تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۴۳۵۳۸۶
سید محمد یوسف کاظمی کاندیدای انتخابات میان دوره ای گچساران و باشت

کاندیدای عملگرا کلیشه ها را کنار زد

۳
۱
کاندیدای عملگرا کلیشه ها را کنار زد
کبنا ؛در فضای انتخابات، اغلبِ اوقات، بیش از چند چهره‌ی کلیشه‌ای و همیشه حاضر در صحنه، چهره‌های دیگری نمی‌بینیم. امّا این‌بار سید محمد یوسف کاظمی یکی از چهره‌های جدیدی است که نویدِ هوای تازه در حوزه‌ی گچساران و باشت را می‌دهد. برای یک بار هم که شده باید به چهره‌های جدید، فرصت داده شود تا ببینیم علاوه بر آن چند نفر، کسانی دیگر نیز هستند که اگر مهارت، تجربه و کاردانی‌شان کمتر نباشد، حتی بیشتر هم هست. کاظمی با رزومه‌ای کاملاً مرتبط و مناسب با حوزه‌ی کاریِ نمایندگان مجلس، وارد فضای انتخاباتِ مجلس شده است. او علاوه بر حضور در پست‌های مدیر کل سیاسی، فرمانداری، بخش‌داری و کارشناسی فرهنگی و اجتماعی، در دانشگاه نیز حضور داشته است تا علم و عمل و دانش و تجربه را هر دو و توأمان به هم داشته باشد. سابقه‌ی خانوادگی و پیشینه‌ی قومیِ او نشان می‌دهد که می‌توان به او اعتماد کرد.
وجودِ نیروی انسانیِ برخوردار از مهارت و کاردان در حوزه‌ی گچساران و باشت کم نیست. اما چرا باید حضوری در انتخابات نداشته باشند؟ چرا وقتی هم در صحنه حاضر می‌شوند، تمرکز بیشتر روی آن چهره‌های کلیشه‌ایِ گذشته است؟ چنانچه قصدِ مبارزه با تبعیض را داریم، باید از همین‌جا شروع کنیم و به افرادی که بدل به نماد تبعیض شده‌اند، قاطعانه نه بگوییم. همه می‌دانند که در مرامِ گذشتگان، شایسته‌سالاری دیده نمی‌شد. اما با آری گفتن به کاظمی، می‌توان طعمِ خوشِ شایسته‌سالاری را چشید. کم ندیده‌ایم که در یک سازمان یا اداره‌ای، بیش از نیمی از کارکنانِ آن از نزدیکان و یا خویشانِ نماینده بودند. تا زمانی که در انتخاب‌مان به این مسائل توجه نکنیم، در بر همین پاشنه خواهد چرخید و روی خوشِ شایسته‌سالاری و عدالت را نخواهیم دید. حوزه‌ی گچساران و باشت سرشار از منابع طبیعی و ظرفیت‌های اقتصادیِ بسیار است. اما با این وجود چیزی که می‌بینیم جوانانی است که گاهاً با مدارک تحصیلیِ عالی به دنبال شغل‌های پاره‌وقت می‌گردند. گاهاً دیده‌ایم که به پست‌ترین کارها حاضرند تن دهند. اما در مقابل، می‌بینیم هستند معدود افرادی که بدون هیچ تجربه و مهارتی در پست‌های بالای مدیریتی مشغول به کار هستند. چرا باید ما شاهد این سطح از تبعیض باشیم؟ بنابراین برای یک بار هم که شده باید قاطعانه این زنجیره را قطع کنیم.
کاظمی کسی که به اخلاق‌مداری، صعه‌ی صدر و تساهل و تسامح مشهور است، با شعارِ عمل‌گرایی پا به این میدان گذاشته است. با ارتباطاتِ سیاسی و اجتماعی که دارد می‌تواند حوزه‌ی انتخابی‌اش را از فقر و فساد و تبعیض به دور کند. همان‌طور که همگان می‌دانیم، ریشه‌ی این شکل از فسادها در عدمِ توجه به شایسته‌سالاری و نادیده گرفتنِ نیروهای ماهر و کاردان است. محدود کردن پست‌های کلیدی و مهم به چند نفرِ خاص، هم به فساد و تبعیض دامن می‌زند و هم فقر را برای عده‌ای که حقشان نیست به ارمغان می‌آرد. بنابراین باید از سر آگاهی و فعالانه، چهره‌هایی همچون کاظمی را انتخاب کنیم، نه این‌که منفعلانه به همان چهره‌های گذشته آری بگوییم. کاظمی دستانش خالی است و از پسِ موقعیتی که داشته، برای خود و خانواده‌اش کیسه‌ای ندوخته است، اما چیزی که قاطعانه می‌توان گفت این است که با حضور او می‌شود نسیم خنکِ امید را با تمام وجود حس کرد. سابقه‌ی مدیرتیِ کاظمی نشان می‌دهد که هنوز هم می‌توان به آینده‌ی حوزه‌ی گچساران و باشت امید بست.
نام شما

آدرس ايميل شما

سام
Iran, Islamic Republic of
در قیاس با کاندیداهای فعلی،از رزومه درخشان تری برخوردار است
تدین ، تعهد ، تخصص و تجربه ارزنده وی را از سایرین متمایز می کند
Iran, Islamic Republic of
سلام شمایی که این متن را انشاء کردی... خوب است بفرمایی را کجا آورده... ثانیا خودش چه کارهایی کرده.... ایشون زمانی که حکومت خاتمی سرکار بود به برکت اصلاح طلبان وباتوجه به حمایت هایی که به رئیس الانش که بچه قره بلاغ حمایتهای خلاف شرع وخلاف قانون کرد امروز حمایت میشه.....
فاتح
Iran, Islamic Republic of
ای بوب بو می
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1