تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۴۳۵۴۸۶
مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری:

پاسخ همتی در باره سئوالی پیرامون زنان و خانواده

۰
پاسخ همتی در باره سئوالی پیرامون زنان و خانواده
کبنا ؛عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالی در خصوص تعادل میان فعالیت اقتصادی زنان و ارزش‌های خانواده در بخش سوم مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری صحبت کرد و دو باره به رئیسی و 4 نامزد دیگر انتقاد کرد.
  

 
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: زنان در اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی باید فرصت برابر داشته باشند.
عبدالناصر همتی در بخش دوم سومین برنامه مناظره انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری بحث زنان و فعالیت‌های آن‌ها را بسیار مهم خواند و افزود: ۵۰ درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، اما به اندازه شان و جایگاه شان در جامعه به آن‌ها توجه نمی‌شود.
وی گفت: خیلی‌های از بانوان تحصیل کرده نیاز به کار دارند، من فکر می‌کنم که اول محیط و امنیت اجتماعی لازم را دولت باید فراهم کند و دوم این که فرصت مشارکت برابر داشته باشند برای کسب شغل و فعالیت‌های ورزشی، اجتماعی به دست بیاورند.
همتی افزود: مشکل ما تعداد اشتغال و فرصت شغلی برای خانم‌ها برابر نیست حتی من نمی‌گویم برابر حتی ۳۰ درصد هم نیست و من این فرصت را ایجاد خواهم کرد.
وی با اعلام این که زنان تحصیل کرده و سرپرست خانوار که می‌توانند کار آفرینی کنند، مشکلات زیادی دارند، گفت: حتما وام‌های خرد را برای آن‌ها با هدف خوداشتغالی راه اندازی می‌کنم.
همتی با اعلام اینکه برخی از زنان جزو سه دهک پایین جامعه هستند افزود: براساس طرحی را که من دارم حتما به سه دهک پایین جامعه از طریق هدفمند کردن یارانه‌ها به هر خانواده یک میلیون تومان پرداخت می‌شود و تاکید می‌کنم این کار را با هدفمند کردن یارانه‌ها انجام می‌دهم نه با چاپ پول و مسیر‌هایی مانند آن که خود به بودجه دولت باز اضافه می‌کند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه‌های وسیعی را برای خانم‌ها دارم و خانم‌ها باید در خط مقدم فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور باشند.
وی در خصوص سوال آقای رییسی که چرا لیست بدهکاران بانکی را در مناظرات ارائه داده افزود: قبلا هم این لیست به قوه قضاییه ارسال شده و پرونده آن موجود است، اما نمی‌دانم، همان طور که خودتان اطلاع دارید رسیدگی برخی پرونده‌ها به دلایلی فعلا پیش نمی‌رود و، چون در مناظرات قبل شما فرمودید چرا لیست آن‌ها را اعلام نمی‌کنم و در زمان من بوده خواستم بگویم در زمان من نبوده و الان هم اگر صلاح می‌دانید اسامی را اعلام کنید.
همتی خطاب به آقای جلیلی گفت: من فکر می‌کنم که شوخی می‌فرمایید؟ در واقع فقط شما و کره شمالی می‌گویید که اف‌ای تی اف به درد نمی‌خورد؟ مردم یعنی ۲۰۰ کشور عقل ندارند؟ نمی‌دانند؟ اف‌ای تی اف برای جلوگیری از پولشویی و فعالیت‌های تروریستی است، ما که چنین اقداماتی انجام ندادیم چرا به گونه‌ای اقدام می‌کنید که تاجر‌های ما را در دنیا به عنوان تروریست و پولشو معرفی کنند؟
وی همچنین گفت: آقای رییسی من فکر می‌کنم شما حرف رمزی زدید و گفتید اینترنت امن، دفعه پیش هم گفتید! من از مردم عزیز می‌پرسم، شما می‌دانید اینترنت امن یعنی چه؟ به نظر من یعنی اینستاگرام بسته شود و شما به جای اینستاگرام نیاز داشته باشید برای هر گونه فعالیت کسب و کار دنبال مجوز از آقایون باشید. یعنی چند میلیون شغل از بین برود.
همتی افزود: تعارف را کنار گذاشته اند و می‌گویند اینترنت باید طبقه بندی کنیم، یعنی چه اینترنت را طبقه بندی کنیم؟ اینترنت را می‌خواهند جیره بندی کنند؟ به یک عده کمتر و به یک عده بیشتر بدهند؟ مردم را که نباید صغیر فرض کنیم این جا کره شمالی نیست آقای رییسی!
وی گفت: فکر می‌کنید چرا آقای آذر جهرمی وزیر ارتباطات را هر روز به دادگاه احضار می‌کنند؟ چرا نمایندگان شما در کمیته فیلترینگ رای به بسته شدن اینستاگرام دادند؟ وقتی شما می‌گویید با فیلترینگ مخالفید، مانند این است که طبری می‌گوید آن ویلا‌های لواسان را دوستانش به او دادند.
همتی افزود: آقای رییسی دوستان آقای طبری الان کجا هستند؟ و چرا هنوز آزاد هستند؟ یک جور از زنان و حقوق آن‌ها سخن می‌گویید که انگار مردم از سابقه فعالیت‌های شما مطلع نیستند، سابقه شما چیست؟ در کمیسیون انتصابات و قضات به ترفیع قضات زن ترتیب اثر داده نشده است؟
وی گفت: نسبت شما با افکار جناب آقای علم الهدی امام جمعه مشهد چیست؟ دقیق بفرمایید؟ مخالف افکار آقای علم الهدی در حوزه زنان هستید یا خیر؟
نامزد ریاست جمهوری افزود: الان زنان در دادگاه‌ها چقدر زیر فشار هستند؟ شما حتی در مناظره قبل نگفتید که مخالف گشت ارشاد هستید؟ لطفا صریح بفرمایید با گشت ارشاد موافق یا مخالف هستید؟
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1