کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری1400

حواشی سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری1400 با محوریت زاکانی، همتی، مهرعلیزاده / انشاخوانی کاندیداها / نظر کاندیداها در خصوص برجام و اف ای تی اف / پای تاجگردون هم به مناظر سوم باز شد

22 خرداد 1400 ساعت 16:22

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز؛ شنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۰ از شبکه‌های یک، جام جم و سلامت سیما، خبر،رادیو ایران و رادیو انتخابات به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت.


سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز؛ شنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۰ از شبکه‌های یک، جام جم و سلامت سیما، خبر،رادیو ایران و رادیو انتخابات به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت.

بر اساس آن‌چه اعلام شده سومین مناظره تلویزیونی 7 نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با موضوع "دغدغه های مردم" برگزار خواهد شد. این مناظره از شبکه سلامت همراه با رابط ناشنوایان پخش می‌شود.

ترتیب ورود نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری برای برگزاری آخرین مناظره براساس قرعه کشی تعیین شده است. براین اساس علیرضا زاکانی به عنوان نفر اول، محسن رضایی میرقائد به عنوان دومین نفر، محسن مهرعلیزاده نفر سوم، سید ابراهیم رییسی نفر چهارم، عبدالناصر همتی نفر پنجم، سید امیرحسین قاضی زاده‌هاشمی نفر ششم و سعید جلیلی به عنوان هفتمین نفر وارد محوطه جام جم خواهند شد.
نامزد‌ها پس از ورود به محل برگزاری آخرین مناظره، بعد از استقبال به صورت زنده و مستقیم پاسخگوی سؤالات خبرنگاران خواهند بود.


بیشتر بخوانید

همتی لیست 11 بدهکار عمده بانکی را تحویل رئیسی داد/ رئیسی: چرا اینجا و در مناظرات؟
پاسخ همتی در باره سئوالی پیرامون زنان و خانواده
 
 هفت دغدغه اصلی مردم
سومین مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری




***بخش پنجم-جمع بندی***




جلیلی: نباید مسایل را تقلیل داد، نباید دچار تعارفات شد
 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۴ سال آینده باید ۴ سال جهش باشد و این جهش یک جهاد بزرگ و یک تلاش سترگ می‌خواهد.
آقای سعید جلیلی در بخش جمع بندی نهایی سومین برنامه مناظره انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری در ساختمان سیمای رسانه ملی افزود: صحبت از انتخاب رییس جمهور برای ایران می‌کنیم، ایران با همه ظرفیت هایش به ما می‌گوید که ۴ سال آینده باید ۴ سال جهش باشد.
وی ادامه داد: صحبت از رییس جمهور می‌کنیم رییسی که باید بداند رییس همه جمهور است همه مردم را باید در بربگیرد و همه حقوق آن‌ها و نه بخشی از حقوق آن‌ها.
آقای جلیلی افزود: رییسی که باید بداند در راس دستگاهی قرار می‌گیرد که در بدنه آن، در راس آن و در راس دستگاه‌ها چه خبر است؟ باید بداند تا او را بازی ندهند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: رییس جمهوری که بتواند محیط را خوب بفهمد، محیط داخلی، منطقه‌ای و بین المللی را تا با اندک موضوع و بهانه‌ای کار را تعطیل نکند.
وی افزود: ما هشت سال است که سایه به سایه در حد توان مسایل کشور را دنبال کرده ایم اگر کار خوبی بود تایید کردیم، اگر کار ناقصی بود سعی کردیم کمک به تکمیل آن کنیم و اگر کار خطایی بود به تسهیل آن کمک کردیم.
جلیلی گفت: کارنامه ما امروز روشن است و در همه موضوعات سعی کرده ایم برای اداره کشور یک برنامه واقعی و قابل اجرا که به ما نوید جهش را می‌دهد نوشته ایم.
وی ادامه داد: نباید مسایل را تقلیل داد، نباید دچار تعارفات شد، ما فکر می‌کنیم رویکرد‌ها باید از این که حل آب خوردن کشور را هم به دیگران نسبت بدهند و منتظر دیگران باشند به جهش کشور ارتقا پیدا کند.
نامزد ریاست جمهوری گفت: رییس جمهور باید مستقل از همه جناح‌ها و بازی‌های سیاسی و مستقل از هر گونه حرکت و تعارفی که خدای نکرده در این مسیر خدشه ایجاد کند باشد.
آقای جلیلی در پایان صحبت هایش به فرمایش امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و افزود: خدایا تو خود شاهدی که آن چه از جانب ما صورت گرفت نه تلاشی بود برای کسب قدرت و نه زیاد کردن ثروت، بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را برگردانیم. اصلاح واقعی را انجام دهیم تا بندگان ستم دیده تو احساس آرامش و امنیت کنند و دین تو برپا شود.
وی گفت: امروز ما در محضر خدا و محضر امام و شهداء و همچنین در محضر مردم صادقانه هر آن چه را که در این هشت سال به آن رسیده ایم و فکر می‌کنیم برای آینده کشور می‌تواند یک برنامه درست باشد را به شما تقدیم می‌کنیم.

همتی:  روحانی نتوانست در دوران جنگ اقتصادی آن طور که باید عمل کند
 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آقای روحانی در دوران تعامل، رئیس جمهور خوبی بود، گفت: روحانی نتوانست در دوران جنگ اقتصادی آن طور که باید عمل کند.
آقای عبدالناصر همتی در ادامه مناظره تلویزیونی خطاب به مردم با بیان اینکه ۶ ماه تمام براندازان خارجی و تندرو‌های داخلی، من را تخریب کردند، افزود: برخی از مشکلات اقتصادی را حتی همین آقایان حاضر در جلسه به گردن من انداختند، اما هیچی نگفتم.
وی ادامه داد: همه آقایان حاضر در اینجا می‌دانند که من با دست تقریباً خالی در بانک مرکزی با ترامپ جنگیدم، ولی به روی خود نمی‌آورم، چون باید تخریب کنند.
آقای همتی افزود: می‌دانستم اگر وارد صحنه انتخابات شوم تخریب‌ها صد برابر خواهد شد، اما گفتم ممکن است هیچ وقت نتوانم خودم را ببخشم بنابراین دو ساعت مانده به پایان ثبت نام در صحنه حاضر شدم.
او اضافه کرد: آقای روحانی در دوران تعامل، رئیس جمهور خوبی بود؛ آن سال‌ها را به یاد بیاورید، اما هیچ کس نمی‌دانست که ایشان در دوران جنگ اقتصادی چگونه عمل خواهد کرد؟
آقای همتی با بیان اینکه هیچ کس ترامپ و کارهایش را پیش بینی نمی‌کرد، ادامه داد: روحانی نتوانست در دوران جنگ اقتصادی آن طور که باید عمل کند؛ تیم ناهماهنگ اقتصادی، ارتباط با آدم‌هایی که خیر ایشان را نمی‌خواستند در کنار همین گروه آقایانی که اینجا نشسته اند، تخریب‌ها و سنگ اندازی هایشان.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور گفت: باید بپذیریم زمانی که مردم خشمگین هستند رئیس جمهور نباید بخندد و بگوید من هم صبح جمعه خبردار شدم.
آقای همتی خطاب به مردم افزود: سه سال است که آقایان در حال کاشتن تخم یأس و نابودی در جامعه هستند و در حال القاء این موضوع هستند که رأی شما هیچ اهمیتی ندارد؛ دشمن خارجی و تندرو‌های داخلی هر دو از رأی شما می‌ترسند، چون بازی آن‌ها به هم می‌خورد.
وی خطاب به مردم اضافه کرد: شما برای این صندوق رأی خون دادید؛ با جوانان ما چه کار کردند که در ۱۲ سال، شعارشان از «رأی من کو» به «رأی بی رأی» تغییر کرد؟
آقای همتی گفت: ما در انتخاب هایمان اشتباه کردیم، اما این موجب نمی‌شود زمانی که زمین خوردیم دیگر بلند نشویم.
او با بیان اینکه بیایید دوباره با هم «یار دبستانی» را بخوانیم، افزود: خوشحال باشید؛ قول می‌دهم کشور را از این پیچ خطرناک رد کنم؛ قول می‌دهم کشور را به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل کنم.
آقای همتی اضافه کرد: نمی‌گذارم دیگر کسی به خاطر معیشت، شرمنده خانواده اش شود؛ این کاری است که بلد هستم.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: از تاج زاده و جنیدی تا صفایی فراهانی؛ از فردوسی پور و دایی تا آذری جهرمی؛ از طیب نیا و پزشکیان تا کرباسچی و فرجی دانا؛ از مسجد جامعی و ظفر قندی تا محمدجواد ظریف، همه می‌توانند در کنار من باشند تا ما ایرانی بهتر داشته باشیم.
آقای همتی افزود: من هیچ ترسی ندارم؛ برادرانم و پسرم و همسرم و دخترانم فاسد نیستند؛ به هیچ کس باج نداده ام و نخواهم داد.
او تأکید کرد:به من اعتماد کنیم؛ روز رأی گیری زیر میز بزنید؛ نگذارید ۲۸ خرداد به ۲۸ مرداد تبدیل شود؛ قدرت خود را به همه کسانی که نمی‌خواهند خوشحالی شما را ببینند نشان دهید؛ به همه کسانی که می‌گویند اگر اینجا مشکل دارید جمع کنید و بروید.
آقای همتی افزود: اینجا وطن و ایران ماست.

مهرعلیزاده: اگر معلم انشا جلسه آقای زاکانی اجازه بدهند از رو بخوانم
 
اگر معلم انشا جلسه آقای زاکانی اجازه بدهند از رو بخوانم
رای دادن یا ندادن حق شماست اما رای ندادن شما را از حق مسلم شما محروم می‌کند.
با رای به دولت زندگی دولتی بسازیم برازنده مردم ایران که مردم در آن که چه می‌پوشند، چه می‌خورند آزاد خواهند بود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قرار بود جمهوریت جمهوری اسلامی حفظ شود و مردم در رأس امور باشند.
آقای مهرعلیزاده در ادامه در جمع بندی برنامه‌های خود در مناظره پایانی افزود: اگر آقای زاکانی معلم انشاء جلسه ایراد نگیرند در احترام به مردم عزیز در جهت صرفه جویی در وقت شان و من نیز با حساب حرف بزنم و اجازه دهید که از رو بخوانم.
وی گفت: مردم ایران شش روز دیگر انتخابات انجام می‌شود انتخاباتی که می‌تواند با نتیجه‌ای از پیش تعیین شده به پایان برسد یا با معجزه‌ای نتیجه‌ای غیر از خواست انحصار طلبان رقم بزند.
این نامزد ریاست جمهوری افزود: قرار بود جمهوریت جمهوری اسلامی حفظ شود و مردم در رأس امور باشند، بیان اندیشه محدود نشود و تمام سلایق در انتخابات حضور داشته باشند و با رفع رانت و تبعیض و تحقق عدالت همه آحاد ملت ایران فرصت برابر داشته باشند.
آقای مهرعلیزاده گفت: مردم در آنچه که می‌پوشند، چه می‌خورند و چه می‌اندیشند و در یک کلام در انتخاب سبک زندگی آزاد باشند.
وی افزود: می‌دانم امروز با این قرار بود فاصله را برداریم و لیکن امروز دو راه پیش روی ما است راه نخست اینکه با صندوق رأی قهر کنیم و در این انتخابات شرکت نکنیم و راه دوم اینکه با امید به آینده درخشان و برای عزت ایران و ایرانیان و نیز برای خط بطلان کشیدن به این صحنه آرایی خطرناک با امید به آینده در جلوگیری از به خطر افتادن ایران مان در آینده بر سر صندوق‌ها حاضر شویم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم عزیز ایران در خرداد ۷۶ نیز ابر و باد و مه و خورشید و فلک برای انتخاب یک فرد به میدان آمده بودند و لیکن قدرت و خواست شما مردم عرصه دیگری را رقم زد و تشکیل دولت اصلاحات به عنوان کارآمدترین دولت بعد از پیروزی انقلاب را به ارمغان آورد.
آقای مهرعلیزاده افزود: مردم قدرت در دست شماست، قدرت انتخاب شادی و نشاط یا اندوه و ناامیدی و برقراری عدالت یا تبعیض و ظلم (در دست شماست).
وی گفت: مردم ایران شرکت یا عدم شرکت در انتخابات حق شماست، اما عدم شرکت و محروم ساختن خویش از حق خویشتن است، بیایید با استفاده از این حق قانونی خود به زندگی سلامی دوباره کنیم و با رأی به دولت زندگی ایرانی را بسازیم که برازنده ایرانی باشد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بیایید همه با هم و در کنار هم برای حکمرانی خوب و ساختن ایرانی آباد و آزاد و مستقل تلاش کنیم.
آقای مهرعلیزاده گفت: این بار لحظه انتخابات لحظه تغییر قرن است.

