تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۴۳۶۰۰۳
یادداشت ارسالی؛

نتیجه تلخ قهرمان بازی آقای معاون و حذف فرماندار بومی

۶۹
۱۰
نتیجه تلخ قهرمان بازی آقای معاون و حذف فرماندار بومی
کبنا ؛شاید شنیده باشید هستند افرادی که تنها در ظاهر، خود را شبیه قهرمان‌ها می‌کنند. البته همین شکل ظاهری می‌تواند احترام دیگران را جلب و از تعرض دیگران جلوگیری کند، تا جایگاهشان محفوظ بماند و حتی ترقی یابد.
بنابراین نمایش دادن، تظاهر به موفقیت و ادای تسلط بر اوضاع برای برخی مسئولان، دارای کارکرد است و گاهاً سر خادمان شایسته مردم را به هر قیمتی، بنابر اعمال نفوذ نمایندگان مردم می‌برد.
اکنون که انتقال مسالمت آمیز قدرت در استان کهگیلویه و بویراحمد، آن هم در سطح شورای شهر چالش برانگیز شده است، باید روندی که در عزل و نصب مدیریت‌های اجرایی قهرمانانه و موفقیت آمیز جلوه داده می‌شد بازاندیشی شود:
استان کهگیلویه و بویراحمد بنا به دلایلی همچون طایفه گرایی، نفوذ عمیق سنت‌ها در ابعاد سیاسی-اجتماعی، جغرافیای صعب العبور و موانع فکری و اجتماعی برای دولت سازی، اندکی دیرتر پا به عرصه نو شدن گذاشت. اما دست کم از نیم قرن اخیر می‌توان نفوذ دولت مدرن و میزانی از تغییرات ناشی از آن را دنبال کرد.
نتیجه بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که محرومیت در محدوده‌ی کنونی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بسیاری مناطق، از سال 1345 تاکنون بازتولید می‌شود؛ به گونه‌ای که در ابعاد مختلف همواره جزء پنج استان محروم کشور بوده‌ایم.
اگر با این پیش فرض که توسعه و خصوصاً توسعه سیاسی در ایران دولت محور است به مسئله نگاه کنیم، متوجه اهمیت عملکرد و دستاوردهای مجموعه‌ی استانداری، مسئولان عالی دولت و فرمانداری‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شویم.
با کمی دقت می‌توان دریافت که بسیاری از مسئولان عالی رتبه در استان ما تاکنون غیربومی بوده‌اند. این مسئولان به ندرت سابقه حضور موفقیت آمیز در مراتب سیاسی بالاتر یا همتراز با استان ما را داشته‌اند؛ بنابراین استان ما پله‌ی خوبی برای ترقی شخصی آنان بوده است.
اکنون سوء مدیریت از سوی نمونه‌ای از همین مدیران، بی سامانی در دستگاه‌های اجرایی، برخی نگرانی‌ها را به ارمغان آورده است.
در کمال ناباوری عاملان پدیده‌های قبل و بعد از انتخابات اخیر همچنان با بی مسئولیتی تمام ادای پهلوانان را در می‌آورند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار پیش از این انتخابات به جای توجه به سازماندهی مناسب ساختارهای اداری برای خدمت، بارها دست به قهرمان بازی آن هم با ادبیاتی سطح پایین و رفتارهای غیرصحیح زده بود. استاندار محترم نیز بارها میدان را برایش خالی گذاشت تا مدیران باتجربه و باظرفیتی کنار گذاشته شوند.
جناب استاندار! اکنون نزاع و شکاف‌های طایفه‌ای، زخمی عمیق بر پیکر امنیت روانی و اجتماعی شهروندان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وارد آورده است.
این زخم بیش از هرچیز حاصل بی تدبیری معاون استانداری در جابجایی هدفمند فرماندار بومی، دغدغه مند و باتجربه بویراحمد با فردی غیر بومی، ناشناخته و کم تجربه بود که نتوانست با چالش‌های انتخابات بویراحمد به درستی روبرو شود.
اعتدال، تعامل و گفتگوی منسجم با مردم، ارتباط مکرر با رسانه‌ها و نخبه‌های علمی و اجتماعی از خصوصیات بارز دوران مدیریت فرماندار سابق بود. علی رغم سنگ اندازی های مغرضانه تعامل و گفتگوی به موقع ایشان با مردم، در کنار قدرت کارشناسانه، بارها و در موقعیت‌های پیچیده‌تر از اکنون، اعتماد و امنیت روانی و اجتماعی را به مردم هدیه داد.
