تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : ۴۳۵۷۷۴
یادداشتی از سیامک داستار؛

گفتمان سید ابراهیم رئیسی فرصتی برای پایان دادن به موج بی‌تدبیری، عوام‌فریبی و فرافکنی

۳
۵
گفتمان سید ابراهیم رئیسی فرصتی برای پایان دادن به موج بی‌تدبیری، عوام‌فریبی و فرافکنی
کبنا ؛یادداشتی از سیامک داستار؛ «اَللّهُمَ صَلِّ عَلی علی‌بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی بعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ» بعد از به اوج رسیدن بی‌تدبیری، ناکارآمدی، فرافکنی، اَشرافی‌گری و نیز کاهش محسوس سطح رفاه و معیشت مردم بخاطر کاهش قدرت خریدِ ناشی از افزایش نرخ تورم و بیکاری، در نهایت نارضایتی و ناامیدی مردم نسبت به وضع موجود افزایش یافت. اکنون در انتهای دوران مدیریت متخصصین مذاکره و فرافکنی (!) عده‌ای از مردم گلایه‌مند و عده‌ای دیگر به دنبال فردی برای مبارزه با فساد، ناکارآمدی و تلاش برای ایجاد تحول و تغییرِ وضع موجود می‌باشند.
  موج اقبال و رضایت نسبت به عملکرد و اخلاق‌مداری ابراهیم رئیسی و نیز تلاش‌ها برای حضور ایشان در کارزار انتخابات با هدف بهبود وضعیت معیشتی مردم سبب گردید ایشان به عنوان چهره‌ای متواضع و بی‌حاشیه، بصورت مستقل و فراجناحی پا به عرصه انتخابات بگذارد. شخصیتی مطمئن، آرام، مثبت‌اندیش و صادق که وجهه مثبتی در میان اقشار مختلف مردم دارد و در طول انقلاب اسلامی رشد کرده است.
 همچنین انگیزه بالا و پایبندی بر مواضع خویش در دفاع از انقلاب، نشانه‌ها و دلایلی برای اعتماد به ابراهیم رئیسی می‌باشد که حقانیت وی برای اکثریت مردم ثابت گردید و حملات بی‌وقفه، تهمت‌های بی‌پایان و تخریب‌های سال‌های اخیر موجب عقب‌نشینی و تضعیف ایشان نگردید و همچنان با اعتماد به نفس در مسیر آغشته به بی‌انصافی و تخریب، با هدف خدمت به مردم گام بر می‌دارد.
  ابراهیم رئیسی از آسمان نیامده، معصوم و عاری از خطا نیست، برنامه‌های انتخاباتی ایشان بی‌نقص نمی‌باشد اما مرور رفتارها و گذشته ایشان نشان می‌دهد یک شخصیت قابل اعتماد، مدیر قانونمند و پایبند به اصول و آداب اخلاقی می‌باشد که حتی جانب اخلاق را در دقیقه نود و حساس بازی رعایت نمود، توانایی برقراری ارتباط و تعامل با اکثریت شخصیت‌ها و گروه‌ها را دارد، درگیر حواشیِ مکتب بی‌تدبیری، متلک‌پرانی و فرافکنی نشد، برای جذب آرای توده‌ها و اقشار مختلف مردم با هدف رسیدن به صدارت، به نمایش و شعبده‌بازی‌های سیاسی روی نیاورد. گفتمان زیبا و نیکوی سید ابراهیم رئیسی که سرشار از متانت و اخلاق اسلامی بود در مناظره‌های دوره‌های دوازدهم و سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری گویای همه چیز است تا اثبات نماید ابراهیم رئیسی به عنوان یک حقوقدان واقعی که علم حقوق و خدمت را با هم آموخته و درهم آمیخته، قرار نیست به هر قیمتی به قدرت برسد.
 برخی رقبای ایشان در مناظرات و خارج از مناظرات از کلیدواژه‌ها، کلیشه‌ها، مسائل شخصی و سطحی همچون دادگاه، پادگان، قاضی، تحریم، فیلترینگ، گشت ارشاد و ... نه از سر صداقت بلکه با هدف فرافکنی، عوام‌فریبی و نیز تخریب آقای رئیسی استفاده نمودند. جماعت "کارگزاران آشنا" که تصورشان این بود با فرافکنی و بیان کلیشه‌های نخ‌نما با هدف ترساندن مردم، مجدد مسیر اشرافی‌گری و خیانت‌شان به عوام ادامه خواهد داشت و مثل گذشته کلاه گشادی بر سر مردم خواهند گذاشت، از یک سو دیوارهایی در طول 8 سال گذشته بین خودشان و مردم و نیز بین مردم و رفاه کشیدند و از سوی دیگر تخریب پل‌های میان خودشان و مردم سبب گردید فراموش نمایند و نبینند که مردم آنچنان از فساد برادرانِ مدیران، توزیع سیاسی، قبیله‌ای