زاکانی: امروز وقت قیام مردم بر علیه غارتگران است
 

برخی مسئولان بر سر مردم کلاه گذاشتند و باید بر علیه آن‎ها قیام کنیم. از تصمیم‌گیری در کشور تمرکززدایی می‌کنم. قول می‌دهم که با برنامه‌ای که ۱۰ سال است آماده کردم تمام ظرفیت‌ها را به فعالیت وادارم.
با مقررات‌زدایی ظرف ۴ سال ریشه اعتیاد را خشک می‌کنم. به مردم دروغ نمی‌گویم از محل تورم دولت را اداره نمی‌کنم. بستگان و فامیل خودم را سرکار نمی‌آورم و قانون را پیاده می‌کنم.
نامزد انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز وقت قیام مردم بر علیه غارتگران است و مردم همه با هم باید بر علیه غارتگران قیام کنند.
آقای علیرضا زاکانی در جمع بندی سخنان خود در مناظره سوم افزود: ما شایسته سالاری را حاکم و صداقت خواهیم داشت و فقر مطلق را یک ساله ریشه کن خواهیم کرد.
وی افزود: نظام سلامت را به سمتی خواهم برد که بجز درد بیماری ‎ درد دیگری نداشته باشند و نظارت مردم بر مسئولان را نظام‌مند خواهم کرد و از نظام تصمیم گیری کشور تمرکز زدایی خواهم کرد ضمن اینکه روستا‌ها را آباد و مهاجرت معکوس را ایجاد می‌کنم و تمام ظرفیت‌های تعلیق شده کشور را بالفعل در می‌آورم.
زاکانی افزود: از مذاهب و اقوام به نحو واقعی و احسن و نه شعاری استفاده و از تمام ظرفیت‌های قانون اساسی در زمینه خانواده، آزادی‌های مدنی، اشتغال و آموزش و تامین اجتماعی استفاده خواهم کرد و آن‌ها را اجرایی می‌کنم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ریشه اعتیاد را چهار ساله خشک خواهیم کرد و بیمه زنان خانوار و زوج‌های نابارور را اجرایی می‌کنم، اما به مردم دروغ نخواهم گفت و دولت را از محل تورم اداره نخواهم کرد و ابر بدهکاران بانکی را آزاد نمی‌گذارم و به وارد کنندگان کالا‌های مصرفی رانت نخواهم داد.
وی افزود: بستگان و فامیل خود را بر سر کار نمی‌آورم و مردم را تحقیر نخواهم کرد و مشکلات داخلی را به خارج وابسته نمی‌کنم و قدر دانشمندان را می‌دانم و دیپلماسی اقتصادی را فعال کرده و قانون را در کشور حاکم خواهم کرد.

بیشتر بخوانید:
رئیسی: برای تجمع در اهواز مجوز داشتم شما چرا ناراحتید؟
مهرعلیزاده: خود را موظف به جبران تبعیض‌های گذشته می‌دانم
فیلم/ کنایه رئیسی به مدیریت دولت در ماجرای قیمت مرغ
محسن رضایی یاد «احمدی‌نژاد» کرد / به قول او باید زیر میز زد


رئیسی: هیچ رسانه ای در زمان بنده محدود نشده است

اگر من نبودم، آقایان چه کسانی را می خواستند خطاب قرار دهند؟
شما از من ناراحتید یا مردم؟ خوب مردم از عملکرد شما ناراضی هستند!
از عزیزانی که می خواهند پای صندوق ها نیایند بنده پرسیده ام، شما هم بروید بپرسید ببینید چه مشکلی دارند؟
او به سودهای مختلف بانکی نیز اشاره کرد.
بانک که باید مشکل مردم را حل کنند تبدیل به مشکل شده اند.
هیچ فیلتری در زمان بنده انجام نگرفته است. دسترسی به اینترنت باید برای فقرا آسان شود، چون مثل برق و آب می ماند این فضا برای مردم.
هیچ رسانه ای در زمان بنده محدود نشده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در قضیه بنزین، اولین پاسخگو باید آقای روحانی باشد که در این باره اسناد و مدارک لازم وجود دارد.
آقای سیدابراهیم رئیسی در ادامه سخنانش در مناظره انتخاباتی افزود: نکته‌ای که، چون مطرح کردند باید توضیح دهم درباره قضیه بنزین است که تصمیم گیرنده خود دولت بود و مطرح شدن آن در شورای هماهنگی سران قوا فقط برای هماهنگی بود.
وی تصریح کرد: در اجرای این تصمیم بسیار بی تدبیری شد و برای این که مردم بدانند در این قضیه مقصر و مسئول کیست، هم گزارش دبیرخانه شورای هماهنگی سران قوا و هم گزارش مسئولان عالی رتبه قضایی که با وجود همه اعضاء بررسی شد، وجود دارد.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: اولین پاسخگو در این قضیه باید خود آقای روحانی باشد که در این باره اسناد و مدارک لازم وجود دارد.
آقای رئیسی افزود: درباره عفو برخی محکومان هم صحبت شد که باید بگویم ما مدت‌ها قبل درخواست عفو برای این افراد را خدمت رهبر معظم انقلاب مطرح کردیم که ایشان دستور عفو دادند مگر کسانی که با خارج ارتباط و مسئله خاصی داشتند.
وی گفت: دولت و مسئله ریاست جمهوری نخستین نکته برای موفقیتش مسئله جهت گیری اش است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: جهت گیری ما در جهت عدالت و اجرای آن است.
آقای رئیسی گفت: ما باید بتوانیم از همه ظرفیت‌ها و نیروی انسانی کارآمد در جهت پیشبرد کشور استفاده کنیم.
وی افزود: رئیس جمهور و دولت باید قدرت اجماع سازی داشته باشد و مهم این است که دارای یک قدرت اجرایی قوی باشد.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: داشتن برنامه هم بسیار مهم است که ما داریم و کارنامه هم مؤید برنامه است و برنامه بدون کارنامه جنبه شعاری دارد.
آقای رئیسی افزود: نکته بسیار اساسی این است که مردم بدانند رئیس جمهور نسبت به همه مردم نگاه یکسان دارد و هر ایرانی اعم از سنی و شیعه، زن و مرد و هر گویش و اقلیمی همه مردم و جمهور هستند و هیچ فرقی میان آن‌ها وجود ندارد.
وی گفت: دولت وظیفه دارد و مردم هم دارای حق هستند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم شما بر دولت حق دارید و دولت هم نسبت به شما مکلف است.


قاضی‌زاده هاشمی: اگر غیرت بود در بورس جیب مردم زده نمی‌شد
 
اگر غیرت بود در بورس جیب مردم زده نمی‌شد
سفره انقلاب باید تکانده شود. بزرگترین درد مردم بند پ است، پول و پارتی داشته باش و مشکلاتت را حل کن ولی ما بند غ غیرت را جایگزین می‌کنیم.
اگر غیرت بود در بورس جیب مردم زده نمی‌شد. دولت برای همه مردم باید آرامش بیاورد.مردم امروز در مسئولان غیرت نمی‌بینند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت سلام آرامش را به جامعه برمی گرداند و سفره انقلاب را خواهد تکاند.
آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در بخش دوم سومین برنامه مناظره انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری در جمع بندی صحبت هایش در مناظره پایانی افزود: مردم عزیز ایران به عنوان اولین جوان گام دوم انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری آمده ام که نسل نو را جایگزین طبقه ویژه کنم، اصحاب سفره مردم را از سر سفره انقلاب بیرون کرده اند، در حالی که باید سفره انقلاب تکانده شود تا تبعیض، فقیر و غنی نباشد.
وی گفت: دولت سلام، دولت جوانان گام دومی با همراهی مردم در مقابل آن‌هایی که آرامش جامعه را به گروگان گرفته اند، خواهد ایستاد، اولین ویژگی جوان، نترسیدن است.
هاشمی افزود: ما پرونده‌های بدی را که به دلیل سیاست زدگی غلط بازمانده اند، خواهیم بست، زیرا بزرگترین درد مردم این است که چرا این کشور همه چیزش باید در بند «پ» خلاصه شود، یعنی پول داشته باش مدرسه خوب برو، پول داشته باش رتبه خوب در کنکور به دست بیاور، پول داشته باش به سفر و تفریح برو، پول داشته باش ماشین و خودروی لوکس بخر، پول داشته باش به سربازی نرو، پارتی داشته باش وام میلیاردی بگیر، پارتی داشته باش استخدام شو، پارتی داشته باش مشکل اداری نداشته باش، اما دولت سلام می‌آید تا بند
«غ» را جایگزین بند «پ» کند.
وی گفت: «غ» یعنی غیرت، اگر یک جو غیرت بود دختر جوان ما برای تهیه جهیزیه اش به مشکل نمی‌خورد، اگر یک جو غیرت بود از هنرمند فقط برای بهره برداری سیاسی استفاده نمی‌شد، اگر یک جو غیرت بود ورزشکار ما دستفروش نمی‌شد و اگر یک جو غیرت بود در بورس جیب مردم زده نمی‌شد و اگر مسئولی فرزندش در خارج از کشور بود خودش از مسئولیتش کنارگیری می‌کرد.
نامزد ریاست جمهوری گفت: غیرت یعنی همه مردم ایران باید سر سفره انقلاب بنشینند و دولت سلام با غیرتش برای مردم ثبات و آرامش خواهد آورد.
وی افزود: غیرت همان است که وقتی پیکرش که مظهر غیرت به کشور برگشت همه ایران و حتی همه جهان به احترامش ایستاد، غیرت یعنی جوان لر دستفروشی که دروازه بان جهانی شد، غیرت یعنی آن جوانی که چند روز قبل در بازی والیبال غیرممکن را ممکن کرد و جوانان گام دومی که غیرت شان محال‌ها را امکان پذیر خواهند کرد.
قاضی زاده هاشمی در پایان صحبت هایش گفت:مردم اگر یک جو غیرت ببینند مانند حاج قاسم، پاسدار و دوستدار خواهند شد، امروز اگر مردم دلگیرند، چون در مسئولین غیرتی نمی‌بینند، دلسوزی نمی‌بینند، دولت سلام، دولت جوانان و زنان غیور است که با غیرت شان غیر متصور‌ها را قابل تصور خواهد کرد، پدران و مادران عزیز فرزندان شما آمده اند تا ایران را آباد کنند به آن‌ها اعتماد کنید.