جناب استاندار! اکنون در کنار برخی حواشی در خیابان‌های یاسوج و تنش بین هواداران نامزدهای شورای شهر بیایید باهم به یاد آوریم که چگونه در انتخابات مجلس معاون سیاسی استانداری بی پروا در فرمانداری نشست و حاصلش بعضی حواشی و اتفاقات شبانه بود. بیایید با هم به یاد آوریم که چگونه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، فرمانداری بویراحمد با اقدام شتاب زده معاون سیاسی استاندار برای عزل و نصب مواجه شد و حاصلش نگرانی از هیئت اجرایی انتخابات و حواشی خیابانی شد.
بنظر می‌رسد حال فارغ از اتفاقات تلخی که قابل پیش بینی بود و پیش آمد، می‌توان در آسیب شناسی عرصه‌های مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد به حذف مدیران ارزشمند هم استانی توسط مدیران غیربومی توجه بیشتری کرد.
حذف‌هایی که علاوه بر توهین به سرمایه‌های با تجربه انسانی در آن مقطع، اکنون آثار و زخم‌های جبران ناپذیری بر هویت فرهنگی و سیاسی این خطه محروم وارد کرده است.
مع الوصف ضعف فرماندار فعلی در ایجاد بستری برای مشارکت و نظارت عموم شهروندان بر انتخابات، ابهام در بی‌طرفی سیاسی، عدم اراده برای تعامل به موقع با مردم و عدم شفافیت عملکردی، علاوه بر اینکه بخشی از سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی حاصل فرهنگ بومی و عملکردهای مدیریتی قبل را بر باد داده است، نشانگر دخالت‌هایی مغرضانه از سوی صاحبان نفوذ رسمی و غیر رسمی است.
حاصل کاهش اعتماد شهروندان به عملکرد سازمان‌ها و هیئت‌های اجرایی - نظارتی انتخابات؛ که در اذهان عمومی جدای از عملکرد نماینده مردم در مجلس بنظر نمی‌رسد، نگرانی، شکاف اجتماعی بین طوایف، زخم‌های عمیق امنیتی و حواشی در خیابان‌های دردمند پایتخت طبیعت ایران بوده است.
البته این جسارت ابهام در میدان دموکراسی از سوی برخی در بدنه استانداری و فرمانداری نشانه‌ای از جسارت بیشتر برای حامی پروری نمایندگان، فساد پروری و رانت خواری درونی دستگاه‌های اجرایی است.
قطعاً دلسوزان این نظام، نخبگان، و عموم مردم از چنین نشانه‌ای نخواهند گذشت و بیش از این اجازه نمی‌دهند مدیران بی‌تدبیر با پنبه صاحبان قدرت سر سرمایه‌های انسانی این استان را ببرند تا حاصلش ناکارآمدی و حواشی تلخ خیابانی باشد.
حال می‌توان به یکی از دلایل بازتولید محرومیت در استان طی چند دهه اخیر پی برد؛ حضور مهره‌های نچندان قوی از هر لحاظ به عنوان مسئولان عالی در استانداری و بی مهری نسبت به سرمایه‌های انسانی بومی.
این مهره‌های نچندان توانمند، با تظاهر و گاهاً ارتباطاتی چرب با برخی نمایندگان پل‌هایی برای ترقی و دیده شدن خود می‌سازند. این پل‌های کاغذی و تظاهر به توانمندی در استانی محروم، به قیمت کاهش اعتماد به نظام اجرایی و بازتولید محرومیت طی سالهای اخیر تمام شده و می‌شود.
هرچند تشخیص کار واقعی از تظاهر دشوار است اما با پیوند چند مصداق از عملکرد معاون سیاسی و امنیتی کنونی و دستاوردهای ناشی از آن، این تشخیص در مورد ایشان به عنوان یک مصداق چندان دشوار نیست.
