تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۴۳۵۴۸۴
مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری:

مهرعلیزاده: خود را موظف به جبران تبعیض‌های گذشته می‌دانم

۰
مهرعلیزاده: خود را موظف به جبران تبعیض‌های گذشته می‌دانم
کبنا ؛بخش دوم سومین مناظره نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با نقد اظهارات دیگران در استودیوی شماره ۱۱ رسانه ملی ادامه دارد.
محسن مهر علیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صحبت‌های سایر نامزدها نقد وارد کرد و اظهار داشت: گفت: در دولت زندگی، من خود را موظف به جبران تبعیض‌های گذشته به اهل سنت و بهره گیری از ظرفیت و توان نخبگان اهل سنت در سطوح عالی اداری کشور از اعم از وزارت، استانداری، سفارت و ریاست سازمان‌های دولتی بزرگ می‌دانم.
مهر علیزاده افزود: مردم ایران سلام، بحران معیشت، بحران محیط زیست، بحران بنیان خانواده، بحران رفاه اجتماعی، بحران کار امدی و حکمرانی خوب و مهم‌تر از همه بحران امروز، بحران اعتماد و فقدان امید اجتماعی است.
وی افزود: اگر که امروز برغم توصیه‌های مکرر مسئولان تبلیغات شبانه روزی صدا و سیما و بنر‌ها و پوستر‌های رنگارنگ، هنوز فضای انتخابات سرد و بی روح است به دلیل بی اعتمادی مردم به میزان تاثیرگذاری آن‌ها و ناامیدی از رویا‌هایی است که داشته اند و برآورده نشده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در طی این سال‌ها، موضوعاتی مثل زنان، جوانان، اقوام، مذاهب، مستضعفین و حتی انتخابات، مفاهیم اصلی خود را از دست داده اند. جوانان نخبه‌ای که آنقدر عرصه بر ان‌ها تنگ شده که به جای نشستن روی صندلی مدیریت کشور باید روی صندلی هواپیما بنشینند و از کشور فرار کنند یا جوانانی که هزاران دلیل برای رفتن دارند و یک دلیل برای ماندن ندارند. آیا فرصت برابر برای کسب دانش، اشتغال و سهیم کردن زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور فراهم شده است؟ آیا برای اقوام و مذاهب مختلف کشور در تمامی شئون فرصت برابر ایجاد شده است؟ برای اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی و استفاده از زبان محلی و مطبوعات رسانه‌ها و تدریس ادبیات آن‌ها اقدام جدی به عمل آمده است؟
مهرعلیزاده افزود: امروز برغم توصیه‌های زیبا برای حفظ وحدت، اهل سنت را بی دلیل از حضور در عرصه‌های مهم مدیریتی باز داشته ایم و حتی در داشتن مراکز فرهنگی و عبادتگاهشان هم دچار محدودیت هستند. امروز با تبلیغ زندگی اشرافی مسئولان و با اخبار فساد و اختلاس‌های چند هزار میلیاردی نهال امید در دل محرومان و مستضعفان خشکانده شده است.
وی ادامه داد: برنامه من بازگرداندن اعتماد از دست رفته مردم و دمیدن روح امید در کالبد جامعه است. منظور من از توجه به زنان و جوانان فراهم کردن شرایط برای نقش موثر و عادلانه آن‌ها در مدیریت کشور است. نقش امثال مریم میرزاخانی‌ها و بی بی مریم بختیاری ها. منظور من از توجه به اقوام، توجه به نقش همه هموطنان لُر، کرد، ترک، کرمانج، ترکمن، بلوچ، عرب، گیلک و مازنی و فارس و همه حاشیه نشین‌های غرب و شرق و جنوب و شمال کشور است.
مهرعلیزاده افزود: توجه به اهل سنت منظور من است که در طی سالیان سال مرز‌های ایران بزرگ را در شرق و غرب کشور، عاشقانه، خالصانه و بی چشمداشت حفظ کردند و در دوران انقلاب، جنگ و سازندگی در کنار سایر هموطنانشان بودند، اما در داشتن فرصت برابر با دیگران گرفتار تبعیض شدند.
وی افزود: در دولت زندگی، من خود را موظف به جبران تبعیض‌های گذشته به آن‌ها و بهره گیری از ظرفیت و توان نخبگان اهل سنت در سطوح عالی اداری کشور از اعم از وزارت، استانداری، سفارت و ریاست سازمان‌های دولتی بزرگ می‌دانم. منظور من از توجه به محرومین و مستضعفین توجه اصولی و زیر بنایی برای توانمند سازی آنهاست. رفع محرومیت را در تولید ثروت و نه توزیع فقر می‌دانم.
مهر علیزاده درپاسخ به صحبت‌های آقای زاکانی گفت: به کرسنت توجه کردن خوب است، اما فکر می‌کنم به اف‌ای تی اف هم توجه کنند. به دیوار نوردی‌های مختلف و آب در آسیاب ترامپ ریختن در تحریم‌ها هم اشاره کنند. به تورم تک رقمی، نرخ ارز ۵۰۰ تا ۸۰۰ تومانی و نرخ رشد ۶.۷ درصدی در دولت اصلاحات نیز اشاره و انصاف را رعایت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
فایل های مرتبط
1