***بخش چهارم***

رئیسی: در قضیه بنزین، اولین پاسخگو باید آقای روحانی باشد
 

تصمیم‌گیرنده درباره بنزین دولت بود، در اجرای آن بی‌تدبیری شد، اولین پاسخگو در این مورد آقای روحانی باید باشد.
همه بازداشت شدگان آبان ۹۸ را عفو کرده‌ایم، جز کسانی که با خارج در ارتباط بوده‌اند یا مساله خاصی داشته‌اند.
رییس جمهور در مقابل هر قوم و قشر و هر فردی مسئول است و باید به این نکته توجه نمود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در قضیه بنزین، اولین پاسخگو باید آقای روحانی باشد که در این باره اسناد و مدارک لازم وجود دارد.
آقای سیدابراهیم رئیسی در ادامه سخنانش در مناظره انتخاباتی افزود: نکته‌ای که، چون مطرح کردند باید توضیح دهم درباره قضیه بنزین است که تصمیم گیرنده خود دولت بود و مطرح شدن آن در شورای هماهنگی سران قوا فقط برای هماهنگی بود.
وی تصریح کرد: در اجرای این تصمیم بسیار بی تدبیری شد و برای این که مردم بدانند در این قضیه مقصر و مسئول کیست، هم گزارش دبیرخانه شورای هماهنگی سران قوا و هم گزارش مسئولان عالی رتبه قضایی که با وجود همه اعضاء بررسی شد، وجود دارد.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: اولین پاسخگو در این قضیه باید خود آقای روحانی باشد که در این باره اسناد و مدارک لازم وجود دارد.
آقای رئیسی افزود: درباره عفو برخی محکومان هم صحبت شد که باید بگویم ما مدت‌ها قبل درخواست عفو برای این افراد را خدمت رهبر معظم انقلاب مطرح کردیم که ایشان دستور عفو دادند مگر کسانی که با خارج ارتباط و مسئله خاصی داشتند.
وی گفت: دولت و مسئله ریاست جمهوری نخستین نکته برای موفقیتش مسئله جهت گیری اش است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: جهت گیری ما در جهت عدالت و اجرای آن است.
آقای رئیسی گفت: ما باید بتوانیم از همه ظرفیت‌ها و نیروی انسانی کارآمد در جهت پیشبرد کشور استفاده کنیم.
وی افزود: رئیس جمهور و دولت باید قدرت اجماع سازی داشته باشد و مهم این است که دارای یک قدرت اجرایی قوی باشد.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: داشتن برنامه هم بسیار مهم است که ما داریم و کارنامه هم مؤید برنامه است و برنامه بدون کارنامه جنبه شعاری دارد.
آقای رئیسی افزود: نکته بسیار اساسی این است که مردم بدانند رئیس جمهور نسبت به همه مردم نگاه یکسان دارد و هر ایرانی اعم از سنی و شیعه، زن و مرد و هر گویش و اقلیمی همه مردم و جمهور هستند و هیچ فرقی میان آن‌ها وجود ندارد.
وی گفت: دولت وظیفه دارد و مردم هم دارای حق هستند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم شما بر دولت حق دارید و دولت هم نسبت به شما مکلف است.

رضایی: من زمانی برنامه داشتم که برنامه داشتن مُد نبود
 

من زمانی برنامه داشتم که برنامه داشتن مُد نبود. به مردم مسکن‌های ارزان قیمت‌ می‌دهیم‌. اختیارات اجرایی را از مرکز می‌گیرم و به استان‌ها می‌دهم. باید همه ایران، را ایران بدانیم و فقط به تهران توجه نکنیم.
اقتصاد ایران را ایالتی می‎کنم. عقب‎ماندگی از ترکیه برای ما ننگ است. اگر نتوانم به وعده‌هایم عمل کنم، به مردم می‌گویم. رای مردم نه روکش است، نه پوشش.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان طور که بار‌ها تأکید کردم ۸ سال آینده برای کشور و نظام تعیین کننده است.
آقای محسن رضایی در بخش دوم سومین برنامه مناظره انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در ساختمان سیمای رسانه ملی افزود: عقب ماندگی از ترکیه و همچنین وضعیت معیشتی مردم مایه ننگ است، دولت من مصمم است که با برنامه ریزی عبور ایران از شرایط هشت سال آینده را به بهترین نحو انجام دهد.
وی افزود: منابع یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که قبلا وعده آن را داده بودم، مشخص است و همچنین پرداخت حقوق به خانم‌های خانه دار جدی است و کسب و کار خانگی در کل کشور باید گسترش یابد.
آقای رضایی گفت: مسکن ارزان قیمت با قسط‌های ۴۰ تا ۵۰ ساله و واگذاری ۳۰ درصد سهام صنعت ملی نفت به مردم انجام می‌شود.
وی افزود: مرحله دوم، ایالتی کردن اقتصاد ایران و تنفیذ اختیارات از مرکز به استان‌ها طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی است.
نامزد ریاست جمهوری گفت: همه ایران را ایران بدانید نه این که فقط به تهران رسیدگی کنید.
وی افزود: دولت من دولت متشکل از همه اقوام و اهل تسنن و تشیع است.
آقای رضایی گفت: مسأله سوم طرح‌های ملی در سراسر کشور است که ۱۴ طرح بزرگ در زمان من به انجام می‌رسد.
وی افزود: اگر نتوانم به وعده‌هایی که می‌دهم عمل کنم اعتراف می‌کنم و در برابر شما مردم تعظیم می‌کنم. رأی شما نه پوششی است نه روکشی، بلکه سبب رویش است.
نامزد ریاست جمهوری گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان و بیمه همگانی از برنامه‌های مهم دولت من است.

مهرعلیزاده: آقای رئیسی حالا که مهربان شده اید، لطف کنید دستور رفع فیلترینگ را صادر کنید
 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر سیطره سیاست زدگی را از اقتصاد کشور برداریم کل مسائل حل خواهد شد.
آقای محسن مهرعلیزاده در ادامه مناظره پایانی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری افزود: تمام صحبت‌هایی که آقایان در خصوص FATF می‌کنند مبنی بر اینکه شما نمی‌دانید و بلد نیستید، واقعیت در جامعه آن است که با دیوارنوردی ها، این قبیل کار‌ها و معطل کردن مسئله FATF و هزاران مشکل ایجاد کردن درخصوص جریان مذاکرات، کشور ما به نقطه‌ای رسیده است که آن چرا که در می‌آوریم، همان را می‌خوریم.
وی گفت: در کشور ما حداکثر میزان درآمدی که داریم در سال، ۶ هزار دلار بر هر ایرانی است و همان را بر اساس میانگین‌ها می‌خوریم و ریالی برای سرمایه گذاری نداریم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ایرانیان در ایران و خارج از کشور سرمایه دارند افزود: ما هفت میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که حداقل پنج میلیون نفر از آنان افراد متخصص و دارا هستند و باید فضای امن برای سرمایه گذاری آنان در کشور و نیز آوردن سرمایه گذار خارجی ایجاد کنیم.
مهرعلیزاده با طرح این سوال که فناوری را از چه کسی می‌خواهیم بگیریم گفت: فناوری را از کشور‌های اطراف می‌خواهیم بگیریم؟ ما ازاین نظر برتر از کشور‌های همسایه هستیم.
وی با بیان اینکه سرمایه را نیز از کجا خواهیم آورد افزود: کشور‌های همسایه سرمایه‌ای ندارند و سرمایه در غرب، کشور چین، ژاپن، کره و هند است و فناوری نیز در همین کشور‌ها وجود دارد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا زمانی که بخواهیم در پی تنش و ماجراجویی باشیم وضعیت همین خواهد بود که در حال حاضر وجود دارد.
آقای مهرعلیزاده با اشاره به محکوم کردن دولت قبلی از سوی برخی از نامزد‌ها افزود: آقایان در جلسات دولت حضور داشتند و آقای رئیسی با وجود اینکه در سیستم قضایی است، اما جزو سران سه قوه است.
وی گفت: مگر نبود در خصوص بنزین تصمیم غلطی گرفته شد و بد هم اجرا شد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فیلترینگ و صحبت در خصوص آن افزود: آقای رئیسی در مناظره قبل فرمودند که خودم تلگرام و اینستاگرام دارم، آقای رئیسی حالا که با مردم مهربان شده اید، لطف کنید همین الان دستور رفع فیلترینگ را صادر کنید.
آقای مهرعلیزاده گفت: آقای رئیسی؛ لطف کنید درخصوص افرادی که در ماجرای آبان ۹۸ دستگیر شده اند و تعداد آنان مشخص نیست و تعداد کشته‌ها نیز نامعلوم است و خانواده آنان نگران هستند، هم اکنون درخواست عفو از مقام معظم رهبری برای این خانواده‌ها که داغدار و نگران هستند، داشته باشید.
وی افزود: باید این نگرانی‌ها را کاهش دهیم و اینقدر حرف نزنیم.

زاکانی باز پای تاجگردون را وسط کشید
 

آقای همتی کامنت‌های زیر اینستاگرامت را بستی و جرات نداری با مردم مواجه شوی، آن وقت صحبت از انتقاد از فیلترینگ می‌کنی
ما حق نداریم در استخر شاه و طاغوت شنا کنیم و در فضای آنها کار کنیم.
صبح جمعه به ریش مردم خندیدند. با کفش به چادر زلزله زدگان رفتند.
آقای همتی بیان کرد من را از بانک مرکزی اخراج کردند آقای واعظی گفتند خلاف گفتند.
زاکانی: آقای همتی شما درخواست کرده بودید قیمت بنزین ۵ هزار تومان شود
به گزارش کبنا، وی افزود: آبان ۹۸ آقای همتی گفتند ۴ درصد در تورم تاثیر دارد، البته آقای همتی بعداً گفتند بنده با این گرانی مخالفم، چرا دروغ میگویید؟!
آقای همتی شما درخواست کرده‌اید، بنزین ۵ هزار تومان بشود تا کسری بودجه دولت جبران شود!بی کفایتی از این بالاتر که رئیس جمهور پس از این اتفاق بگوید صبح جمعه فهمیدم؟! شامورتی بازی جواب نمی‌دهد! همتی خیانت کرده و اطلاعات مالی را در اختیار صندوق بین المللی پول قرار داده است.
زاکانی در ادامه به رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: ما این فرد را از مجلس بیرون کردیم، بعد در بیمه سرمد 85 میلیون حقوق می‌گیرد. این وضعیت دولت است. آقای همتی توضیح بدهید؟

بیشتر بخوانید
پای تاجگردون به مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری کشیده شد ( + فیلم )


جلیلی:
اگر امروز صحبت از گرانی و مسکن و این مسائل می‌شود، حل این مسائل با اداره کنونی و معمول امکان پذیر نیست و نیازمند جهش هستیم.
جناب همتی ما ۳۹ بند از ۴۱ بند FATF را اجرا کردیم اکنون به جای اینکه از آنان مطالبه کنید که چه شد از ملت طلب‌کارید؟
ما که می‌گوییم ۴۹ دستگاه در مقابل روستائیان موظف‌اند اهانت کرده‌ایم؟


همتی: آقای رئیسی اقتصاد مثل دادگاه نیست
جای روستاییان بی صدا در اینجا خالی است.
مشاور آقای جلیلی به روستاییان توهین می کند.
همتی این بار هم از رو خواند: مردم روستا، مردم عزیز نگذارید این نگاه ارباب رعیتی مستقر شود.
آقای رئیسی اقتصاد مثل دادگاه نیست، مردم روستایی باید چگونه زندگی کنند؟ باید ریشه تورم را بخشکانیم، کشور را نمی شود مثل زندان اداره کرد!
همتی در خصوص گفته های رئیس ستاد قاضی زاده نیز او را مورد انتقاد قرار داد.

رضایی: ۸ سال آینده جزو مهم‌ترین دوران جمهوری اسلامی است
دولت‌های گذشته به جای نگاه به آینده، با نگاه به پشت سر خود برنامه نوشتند
برنامه ایده مدیر است و توسط ستادش نهایی می‌شود وگرنه می‌شود مدیریت فعلی. دوستان باید بگویند برای مشکلات آینده و فعلی چه راهکاری دارند؟
۸ سال آینده جزو مهم‌ترین دوران جمهوری اسلامی است. اگر دولت‌های گذشته تکرار شود، ایران با خطرات بزرگی مواجه می‌شود اما اگر فرصت‎های آینده استفاده کنیم، ما پیشرفت بزرگی خواهیم کرد. شرایط کنونی شرایطی نیست که بشود یک دقیقه آن را از دست داد.