شاید بخشی از مشکلات اجتماعی کنونی متوجه اقدامات نامناسب مردی باشد که توصیفش با مفهوم مدیریت بدون تدبیر دور از واقعیت نیست؛ مردی با ادبیاتی تند برای گرفتن «دمب» مدیرکل وقت بحران، مردی که رفتارهای مدیریتی او برخی نگرانی و مشکلاتی را پیش آورد، مردی که مردم حاضر در یک مراسم را تلویحاً احمق خواند و سرانجام مردی که با اقدامات شتاب زده، فرمانداران سه شهرستان بزرگ در بحبوحه انتخابات‌تر و خشک را با هم سوزاند.
 قطع به یقین بی‌نظمی در نظام اجرایی در شهرستان بویراحمد بی ارتباط به اقدامات برخی کارها قبل از انتخابات نیست.
اگر به چگونگی انتخاب هیئت‌های اجرایی انتخابات در بویراحمد توجه کنیم، نمودهایی از ضعف نظام اجرایی در این شهرستان قابل پیش بینی بود. چه نخبگانی که از حضور منع و چه جانبدارانی از طیف و ندایی خاص که منتخب هیئت‌ها شدند.
اقدام و حرکت شتاب زده او به فرمانداری بویراحمد، باعث شد علاوه بر زمینه سازی برای عدم رعایت عدالت در هیئت‌های اجرایی و نظارت، شدت اثر حذف فرمانداری بومی و توانمند که اهل اقدام و عمل بود، اکنون نمایان شود.
فوکویاما معتقد است در غیاب یک نظام اداری منضبط و شایسته سالارانه، دموکراسی به حامی پروری و فساد منتهی می‌شود. با این وصف اقدامات مجموعه استانداری به خصوص تصمیمات اخیرشان در مورد فرمانداری بویراحمد، اشکالات اداری و قابلیت ضعیف سازمانی‌شان جهت استواری در مقابل گروه‌های فشار و اشخاص صاحب نفوذ را نشان داد.
به نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که مردم ظلم ستیز استان کهگیلویه و بویراحمد به دنبال بهبود قابلیت سازمان‌های دولتی استان با فرزندان بومی خود باشند، تا کمتر مورد تبعیض از سوی مهره‌های نچندان توانمند غیر بومی واقع شوند.
آقای کلانتری! این مرقومه را با یک سؤال با جواب به پایان می‌بریم؛
 آیا معاون سیاسی و امنیتی دائماً مدعی موفقیت و فرماندار بویراحمد با توجه به خدشه جبران ناپذیر اخیر به اعتماد عمومی صلاحیت و ظرفیت ماندن را دارند؟
قبل از پاسخ بعنوان نماینده عالی دولت در استان بدانید که شکاف اجتماعی بوجود آمده در شهر و دیارمان، به پای کسی که همچنان از حضور ناکارآمدان دفاع کند نیز نوشته خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فرماندار کارشو به نحوی احسن انجام داده
Iran, Islamic Republic of
انتخاب فرماندار ضعیف همچون عواقبی داره متاسفانه
گراز
Iran, Islamic Republic of
کامنتای بخونید.چه ربطی به یاسوج داره
دهدشت تقلب شده خخخخ خبر در مورد دهدشت هست
یه صندوق شمارش شد آرای نفر ۷ و ۸ باید جابجا بشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا
پورعباس
Iran, Islamic Republic of
دوستان به ناحق قضاوت نکنید شما که بیرون هستن چرا چیزی راکه نمیدانید قضاوت می کنید خدا را شاهد میگیرم غیره از حق چیزی نگویم ان لیست کزایی جز دروغ چیز دیگری نبود دکتر احمدی فردی متدین مخلص در ضمن از همه گروه ها و طوایف در هیت های نظارت واجرایی و هراست ما با رییس ستاد انتخابات از فامیلهای نزدیک.هستن مگه میشه زمانی که این همه ادم وگروه مدافع اره مردم حضور داشته باشن و بعد خیانتی باشه در جواب اقای کناری شما بودین که همه چیز یک طرفه میبینین و انتخابات را مهندسی میکردین اقای احمدی قدرت و افکار خیانت را ندارد بروید به فکر نان باش که خربزه اب هست
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی آبروی این استان..
