآمد و آشنا به مسائل و انقلابی وجود داشته باشد مشکلات کشور حل خواهد شد.
 وی در ادامه گفت: مسئولان باید با مردم همواره ارتباط داشته باشند و نباید کرونا را بهانه قرار داد و رابطه با مردم را کاملاً قطع کرد ارتباط با مردم از درخواست‌های همیشگی رهبری معظم انقلاب بوده است.
 حسینی در ادامه با محکوم کردن جنایات آمریکا در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری در دوازدهم تیرماه گفت: حقوق بشر آمریکایی که از آن دم زده می‌شود همین است که انسان‌های بی‌گناه را در یک هواپیمای مسافربری هدف قرار دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدمت امام جمعه محترم سلام عرض میکنم انتظار داشتیم کسانی که سنگ پرانی به یک سازمان دولتی کردندویا کسانی که نظم شهرو بهم زدند ویا آنهایی که انتخابات استان راباحرف هایشان زیرسوال بردند ویا آنهایی که لیست ناقص راانتشاردادند ازهرقشروگروهی باشند توسط امام جمعه محترم محکوم میشدندتادیگر شاهد این مشکلات نباشیم یا اگر انتخابات اشکال داشت در زمان بررسی آرا سریعا متخلفان برگزاری انتخابات رابه مردم وقانون معرفی می‌فرمودند باتشکر
رضا
Iran, Islamic Republic of
جناب امام جمعه محترم انتخابات تمام شد لطفا لطفا خبرهای امروز کبنا نیوز را بخوان تا متوجه شدی فقر یعنی چه...مشکلات مردم یعنی چه...لطفا داغ های مردم را تازه نکنید.
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1