قاضی زاده هاشمی:
 
برنامه برای اشتغال سریع داریم که نیمی از جوانان جویای کار در دو سال اول صاحب شغل شوند
فضای مجازی در همه حوزه‌ها می‌تواند موثر باشد.در دولت ما حتی از آن‌هایی که رای نمی‌دهند هم حمایت می‌کنیم.
گاهی مردم می‌گویند دلمان می‌خواهد بخوابیم و بیدار شویم و بفهمیم ۸ سال گذشته خواب بوده، ما واقعا باید این سال ها را تمام کنیم و اجازه ندهیم تکرار شود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۲۰ برنامه برای اصلاح عمومی کشور دارم.
آقای امیرحسین قاضی زاده هاشمی در سومین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری افزود: در طول ۴ سال، تورم را به زیر ۵ درصد می‌رسانیم، چهار و نیم میلیون مسکن تولید می‌کنیم که سه دهک اولیه بدون پرداخت پول اولیه صاحب مسکن شوند، ایرانٍ بدون سوء تغذیه خواهیم داشت و برای ازدواج و فرزندآوری، وزارت خانواده را تشکیل خواهیم داد.
وی گفت: صندوق اعتبار خانواده تشکیل می‌دهیم که برای هر جوان برای سه موضوع ازدواج، مسکن و اشتغال ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی می‌کنیم.
قاضی زاده هاشمی نظام یکپارچه مالیاتی، بیمه و حمایتی و توزیع مناسب بر اساس منابع خانوار را از دیگر برنامه‌های خود برای اصلاح عمومی کشور عنوان کرد.
وی گفت: مدل نظام شایستگی داریم که مدیران بر اساس استاندارد‌های مشخص شده، انتخاب خواهند شد و طرح قنات ملی ایران را در فلات مرکزی ایران برای حل مشکل کمبود آب اجرا خواهیم کرد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: سهمی از سهام شستا و صندوق ذخیره را به کارگران و معلمان واگذار می‌کنیم که قابل عرضه در بورس باشد ضمن اینکه مسأله بورس را حل خواهیم کرد.
وی درباره ساماندهی نظام توزیع و حذف واسطه گری گفت: برای اصلاح امور، نگاه منظومه‌ای داشت و وقتی که ما از مهار تورم به عنوان ام المصائب کشور ذکر می‌کنیم باید بدانیم که تورم باعث بیکاری، ز بین رفتن تولید وباعث ایجاد فقر و نابرابری شده و مهاجرت را شکل داده است.
قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: تورم باعث جلوگیری از تشکیل خانواده شده و سن ازدواج را بالا برده است.
وی تصریح کرد: وقتی به ساختار ایجاد تورم در کشور نگاه می‌کنیم همه نهاد‌ها از جمله نظام کسر بودجه، حوزه مالی کشور، مسأله بانک ها، بانک مرکزی و ساختار بانک‌های کشور از جمله بانک‌های دولتی و خصوصی و همچنین نظام زیرساخت‌های نادرست حوزه تولید در کشور در ایجاد تورم نقش داشته اند.
قاضی زاده هاشمی گفت: موانع زیادی برای جلوگیری از رساندن کالا‌های ارزان قیمت به دست مصرف کننده وجود دارد و ما با اینکه سال‌ها ارز یارانه‌ای در اختیار قرار دادیم و این ارز یارانه‌ای به نام مردم داده شده است، اما نتوانستیم قیمت کالا‌ها را کنترل کنیم.
وی تأکید کرد: تنها در یک فقره ۳۰ میلیارد دلار به عنوان ارز مداخله‌ای داده شده که معلوم نشده است که تکلیفش چیست و بنابراین باید مجموعه را از مبدأ تا مقصد مدیریت کرد.
قاضی زاده هاشمی گفت: دولت سلام، مجموعه فرایند‌ها را در قالب مدیریت زنجیره‌ای می‌بیند یعنی از زمان واردات تا صادرات در یک زنجیره کلان پیش بینی می‌کند.
وی افزود: دولت سلام به جای اینکه متصدی باشد دولت مشارکت جو است و کار‌ها را به مردم واگذار می‌کند و نهاد‌های مدنی درست می‌کند و این نهاد‌ها بخش‌های مدیریت تولید را مدیریت خواهند کرد.
قاضی زاده هاشمی گفت: دولت سلام تنها در سه مورد دخالت می‌کند که ۱ خرید تضمینی محصولات اساسی ۲ ـ دادن یارانه به مصرف کننده‌های نهایی و ۳ ـ قیمت تعرفه برای حمایت از تولید داخل است.
وی افزود: ما باید توانایی اتحادیه‌ها و سندیکا‌ها را باور کنیم و در زمینه مرغ هم دیدیم که وقتی تولید کنندگان مرغ به ما مراجعه کردند و گفتند که ما خودمان مدیریت می‌کنیم و ۳۰ درصد زیر قیمت بازار دست مصرف کننده می‌دهیم دولت اجازه ورود به آن‌ها نداد و قیمت بالا رفت.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: اما در داستان گوشت نیز دیدیم که وقتی قیمت ارز را اصلاح کردیم به جای گران‌تر شدن ارزان‌تر هم شد.

***بخش سوم مناظره***

رونمایی زاکانی از تصاویر
 
زاکانی در پاسخ به بی اثر کردن تحریم ها توضیحاتی ارائه داده و گفت: اگر دوست عزیز ما که حاضر نمی شوند با من مناظره کنند می گویم آقای روحانی چون اقتصاد بلد نبود شما را گذاشت رئیس بانک مرکزی.
اینها کسانی هستند که جز با توهین کارشان را پیش نمی برند.
بنده آمده ام که مردم در صف کالا تحقیر نشوند.
بنده آمده ام تا فریاد اعتراض مردمی باشم که گرانی را تحمل می کنند. (در همین حین زاکانی تصاویری از اقوام مختلف را رونمایی می کرد.)

رضایی: آمریکا را وادار می کنیم به تعهداتش عمل کند
در خصوص سوال ازدواج و ایجاد شرایط ازدواج آسان: مدرسه تربیت زمامداران آینده را درست می کنم.
مسکن جوانان را در نهضت خانه سازی ایرانیان حل می کنیم.
ودلت ما حتما
آمریکا را وادار می کنیم به تعهداتش عمل کند.
کشور را معطل مذاکرات نخواهیم کرد، بلکه کشور را می اندازیم روی خط تولید، و بعد آمریکایی ها دنبال ما می آیند و التماس خواهند کرد و مذاکرات را انجام دهیم.
تضمین می کنیم تعهدات دولت های آمریکایی و اروپایی عمل شود.

همتی: اینجا کره شمالی نیست آقای رئیسی!
 

بحث زنان و فعالیت هایشان بسیار مهم است
50 درصد جمعیت کشور زنان هستند. به شأن آنان توجهی نمی شود.
امنیت اجتماعی لازم برای زنان باید فراهم شود، برای فعالیت های ورزشی، اجتماعی و شغل یابی.
یکی از سیاست های بنده این است که زنان کارآفرینی و خوداشتغالی کنند.
زنان سرپرست خانوار خیلی مشکل دارند که بخش زیادی از آنها در دهک سه به پایین هستند.
آقای رئیسی بخشی از پرونده ها به دلایلی پیش نمی روند، به همین دلیل از شما خواستم اسامی اعلام کنید.
آقای جلیلی فقط شما و کره شمالی می گویید اف ای تی اف به درد نمی خورد.
آقای رئیسی دو سال است که دارند تبلیغ می کنند.
از آقای رئیسی می پرسم اینستاگرام امن یعنی چه؟ یعنی اینکه اینستاگرام بسته شود؟
اینجا کره شمالی نیست آقای رئیسی!
وقتی شما بگویید با فیلترینگ مخالف هستید مثل این است که آقای طبری می گویید ویلاهایش را از دوستانش گرفته است.
شما در مناظره قبل نگفتید که با گشت ارشاد مخالف هستید یا موافق!
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: زنان در اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی باید فرصت برابر داشته باشند.
آقای عبدالناصر همتی در بخش دوم سومین برنامه مناظره انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری بحث زنان و فعالیت‌های آن‌ها را بسیار مهم خواند و افزود: ۵۰ درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، اما به اندازه شان و جایگاه شان در جامعه به آن‌ها توجه نمی‌شود.
وی گفت: خیلی‌های از بانوان تحصیل کرده نیاز به کار دارند، من فکر می‌کنم که اول محیط و امنیت اجتماعی لازم را دولت باید فراهم کند و دوم این که فرصت مشارکت برابر داشته باشند برای کسب شغل و فعالیت‌های ورزشی، اجتماعی به دست بیاورند.
همتی افزود: مشکل ما تعداد اشتغال و فرصت شغلی برای خانم‌ها برابر نیست حتی من نمی‌گویم برابر حتی ۳۰ درصد هم نیست و من این فرصت را ایجاد خواهم کرد.
وی با اعلام این که زنان تحصیل کرده و سرپرست خانوار که می‌توانند کار آفرینی کنند، مشکلات زیادی دارند، گفت: حتما وام‌های خرد را برای آن‌ها با هدف خوداشتغالی راه اندازی می‌کنم.
همتی با اعلام اینکه برخی از زنان جزو سه دهک پایین جامعه هستند افزود: براساس طرحی را که من دارم حتما به سه دهک پایین جامعه از طریق هدفمند کردن یارانه‌ها به هر خانواده یک میلیون تومان پرداخت می‌شود و تاکید می‌کنم این کار را با هدفمند کردن یارانه‌ها انجام می‌دهم نه با چاپ پول و مسیر‌هایی مانند آن که خود به بودجه دولت باز اضافه می‌کند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه‌های وسیعی را برای خانم‌ها دارم و خانم‌ها باید در خط مقدم فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور باشند.
وی در خصوص سوال آقای رییسی که چرا لیست بدهکاران بانکی را در مناظرات ارائه داده افزود: قبلا هم این لیست به قوه قضاییه ارسال شده و پرونده آن موجود است، اما نمی‌دانم، همان طور که خودتان اطلاع دارید رسیدگی برخی پرونده‌ها به دلایلی فعلا پیش نمی‌رود و، چون در مناظرات قبل شما فرمودید چرا لیست آن‌ها را اعلام نمی‌کنم و در زمان من بوده خواستم بگویم در زمان من نبوده و الان هم اگر صلاح می‌دانید اسامی را اعلام کنید.
همتی خطاب به آقای جلیلی گفت: من فکر می‌کنم که شوخی می‌فرمایید؟ در واقع فقط شما و کره شمالی می‌گویید که اف‌ای تی اف به درد نمی‌خورد؟ مردم یعنی ۲۰۰ کشور عقل ندارند؟ نمی‌دانند؟ اف‌ای تی اف برای جلوگیری از پولشویی و فعالیت‌های تروریستی است، ما که چنین اقداماتی انجام ندادیم چرا به گونه‌ای اقدام می‌کنید که تاجر‌های ما را در دنیا به عنوان تروریست و پولشو معرفی کنند؟
وی همچنین گفت: آقای رییسی من فکر می‌کنم شما حرف رمزی زدید و گفتید اینترنت امن، دفعه پیش هم گفتید! من از مردم عزیز می‌پرسم، شما می‌دانید اینترنت امن یعنی چه؟ به نظر من یعنی اینستاگرام بسته شود و شما به جای اینستاگرام نیاز داشته باشید برای هر گونه فعالیت کسب و کار دنبال مجوز از آقایون باشید. یعنی چند میلیون شغل از بین برود.
همتی افزود: تعارف را کنار گذاشته اند و می‌گویند اینترنت باید طبقه بندی کنیم، یعنی چه اینترنت را طبقه بندی کنیم؟ اینترنت را می‌خواهند جیره بندی کنند؟ به یک عده کمتر و به یک عده بیشتر بدهند؟ مردم را که نباید صغیر فرض کنیم این جا کره شمالی نیست آقای رییسی!
وی گفت: فکر می‌کنید چرا آقای آذر جهرمی وزیر ارتباطات را هر روز به دادگاه احضار می‌کنند؟ چرا نمایندگان شما در کمیته فیلترینگ رای به بسته شدن اینستاگرام دادند؟ وقتی شما می‌گویید با فیلترینگ مخالفید، مانند این است که طبری می‌گوید آن ویلا‌های لواسان را دوستانش به او دادند.
همتی افزود: آقای رییسی دوستان آقای طبری الان کجا هستند؟ و چرا هنوز آزاد هستند؟ یک جور از زنان و حقوق آن‌ها سخن می‌گویید که انگار مردم از سابقه فعالیت‌های شما مطلع نیستند، سابقه شما چیست؟ در کمیسیون انتصابات و قضات به ترفیع قضات زن ترتیب اثر داده نشده است؟
وی گفت: نسبت شما با افکار جناب آقای علم الهدی امام جمعه مشهد چیست؟ دقیق بفرمایید؟ مخالف افکار آقای علم الهدی در حوزه زنان هستید یا خیر؟
نامزد ریاست جمهوری افزود: الان زنان در دادگاه‌ها چقدر زیر فشار هستند؟ شما حتی در مناظره قبل نگفتید که مخالف گشت ارشاد هستید؟ لطفا صریح بفرمایید با گشت ارشاد موافق یا مخالف هستید؟

جلیلی: امضای کنوانسیون ها هیچ فایده ای برای کشور ما ندارد.
 امضای کنوانسیون ها هیچ فایده ای برای کشور ما ندارد.
اف ای تی اف می گوید اگر این ها را امضا کنید باید منتظر بمانید قدم بعدی را من تعریف کنم.
برجام سند طلبکاری است نه سند بدهکاری است.
وقتی خودروی کشور پیش می رود که هم به داخل و هم به خارج کشور همزمان نگاه کنیم. سیاست خارجی باید اقتصادمحور باشد و در صادرات کشور نقش داشته باشد وگرنه این یک بهانه است برای اینکه کار نکنیم. هیچ بهانه ای در داخل و خارج نباید مانع شود برای کار کردن.