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خب اینجا اینجوره اگ‌ کسی فرماندار،مدیرکل،شورا و...میگه حتی اگر روحم اون دنیارفت باید این پست رو داشته باشم...مثل خان وکدخداهای سابق ک تاوقت مرگشون خان وکدخدابودن خب عزیزم شما که قصدت خدمته!!!!!!برو جای دیگه خدمت!!!!کن
Iran, Islamic Republic of
شاهرخ کناری فقط شعار بود. اینقد الکی ازش تعریف نکنید
سید
Iran, Islamic Republic of
تعصب کورکورانه واقعا چشمت رو بر واقعیت کور کرده برادر،واقع بین باش و باانصاف
Iran, Islamic Republic of
شعار بود حالا ببین آرامش شهرتو ببین اختلافی که پیش اومده ببین من نگم همه پی بردن به زحمات دکتر کناری انتخابات مجلس با چهار طائفه متفاوت چطور برگزار شد حرفی که میزنی اول بسنج مغرضانه قضاوت نکن قضاوت بسپار به همه مردم استان
علي رضا
Iran, Islamic Republic of
گذشت زمان قطعا همه چي رو مشخص ميكنه همين طور كه كمتر از چهار ماه فاجعه به بار اومده واتفاقات استان تيتر اول تمام رسانه هاي داخلي و خارجي شده.زنده باد دكتر كناري
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
همین بس در دوره ریاستش هیچ تنشی نبود حساسترین انتخابات هم برگزار کرد
فرماندار
Iran, Islamic Republic of
اگه ایشون قوی بود چرا انتخابات ۹۸ را نتوانست مدیریت کند تا همین معاون سیاسی رفت و اوضاع را جمع کرد.
Iran, Islamic Republic of
در تمام دنیا مدیریت مثل افراد دشتروم نیست اخ تا قیامت شاهرخ کناری اخ خداداد غریب پور فرماندار دهدشت ضعیف واقعا واقعا باید عوضش کنه اقای موحد
Iran, Islamic Republic of
مدیر غیر بومی در بهترین حالت کورکورانه و باری به هر جهت عمل می کند.
قطعا اگر جناب کناری بودند وضعیت متفاوت بود.
شبهه دخالت هیئت نظارت و حتی نماینده باید برای مردم روشن شود
Iran, Islamic Republic of
اگه منظورتون کناری هست هنوز مباحث انتخابات مجلس یاد مردم نرفته. جمع کن بابا
مسلم
Iran, Islamic Republic of
بواقع نویسنده ‌بطور شفاف،واضح،مفید‌و جامع مشکلات بویراحمد را بیان نمودند که جای تقدیر و دسمریزاد داره،فرماندار استاندار و معاونانش همگی ناکارامدیشونو ثابت کردند و تا دولت جدید بیرونشون نکزده خودسون کنار بکشند.تا کی باید سکان هدایت استان رو مدیران ناکارامد برعهده داشته باشن،استان ما شده محل ازمون و خطای مدیران نابلد
Iran, Islamic Republic of
واقعا . دولت تدبیر و امید در استان کهکیلویه و بویر احمد الخصوص در انتصاب نماینده سیاسی دولت ان اساندار. دولت تدبیر و امید و این استاندار کم کار سیاست زده با معاون سیاسی به این استان شد
محمود
Iran, Islamic Republic of
خدا ازت نگذره .سرانجام استان ما به کجا رسیده که تصمیم گیر شده.//هم از ترس نمایندگان مجلس تسلیم شده.البته مقصر خود ما هستیم که همدیگر رو حذف میکنیم.یادمون نمیره که چه برخورد داشت با آقای محمدی مدیرکل بحران استان.الحق و انصاف آقای کناری تعامل خوبی هم با دستگاه ها داشتن هم با مردم./ اگر توانایی داشتن همون استان فارس بهشون پست میدادن
Iran, Islamic Republic of
دست آقای معاون درد نکنه. بسیار کار خوب و قابل تقدیری کردند. دلایل خوبی هم دارند لابد
محمدی
Iran, Islamic Republic of
میگم شما اون موقع که آقای/ زارع را قبول کرد و هدایت را رد کجا بودی ؟اون ایراد نداشت این شورا که ۱۷ صندوق را هنوز نشمرده بودند مشکل داره
Iran, Islamic Republic of
اون این نبود
سپهر
Iran, Islamic Republic of
قلمتان مستدام،شاهرخ کناری اگر میبود میتوانست در شرایط سخت هم به تشنج واختلافات پایان دهد وایشان در زمان انتخابات ثابت کردند که توان مدیریت فرمانداری شهرستان بویراحمد وانتخابات رو دارند
رضا
Iran, Islamic Republic of
حق شاهرخ کناری زدتون
آبرو براتون نموند
رادو
Iran, Islamic Republic of