و رفاقتیِ ردیف‌های شغلی، امتیازات، فرصت‌ها، تسهیلات و نیز تبعیض، عدم‌شایسته‌سالاری، اختلاس، حقوق‌ها و مزایای نجومی، شبکه‌های هزار فامیل و در نهایت اقتصاد رفاقتی، به ستوه آمده‌اند. اکنون مردم مصمم هستند قاضی صبور و موفقی که اقشار مختلف پیوسته بر سخت‌گیری و بدون تعارف بودنش صحه گذاشته‌اند را برای مبارزه و سامان دادن بیشتر به امورات کشور، انتخاب نمایند. جریان سیاسی و جماعتی که سلاطین متلک‌پرانی، عوام‌فریبی، رقیب‌هراسی، فرافکنی و اشرافیت‌پروری می‌باشند حتی صدای محرومین و نخبگان درون جریانی خویش را نیز درآوردند و امروز به منفورترین چهره‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی تبدیل شده‌اند و در نهایت همان حامیان دیروزشان، امروز به مخالفانشان تبدیل شده‌اند.
 آیت الله رئیسی با حضور مستقل، فراجناحی و نیز رویکرد مردمی و نوین در مسیر انتخابات نشان داد مصمم است راه را بر سهم‌خواهی، فساد، قدرت‌طلبی، انحصارطلبیِ عده‌ای در سیستم اداری و حتی در لباس اصولگرایی و در پشت واژگان، برچسب‌ها و چهره‌های به ظاهر انقلابی ببندد و گزینش مسئولان گمنام اما شایسته ستادهای استانی ایشان نشان داد تمامیت‌خواهان، ذینفعانِ شبکه‌های رانت، انحصارطلبان و پدرخوانده‌های قیم‌پندار و خودخوانده، در دولت ایشان جایگاهی ندارند و برای تحقق شعار دولت مردمی برای ساختن ایران قوی، چشم از قانون برنخواهد داشت و برای حاکمیت شفافیت و شایسته‌سالاری تلاش خواهد کرد.
 رئیسی عاری از ضعف نیست اما گزینه‌ای با کارنامه مقبول و شفاف می‌باشد که اسیر حواشی، تهمت‌ها و تخریب‌ها نخواهد شد و در برابر تخریب‌ها و تهمت‌ها آرام و متواضعانه سخن خواهد گفت اما برای استیفای حقوق مردم آرام نخواهد نشست، محکم پاسخ خواهد داد و محکم سخن خواهد گفت.
اثبات باور به مردم، انگیزه برای توجه و خدمت به محرومین، حذف رانت‌خواران، دو زیستی‌ها و دونبشی‌هایِ همیشه گرسنه و تشنه‌ی قدرت و ثروت در سیستم اداریِ تضعیف شده در طی سال‌های اخیر، تغییر وضع موجود از عافیت‌طلبی به خدمتگزاری، پیگیری مشکلات مردم و کنار گذاشتن اقلیت آلوده به فساد، ناکارآمدی، انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی حتی در درون جریان اصول‌گرایی، به عنوان اولویت‌های ایشان تعریف شده‌اند. اگرچه در کوتاه مدت تحقق شعارها سخت است اما با رأی با پشتوانه بالا و حمایت اکثریت مردم، در میان مدت و بلندمدت تحقق خواهند یافت.
 ویژگی‌های مدیریتی همچون قاطعیت، اعتماد به نفس و درک ظرفیت‌های مادی و انسانی توسط ابراهیم رئیسی، ما را برای انتخاب ایشان مصمم کرده است و امیدواریم در کنار ایشان درس بزرگ سیاسی و اقتصادی به کسانی بدهیم که سال‌ها از اتاق شیشه‌ای گفتند اما در برج‌های آسمان‌سایِ شیشه‌ای سکنی گزیدند و با حرف قشنگ زدن و قشنگ حرف زدنِ بدون پشتوانه عملی، نتوانستند دردی از دردهای مردم دوا نمایند ولی خود به بزرگترین درد مردم تبدیل شدند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رئیسی
Iran, Islamic Republic of
درود برادر
چقدر خوب و جامع و واقعی نوشتی
درود
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
جناب داستار عزیز مثل همیشه عالی و دلنشین نوشتید
لذت بردم از این مرقومه پربار
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
تحلیل روشنگرانه و قابل تاملی بود. درود. آفرین
تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
اوین زیر ذره‌بین

اوین زیر ذره‌بین

انتشار فیلم‌های دوربین‌های زندان اوین و رفتارهای غیرانسانی منتشر‌شده سبب واکنش‌های بسیاری ...
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1