مهرعلیزاده این بار به سوالش پاسخ داد
مهرعلیزاده که جزو کاندیداهایی بوده که به حواشی بسیار می پرداخت این بار به سوال خود درباره بورس و بازار سرمایه پاسخ داد.

ابراهیم رئیسی خطاب به همتی: هم اعتماد می خواهید هم رای!
چرا اسامی را خودتان اعلام نکردید؟ چرا در مناظره می خواهید من اعلام کنم؟
هم اعتماد می خواهید هم رای.
باید دسترسی به متخصصانو پزشکان را در همه کشور آسان کنیم.


قاضی زاده هاشمی


***بخش دوم***

رئیسی به مهرعلیزاده: چرا وقتی روحانی به کشور خسارت زد حساس نشدید؟
ابراهیم رئیسی به انتقاد مهرعلیزاده درباره میتینگ انتخاباتی اهواز و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پاسخ داد و گفت: «برای اجتماع اهواز مجوز گرفتیم و به حرف ستاد کرونا گوش کردیم. اگر آن‌قدر از این موضوع ناراحتید چرا وقتی روحانی با گوش ندادن به حرف مسئولان بهداشتی در عید به کشور خسارت زد حساس نشدید؟ من به هر استانی رفتم، به حرف وزارت بهداشت گوش دادم.» 
او در مورد بدهکاران بانکی و اقدام همتی هم گفت: "در مورد بدهکاران بانکی، مردم رسانه‎ها را ببینند که با اسامی که آقای همتی گفت یک‎به‎یک برخورد کردیم یا خیر." او دباره اف ای تی اف هم گفت: «از کجا ذهن‌خوانی کردید که نظر من در مورد FATF چیست. ما دنبال منافع ملتیم. اگر منافع مردم در هر قراردادی باشد ما آن را می‎پذیریم." 
رئیسی درباره برجام هم اظهار کرد : «قرار بود برجام مشکلات مردم را حل کند اما رییس قبل بانک مرکزی گفت نتیجه آن هیچ است. ما به این قرارداد با ۹بندی که رهبر انقلاب تایید کردند پایبندیم اما شما نمی‎توانید آن را اجرا کنید.»

مهرعلیزاده:جوانان روی صندلی هواپیما نشسته و کشور را رها می‌کنند
بحران معیشت، محیط زیست و در نهایت بحران اعتماد است. جوانان نخبه بجای نشستن بر روی صندلی مدیریت روی صندلی هواپیما نشسته و کشور را رها می‌کنند.
اهل سنت را بی‌دلیل از مدیریت در کشور بازداشته‌ایم. برای همه حاشیه نشین‌های شرق و غرب کشور برنامه داریم. در دولت زندگی به دنبال جبران تبعیض به اهل سنت هستم.

 
همتی به جلیلی، قاضی زاده و وزیر اقتصاد پاسخ داد
آقای جلیلی می گویند چرا می روید با دو سه کشور مذاکره می کنید؟ شما یک دهه کشور را معطل مذاکرات بی نتیجه تان کردید. شما اصلا از مسائل بین المللی اطلاع ندارید.
اقا مگر چین و عراق بهترین دوستان ایران نیستند؛ همین ها پول ما را نمی دهند و می گویند باید مذاکرات برجام به نتیجه برسد.
همتی از صندلی خود بلند شد و لیست کسانی که بیش‌ترین منابع مرکزی را در ده سال قبل بردند، به رییسی داد و گفت ایشان اسامی این‌ها را اعلام کنند.
دخالت نایب رئیس مجلس(قاضی زاده) باعث ریزش بورس شد.
شکل بورس هیچ ربطی به بانک مرکزی ندارد و بنده بارها در نامه‌های خصوصی به آقایان عرض کردم که مردم را تشویق به حضور در بورس نکنند.
لیست یازده نفر بدهکاران بانکی را به آقای رییسی می‌دهم تا ایشان اگر صلاح بدانند قرائت کنند و به مردم اطلاع بدهند.
عبدالناصر همتی در مناظره امروز لیست ابربدهکاران بانکی را به ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضائیه داد. او این اقدام را در واکنش به انتقادات مبنی بر اینکه چرا بدهکاران بانکی را معرفی نمی کند انجام داد. 
ظاهرا لیست همتی بدهکاران 90 هزار میلیارد تومانی است. بسیاری در شبکه های اجتماعی منتظر واکنش ابراهیم رئیسی بودند و خواستار قرائت اسامی شدند اما رئیسی در زمان خود اسامی را اعلام نکرد. 

محسن رضایی: باید زد زیر یا روی میز
قرار بود اقدامات دولت، به یک شاهکار بزرگ در رفع تحریم‌ها تبدیل شود؛ تحریم‌ها که برطرف نشد هیچ، تحریم‌های سنگین بوجود آمدند.
باید زد زیر یا روی میز؛ کشور به جراحی نیاز دارد. فضای سیاسی کشور را نفوذی‌ها هدایت می‌کنند
جلیلی: برخی ناکارآمدی خود را گردن تحریم می‌اندازند
برخی ناکارآمدی خود را گردن تحریم می‌اندازند. دوستان تعاملات خارجی را خلاصه کردند به دو یا سه کشور. نباید اقتصاد را معطل ۳ کشور کرد. شما حتی نتوانستید مذاکره کنید.
دشمن اهرم تحریم را در دستش گرفته و شما باید آن را از دستش خارج کنید نه اینکه بنشینید و فقط بگویید برخی نگذاشتند. ۱۱ طرح داریم که می‌شود در شرایط تحريم، مبادلات مالی انجام داد و تحریم را بی‎اثر کرد.
 
زاکانی: مردم من اینجا امده ام نگذارم سر شما کلاه گذاشته شود
مشکل ما دروغ گویی است، چرا دروغ می‌گویید؟
آبان۹۸ اقای همتی گفتند ۴ درصد در تورم تاثیر دارد، البته آقای همتی بعدا گفتند بنده با این گرانی مخالفم، چرا دروغ میگویید؟!
آقای همتی شما درخواست کرده اید بنزین ۵ هزار تومان بشود تا کسری بودجه دولت جبران شود!
بی کفایتی از این بالاتر که رئیس جمهور پس از این اتفاق بگوید صبح جمعه فهمیدم؟!
شامورتی بازی جواب نمی دهد!
همتی خیانت کرده و اطلاعات مالی را در اختیار صندوق بین المللی پول قرار داده است.


***بخش اول****

مهرعلیزاده: آقای رئیسی اگر قرار بود سید محرومان باشند الان سید مرحومان می شوند
 
 
اشکنه خوردن و لنگ پوشیدن راه‌حل غلبه بر بحران‌ها نیست. مرجع رسانه مردم از تهران به لندن منتقل شده است. کمتر از ۱۰ درصد مردم اخبار را از صدا و سیما دنبال می‌کنند و حتی فیلم مستند من را سانسور می‌کنند.
اگر شفافیت بود بحث عیسی شریفی که به شهردار وقت وصل بود پیش نمی آمد. یا پرونده بابک زنجانی و طبری ها که باید با شفافیت بیشتری همراه بود.
اگر کرونا خطرناک است با این وضعیت قرمز آقای رئیسی شواف می کنند و ۱۰۰۰ نفر را در خوزستان جمع می کنند. آقای رئیسی اگر قرار بود سید محرومان باشند الان سید مرحومان می شوند.اشکنه خوردن و لنگ پوشیدن راه‌حل غلبه بر بحران‌ها نیست. مرجع رسانه مردم از تهران به لندن منتقل شده است. کمتر از ۱۰ درصد مردم اخبار را از صدا و سیما دنبال می‌کنند و حتی فیلم مستند من را سانسور می‌کنند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی از دعدغه‌های اصلی را، از دست رفتن اعتماد مردم به مدیران و به دولت عنوان کرد.
محسن مهرعلیزاده در سومین و آخرین مناظره تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری درباره دغدغه‌های مردم افزود: برنامه دولت زندگی، برنامه اقتصاد محور است یک برنامه اقتصاد اجتماعی که هم به توسعه اقتصادی کار دارد و هم به تامین اجتماعی و معیشت مردم.
وی اضافه کرد: این برنامه شامل مسائل کلان تولید، افزایش تولید، مسائل سرمایه گذاری، مسئله افزایش جی دی پی، مسئله جوانان و صندوق درامد پایدار، توسعه گردشگری، تنش زدایی در سطح دنیا، پنج برابر شدن یارانه‌های نقدی، واکسیناسیون کرونا تا قبل از اتمام سال و افزایش حقوق و دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم، از جمله برنامه‌های من برای رفع دغدغه‌های مردم است که از آن‌ها خواهش می‌کنم به سایت من که از روز اول مناظره‌ها برنامه‌های کامل خود را در آن قرار داده ام مراجعه کنند
مهرعلیزاده با محور قرار دادن چند مسئله دیگر بعنوان دغذعه‌های اصلی اش گفت: یکی از دعدغه‌های اصلی را از دست رفتن اعتماد مردم به مدیران و به دولت می‌دانم.
وی افزود: مردم عدم صداقت را در رفتار و کردار و گفتار مدیران احساس می‌کنند و بر اساس این بی اعتمادی به مجموعه عملکر‌ها نگاه میکنند، این بی اعتمادی باعث می‌شود مردم همکاری نکنند و حتی کار خوب را هم نبینید و دنبال همکاری با دولت نباشند.
مهرعلیزاده اضافه کرد: در صدا و سیما کاری شده که مرجعیت رسانه امروز ار تهران به لندن انتقال پیدا کرده الان کمتر از ده درصد مردم، اخبار را از رسانه ملی دریافت می‌کنند، فیلم تبلیغاتی من را سانسور کردند، چون تصویر حضرت امام و رهبری و سخنان طالقانی و شهید بهشتی بود، امروز صد او سیما متاسفانه حتی نماینده اقلیت اقلیت هم نیست.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ریشه مشکلات امروز عمدتا در سیاست زدگی است باید بینشها، روش‌ها و نگاه‌ها عوض شود.