دقیق گفتین... از لحاظ ناکارآمدی و اینکه اصلا این کاره نیست شبیه معاون سیاسی استاندار هست.. . متاسفم برای استان با این مدیران
عارفی
Iran, Islamic Republic of
حقتون مدیران غیر بومی هست
واقعا متاسفم
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر کناری ک توانمند بود و باتجربه و صدالبته حق و ناحق بلد بود
از روزی ک/اومد ناسازگاری با بزرگان استان رو شروع کرد و متاسفانه ازطرف نماینده کم تحربه هم حمایت شد و نتیجه این.....شد
Iran, Islamic Republic of
حیف دکتر کناری که بخواد کار کنه دکتر کناری فکر .ذهنش .روحش مردم شهرستانش بود نقطه به نقطه شهر شماره فرماندارانشون داشتن و ۲۴ساعت شبانه روز تماس می گرفتن که این مشکل دارن و دکتر خودش شخصا پیگیری میکرد تعامل با تک تک مدیران کل شهرستان تعامل با همه افراد خانه کوچک بزرگ تیر طائفه خواص الان همه ما به زحمتهای دکتر کناری پی بردیم امنیتی که تو دوران زلزله تو انتخابات مجلس تو کرونا بر هیج کس پوشیده نیست انشالله هر کجا که باشه در سلامت کامل باشه روزی برسه دوباره شاهد کارهای دکتر کناری باشیم یا حق
آزادی
Iran, Islamic Republic of
وقتی که لیاقت فردی همچون شاهرخ کناری رو نداشته باشن همین میشه دیگه توی مدتی که فرماندار بودن هیچگونه اشتباه یا بی احترامی به هیچکس نکردن کارشون رو به نحو احسنت انجام دادن حتی بیشتر از پستشون انجام دادن واقعا بزرگ‌مرد بویراحمد بودن ایشون .آقای شاهرخ کناری خیلی بیشتر از فرماندار لیاقت دارن چون انسانی باشرف و دلسوز مردم هستن خدا پشت و پناهت با آرزوی موفقیت روزافزونتون مرد بزگ
Iran, Islamic Republic of
برو بابا انگار چه کار شاقی کرده. انتخابات مجلس یادتون‌رفته؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام بر همگی همه ما الان به کارهای دکتر کناری برای امنیت شهر پی بریدم امنیتی که تو زلزله تو انتخابات بر هیچ پوشیده نیست حیف شد دکتر کناری نیستی ادمی که شب روز نداشت برای مردم شهرش خسته نباشید دکتر کناری عزیز
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز سلام
شما با این سفسطه بازیها نمی توانید مشکلات را گردن استاندار یا معاون سیاسی یا فرماندار بیندازید بنده تا یاد دارم این بدبختیها و فقر فرهنگی دراستان ما بیداد می کند این مربوط به این دوره خاص نیست و نخواهد بود پس یک کم منصف باشید
Iran, Islamic Republic of
فقر فرهنگی نیست، فرهنگ ایلی است و باید رفتار مدیریتی با شناخت ازین فرهنگ باشه. بافرهنگ! ثروتمند فرهنگی!
احسانی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش نویسنده سهم بحث حامی پروری و جانبداری احتمالی توسط نماینده در این برآشفتگی شهر رو در کنار معاون و مجموعه استانداری بیشتر موشکافی می کرد.
عملکرد آقای کناری و غریب پور در یک تراز بود
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه . بی کفایت است
Iran, Islamic Republic of
یه جوری از ناامتی میگه که انگار زمان کناری پاریس بوده الان شده تگزاس. یه شلوغکاری انتخابات بود، تاز همفکران آقای کناری
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
خدایی حیف فرمانداران مردمی وقدری مثل غریب پور وکناری نباشه
Iran, Islamic Republic of
دکترغریب پورودکترکناری ازجنس مردم بودن جایشان خالی است احمدی انتخاب بیگلری است داریم میبینیم
Iran, Islamic Republic of
دکترغریب پورودکترکناری ازجنس مردم بودن جایشان خالی است احمدی انتخاب بیگلری است داریم میبینیم
Iran, Islamic Republic of
غریب پور چه گلی زده به سر این استان
Iran, Islamic Republic of
هزاران حیف که جای دکترکناری دکترغریب پورنشسته هزاران حیف دردوران آن دومرد همه چیز باعزت بود بویراحمد سربلند بود جایشان خالی به امید خدا زود برمیگردن
طسوج
Iran, Islamic Republic of
فرمانداری که بازنشسته هست اما رسانه ها سکوت اختیار کردند.
