تاریخ انتشار
جمعه ۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۴۳۶۱۱۹
توسط ستاد اجرایی فرمان امام؛

۲۰۰ میلیارد طرح آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

۰
۲۰۰ میلیارد طرح آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
کبنا ؛مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۲۰۰ میلیارد ریال از سال ۹۶ تاکنون برای آبرسانی روستاهای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این استان هزینه کرده است.
به گزارش کبنا نیوز، شایان نادری در جمع خبرنگاران افزود: برای اجرای ۴۰ طرح در قالب آبرسانی به ۱۷۲ روستا این میزان اعتبار اجرا شد.
وی بیان کرد: این میزان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای مناطق مختلف استان از جمله دنا، کهگیلویه، باشت، چرام، دشموک و لوداب هزینه شد.
نادری تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۲۰۵ کیلومتر لوله گذاری، ساخت پنج هزار متر مربع مخزن، بهسازی پنج رشته چشمه و احداث یک حلقه چاه انجام شد.
وی اظهار داشت: با اجرای طرح آبرسانی ۲۰ هزار نفر در روستاهای این استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
نادری آب‌رسانی به روستاهای خرسان، چال‌بادام، دشت بز، ده‌پایین، کت سیاه و درب کلات دنا، توسعه و بازسازی شبکه‌ی داخلی روستاهای شوتاور، آب‌رسانی به لیراب، چاورده، بلویری و... و مجتمع آب‌رسانی ده‌قاضی و ده‌احمد در شهرستان کهگیلویه، آب‌رسانی به ۱۶ روستای شهرستان باشت و اصلاح و نوسازی مجتمع پزین، تلخاب بیدک، گروس و برغون و آلاکان، آبرسانی حفر و تجهیز یک حلقه چاه در شهر چیتاب، سه کیلومتر خط انتقال روستای دره بید علیا، طرح آبرسانی به روستای "دلی رباط" باشت از مهمترین این طرح‌هاست.
وی مهمترین برنامه بنیاد برکت را تأمین آب آشامیدنی روستاها به‌ویژه مناطقی که از خشکسالی رنج می‌برند اعلام کرد و گفت: آبرسانی به این روستاها علاوه بر جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان در ارتقای سطح سلامت و بهداشت روستاییان و گسترش عدالت اجتماعی، افزایش درآمد و کمک به معیشتی روستاها نقش مهمی دارند.
نادری اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار و ارائه خدمات زیربنایی مانند آب‌رسانی به روستاها از مهمترین برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام در روستاها می‌باشد که برای حفظ و بقای جمعیت روستایی در روستاها از طریق بنیاد برکت اجرا می‌شود.
آبرسانی به ۵۰۰ روستای با کمک بنیاد برکت امسال در کشور هدف‌گذاری شده است که بیش از ۲۰ مورد از این طرح‌های آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد.
۲۰۶ روستا در این استان نیز فاقد تاسیسات و شبکه آبرسانی هستند که تنها ۶ روستا از این تعداد بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش‌ها به ادعای جدید رئیس دولت دهم

واکنش‌ها به ادعای جدید رئیس دولت دهم

محمود احمدی‌نژاد در ادعایی جنجالی و جدید گفته بود که حسن خجسته، معاون اسبق صدا، ۱۲ سال ...
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
1