همتی: آقای رئیسی شما گل به خودی زدید

 
 
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدون دنیا زندگی کردن باعث می‌شود رشد هشت درصدی که داشتیم به رشد صفر درصدی یا منفی تبدیل شود.
آقای عبدالناصر همتی در سومین و آخرین مناظره تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری درباره دغدغه‌های مردمی افزود: درباره بحث امروز که مطرح شده باید بگویم که بدون اعاده رشد اقتصادی در حداقل پنج درصد، نه می‌شود بیکاری را حل کرد و نه می‌شود رفاه را به کشور آورد.
وی گفت: میانگین رشد اقتصادی ما ظرف یک دهه گذشته نیم درصد بیشتر نبود در طول یک دهه گذشته تقریباً می‌توان گفت شیب سرمایه گذاری ما منفی و نزولی بوده است بدون سرمایه گذاری به هیچ عنوان رشد اقتصادی معنا ندارد.
آقای همتی افزود: دوستان در خصوص یکسری روبنا‌ها صحبت می‌کنند در صورتی که اقتصاد مفاهیم و معادلات خاص خود را دارد، علم اقتصاد به ما می‌گوید که باید محیط سرمایه گذاری امن باشد و بر مبنای محیط سرمایه گذاری امن بتوانیم به رشد اقتصادی برسیم و این رشد اقتصادی را به صورت عادلانه بین مردم توزیع کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای رئیسی می‌گوید، گرانی وجود دارد در صورتی که اصلا گرانی در کار نیست، ​ تورم عامل گرانی است. در دنیایی که دو یا سه درصد تورم وجود دارد گرانی دیده نمی‌شود، شما در اروپا دیده اید که مبارزه با گرانی وجود داشته باشد؟ چرا قیمت ارز بالا رفت؟ چرا قیمت مسکن افزایش یافت؟، جناب آقای رئیسی نباید خودمان را به راه دیگر بزنیم.
وی افزود: لطفا به این نکته توجه کنید تحریم در یک دهه گذشته مبادلات اقتصادی ما را با دنیا به هم زده است چرا این اتفاق افتاده است. شما یک کشور در دنیا نشان دهید که بدون مبادلات اقتصادی در سطح جهان بتواند پیشرفت کرده باشد.
آقای همتی گفت: جناب آقای جلیلی می‌فرماید که اگر این هفت گزینه مشکل است پس چرا در مورد مسائل دیگر صحبت می‌کنید؟ این مورد بسیار مهم است البته برنامه‌های من برای همین هفت موردی که گفته شده تدوین شده است و برای هر کدام برنامه خاص از جمله اشتغال جوانان، مسکن جوانان، کنترل تورم، اعاده رشد حداقل پنج درصدی و برگرداندن تورم به دامنه هشت تا ۱۲ درصدی برنامه دارم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: چون در این هفت دقیقه فرصت نمی‌شود باید چند نکته را عرض کنم. همین جریانی که دوستان می‌گویند چرا از علت‌های دیگر صحبت نمی‌کنید من می‌گویم این جریان می‌خواهد ما بدون دنیا زندگی کنیم، بدون دنیا زندگی یعنی چه؟ اولاً شما بلد نیستید بدون دنیا زندگی کنید اگر هم بلد باشید نتیجه اش این است که رشد هشت درصدی که داشتیم به رشد صفر درصدی یا منفی تبدیل می‌شود.
آقای همتی گفت: من می‌گویم هزینه بروز این مشکل را چه کسی قرار است پرداخت کند جز اینکه باید از جیب مردم بردارند. این هزینه را مردم عزیز پرداخت می‌کنند، ​ اعلام کنید به مردم که ما در حال حاضر نمی‌توانیم یک کشتی با پرچم ایران به دریا بفرستیم، باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند پول‌های خود را از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) دریافت کنند در صورتی که برنده شده اند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در بحث تجارت خارجی، اعلام کنید که به خاطر مبادلات محدود ۲۰ درصد در سال هزینه پرداخت می‌کنیم که سالی ۱۶ میلیارد دلار، بار به کشور می‌افزاید.
وی گفت: جناب آقای رئیسی، سوال من این است که شما به عنوان سرگروه این پنج نفر ایستاده اید بگویید اگر قدرت دست تندرو‌ها بیفتد چه اتفاقی خواهد افتاد. آقای رئیسی شما گل به خودی زدید.

جلیلی خطاب به روحانی: یکی معذرت خواهی می‌کند اگر منصف باشد و الا طلبکار مردم خواهد بود
 
 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دغدغه و سؤال مردم این است که موضوعاتی که هم مسئله و هم پاسخ آن شناخته شده اند چرا تاکنون حل نشده اند؟
آقای سعید جلیلی افزود: سؤالی که شما کردید فکر می‌کنیم این بود که چه رویکردی ما نسبت به این دغدغه‌ها داریم؟ چون این‌ها موضوعات درستی است که مطرح شده است، اما سؤال مردم ممکن است این هفت موردی که شما مطرح کردید باشد، اما دغدغه مردم چیز دیگری است.
وی ادامه داد: دغدغه مردم این است که چرا این موضوعات حل نمی‌شود؟ الآن این هفت موضوعی که بیان شده است دوستان پاسخ‌هایی را بیان کردند حتماً من هم پاسخ‌هایی در این رابطه دارم. اما سؤال این است که پاسخ‌های این‌ها نه مسئله و نه پاسخ آن مانند کرونا نیست که مسئله و پاسخ آن ناشناخته باشد.
آقای جلیلی افزود: سؤال این است که این موضوعاتی که هم مسئله و هم پاسخ آن شناخته شده اند چرا تاکنون حل نشده اند؟ این دغدغه مردم است.
وی افزود: امروز متوسط نرخ تورم کشور‌های دنیا دو و نیم درصد است بیش از ۱۰۰ کشور تورم زیر ۵ درصد دارند سؤال این است که چرا در ایران حل نشده است؟
آقای جلیلی گفت: در مورد مسکن می‌گویند ما زمین، نیروی انسانی داریم پس امکان ساخت مسکن را داریم پس چرا این موضوع حل نشده است؟ دغدغه مردم این است که چرا دولت‌ها عقب هستند؟ ما صحبت از مقام رئیس جمهور می‌کنیم، رئیس جمهور ایران، یعنی کشوری که ظرفیت‌هایی دارد و می‌تواند موفق باشد و جهش پیدا کند بعد ما سؤال این است که چگونه ابتدایی موضوعات را حل کنیم.
وی افزود: به نظر من دغدغه مردم اینگونه چیزهاست، مردم در کوچه و بازار با زندگی خود این دغدغه‌ها را لمس می‌کنند.
آقای جلیلی گفت: دغدغه‌ها این است که چرا این راه حل‌ها پایدار نیست؟ دولت می‌گوید من دو سال تورم را کنترل کردم تورم مثل باران نیست که بگوییم سال دیگر باران می‌آید یا نمی‌آید. بحث این است که مردم نگرانی دارند که آیا سال دیگر تورم خواهد بود یا نخواهد بود این روند ثابت خواهد بود یا نه.
وی ادامه داد: یک سال بعد خوب می‌شود و دوباره فنر تورم در می‌رود و گران می‌شود سؤال مردم این است که اگر همین حرف‌هایی که می‌گویید درست است پس چرا مسائل دیگر به عنوان مسائل اصلی مطرح می‌شود؟
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به شرایط موجود تمامی موضوعاتی که دغدغه مردم است این است که باید بدانند در چهار سال آینده وضعیت شان چگونه است.
آقای سعید جلیلی در ادامه مناظره افزود: سوال ما این است که دولت ما چه رویکردی خواهد داشت، دولت ما رویکردش این است که هر کدام از این‌ها پاسخ‌های خود را دارد که حتماً درست است و برخی از آن‌ها را دوستان اشاره کردند بحث ما این است که اگر شما می‌خواهید این مسائل را حل کنید این یک برنامه جدی می‌خواهد به عنوان مثال اگر یک قالی ایرانی را که قدمت زیادی در کشور ما دارد بخواهیم ببافیم باید برای آن نقشه داشته باشیم و رج به رج و مشخص باشد که هر گره در چه نقطه‌ای زده می‌شود و چه رنگی و چه نخی دارد.
وی گفت: مگر می‌شود بدون نقشه جامع کار کنیم؟ کار رئیس جمهور با کار وزیر فرق دارد باید بداند و اشراف داشته باشد به این نقشه، به نقشی که هر یک از وزارتخانه‌ها باید ایفا کنند تا تورم و مسکن حل شود، تا نظام سلامت درست شود. عرض من این است که رئیس جمهور باید به این نقشه اشراف داشته باشد یا نداشته باشد؟ یک شبه که برنامه نوشته نمی‌شود و با سفارش به اندیشکده برنامه نوشته نمی‌شود.
این نامزد ریاست جمهوری افزود: رئیس جمهور باید اشراف داشته باشد تا در آن بزنگاه ها، در آن جا‌هایی که ظرافت لازم دارد و ممکن است همه چیز متوقف شود بتواند تصمیم بگیرد و نگذارد کار متوقف شود.
جلیلی گفت: بحث مهمی که درباره نقش رئیس جمهور اینجا هست این است که آیا از روزی که مسئولیت را عهده دار می‌شود زمان را چقدر مغتنم شمرده؟ یکی از دغدغه‌های مردم این است که چهار سال یا هشت سال می‌گذرد و می‌بینند که چیزی انجام نشده است یا یکی معذرت خواهی می‌کند اگر منصف باشد و الا طلبکار مردم خواهد بود و می‌گویند خیلی هم خوب است.
وی افزود: باید مشخص باشد رئیس جمهور چه برنامه‌ای را پیش می‌برد. دغدغه مردم این است، خیلی خوب ما رأی دادیم و این گونه است که کسی که رئیس جمهور می‌شود باید سر شش ماه و یک سال به چه نقطه‌ای برسد و جامعه به چه جایی برسد، حداقلی است یا نه یا حداکثری است؟
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور، رئیس جمهور ایران است با همه ظرفیت‌ها حالا این که می‌گوید یک مسئله یا دو مسئله را حل کردم بعد از چهار سال بگوید این‌ها حل شد، این‌ها خیلی حداقل است، یا ایران را نشناخته، یا ظرفیت‌های ایران را نشناخته، یا اشراف به موضوع ندارد.
جلیلی تصریح کرد: ما برنامه مان خیلی باید فراتر از این موضوع باشد، اینجاست که دغدغه مردم این است که آیا رئیس جمهور تعارفات را کنار خواهد گذاشت یا نخواهد گذاشت، آیا دوباره مشغول کار‌های نمایشی خواهد شد یا کار واقعی خواهد کرد، آیا می‌خواهد مصلحت مردم را پیگیری کند یا نه ببیند که چه خوششان می‌آید.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مصالح مردم و بحث ما این است که اگر از دغدغه‌های مردم صحبت می‌کنیم مردم می‌خواهند یک آینده حداقلی در چهار سال آینده داشته باشند و اطمینان داشته باشند که کار‌ها به طور جدی پیگیری می‌شود و نمایشی نخواهد بود و نتیجه‌مند و مبتنی بر یک برنامه درست خواهد بود.

زاکانی: با گردن‌کلفت‌ها درگیر شدم
 
 

ام‌المسائل کشور گرانی و تورم است. آقای همتی پاسخگوی رشد پایه پولی و نقدینگی باشد
تورم ۵۲ درصدی فاجعه‌ای است که دولت روحانی ایجاد کرده است. دولت فعلی تلاش کرده با استفاده از جیب مردم خودش را مدیریت کند.
با گردن‌کلفت‌ها درگیر شدم، از دادستان سابق تهران تا برادر رئیس‌جمهور. در سال اول دولت، تورم را نصف تورم موجود خواهیم کرد. تلاشم این است که صدای محرومین و غارت‌شدگان باشد.
۲۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری شرکت‌های دولتی که به ۳ برادر داده شده را از حلقوم آنها بیرون می‌کشم.