لیلا
Iran, Islamic Republic of
کریمی از کاندید خاصی حمایت می‌کرد.
لطفا جوابگو باشید
Iran, Islamic Republic of
آقایون شجاعت داشته باشند و اعتراف کنند سهل‌انگاری شده
تا جای که من خبر دارم یه صندوق باز شماری شده رای موسوی ۵۰ رای افزایش و یکی دیگه ۹۰ کاهش داشت
اطلاعات ورود کند و مانع پايمال شدن حق مردم شود
مردم
Iran, Islamic Republic of
آنچه ازنزدیک می دیدیم انتخابات شوراهیچ حساب وکتاب ندارد....سرصندوق کسی راداشته باشی بردی.....مگه یاسوج حق به حق داررسید...پول هزینه کنی ورای بخری وسرصندوق کسی داشته باشی بردی
Iran, Islamic Republic of
درود بر کناری که قابل مقایسه با احمدی نیست... این کجا و آن کجا
ایل اصالت
Iran, Islamic Republic of
مهمترین دلیل عدم مدیریت در استان ضعف نماینده دولت آقای کلانتریست بنظرم ایشان قویترین اگه ادامه بدن
شهروند ....
Iran, Islamic Republic of
دکتر کناری زحمتکش دلسوز و.... شهرما و استاندار قدر ایشون رو ندونستن
mani
United States
حبیب دیبا چرا اعتراض داشته ، اون بنده خدا که ۱۸۰۰ رای داشته و چند تا مونده به آخر بوده ، اصولا اعضای علل بدل اعتراض میکنن ! خدا حبیب دیبا رو صبر بده ، معلومه خیلی به هم ریخته است
Iran, Islamic Republic of
خدایی یه نگا به کناری کنی میبینی فرماندار که هیچ از استاندار هم سرتره...همه کس استاندار و معاون استاندارش میشن
بویر
Iran, Islamic Republic of
سلام
ب لطف احمدی و جمالی
یاسوج تیتر اول رسانه اونور آب شده ......
آقای جمالی
به شخصه فرد خوبی است ولی متاسفانه تصمیم ها و صحبت های شتابزده و بدون تحقیق وبررسی ایشان بارها کار دست خودش و استان داده است.
بنظرم حضور ایشان در استان موثر که نبوده بلکه باعث تنش در استان بوده است.
امیدوارم با توجه به اینکه ایشان بازنشسته هستند هر چه زودتر به استان فارس و محل سکونت خود برگردند.
Iran, Islamic Republic of
طتیفه بازی باید جمع بشه طایفه بازها هم باید چوبش را بخورند تو نشستی میگی چی
عامل اصلی عدم توسعه ما یکی سیستم خان و خانبازی بوده یکی طایفه گرایی
طایفه گرایی ضد شایسته سالاری و عصر حجریه تا این از استان ما جمع نشه فقط نخبگان ما و سرمایه از استان فرار میکنه

یعنی چی غیر بومی نیاد تمام استانهای توسعه یافته ایران پر غیر بومی هستند استان فارس چقدر از استان ما مدیر و سرمایه گذار داره

همین حرفها را میزنید استان دکانی بشه بین خودتون و خانهای جدید

حالا هی جمالی را بزنید که غیر بومیه بومی مگر چه گلی به سر ما زده ما که نمیتونیم با یک مدیر غیربومی سر کنیم چطور میخواهیم
Iran, Islamic Republic of
مگه طایفه مداری دست شماست که جمع بشه.