رئیسی: ایجاد ۴ میلیون شغل در ۴ سال دولت امکان پذیر است
 
 
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر سامانه شفافیت اجرا شود زمینه‌های زمین خواری، قاچاق کالا و مساله فرار‌های مالیاتی از بین می‌رود.
آقای سیدابراهیم رئیسی در تبیین برنامه‌های دولت مردمی در سومین مناظره انتخاباتی، ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه سلام الله علی‌ها؛ افزود: بخشی از دغدغه‌هایی که اعلام کردید، بخشی از دغدغه‌های مردم است که ما نشست‌های کارشناسی و بسیاری که با مردم داشتیم، در همین دورانی که در دستگاه قضایی بودم و بیشتر در دوران مسئولیت آستان قدس رضوی، ارتباط بسیاری با مردم داشتم و از نزدیک در جریان بسیاری از خواسته‌ها و مشکلات مردم قرار دارم و برای مهمترین دغدغه‌های مردم راهکار پیدا کرده ام که اگر رای مردم به دولت ما تعلق بگیرد.
وی گفت: درباره دغدغه‌های مردم سه بخش را در نظر گرفته ایم، بخش اول اصلاح دولت و مبارزه با فساد، ناکارآمدی و تبعیض است، بخش دوم مساله حمایت از خانواده‌ها و اقشارمحروم و بخش سوم جهش تولید و تقویت کسب و کارهاست.
آقای رئیسی ادامه داد: نسبت به بخش اول و برخی از دغدغه‌های مطرح شده، باید بگویم به نظر بنده بخشی از مشکلاتی که مردم امروز از آن یاد می‌کنند، مساله فساد است و ما در دستگاه قضایی با مفسد برخورد کردیم، اما جای برخورد با فساد دولت است.
وی افزود: حتما افرادی که آلوده باشند و یا افرادی که زمینه رانت و فساد داشته باشند، در دولت جایی نخواهند داشت و حتما باید سامانه جامع اطلاعات اقتصادی ایجاد شود که تمام داده‌های اقتصادی را رصد کند.
این نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: از برنامه‌های جامع دولت مردمی، مساله سامانه شفافیت است که تمامی قرارداد‌ها و عملکرد شرکت‌ها در این سامانه قرار بگیرد و در مقابل دید مردم باشد که ما این کار را در آستان قدس رضوی انجام دادیم و ۳۰ الی ۴۰ شرکت را پشت ویترین قرار دادیم تا همه مردم ببینند که باعث اعتماد مردم می‌شود.
وی گفت: شفافیت از مسایل مهمی است که باعث افزایش اعتماد عمومی است و بنده در ابتدای ورود به قوه قضاییه، یکی از مسایلی که مردم و رسانه‌ها و نماینده‌های مجلس می‌گفتند، مساله حساب خاص در اختیار رییس قوه قضاییه بود که گفتم تمام تلاش تان را بکنید و به مردم گزارش بدهید که درآمد و هزینه این حساب کجاست.
آقای رئیسی تصریح کرد: ما به مردم گزارش دادیم و بگو مگو تمام شد، اگر شفافیت اجرا شود زمینه‌های زمین خواری، قاچاق کالا، و مساله فرار‌های مالیاتی از بین می‌رود.
نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ایجاد ۴ میلیون شغل در ۴ سال دست یافتنی است، گفت: حمایت از خانواده‌ها و اقشار محروم، کسب و کار، تولید در برنامه اقتصادی من است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مناظره سوم در ادامه سخنان خود با موضوع برنامه هایش درخصوص دغدغه‌های مردم خود اظهار داشت: تحول ساختاری نظام بانکی یکی از موارد مهم است، امروز بانک‌ها را یکی از منابع موانع تولید می‌دانیم که باید این موضوع حل شود و با پیگیری ما در دستگاه قضا بخشی از معوقات بانکی را پیگیری کردیم، اما اصلاح نظام بانکی از ضرورت‌ها به شمار می‌رود.
آقای رئیسی با اشاره به اصلاح نظام مالیاتی افزود: باید بروکراسی زائد با سامانه هوشمند حل شود و ایجاد سامانه هوشمند جزء برنامه‌های جدی است و همچنین کاهش مالیات از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد با یک شیب ملایم از دیگر اقدامات دولت من محسوب می‌شود.
آقای رئیسی گفت: تحول در نظام اداری و فساد اداری در سازمان‌ها و نهاد‌ها قابل قبول نیست و باید فسادزدایی شود، بستر برای مقابله با فساد فراهم شود، باید موارد دست و پاگیر برداشته شود، مجوز‌های که ایجاد موانع برای تولید کننده می‌کند، رفع شود و نظارت‌های پسینه را شاهد باشیم که برای انواع موارد مجوز بگیرند، نیازی نیست در یک حدی که مجوز نیاز است باید صادر شود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موضوع حمایت از خانواده‌ها و اقشار خانواده‌ها گفت: وضع موجود و تورم قابل قبول نیست، قیمت گوشت، خودرو چند برابر است و ما حتماً باید با اقدامات و برنامه‌هایی که داریم منجر شود به سمت یک رقمی حرکت کنیم که قابل انجام است و راهکار‌هایی دارد.
آقای رئیسی ادامه داد: با مدیریت بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی و رفع وابستگی‌ها، توجه به سفره مردم را از اولویت‌های کاری خود می‌دانم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: افزایش نظارت و مقابله با انحرافات بازار مهم است که البته دخالت در بازار نخواهیم داشت و منظور این است که باید نظارت‌ها افزایش یابد و تامین حداقل معاش مردم که بسیار ضعیف است تامین شود و ارائه کارت اعتباری خرید برای سه دهک پایین بسیار اثرگذار خواهد بود.
آقای رئیسی اضافه کرد: همچنین در بخش تقویت کسب و کار و اشتغال، بیش از ۵ میلیون نفر بیکار داریم و ایجاد ۴ میلیون شغل در سال امکان دارد که برای این موضوع برنامه داریم.
 
رضایی: باید جراحی اساسی از درون قدرت صورت بگیرد


 
 
رضایی گفت: دغدغه های مردم خیلی بیشتر از این 7 محوری است که صداوسیما آن را مطرح کرده است.
مباحث انحرافی مانع حل مشکلات اقتصادی شده است.
حاشیه سازی و جنگ زرگری ایجاد می‌کنند تا نگذارند دولت‌ها متمرکز شوند روی مسائل مهم کشور.
قرار است رئیس جمهور بعدی تکرار قبلی‌ها باشد؟
در زمینه‌های دفاعی و امنیتی پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای کرده‌ایم در حالی که در اقتصاد دچار مشکل هستیم.
چادر مشکی، ذرت، گوشت و ... در اختیار یک عده است.
نیاز به دو جراحی بزرگ هست: اصلاح از درون قدرت، مسئله دوم معماری نوین اقتصاد ایران، اقتصاد ایران باید معماری شود.
همه نهادهای زیرمجموعه رهبری برای دولت کار می‌کنند
آن‌قدر دزدی و رانت وجود دارد که حذف آن‌ها منابع ۴۵۰ هزارتومان یارانه را تامین می‌کند. در سطح ملی ۱۴ مگاپروژه تعریف کرده و اقتصاد ملی ایران را بازطراحی می‌کنیم. باید جراحی اساسی از درون قدرت صورت بگیرد. اقتصاد ایران باید معماری شود.
۵۰ سال است که گرانی و بیکاری و کاهش ارزش پول ملی داریم. چرا این مسائل حل نمی‌شود؟ در همین دوران، ایران در زمینه‌های دفاعی پیشرفت‌‌های بسیاری کرده است.


جداول رنگارنگ قاضی زاده هاشمی
 
 
در پاسخ به اولین سوال، قاضی زاده هاشمی در خصوص مشکلات مردم از جمله بیکاری، گرانی، تورم و دیگر مشکلات تعداد زیادی جدول و نمودار رونمایی کرد.
او حسن روحانی را به مناظره طلبید و با اشاره به انتقادات اخیر روحانی از کاندیداها گفت: «در این جمع کسی حاضر نیست عملکرد دولت را به گردن بگیرد. آقای روحانی از دفترتان خارج بشوید و به صداوسیما بیایید من حاضرم با شما مناظره کنم.»

انصراف دولت از فرصت ۸ دقیقه‌ای برای پاسخگویی به کاندیداها
در پی اختصاص فرصت ۸ دقیقه‌ای به دولت برای پاسخگویی به نقدهای کاندیداهای انتخابات در مناظره‌ها، شورای اطلاع‌رسانی دولت از انصراف دولت از این فرصت خبر داد.
این شورا در بیانیه‌ای گفته: هیات نظارت بر انتخابات برای پاسخگویی به اتهامات، برای دولت صرفا ۸ دقیقه زمان در نظر گرفته لذا به نظر می‌رسد این شیوه یک نوع رفع تکلیف بوده و دولت آن را به رسمیت نمی شناسد.
 
جلیلی در جمع خبرنگاران
جلیلی: با یک روز حاضر شدن در میان مردم دغدغه‌ها فهمیده نمی‌شود
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دغدغه‌های واقعی مردم را ۸ سال گذشته با ۱۲۰ سفر به ۳۱ استان کشور و برگزاری هزاران جلسه بررسی کردم.
سعید جلیلی هنگام ورود به رسانه ملی و قبل از حضور در مناظره پایانی نامزد‌های ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش خبرنگاران افزود: دغدغه مردم موضوعی نیست که با یک گزارش یا حضور در جمع مردم فهمیده شود به ویژه برای کسی که رییس جمهور است.
وی تاکید کرد: رییس جمهور باید دغدغه همه ملت ایران را در همه موضوعاتی که مربوط به دولت است بداند؛ رییس جمهور وزیر نیست که فقط یک موضوع را بداند و از آن سو، فقط رییس بخشی از مردم نیست بلکه همه کشور است و باید آن را اداره کند.
جلیلی گفت: به همین علت نه با یک روز حاضر شدن در میان مردم دغدغه‌ها فهمیده می‌شود و نه با دو گزارشی که به دست رییس جمهور می‌رسد.
نامزد ریاست جمهوری افزود: ما در ۸ سال گذشته با سفر به همه استان ها، شهر‌ها، روستاها، شهرک ها، شهرک‌های صنعتی و دانشگاه‌ها، با اصناف، استادان دانشگاه‌ها و کسانی که موضوعات مختلفی را مطرح کردند، جلسات متعددی برگزار کردیم.
وی گفت: ما این جلسات را برگزار کردیم تا بتوانیم به معنای واقعی آنچه را که دغدغه‌های مردم است و همگان در آن زمینه اجماع دارند و موضوعات واقعی کشور است بشناسیم و سپس برای آن راه حل و پاسخ داشته باشیم و بعد بتوانیم آن را رفع کنیم.
جلیلی در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مردم شاید سخت‌تر از کرونا باشد، اما مانند کرونا نیست که خودش، راه حلش و آنچه که باید برای مداوای آن انجام شود ناشناس باشد.
نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: این‌ها مسایلی است که وقتی دغدغه‌ها را در این ۸ سال شناختیم خوشبختانه پاسخ هایش مشخص است و راه حل‌های روشن دارد؛ فقط اراده جدی می‌خواهد و قدرتی که فراتر از بازی‌های سیاسی و جناحی بتواند آن پاسخ‌ها را پیگیری کند.
 
ورود سعید جلیلی به رسانه ملی

 
قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران
قاضی زاده: متعهد به قرارداد‌های بین المللی هستیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسی دغدغه مردم را نخواهد داشت مگر در میان آن‌ها باشد و این برگرفته از سیره علوی و لازمه مدیر در جمهوری اسلامی ایران است.
آقای سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در مراسم ورود به رسانه ملی قبل از مناظره پایانی افزود: پس از مناظره اول با سیلی از درخواست‌ها و پیام‌های مردم از اقصی نقاط کشور مواجه شدم و همچنان درخواست دارم که حامی بنده و همکارانم باشند.
وی همچنین پس از تبریک روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنین روز دختر اشاره‌ای هم به مذاکرات فعلی هسته‌ای در وین کرد و گفت: برخی از دوستان می‌پرسند موضع شما درباره این مذاکرات و همچنین آینده برجام چیست؟ پاسخ ما این است که هر دولتی که سر کار بیاید متعهد به قرارداد‌های بین المللی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: البته آمریکایی‌ها می‌خواهند در مذاکرات دست بالاتر داشته باشند و آن را طولانی کنند و فقط هم زبان اقتدار را می‌فهمند ما هم مطمئنا دست مان پر خواهد بود و مذاکرات را به نفع ملت ایران نهایی خواهیم کرد.
 