در استان ما برخی سنت‌های ایلی هنوز در روابط اجتماعی موجود هست. اما در بحث ورود بومی و غیر بومی قطع به یقین افراد شایسته بومی بر افراد بی نام و نشان و بازنشسته غیر بومی ارجحیت دارند... مقایسه استان ما با کلانشهر ها یعنی خندیدن به منطق خودت. ما علی الحساب باید قدر دان سرمایه های انسانی خودمان باشیم تا بعد که مدیران برند ملی بخاطر همین سرمایه ها به استان ورود کنند.
تعصب و غیرت نمی خواد یه جو منطق میخواد تا بفهمی که مدیر بومی تمام مقوله های اجتماعی زیستن را از بر است و این یعنی رفتار مدیریتی با شناخت... هر غیر بومی که تا الان اومده در تراز بالایی نبوده و صرفا ما رو پله کرده برای ترقی در دولت.
Iran, Islamic Republic of
سلام احسنت به نویسنده .با حضور روشنفکر.تا رژه موتور سواران وپرتاب سنگ ها را توسط ضابطین دیدم.دلم از دنیا سیر شد.مگه مردم چه گناهی داشتند .گفتید بیایید رای دهید امدند رای دادند.تجمع مسالمت امیز بود...
Iran, Islamic Republic of
کجای دنیا که در یاسوج زنان وکودکان مردم تماشا گر چرا بردید .
Iran, Islamic Republic of
احمدی
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله به زودی همش میرن
استان ما شده کارگاه کاراموزی غیر بومیان
هیچ توجیهی قابل قبول نیست در برخورد ماموران با مردم و مدیریت ضعیف فرماندار و استانداری
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت مدیریت سایت کبنا.حالا که ممیزی میکنید نظره ها را لطفا یه طوری باشه که حق مطلب ادا بشه.طوری شما از مطالب حذف میکنید که نظره های گفته شده کلا برعکس میشه
حیدری از گچساران
Iran, Islamic Republic of
روزی را میبینمکه معاون استاندار / تا دیر نشده به زادگاهش برگردد . ماموریتش را که انجام داد دیگر چه میخواهد ؟
انقلاب اسلام
فکر کنم یکی از افرادی که اغتشاش ایجاد کرد همین کسی است که این متن را نوشته است باید سریع جلب و مورد محاکمه قرار گیرد چون تمام سالهایی که انتخابات بوده این در گیریها بود شما یک سال را بنویسد که نبوده .
سلام
این آقای کناری کجاش یومیه الکی نمی شناسی
حسن
Iran, Islamic Republic of
با این مدیران ناکار امد کجا اومدن که بویر احمدو به اینجا کشیدن سر و صداش تا اون طرف امریکا هم رفته با این مدیران ضعیف
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تا کی باید از این مسئولین زجر بکشیم اون از شهردار این از فرماندار -علوم پزشکی هم که از اخر اول شد حتی علوم پزشکی استان ایلام هم اول شد اما مدیران ما چی برا گفتن دارن
Iran, Islamic Republic of
سلام به نظر می رسد باید فرمانداران غیر بومی باشند .چون فرماندار قبلی هم همی حواشی را داست و شکاف و تنش بین مردم نتیجه عملکرد مدیران و فرمانداران بومی است ،نه غیر بومی ،لذا باید واقع بین باشیم و ضعفهای خودی را به گردن مدیران توانمند غیر بومی نیندازیم.
Iran, Islamic Republic of
فلذا دلیل برای این سخن لازم است. بومی و غیربومی... بومی امتیازش شناخت عمیق چالش ها و ارتباطات موثر و گسترده تر بر ای ورود به بحران هاست.
Iran, Islamic Republic of
معاون سیاسی میامد در این انتخابات فرماندار را کنار میذاشت برا یک شبانه روز تا مشکل ایجاد نمیشد
خودشون میدانستند چکار می کنن
Iran, Islamic Republic of
کل شهرستان بویراحمد با روستاههای تابعه در انتخابات مجلس دو ساعت طول کشید تا نماینده مشخص بشه
چطور ۹۰ صندوق در سه روز مشخص میشه
جمع کردن اراء ۹۰ کاندید اونم ب صورت مکانیزه ک خود سیستم جمع می کرد اینقدر طول می کشید
من ک باورم نمیشه
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
ای مردم برید تحقیق کنید ببینید که کناری زمان آقای زارع/ مردم آره خیلی خوب بود اگه حق رانمیتونید بگید حداقل برای کسی که ناحق میگه دست نزنید
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1