ورود قاضی زاده هاشمی به رسانه ملی


 
همتی در جمع خبرنگاران
همتی: معنا ندارد رئیس‌جمهور در اتاق شیشه‌ای قرار بگیرد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: معنا ندارد رئیس‌جمهور در اتاق شیشه‌ای قرار بگیرد و از طریق گزارش‌ها و اطرافیان با درد مردم آشنا شود بلکه رئیس‌جمهور باید در میان مردم با درد آن‌ها آشنا شود.
آقای عبدالناصر همتی در بدو ورود به صداوسیما برای شرکت در سومین و آخرین مناظره نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برای شناخت و درک عینی از دغدغه‌های مردم چه راهی را پیشنهاد می‌کنید افزود: رئیس‌جمهور باید در بین مردم باشد درد آن‌ها را بفهمد، زندگی آن‌ها را ببیند و دغدغه‌های آن‌ها را بشناسد.
وی اضافه کرد: قبل از اینکه بپرسیم رئیس جمهور چگونه رفتار می‌کند باید بپرسیم رئیس‌جمهور باید منتخب اکثریت مردم باشد، رئیس جمهور نباید منتخب اقلیت مردم باشد، اگر رئیس جمهور را اکثریت مردم انتخاب کنند تعامل آن با مردم حتماً قوی خواهد بود.
همتی گفت: فکر می‌کنم باید یک نگاه دیگری به ارتباط رئیس‌جمهور با مردم و ارتباط مردم با حاکمیت داشته باشیم، اکنون ارتباطات حاکمیت با مردم قدری سست شده و این مسئله بسیار مهمی است که امیدوارم در این انتخابات این فاصله به حداقل برسد.
وی افزود: نکته‌ای که یکی از کاندیدا‌ها گفتند و من شنیدم این بود که گفتند بعضی از کاندیدا‌ها برای اینکه رای بیاورند از زنان، اهل سنت و جوانان صحبت می‌کنند، نه این‌طور نیست زندگی ما برای این‌هاست، برای این نامزد‌ها شاید تعجب آور باشد، اما برای ما این مسائل تعجب‌آور نیست.
همتی ادامه داد: من همسرم خانم سپیده شبستری را فرستادم از طرف من صحبت کرد پس از آن همه تقلید کردند و بچه‌هایشان را فرستادند. من همین را می‌خواهم، ما می‌خواهیم با تعامل نشان بدهیم که می‌شود خیلی کار‌ها را انجام داد. خیلی خوشحالم این‌ها آمدند همین روشی را که من رفتم ادامه دادند.
وی گفت: ما می‌توانیم با مردم، زنان، جوانان، اهل سنت و بقیه مذاهب و اقوام مختلف کشور ارتباط خوب داشته باشیم. من از جمله کسانی هستم که حتماً به طور مرتب در بین مردم مشکلات آن‌ها را خواهم شنید انشاالله بتوانیم جمهوریت را هر چه بیشتر قوی کنیم.
عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است که، از ۶ دقیقه فرصت اضافه‌ای که کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات در اختیار او قرار داده است، استفاده نمی‌کند.

 
ورود عبدالناصر همتی به رسانه ملی

 
رئیسی در جمع خبرنگاران
رئیسی: باید از مردم، در میان مردم و با مردم بود
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از نخستین شرایط مسئولیت پذیری در نظام جمهوری اسلامی ارتباط با مردم است. باید از مردم، در میان مردم و با مردم بود.
حجت السلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی پس از ورود به سازمان صدا وسیما و قبل از برگزاری سومین و آخرین مناظره میان هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که موضوع سومین مناظره دغدغه‌های مردم است شما برای درک علمی و شناخت واقعی دغدغه‌های مردم از چه روشی استفاده می‌کنید؟ آیا به مکتوبات و حرف‌های اطرافیان اکتفا می‌کنید یا در میان مردم حضور پیدا می‌کنید؟ افزود: باید از نزدیک با مردم سخن گفت و شکایت‌ها و دغدغه‌های مردم را شنید، من هم نامه‌هایی را که مردم برای من می‌فرستند ‏, می‌بینم و هم از طریق فضای مجازی و ارتباطی خواسته‌های مردم را رصد و موارد مهم را پیگیری می‌کنم و مواردی را نیز به بخش‌های مختلفی که مسئولیت دارند ارجاع می‌دهم.
وی گفت: دلیل حضور من در استان‌ها و مراکز یکی از دلایل مهمش ارتباط با مردم است و در سازمان اداری خودم علاوه بر ارتباط با مدیران عالی با سطوح میانی و بخش‌های اداری نیز در ارتباطم و از نظرات آن‌ها مطلع هستم و خواسته‌های آن‌ها را رصد می‌کنم.
آقای رئیسی افزود: به نظرم شروط موفقیت یک مدیر مردمی بودن است آن هم نه در ادعا بلکه باید در عمل مردمی بود.
وی گفت: اکنون در دستگاه قضایی به دوستان گفته ام مدیری که می‌خواهم انتخاب کنم سه شرط اساسی دارد ۱- مردمی بودن ۲- ضد فساد بودن ۳- روحیه انقلابی داشتن به معنای آن که اهل ما می‌توانیم باشد و در واقع برای حل مسائل مانع تراشی نکند و نگوید که مانع وجود داشت و نشد و نمی‌شود و واقعا کار را پیش ببرد.
 
ورود سیدابراهیم رئیسی به رسانه ملی


 
مهرعلیزاده در جمع خبرنگاران
مهرعلیزاده: صدای مردم بدون هیچ‌گونه سانسور و تغییری به گوش مسئولین برسد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید دولت امکاناتی را فراهم کند که صدای مردم بدون هیچ گونه سانسور و تغییری به گوش مسئولین برسد.
آقای محسن مهرعلیزاده در بدو ورود به صداو سیما برای حضور در سومین مناظره در جمع خبرنگاران گفت: به نظر من دغدغه مردم در حدی شناخته می‌شود که دولت امکاناتی را فراهم کند که صدای مردم بدون هیچ‌گونه سانسور و تغییری به گوش مسئولین برسد.
وی ادامه داد: زمانی که نهاد‌های مدنی و اجتماعی بتوانند پیام‌رسان جدی و واقعی مردم باشند دغدغه‌های مردم شناسایی می‌شود و همچنین تا زمانی که دولت از متخصصین امر استفاده کند دغدغه مردم شناخته می‌شود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: وقتی شفافیت باشد و آنچه در دل مردم است در صفحات روزنامه‌ها و جراید منتشر شود، قطعا دغدغه‌های مردم مشخص می‌شود.
مهرعلیزاده افزود: اگر نگاه مسئولین از بالا به پایین یعنی ارباب رعیتی نباشد، مسئولین بهتر با دغدغه‌های مردم آشنا می‌شوند.
وی گفت: اگر سیستم قوه مقننه متشکل از نماینده‌های واقعی مردم باشد، نماینده‌ها با مشکلات مردم آشنا باشند در این صورت دغدغه مردم از طریق تریبون مجلس به گوش مسئولین می‌رسد و باعث رفع دغدغه‌های مردم می‌شود.
مهرعلیزاده افزود: امروز با برنامه‌هایی که تدوین کردم بتوانم دغدغه‌های دیگر مردم را بازگو کنم تا با هم فکری مردم برای آینده کشوری بسازیم که در آینده مشکلات را به حداقل برسانیم.
 
ورود مهرعلیزاده به رسانه ملی


 
رضایی در جمع خبرنگاران
رضایی: سهم زنان از اقتصاد ملی فقط ۱۳ درصد است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت ما دولتی با برنامه و راهبرد و عملیاتی است و برای حل مشکلات گذشته و هشت سال پیش روی کشور برنامه و طرح داریم.
محسن رضایی میرقائد در بدو ورود به سازمان صدا و سیما برای شرکت در سومین و آخرین مناظره تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کشور که ساعتی دیگر با موضوع دغدغه‌های مردم برگزار خواهد شد در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها و روز دختر افزود: البته تبریک واقعی روز دختر به بانوان و زنان کشور روزی است که سهم آن‌ها از اقتصاد ملی افزایش یابد چراکه هم اکنون بانوان ۵۰ درصد جمعیت کشورند، اما سهم آن‌ها از اقتصاد ملی فقط ۱۳ درصد است.
وی افزود: با شعار نمی‌شود به مشکلات رسیدگی کرد. دولت باید شناخت کامل از مشکلات کنونی و هشت سال آینده داشته باشد و برای حل این مشکلات راهکار داشته باشد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ افزود: مهمترین دغدغه مردم بی اعتمادی است چرا که می‌بینیم مردم تا امروز اقبال چندانی به انتخابات نداشته‌اند البته امیدواریم این یخ در این یک هفته باز شود و ملت ما تصمیمی تاریخی خواهند گرفت.
وی افزود: دولت ما به این بی اعتمادی پایان خواهد داد، بی اعتمادی که ناشی از این است که دولت خود را از مردم جدا می‌داند و از مردم عذرخواهی نمی‌کند.
وی افزود: دولت ما از مردم جلوتر حرکت خواهد کرد و به ملت می‌گوید بیایید نه اینکه بروید و خط مقدم حل مشکلات مردم خواهیم بود.
رضایی افزود: در سه سطح ملی، منطقه‌ای و اقتصاد زندگی یا طرح کفایت زندگی برای حل مشکلات مردم برنامه درایم که مهمترین آن‌ها یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، مشکل سهل و ارزان با اقساط ۵۰ ساله‌ای که همه بانک‌ها می‌دهند، توسعه کسب و کار‌های خانگی و توزیع ۳۰ درصد سهام صنعت نفت کشور است و در این طرح اقتصاد یا ایران بدون فقیر محقق خواهد شد.
وی همچنین از اجریا ۱۴ پروژه بزرگ اقتصادی برای ایجاد و بازمعماری نوین اقتصادی خبر داد و افزود: این امر بدون اصلاح قدرت از درون امکان پذیر نیست.
 
ورود محسن رضایی


 
علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران
زاکانی: خودم را صدای مظلوم غارت شدگان می‌دانم
علیرضا زاکانی پس از ورود به سازمان صدا وسیما و قبل از برگزاری سومین و آخرین مناظره میان هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دغدغه‌های مردم را چگونه دنبال می‌کنید و مطلع می‌شوید؟ افزود: میلاد حضرت معصومه (س) را تبریک می‌گویم و تبریکی ویژه به دختران ایرانی و دختران شهدای مدافع حرم عرض می‌کنم.
وی گفت: اطلاعاتم را از طریق گزارش‌های مختلفی که به دستم می‌رسد و به واسطه نوع مسئولیتی که داریم به دست می‌آورم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: من پنجشنبه و جمعه هر هفته در جمع مردم هستم و در کوچه و بازار و محله حضور پیدا می‌کنم و پای درد و دل مردم می‌نشینم و یکسری اطلاعات کارشناسی هم به من منتقل می‌شود.
زکانی گفت: امروز روز آخر مناظرات است؛ مردم ما عزت دارند و اگر نبودند ما به عنوان مسئول اینجا نبودیم.
وی افزود: خیلی نامردی و ناجوانمردی است که عده‌ای نام مردم را به زبان می‌آورند، اما آنچه مردم دارند راهزنی می‌کنند و این ناجوانمردی است که کسی با بردن نام زنان، جوانان، ایثارگران، بازنشستگان، اقوام و مذاهب به دنبال کاسبی اند و امروز رقابت میان غارت زدگان و غارت شدگان است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من خودم را صدای مظلوم غارت شدگان می‌دانم و به عنوان یک متخصص رزمنده که یک روز جانمان را در برابر متجاوزان خارجی در کف دستمان گذاشتیم با همه وجود در مقابل غارت کنندگانی که غارت می‌کنند و آبرو، عرض، جان و مال مردم را هدف قرار داده اند، می‌ایستیم.
زاکانی افزود: امروز بر خود واجب می‌دانم با تمام قامت و با ادله درست و منطقی و قاطع صدای فرو خفته غارت شدگان خواهم بود و با حرف‌های جدید و دست پر مشت کسانی را که می‌خواهند جامعه را فریب دهند و با دروغ دچار تشکیک کنند باز خواهم کرد و امیدوارم به وظیفه ام عمل کنم.
-
ورود علیرضا زاکانی


کد مطلب: 435463

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435463/حواشی-سومین-مناظره-انتخابات-ریاست-جمهوری1400-محوریت-زاکانی-همتی-مهرعلیزاده-انشاخوانی-کاندیداها-نظر-خصوص-برجام-اف-تی-پای-تاجگردون-هم-مناظر-سوم-باز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1